شوک ذوب‌آهن واسطه‌گران را غافلگیر کرد

گروه ورزشی الف،   3990312166

 مدیر بازاریابی و فروش داخلی ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه کاهش منطقی و اصولی قیمت پایه محصولات فولادی از رشد بی‌رویه و افسارگسیخته قیمت‌ها جلوگیری می‌کند، گفت: این اقدام لطمه‌ای به تولید و فروش نمی‌زند و شرکت‌های تولیدی حداقل سود منطقی خواهند داشت.

به گزارش فارس، محمدرضا کجباف درباره شوک «ذوب» اظهار کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان برای تنظیم بازار مصرف، جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و جلب رضایت مشتریان با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نهایی تاکنون مجموعه اقدام‌هایی را به کار گرفته است.

مدیر بازاریابی و فروش داخلی ذوب‌آهن اصفهان افزود: ذوب‌آهن اصفهان نهم خردادماه در اقدامی بی‌سابقه نامه‌ای با شماره ۱۹۵۸۵/۹۹ به همه کارگزاری‌ها و نهادهای نظارتی بخش ساختمانی ارسال کرد و داوطلبانه قیمت پایه را حدود ۴۲۰ تومان کاهش دادیم، حال انتظار می‌رود تولیدکنندگان فولاد کشور در این اقدام ملی مشارکت کنند.

وی هدف این اقدام را جلوگیری از رانت فروش محصولات ساختمانی ناشی از تفاوت بورس کالا و بازار برشمرد و تصریح کرد: اقدام‌هایی از این قبیل مانع سوء استفاده دلالان از فروش محصولات با قیمت‌های سرسام‌آور می‌شود، امیدوارم همه مصرف‌کنندگان نهایی از این اقدام  بهره‌مند شوند.

کجباف یادآور شد: روز شنبه (دهم خردادماه) شاهد بودیم تصمیم «ذوب» و درپی آن مجتمع فولاد خراسان باوجود همه سنگ اندازی‌ها و مخالفت‌های واسطه‌گران عملیاتی شد، هدف از این اقدام حمایت از مصرف‌کنندگان نهایی و همسو با سیاست‌های دولت است.

مدیر بازاریابی و فروش داخلی ذوب‌آهن اصفهان گفت: این اقدام‌ها دخالت دلالان در بازار را به حداقل می‌رساند، بنابراین سبب ناراحتی دلالان و واسطه‌گران خواهان افزایش قیمت بی‌رویه در بازار می‌شود، در نتیجه با حذف واسطه‌گران در کنار مصرف‌کنندگان نهایی، فولادی‌ها نیز بی‌بهره نمی‌مانند.

وی افزود: تا کنون اجماع خوبی میان تولیدکنندگان بزرگ کشور حاصل شده است، از این رو انتظار داریم با مشارکت دیگر شرکت‌‌ها این اقدام ثمربخش باشد؛ کاهش منطقی و اصولی قیمت از رشد بی‌رویه و افسارگسیخته قیمت‌ها جلوگیری می‌کند با توجه به نیت خیرخواهانه این شرکت به لطف خداوند متعال ان‌شاءالله اثر بسیار مطلوبی ایجاد می‌کند.

کجباف عنوان کرد: فرمول کاهش قیمت به‌ طور منطقی و علمی اجرا می‌شود. فرمول پیشنهادی روز شنبه (دهم خردادماه) بر اساس قیمت شمش صادراتی ایران و احتساب دستورعمل‌های سازمان‌های نظارتی است، در این فرمول همه هزنیه‌های تولیدی و میزان سود بنگاه‌ها منطقی می‌شود.

مدیر بازاریابی و فروش داخلی ذوب‌آهن اصفهان افزود: در نتیجه قیمت‌های بازار در شرایط مناسبی قرار می‌گیرد، همچنین به تولید و فروش هیچ لطمه‌ای وارد نخواهد کرد و شرکت‌های تولیدی از حداقل سود منطقی برخوردار می‌شوند. همانگونه که مبرهن است این اقدام مانع رشد فولادی‌ها در سال جهش تولید نمی‌شود، بلکه سبب سوق دادن جریان نقدینگی مولد به سمت تولیدکنندگان و قیمت مناسب بازار و حذف دلالان می‌شود.

وی گفت: فرآیند کشف قیمت در بورس از مکانیزم عرضه و تقاضا است همانگونه که مشخص است حجم تقاضای میلگرد در بازار یک میزان منطقی است. از طرفی شیوع کرونا سبب رکود بازارها تا فروردین‌ ماه شد و این تأثیر نامطلوب در اردیبهشت و خرداد کاهش یافت و به عبارتی از میان رفت.

کجباف در پایان تأکید کرد: عرضه و تقاضای میلگرد در اردیبهشت و خرداد امسال نسبت به فروردین‌ماه با افزایش روبه‌رو یوده است و این اقدام جلو هیجان‌های کاذب سفته‌بازان و سوداگران در بورس را گرفت و مانع افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین