فواد ایزدی در گفتگو با الف اعتراضات داخلی آمریکا ادامه جنبش وال استریت است

  3990312058 ۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک کارشناس مسایل آمریکا گفت: ماهیت اعتراضات در آمریکا فراتر از نژادپرستی است. اختلاف طبقاتی و تبعیض اجتماعی که در جامعه آمریکا حاکم شده و اقدامات ترامپ گسل هایی خاموش در جامعه آمریکا بودند که دوباره به حرکت در آمده است.

اعتراضات داخلی آمریکا ادامه جنبش وال استریت است

به گزارش الف،‌ از روزی که ترامپ بدون حتی یک روز کار و فعالیت سیاسی و اجرایی در دستگاه های اجرایی آمریکا، از دل یک روند انتخاباتی طولانی و پر تنش گوی سبقت را از خانمی با ۸ سال سابقه بانوی اول بودن و ۴ سال ردای وزیر خارجه کشوری مانند آمریکا را پوشیدن، ربود و به کاخ سفید راه پیدا کرد، شروع به ایجاد تنش با عالم و آدم کرد. 

او در تمام سه سال ریاست جمهوری اش که پشت سر گذاشته است همواره مثلثی از سه کشور روسیه، چین و ایران را در برابر خود می دید. در اسناد راهبردی آمریکا این مثلث تهدیدهای اصلی این کشور در هژمونی و رهبری جهان محسوب می شوند. حالا او در مخمصه کرونا و اعتراض های سراسری ضد تبعیض نژادی در شهرهای مختلف این کشور گیر افتاده است. آشفتگی را می شود در چهره او دید. تمام این اتفاقات در سالی بسیار حساس برای انتخابات سال آینده در حال رخ دادن است و هر روز که می گذرد رویای موفقیت در ادامه حضور در کاخ سفید برای ۴ سال دیگر را دورتر و دورتر می بیند.

حال و روز این روزهای آمریکا و ترامپ را با فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در میان گذاشتیم.

فواد ایزدی، کارشناس مسایل آمریکا در مورد ماهیت اعتراضات در این کشور به الف می‌گوید: ماهیت اعتراضات در آمریکا فراتر از نژادپرستی است، اختلاف طبقاتی، تبعیض اجتماعی که در جامعه آمریکا حاکم شده و اقدامات ترامپ از زمان روی کار آمدنش بعنوان گسل هایی خاموش در جامعه آمریکا بودند که دوباره به حرکت در آمده و حالا بعد از سه سال نتیجه آن را می بیند و این گسل ها و شکاف ها موجب این وضعیت شده است؛ لذا نمی توان اعتراضات را فقط به تبعیض نژادی و نژادپرستی موجود در بطن جامعه آمریکا ربط داد. مرگ جورج فلوید توسط پلیس آمریکا و نحوه این مرگ که تصاویر آن منتشر شد و احساسات جامعه داخلی آمریکا و حتی بسیاری را در جهان متاثر و آزرده کرد، تنها جرقه ای شد تا مردم فرصتی پیدا کنند تا اعتراض خود به سیستم سیاسی حاکم بر کشور را نشان دهند. 

این کارشناس مسائل آمریکا می گوید: کاری که پلیس میناپولیس کرد و نفس و جان  یک سیاه پوست را با زانوی خود گرفت در واقع نفس و جانی به جامعه و طبقات و لایه های معترض آمریکا داد که به خیابان ها بیایند. هر چند بنده معتقدم اعتراضات امروز آمریکا ادامه همان جنبش وال استریت است که در گذشته رخ داده بود که با سرکوب شدید روبرو شد و شاید بتوان گفت که افرادی که در جنبش وال استریت حضور داشتند امروز نیز در این تظاهرات حضور دارند لذا این اعتراضات تنها به دلیل نژادپرستی نیست.

وی همچنین در مورد ادامه اعتراضات و تاثیرگذاری آن بر انتخابات اکتبر گفت: این اعتراضات در آمریکا در کنار بحرانی که دولت این کشور در موضوع کرونا با آن روبروست و همچنین تنش هایی که در سیاست خارجی وجود دارد، قطعا بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر خواهد داشت. چرا که عده ای هستند که از سیاست های دولت ترامپ ناراضی بوده و آنها را امروز نیز در خیابان های شهرهای مختلف آمریکا می بینیم و همین اعتراضات خود می تواند منجر به زنجیره ای از اتفاقاتی در داخل آمریکا شود که در نهایت همگی بر سرنوشت نهایی انتخابات پایان امسال این کشور تاثیر بگذارد.

این کارشناس مسایل آمریکا افزود: حتی اگر ترامپ همانند دوره قبل انتخابات از ایجاد فضای دو قطبی شدید در این انتخابات به نفع خود استفاده کند و یا بخاطر معادله و سازوکار خاصی که بر شیوه انتخاباتی این کشور حاکم است، برنده از انتخابات بعدی بیرون بیاید قطعا تحولات منتهی به این انتخابات بویژه اتفاقاتی که به دلیل این اعتراضات رخ خواهد داد، جایگاه و اعتبار او را به شدت تضعیف می کند و نمی تواند آنگونه که در ۴ سال اول خود رفتار می کرد، عمل کند.

ایزدی در پایان با اشاره به سابقه و توان دولت آمریکا در سرکوب و خاموش کردن اعتراضات مدنی و ادعای مقامات این کشور مبنی بر دست داشتن سه کشور ایران، روسیه و چین در این اعتراضات گفت: دولت آمریکا در سرکوب کردن حرکت‌های اجتماعی توانمند است و دقیقا همان کاری را خواهد کرد که با جنبش وال استریت کرد لذا در نهایت این اعتراضات منجر به سرکوب های سخت تری خواهد شد و ادامه نخواهد یافت. در مورد ادعای دخالت سه کشور ایران، روسیه و چین در اتفاقات روزهای اخیر آمریکا هم باید بگویم که  آمریکایی ها برای فرافکنی چاره ای جز این اظهارات ندارند و این اعتراضات به دلیل سیاست های غلط خودشان است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۶۷۸۳۷۱۴:۳۵:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۱۲
اسم این شورش نیست. اسم این اعتراض مدنی است که قانون اساسی آمریکا اجازه آن را داده است. پلیس خاطی دستگیر شده و مجازات خواهد شد. تظاهرات مردم آمریکا به صورت زنده برای دنیا پخش می شود. آمریکا مهد دمکراسی جهان است.
ناشناس۱۴۶۸۱۹۳۱۹:۲۲:۴۴ ۱۳۹۹/۳/۱۲
خدا کنه , ما که بخیل نیستیم ! ولی به نظرم چیزی که میشنوم با چیزی که میبینم یه کم فرق داره!
ناشناس۱۴۶۸۲۸۸۲۱:۰۹:۲۳ ۱۳۹۹/۳/۱۲
آمریکا بزرگ‌ترین اقتصاد جهانی بوده و در تحریم نیز قرار ندارد اما ۳۵درصد مردم این کشور زیرخط فقر قرار دارد، همه فکر می‌کنند این کشور هیچ مشکلی ندارد درحالی‌که این کشور با مسائل اقتصادی , اجتماعی و امنیتی فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند.
ناشناس۱۴۶۸۲۹۷۲۱:۱۷:۵۱ ۱۳۹۹/۳/۱۲
واقعیت‌ها می‌گوید که آمریکا از درون پوسیده‌است. ناتوانی در عمل آمریکا موج می‌زند. اما در عملیات روانی همچنان خود را مهیب جلوه می‌دهد.
ناشناس۱۴۶۷۸۴۳۱۴:۳۹:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۱۲
نژاد پرستی در آمریکا بسیار اندک است.
ناشناس۱۴۶۷۹۲۲۱۵:۲۷:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۱۲
من تو امریکا زندگی می کنم. این راننده و افرادی مانند او را و همچنین ان افرادی که در خیابان هستند را خوب می شناسم. این راننده یکی از دهها میلیون زحمتکش جوان امریکایی سفید یا سیاه هستش که روزی 16 ساعت کار سخت رانندگی می کند و سالی 120 هزار دلار درامد دارد که 40 هزار دلار ان را مالیات می دهد. 90 درصد انها که در خیابان هستند فرصت طلبانی هستند که هرگز در طول سال کار نمی کنند و فقط با مالیات همین زحمتکشان امریکایی دارند زندگی می کنند و همیشه هم معترض و منتقد هستند و فقط برای این مالیات دهندگان خرج می تراشند . یا حقوق مجانی و کمک دولتی می گیرند یا بیمه مجانی هستند هرگز اهل درس خواندن و کار سخت نیستند و از مرز به صورت غیر قانونی و با بهانه اینکه در کشورشان فعال سیاسی بودند وارد امریکا شدند و پناهندگی گرفتند و جق نیازمند واقعی پناهندگی ار خورده اند. همیشه می گویند چون رنگ پوستمان سفید نیست مورد بی عدالتی قرار گرفتیم. این همه ایرانی و چینی و وینتنامی و ژاپنی و تایوانی که اتفاقا سفید پوست هم نیستند چرا در امریکا در کار و تحصیل خیلی موفق هستند؟ چرا سفید پوستان به انها اجازه دادند که به تحصیل و مدارج بالا برسند. چرا من باید 50 هزار دلار مالیات و حق بیمه بدهم و حتی یک دلار هم از دولت نیازی به کمک نداشته باشک و خوشبتانه سالی یکبار هم دگتر و بیمه استفاده نمی کنم. هر باری هم که بیمارستان یا بحش اورژانس یا ساختمان دکتر ها بروید همین افراد را می بینید که صف کشیدند. اهل کار که نیستند. وقتشان را با دکتر رفتن و استفاده از مزایای مجانی پر می کنند و حالا هم برای دله دزدی و ماهیگیری از اب گل الود شلوغ بازی دراوردند. جنس مخالفت انها از زمین تا اسمان با جنس منتقدان در کشورهای دیگر و یا ایران متفاوت است. این جوان راننده هم صبرش تمام شده و اعتراضش به این فرصت طلبان را اینجوری نشان می دهد.
ناشناس۱۴۶۷۹۸۶۱۶:۱۴:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۱۲
خوب برادر من بیخیال آن کشور مصیبت زده و بی فرهنگ ولاابالی بشو بیا وطن از نعمات رویایی ات در کشور خودت لذت ببر
ناشناس۱۴۶۸۰۲۹۱۶:۵۱:۴۳ ۱۳۹۹/۳/۱۲
دوست عزیز . اصلا نظر را خواندی؟ کجای این نظر شکایت از وضعیت زندگی شخصی بود. انسان باید صادق و رو راست باشد. بهترین تجربه زندگی ما امکان تجربه زندگی در امریکا و اروپا و چین و ژاپن بوده است. وقتی دنیا را بیشتر تجربه کنیم بیشتر متوجه می شویم که خیلی متوجه نبودیم.
ناشناس۱۴۶۸۱۶۶۱۸:۴۴:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۱۲
سرویس مخفی آمریکا از زخمی شدن بیش از ۶۰ نیروی امنیتی در اعتراضات دو روز اخیر در نزدیکی کاخ سفید خبر داد سرویس مخفی آمریکا، که مسئول حفاظت از کاخ سفید و رئیس جمهوری آمریکا است، اعلام کرد: «سرویس مخفی حق برگزاری تجمع را محترم می‌شمارد.»
ناشناس۱۴۶۸۰۵۴۱۷:۱۶:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۱۲
من هم یک امریکایی ایرانی هستم این دوست ما تبعیض در همه چیز را نمی بیند کارهای پست برای غیر سفید پوست ها با حداقل حقوق و انهایی که کار نمیکنند نه انکه نخواهند کار کنند بلکه کاری وجود ندارد که همه را استخدام کنند و سیستم امریکا تبدیل شده به برده داری نوین با این تفاوت که اکثر سفید و سیاه و زرد پوست ها همه به نوعی برده شرکت و کمپانی های بزرگ شدن و تمام ثروت به جیب اینها می رود و زندگی اکثر مردم سخت است و اینده بدی در اینده خواهد بود چون این روال دارد روز به روز فقر و نژادپرستی را به حد اعلی میرساند اینده نشان خواهد داد که این سیستم دیگر کارایی ندارد
ناشناس۱۴۶۸۱۶۱۱۸:۳۹:۰۵ ۱۳۹۹/۳/۱۲
اگر چنین است خوب این رنگین پوستها چرا به زادگاهشان برنمی گردند؟؟
ناشناس۱۴۶۸۱۴۳۱۸:۲۶:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۱۲
سیستم حاکمیت امریکا با کشورهایی مانند ما بسیار فرق میکند. گذشته از آنکه امریکا کشوری مهاجر پذیر است. کشوری است که برای شناخت مشکلاتش و بیان آن ابایی ندارد. آنها را بررسی و برایشان راه حل می یابند. اگر امریکا چنین نبود جنابعالی هرگز با آنچه گفتی یک ساعت هم امریکا نمی ماندی. قول میدهم اگر امریکا امروز بگوید صدهزار متخصص در رشته های گوناگون می پذیرد از همین ایران گل و بلبل خودمان حداقل دو میلیون نفر ثبت نام میکنند
ناشناس۱۴۶۸۱۵۱۱۸:۳۰:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۱۲
به قول ما خوشی زده زیر دلشون
ناشناس۱۴۶۸۷۲۲۰۹:۵۷:۳۶ ۱۳۹۹/۳/۱۳
حالا چرا اینقدر از کشور آمریکا دفاع میکنی تو یک ایرانی هستی بچسب به کشور خودت و برای آبادانی کشور خودت یعنی ایران سربلند تلاش کن !...
ناشناس۱۴۶۷۹۶۶۱۵:۵۶:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۱۲
رئیس جمهور اوباما یک سیاه پوست پود وزیر دفاع کالین پاول سیاه پوست بود وزیر خارجه کاندولیزا رایس یک سیاه پوست بود
ناشناس۱۴۶۸۱۶۴۱۸:۳۹:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۱۲
نمایند امریکا در شورای امنیت یک سرخپوست بود
ناشناس۱۴۶۸۰۳۰۱۶:۵۲:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۱۲
در امریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی نژاد پرستی وجود ندارد. قبلا وجود داشته ولی الان نیست. ممکن است که برخی از مردم این کشورها نسبت به خارجی یا رنگهای دیگر تبعیض قایل بشوند ولی این رویه و قانون انها نیست بلکه قانون شکنی این افراد است. جایی نژاد پرستی وجود دارد که مثلا یک سیاهپوست به خاطر رنگ پوست نتواند رئیس جمهور یا سناتور یا فرمانده ارتش و وزیر خارجه و... شود. در انصورت نژاد پرستی وجود دارد. اما اینکه بتوان این عادت را از ذهن کلیه افراد هم پاک کرد نیاز به گذر زمان و تشدید و اجرای این قوانین دارد. الان امریکا و اروپا و دنیا و حتی کشور خودمان در این پروسه قرار دارند و نسل جوان امروز اروپا و امریکا دهها مرتبه کمتر از نسلها جنگ جهانی دوم و مارتر لوترکینگ نژاد پرست هستند.
ناشناس۱۴۶۸۱۳۸۱۸:۲۴:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۱۲
اونا به غیر از چشم آبیه آنگلاساکسونی کسیو آدم حساب نمیکنند
ناشناس۱۴۶۸۱۹۴۱۹:۲۴:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۱۲
باز هم خدا رو شکر یه مقدار اندک نژاد پرستی رو قبول داری, اون دوستمون که میگه آمریکا آخرشه, مهد دموکراسیه!!!!
ناشناس۱۴۶۷۸۵۲۱۴:۴۲:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۱۲
ما تا بحال نمی دانستیم که آمریکایی ها این قدر بدبخت هستند!! خوب شد که آقای ایزدی ما را روشن کرد!!!
ناشناس۱۴۶۸۰۰۷۱۶:۲۶:۴۳ ۱۳۹۹/۳/۱۲
بدبختی امریکا در جریان کرونا کاملا روشن شد.
ناشناس۱۴۶۸۲۳۲۲۰:۰۵:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۱۲
فعلا که نرخ کرونایی ما هم رو به افزایش است.
ناشناس۱۴۶۸۰۸۹۱۷:۴۱:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۱۲
اگر به جای ان پلیس سفید پوست یک پلیس سیاه پوست بود که به مراتب جدی تر و تنومند تر هستند یا به جای قربانی یک خلافکار سفید پوست بود دیگر هیچ داستانی بوجود نمی امد. همین نشان می دهد که اصلا بحث نژادپرستی در کار نیست بلکه بحث رسانه ای و سیاسی است.
ناشناس۱۴۶۸۱۴۲۱۸:۲۶:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۱۲
بذار چرخه دلار مختل بشه اونوقت آمریکا با ونوزیلا مقایسه می کنید
ناشناس۱۴۶۸۱۷۴۱۸:۵۷:۳۵ ۱۳۹۹/۳/۱۲
فعلا چرخه دلار در کشور خودمان دلار را تا 18000 تومان بالا برده. تا ببینیم بعد چه میشود
ناشناس۱۴۶۸۲۰۲۱۹:۳۳:۱۶ ۱۳۹۹/۳/۱۲
کشوری که بخش خصوصیش با موفقیت فضانورد به فضا می فرستد تا فروپاشی فاصله بسیار بسیاز زیادی دارد
ناشناس۱۴۶۸۲۰۳۱۹:۳۵:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۱۲
نه تنها مردم امریکا بلکه کشورها و مردم جهان نخواهند گذاشت امریکا حتی بسوی فروپاشی برود چه رسد به نابودی و بدبختی
ناشناس۱۴۶۷۸۷۰۱۴:۵۱:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۱۲
.شورش نه (( اعتراضات قانونی))
ناشناس۱۴۶۸۱۴۴۱۸:۲۶:۳۹ ۱۳۹۹/۳/۱۲
پس اگر شورش کنن چکار میکنن؟
ناشناس۱۴۶۸۱۶۸۱۸:۴۶:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۱۲
جمعه شب در شهر اوکلند معترضان به مرگ یک سیاهپوست هنگام بازداشت توسط پلیس، سطل‌های زباله را آتش زدند. ترامپ می‌گوید اعتراض مسالمت‌آمیز را به رسمیت می‌شناسد اما هرج و مرج را نخواهد پذیرفت.
ناشناس۱۴۶۸۱۶۹۱۸:۴۷:۱۴ ۱۳۹۹/۳/۱۲
ذوالنور: ۲۳۰ نفر در اعتراضات آبان کشته شده‌اند رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم در حاشیه جلسه‌ای در وزارت کشور، اتفافات آبان را "حادثه‌ای طبیعی" خواند و تعداد کشته شدگان اعتراضات آبان را ۲۳۰ نفر و تعداد مجروحان را ۲۰۰۰ نفر اعلام کرد.
ناشناس۱۴۶۷۸۷۳۱۴:۵۳:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۱۲
تحلیل های فواد ایزدی همیشه درست از آب در آمده اند!!!!!!!!!!؟
ناشناس۱۴۶۸۱۸۸۱۹:۱۶:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۱۲
یه کلیپی از ایشون هست که اوایل امضای برجام توی یه جلسه از دکتر ظریف میپرسه اگر آمریکا به تعهداتش در برجام عمل نکه چی!؟ توصیه میکنم حتما این کلیپ و جواب دکتر ظریف رو ببینین!
ناشناس۱۴۶۸۲۶۰۲۰:۴۴:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۱۲
پیش بینیش در خصوص سرنوشت برجام و رای آوردن ترامپ که درست بود. برخلاف آقای ظریف و روحانی
ناشناس۱۴۶۷۸۷۵۱۴:۵۴:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۱۲
شما که صحبت از نژادپرستی و اختلاف طبقاتی در امریکا میکنی میدونی چندتا کولبر تو کشور خودت در سال کشته میشن؟ میدونی چقدر گورخواب همینجا هست؟ مشکل بی‌آبی خوزستان را نشنیدی؟
ناشناس۱۴۶۸۷۸۴۱۰:۴۰:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۱۳
ایشون متخصص امریکاست
ناشناس۱۴۶۷۸۸۰۱۴:۵۶:۳۲ ۱۳۹۹/۳/۱۲
ترامپ برای بار دوم انتخاب خواهد شد و جواب همه مخالفانش را خواهد داد.
ناشناس۱۴۶۷۸۸۳۱۴:۵۹:۴۳ ۱۳۹۹/۳/۱۲
چرا اینترنت را در آمریکا قطع نکردند؟
ناشناس۱۴۶۸۱۹۹۱۹:۲۸:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۱۲
برای اینکه تظاهرات خودجوش نیاز به هماهنگی اینترنتی نداره, خودجوش میریزن توی خیابون.
ناشناس۱۴۶۸۴۴۸۰۰:۱۴:۵۱ ۱۳۹۹/۳/۱۳
این برای من هم سئواله؟ باید بیان از مسئولین محترم ما یاد بگیرن چطور با مخالفین برخورد کنن!
ناشناس۱۴۶۷۹۳۴۱۵:۳۳:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۱۲
آنارشیسم مخلوط با چپ گرایی افراطی، با تظاهرات و اعتراض منطقی تفاوت دارد.
ناشناس۱۴۶۷۹۹۰۱۶:۱۷:۳۴ ۱۳۹۹/۳/۱۲
چرا مردم کشورهای فقیر و در حال توسعه رویای اقامت در امریکا را دارند ما زیاد میدانیم یا آنان نادانند ؟
ناشناس۱۴۶۸۱۹۸۱۹:۲۸:۱۶ ۱۳۹۹/۳/۱۲
چی میگی؟ میلیون‌ها نفر از مردم امریکا در نوبت هستند برای اجازه اقامت در ایران.
ناشناس۱۴۶۷۹۹۱۱۶:۱۸:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۱۲
نه ۱ نفر کشته شده تا حالا نه اینترنت قطع شده نه توئیتر نه فیسبوک و نه ....
ناشناس۱۴۶۸۱۵۸۱۸:۳۸:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۱۲
ترامپ هر روز تویتر و فیس بوک رو تهدید میکنه.
ناشناس۱۴۶۸۰۷۴۱۷:۳۳:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۱۲
تمام این جنایتگران چپگرای رادیکال رو باید از درون آمریکا پاکسازی کنن .
ناشناس۱۴۶۸۲۱۲۱۹:۴۷:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۱۲
ترامپ باید همشون رو پرت کنه جلوی کوسه های اقیانوس اطلس
همشهری۱۴۶۸۰۷۶۱۷:۳۴:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۱۲
من نمیدونم با این همه اوصاف پس چرا هر کی پولدار وثروتمند واندیشمند ونخبه دکتر. مهندس .فرصتی پیدا میکنند میرند امریکا زندگی میکنند .اخه چرا ......!! بابا تمومش کنید
ناشناس۱۴۶۸۲۳۹۲۰:۱۶:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۱۲
خوبی این اعتراضات این بود که یک عده از اپوزوسیون چهره واقعیشون رو نمایش دادند. اینکه چجور از نژادپرستان حمایت میکنند چون فکر میکنن عموشون ترامپ قراره بیاد حکومت ایران رو براندازی کنه!
ناشناس۱۴۶۸۲۵۰۲۰:۳۲:۲۰ ۱۳۹۹/۳/۱۲
هیچ جامعه ای بدون ارزشهای اخلاقی نمیتونه پایدار بمونه. ترامپ با زیرپاگذاشتن ارزشهای اخلاقی آمریکا داره به جامعه آمریکا از درون ضربه میزنه. اگر 4 سال دیگه هم بمونه به احتمال زیاد آمریکا دچار درگیریهای گسترده تری مشه!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین