تخصیص۵.۸ میلیارد دلار ارز به مواد غذایی در سال ۹۹

گروه اقتصادی الف،   3990310157

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در جلسه هم‌اندیشی این انستیتو با مسئولان ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ارزی که در سال گذشته به موادغذایی اختصاص داده شده، ۵/۱۴میلیارد دلار بوده که این عدد امسال ۵/۸ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ایسنا، جلسه هم اندیشی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با مسئولان ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور دکتر جلال‌الدین میرزای رزاز، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیران گروه‌های تغذیه جامعه و صنایع غذایی برگزار شد.

 دکتر جلال‌الدین میرزای رزاز رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در این جلسه گفت: ارزی که در سال گذشته به موادغذایی اختصاص داده شده، ۵/۱۴میلیارد دلار بوده که  این عدد امسال ۵/۸ میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: ما در انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور این آمادگی را داریم تا در مورد امنیت غذایی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری داشته باشیم و انستیتو می‌تواند بازوی این معاونت باشد.  

رییس انجمن تغذیه ایران بیان کرد: روند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وجود بی نظمی‌ها در کشور، مثبت ارزیابی می‌شود و جایگاهی پیدا کرده است. بنابراین انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با قدمت و ارتباط خوب با صنایع غذایی این پتانسیل را دارد که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری داشته باشد.

در ادامه این جلسه، دکتر ناصر کلانتری، مدیر تغذیه جامعه دانشکده تغذیه دانشگاه شهید بهشتی گفت: عواملی که در صادرات اجناس وجود دارد همیشه نیاز مردم نیست و ممکن است کمک کننده به مسائل اقتصادی مملکت نباشد. البته منابع دیگری برای غذا وجود دارد که امکان دارد برای تولید استفاده شود. به طور مثال یک ترازنامه غذایی وجود دارد که میزان مصرف موادغذایی مختلف توسط کشورمان است.

وی افزود: واردات غذا در کشور ما فقط از طریق ترازنامه می تواند به دست ما می‌آید که راجع به گندم و برنج است. اما ممکن است گروه‌هایی کالباس و… را وارد کشور کرده باشند. ترازنامه غذایی اطلاعات حاصل از بررسی کشور می‌تواند به شما بگوید که کدام صنعت غذا را باید سرمایه گذاری کنید.

کلانتری گفت: شرکت‌هایی در مراکز رشد داریم که آمادگی همکاری را به شرط ضمانت اجرایی در امنیت غذایی دارند.

همچنین، دکتر مرتضی عبداللهی، معاون پژوهشی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در ادامه اظهار کرد:  ما در خدمت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و امنیت غذایی مردم هستیم. اما اگر این معاونت خواسته روشن و واضحی در خصوص امنیت غذایی دارد این ماموریت را رسما به انستیتو واگذار کند. انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور تجربه بسیاری در زمینه امنیت غذایی دارد که می تواند کمک کند.

وی تصریح کرد: ما شتاب دهنده در مراکز رشد داریم که می تواند در امنیت غذایی به ما کمک کند و البته برای این شتاب دهنده توانسته امتیازاتی را به میان آورد.

عبداللهی گفت: اگر امکان داشته باشد بهتر است بخش شتاب دهنده را در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تقویت کنیم.

همچنین دکتر هدایت حسینی، مدیر گروه آموزشی علوم و صنایع غذایی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور بیان کرد: اگر در صنایع غذایی بخواهیم به دنبال شرکت‌هایی باشیم که از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باشند، در حوزه امنیت غذایی نیازهای بسیاری داریم که نیازمند است که بر روی آن کار شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، وی گفت:  تا جایی که شناخت دارم کسی دنبال آن شرکت‌ها  نرفته و اگر هم رفته در همان مراحل اولیه متوقف شده است. شاید در مورد امنیت غذایی نیاز به بازنگری کوچکی باشد اما انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور می تواند پل ارتباطی با معاونت قرار بگیرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین