متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران: افراد چاق در دوران کرونا رژیم غذایی خود را تغییر دهند

گروه سلامت الف،   3990317075

یک متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: افرادی که چاق هستند باید در این دوران کرونایی رژیم غذایی خود را تغییر داده و در خانه فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهند.

دکتر فرزاد شیدفر در پاسخ به نگرانی مطرح شده مردم در سامانه ۴۰۳۰ وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مبنی بر ارتباط چاقی و ابتلای به کرونا افزود: افراد چاق معمولا با افزایش توده چربی در بدن مواجه هستند که می‌تواند خطرات عدیده‌ای را متوجه فرد کرده و باعث افزایش چربی خون و عوامل التهابی در بدن شده و عروق بدن را مستعد به رسوب چربی و انسداد شریان کند.

وی ادامه داد: این وضعیت باعث می‌شود تا رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به قلب کم و سکته بوجود آید، بنابراین چاقی ارتباط مستقیم با بیماری‌های قلبی و عروقی دارد و شانس بیماری در افراد چاق را نسبت به افراد سالم و دارای وزن طبیعی در ابتلا به بیماری‌ها بیشتر می‌کند.

شیدفر افزود: به همین دلیل خود چاقی زمینه ساز بسیاری از بیماری‌های قلبی بوده و حتی بروز فشار خون در افراد چاق بیشتر از افراد معمولی است و کاهش وزن این افراد میزان بروز این خطرات را تا حد زیادی کم می‌کند.

این متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این بدین معناست زمانیکه سطح خطر در افراد چاق کاهش می‌یابد به دنبال آن زمینه ابتلا و حتی شدت بیماری کرونا در صورت ابتلا در این افراد کمتر می‌شود. 

وی تصریح کرد: اگر افراد چاق تحت نظارت کارشناس تغذیه رژیم غذایی بگیرند خطر ابتلا به بیماری عروق کرونل و فشار خون در آنها کاهش خواهد یافته و روند سلامت در آنها افزایش یابد.

شیدفر توضیح داد: قطعا شانس و خطر ابتلا به بیماری‌های کرون قلب در کسانی که دچار چربی خون هستند آنها زیاد است و چاقی خود عاملی است که تاثیر مستقیم بر بروز چربی خون دارد.

این متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: افرادی که چاق هستند باید در دوران کرونایی رژیم غذایی خود را تغییر داده و در خانه فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهند.

وی اظهار کرد: عوامل متعددی در کاهش چربی خون از جمله کاهش مصرف چربی‌های خوراکی و جامد، نقش دارند و بهتر است به جای آن لبنیات کم چرب، سبزیجات و روغن‌های مایع و میوه‌ها مصرف کنند، ضمن اینکه همراه با این روند باید فعایت‌های بدنی را افزایش و مصرف شیرینی، غذای سرخ کرده و شور را کاهش دهند.