تولیت آستان قدس: ستاد ملی کرونا براساس نظرات کارشناسی آستان‌های مقدس تصمیم بگیرد

گروه اجتماعی الف،   3990310154

 تولیت آستان قدس با بیان اینکه ما خود را موظف به اجرای دستورات ستاد کرونا می‌دانیم، گفت: انتظار داریم ستاد ملی کرونا نظرات کارشناسی آستان‌های مقدس را بشنود و سپس تصمیم بگیرد.

به گزارش مهر، چهل و ششمین جلسه ستاد کرونا استان خراسان‌رضوی با حضور آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان، حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، علی‌رضا رزم حسینی، استاندار خراسان‌رضوی و اعضای این ستاد به میزبانی آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام رضا (ع) تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه حسن جعفری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، سید محمد حسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمد حسین صالحی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی، غلامعلی صادقی، رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی، حجت الاسلام صفدری، مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی، سردار یعقوبعلی نظری، فرمانده سپاه امام رضا (ع)، مصطفی فیضی، سرپرست معاونت اماکن متبرکه و امور زائران حرم مطهر رضوی و تعدادی از اعضای ستاد، گزارشی از اقدامات انجام گرفته برای کنترل، پیشگیری و مقابله با کرونا، روند شیوع این ویروس در استان، خدمات درمانی صورت گرفته، امدادرسانی‌های انجام شده به آسیب دیدگان و محرومان و تعمیرات و بازگشایی حرم مطهر رضوی ارائه کردند.

آستان قدس رضوی مخالف ایجاد محدودیت زمانی برای زیارت است

سپس حجت الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی ضمن تقدیر از دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف استان خراسان رضوی در همکاری با این آستان مقدس، اظهار کرد: در این مدت تمام دستگاه‌ها و بخش‌های استان نهایت همکاری را با آستان قدس داشتند؛ از علمای محترم استان و خصوصاً نماینده محترم ولی فقیه در استان حضرت آیت الله علم الهدی در پشتیبانی معنوی، سپاسگزار هستم.

وی افزود: ما طبق دستور رهبری معظم انقلاب خود را موظف می‌دانیم که مصوبات ستاد ملی کرونا را کاملاً اجرا کنیم و تاکنون نیز چنین بوده است، اما همانگونه که رهبری معظم انقلاب توجه به دستور ستاد ملی کرونا را به تمام مسئولان متذکر شدند، از ستاد نیز خواستند در خصوص مکان‌های مذهبی با مسئولان مربوطه مشورت شود.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: ما بر اساس نظر کارشناسی، مخالف ایجاد محدودیت زمانی برای امر زیارت هستیم و معتقدیم باز و بسته کردن صحن‌های مطهر در زمان‌های مقرر، ضمن اینکه بی‌احترامی به این حرم مطهر است، خود نقض غرض بوده و باعث ایجاد اجتماع بیشتر مردم می‌شود.

حجت الاسلام مروی با تأکید بر اینکه آستان قدس رضوی نه تنها با هیچ بخشی در کشور بلکه با هیچ کجای دنیا قابل قیاس نیست، تصریح کرد: موضوع ابلاغ بازگشایی حرم‌های مطهر با ستاد ملی کرونا است، اما نحوه بازگشایی آن باید برعهده آستان‌های مقدس باشد.

وی با بیان اینکه روزانه در میان زائران حاضر هستم و سخنان آنها را می‌شنوم، ابراز کرد: زائران از بنده می‌پرسند که «شما در سخنرانی خود گفتید نگران سلامت زائران هستم لذا محدودیت زیارت ایجاد کردید، اکنون آیا محدود کردن زمان زیارت در زمان آفتاب و گرمای هوا در راستای سلامت زائران است؟» و من پاسخی برای آن ندارم.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی ما و همه خادمان امام رضا (ع) تکریم زائران است، افزود: شرایط موجود نه تنها در جهت تکریم زائران نبوده بلکه تهدیدی برای سلامت مردم است و بایستی دولت هرچه سریع‌تر نسبت تصمیمات خود تجدیدنظر نماید.

حجت الاسلام مروی با اشاره به اینکه ما خود را موظف به اجرای دستورات ستاد کرونا می‌دانیم، افزود: هماهنگی باید دوطرفه باشد، اما اکنون چنین شرایطی نیست و ما انتظار داریم ستاد ملی کرونا نظرات کارشناسی آستان‌ها را بشنود و سپس تصمیم بگیرند.

چرخ اقتصاد مردم ضمن رعایت مسائل بهداشتی باید بچرخد

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه آستان قدس‌رضوی تولیت‌محور است و شرعا هیچ کسی در امور آستان قدس منهای نظر متولی حق دخالت ندارد، ابراز کرد: موضوع ساعات بازگشایی حرم مطهر از اموری بوده که در حوزه اختیارات تولیت آستان قدس رضوی است و ستاد ملی کرونا باید این امر مهم را به آنها واگذار کند تا به نحوه شایسته با تأکید بر حفظ سلامت مردم انجام شود.

موضوع وضعیت اقتصادی مردم در شرایط شیوع کرونا از دیگر مواردی بود که آیت الله علم الهدی در این جلسه به آن اشاره و بیان کرد: امروز به سبب شیوع کرونا بسیاری از مردم بیکار شده و با مشکلات معیشتی روبه‌رو شده‌اند، خسارت بسیار بزرگی از حیث اقتصادی به مردم وارد شده است، کارشناسان امر باید برای این موضوع تدبیری بیندیشند تا چرخ اقتصاد ضمن رعایت مسائل بهداشتی بچرخد.

دانشگاه علوم پزشکی محدودیت ساعت را باعث تراکم جمعیت و تشدید بیماری دانسته است

استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه به دستاوردهای و موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی در کنترل بیماری کرونا اشاره و ابراز کرد: خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی در حوزه پیش بینی، پیشگیری، مقابله و درمان این بیماری سربلند بیرون آمد و به لطف امام رضا (ع) موفقیت‌های بسیار خوبی در کنترل این بیماری حاصل شد.

علی‌رضا رزم‌حسینی با بیان اینکه رسانه ملی، شبکه‌های مجازی و اصحاب رسانه به‌خوبی مردم را از خطر این ویروس مطلع کردند، عنوان کرد: حوزه درمان استان در مقابله با ویروس کرونا، امتحان خوبی پس داد و نشان داد توانایی مقابله با این ویروس را دارد به‌طوری که در استان با حداقل تلفات روبه‌رو شدیم.

رزم‌حسینی تصریح کرد: برخلاف پیش بینی‌ها که از رقم خوردن یک فاجعه در استان خراسان‌رضوی حکایت داشت، به لطف و عنایت حضرت رضا (ع) و یک صدایی تمام دستگاه‌ها و بخش‌های استان، امروز استان خراسان‌رضوی شرایط خوبی را در کنترل این ویروس در کشور دارد.

استاندار خراسان‌رضوی ضمن تقدیر از همراهی‌ها و همکاری‌های آستان قدس رضوی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، ابراز کرد: من شهادت می‌دهم که آقای مروی، تولیت آستان قدس رضوی چه سختی‌هایی را در بستن حرم متحمل شدند و مقاومتی که این بزرگوار در این کار بسیار مهم، سخت و تاریخی برای حفظ سلامت مردم متحمل شدند، قابل تقدیر است؛ هیچ کدام ما قلبا از ایجاد محدودیت برای زیارت راضی نبودیم.

رزم‌حسینی با بیان اینکه دغدغه‌های تولیت آستان قدس رضوی در خصوص عدم ایجاد محدودیت زمانی برای زیارت را طی مکاتبات و تماس‌هایی به ستاد ملی کرونا منتقل کرده‌ام، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کتباً اعلام کرده که محدودیت ساعت سبب تراکم جمعیت و تشدید بیماری می‌شود و باید شرایط تشرف ۲۴ ساعته به حرم مطهر فراهم باشد، این موضوع را به تهران منعکس کردیم و پیگیری نیز می‌کنیم.

استاندار خراسان‌رضوی یادآور شد: در مقوله مبارزه با کرونا یک صدایی و وحدت رویه در استان خراسان‌رضوی برقرار بود و همان‌گونه که آغاز ایجاد محدودیت‌ها با هم‌دلی بود، ختم آن نیز با هم‌دلی میان تمام دستگاه‌ها و بخش‌ها خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین