استخراج بیت کوین با موبایل، واقعیت یا سراب

گزارش بازرگانی،   3990312118

نرخ سرمایه‌گذاری و خرید بیت کوین در سال‌های گذشته، رشد چشمگیری داشته‌است. خصوصاً با شیوع ویروس کرونا که برخلاف تصور بسیاری از تحلیلگران، نه تنها محبوبیت این ارز کم نشده بلکه زیاد هم شده است. اما مسئله ای که هنوز هم برای بسیاری از افرادی که به تازگی پا به این عرصه گذاشته‌اند حل نشده، این است که برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، استخراج بهتر است یا خرید مستقیم از صرافی‌های ارز دیجیتال؟ چرا که همان‌طور احتمالاً شما هم شنیده‌اید، روش‌های مختلفی برای استخراج ارز دیجیتال وجود دارد که یکی از آنها، استخراج با موبایل است.

اما قبل از آنکه به مسئله درست یا نادرست بودن استخراج بیت کوین با موبایل بپردازیم، بهتر است نگاهی به این موضوع داشته باشیم که با آیا استخراج ارزهای دیجیتال به صرفه است یا خیر؟!

آیا استخراج بیت کوین هنوز به صرفه است؟

کمتر از ۱ ماه از هاوینگ بیت کوین می‌گذرد. در این رویداد که هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود، پاداش ماینرهایی که درون شبکه فعالیت می‌کنند، به نصف کاهش پیدا می‌کند. به عبارت دیگر، بعد از برگزاری هاوینگ ۲۰۲۰، پاداش استخراج بیتکوین از ۱۲٫۵به ۶٫۲۵ کاهش یافت. نصف شدن این پاداش، باعث شده که استفاده از دستگاه‌های ماینینگ و استخراج در سراسر جهان کاهش یافته و نرخ استخراج این ارز دیجیتال محبوب، افت زیادی پیدا کند و البته از تآثیرات این رخداد بر قیمت بیت کوین هم نباید غافل بود.

اما حتماً می‌پرسید که چرا؟

برای استخراج ارزهای دیجیتال، به اولین چیزی که نیاز دارید، یک پردازشگر قوی با قدرت بالا است. با استفاده از این دستگاه که معمولاً مصرف برق بسیار زیادی هم دارد، می‌توانید وارد چرخه استخراج شده و با همیشه روشن نگهداشتن آن، در همین چرخه هم بمانید.

از طرف دیگر، این دستگاه‌ها برای وارد شدن به شبکه بلاکچین، به اینترنت نیاز داشته و همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، اینترنت ایران اصلاً وضعیت پایداری نداشته و مدام در حال قطع و وصل است. این مسئله یک مشکل بزرگ برای افرادی است که در ایران مشغول به استخراج ارز دیجیتال هستند.



هرچند که پایین بودن هزینه مصرف برق در ایران نسبت به سایر کشورها، انگیزه اصلی برای ماینرهاست؛ اما هنوز هم در مورد درستی یا نادرستی این روش از سرمایه‌گذاری در بیت کوین، نظرات مختلفی وجود دارد.

در صورتی که شما هم به دنبال پاسخ این سؤال هستید، بهتر است که خودتان با یک حساب کتاب ساده و تقریبی جواب سوالتان را پیدا کنید. در شرایط فعلی، با توجه به نصف شدن میزان پاداش و بالا بودن قیمت خرید دستگاه استخراج، به نظر می‌رسد که استخراج بیت کوین، روشی منطقی برای بدست آوردن این ارز نباشد!

مگر آنکه قدرت خرید شما بالا باشد و مشکلی برای پراخت هزینه دستگاه ماینینگ و تجهیزات متعلق به آن نداشته باشید. در این صورت شما می‌توانید از نسل جدید دستگاه‌های استخراجی که قدرت بالاتری دارند، به این منظور استفاده کنید.

آیا استخراج بیت کوین با موبایل امکانپذیر است؟

اگر اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کنید، احتمالاً می‌دانید که اخیراً تلفن همراهی معرفی شده به نام Exodus که با استفاده از آن می‌توان ارز دیجیتال استخراج کرد. البته این ادعایی است که از سوی برند سازنده این تلفن همراه مطرح شده و مشخص نیست تا چه اندازه صحت دارد.

البته نرم‌افزارهای مختلفی برای تلفن همراه طراحی و ساخته شده‌اند که از طریق آنها می‌توان به استخر ارزهای دیجیتال پیوست و استخراج را آغاز کرد. اما همان‌طور که پیشتر گفته شد، برای انجام این کار نیاز به یک سیستم قوی است که توانایی کار در ۷ روز هفته به صورت ۲۴ ساعته را داشته باشد. به همین خاطر نمی‌توان گفت که یک تلفن همراه، هرچقدر هم که توان پردازشی بالایی داشته باشد، بتواند به راحتی وارد چرخه استخراج شده و فرایند ماینینگ را شروع کند؛ بنابراین در صورتی که به دنبال یک روش ساده برای بدست آوردن ارزهای دیجیتال هستید، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. فراموش نکنید که در جهان هستی هیچ چیز خوبی به سادگی و رایگان در اختیار شما قرار داده نمی‌شود؛ و از آنجایی که بیت کوین یکی از بهترین هاست، بدست آوردن آن کار ساده ای نیست.

پیشنهاد ما چیست؟ استخراج یا خرید بیت کوین؟

اگر از ما بپرسید که استخراج یا خرید بیت کوین؟ قطعاً پاسخ ما گزینه دوم یا همان خرید ارز دیجیتال بیت کوین است. علاوه بر تمام مواردی که در خصوص روند استخراج بیان شد، هزینه نگهداری و خنک نگهداشتن دستگاه‌های استخراج، مسئله دیگری است که باید به آن توجه داشت. قطعاً از چنین دستگاهی نمی‌توان در محیط خانه نگهداری کرد و باید به فکر فضایی مناسب با امنیت بالا برای نگهداری آنها بود.

به همین خاطر ما به شما پیشنهاد و البته توصیه می‌کنیم به جای آنکه درگیر مشکلات استخراج ارز دیجیتال در ایران شوید، به فکر خرید بیت کوین از انواع صرافی‌های ارز دیجیتال باشید. صرافی‌های آنلاین زیادی در ایران و خارج در حال خرید و فروش ارز دیجیتال هستند. شما می‌توانید یکی از این صرافی‌ها را انتخاب کرده و بعد از ثبت نام در آنها، با استفاده از ارز فیات به خرید و فروش بیت کوین مشغول شوید.



اینکه صرافی خارجی بهتر است یا ایرانی، در نهایت به انتخاب خودتان بستگی دارد. اما پیشنهاد ما استفاده از صرافی‌های ایرانی است. چرا که کار با صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد، با مشکلات زیادی رو به رو است. به عنوان مثال، امکان خرید بیت کوین با ریال در هیچ‌یک از صرافی‌های خارجی وجود ندارد. علاوه بر این، برای ثبت نام و شروع کار با این صرافی‌ها، باید از وی پی ان‌های مخصوص با آی پی آدرس یکتا استفاده کرد. چرا که اگر صرافی متوجه ورود غیرمجاز یا مشکوک به حساب کاربریتان شود، حسابتان را بلوکه کرده و بازیابی آن تقریباً غیرممکن است.

به همین خاطر بهتر است که در یک صرافی ایرانی که از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند عضو شده و برای خرید ارزهای دیجیتال، به راحتی از ارز ریال استفاده کنید. در این صورت نه تنها خطر بسته شدن حسابتان وجود ندارد، بلکه با پشتیبانی ایرانی که وجود دارد به راحتی می‌توانید مشکلات احتمالی حساب کاربریتان را رفع کنید.



yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین