آقایان؛ قانون، تابوت عدالت نیست!..

علی اباذری،   3990310106 ۸۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
آقایان؛ قانون، تابوت عدالت نیست!..

دادستان کرمانشاه در توضیح علت ماجرای تخریب صورت گرفته در حاشیه این شهر و همچنین مرگ «آسیه پناهی» پیرزنی که مانع تخریب منزل خود شده بود گفته است: « این واحد در حاشیه شهر کرمانشاه در کنار یک جاده اصلی در یک‌سازه بلوکی بسیار ساده بنا شده است که شهرداری بنا بر وظایف خود نسبت به قلع و قمع بنا اقدام کرده بود».

حرف ایشان به ظاهر کاملا درست است اما نکته اینجاست که جریحه دار شدن افکار عمومی را نمی توان با این قبیل مستندات قانونی پاسخ گفت بگذریم که اگر مراد از قانون اجرای عدالت باشد معلوم نیست که حکم به تخریب و  کار شهرداری کرمانشاه با عدالت سازگار بوده باشد و با «روح» ‌قانون گذاری تناسبی داشته باشد. این است دلیل اصلی زخمی  که بر وجدان عمومی جامعه وارد آمده است . 

همه ما به خوبی با موقعیت‌هایی آشنا هستیم که«قانون» به عنوان امری که برای برقراری عدالت وضع می شود می تواند خودش پدید آورنده بی عدالتی باشد و آن هنگامی است که با نوعی توسل «صوری» به قانون، عدالت دور زده می شود .  چه بسیار مجرمانی که به دلیل آشنایی خودشان یا وکلایشان با ترفندهای قانونی از دست مجازاتی که مستحق آن هستند فرار کرده اند و چه بسیار صاحبان حقی که به همین دلیل از حق خود محروم می مانند یا برخلاف افراد و طبقات قدرتمند تر اجتماعی قانون درباره شان با سختی و قاطعیت بیشتری اجرا می شود.

در همین موضوع پیرزن مظلوم کرمانشاهی افکار عمومی در فضای مجازی بلافاصله آن را با نوع برخورد قضایی با تخلف دختر یکی از وزرای سابق مقایسه کرد که ظاهرا از تخریب اضافه بنای او عاجز مانده اند چرا که در صورت افتادن خراشی بر سایر اجزای ساختمان وی، « قانون» تخریب کنندگان را مسوول می داند ! 

هر عقل سلیمی حکم می کند که آنچه باید ملاک اجرای عدالت باشد نه توسل به ظواهر قانونی بلکه در نظر گرفتن مصلحت‌‌هایی است که آن قانون براي آن وضع شده است. اینجاست که نقش قاضی و فهم عمیق او از «قانون» و حساسیت‌های اجتماعی اش در صادر کردن رای بسیار مهم است. چه بسا مسوولان قضایی صادر کننده رای تخریب منازل این منطقه اگر با حساسیت بیشتری به موضوع می نگریستند صرفا به چرخاندن قلم برای نوشتن یک حکم اکتفا نمی کردند چرا که قاضی، «‌ماشین صدور حکم» نیست. یا مسوولان شهرداری هنگام اجری این حکم صرفا سیاهی های جملات این حکم را نمی دیدند بلکه در روشنایی روز به وضع کسانی که این حکم درباره شان به اجرا در می آید توجه می کردند. 

یقینا اجرای قانون را نمی توان و نباید معطل کرد اما کدام قانون و قاعده است که استثنا بر ندارد؟ یا در هنگامی که از روی کاغذ به عالم واقع برای اجرا منتقل می شود دچار مشکلات و پیچیدگی های مختلف نشود؟ آیا با وجود نگاه «حکیمانه» در صدور یا اجرای «حکم»، چنین بی مهابا تاختن به آلونک های اقشاری که به گفته خودشان حتی این زمین ها را سال ها قبل خریداری کرده اند قابل توجیه است؟ اگر چنین امری صحت داشته باشد باید گفت اساسا حکم صادره نیز چندان دقیق نبوده تا چه رسد به حکیمانه بودن و مصلحت بینی های متناسب با روح قانون در اجرای آن!

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۶۵۰۳۲۱۵:۵۱:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۱۰
اگر مرحومه فوت نمی کرد هیچکس حتی نامش را نمی شنید
امیر حسین سلطان/تهران۱۴۶۵۱۰۷۱۶:۳۹:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۱۰
من نمی خواهم ماموران اجرای این حکم را متهم کنم بلکه بر اساس آنچه بعینه و البته در محیط دیگری جدا از مسائل این چنینی(شهرداری و امثالهم) برایم رخ داده است می توانم صریحا اظهار نظر کنم که متاسفانه جمعی که ظاهرا داعیه دار اجرای قانون(یا با توسل به قوانین و مقررات) در سطوح پایین تر انگار یا از آموزش های لازم و کافی بی بهره بوده اند و یا نعوذ بالله اصلا به این صورت آموزش دیده اند که به صرف قانونی بودن کارشان(ظاهرا) نباید مطلقا رحم و شفقت و انسانیتی داشته باشد و در انجام وظیفه محوله به ایشان(ظاهرا) از هر روش و شیوه و وسیله ای که در اختیارشان است بدون کوچکترین تامل و تعقل و همه جانبه نگری فقط و فقط خودشان را در مقام انجام ماموریت و تبعیت از دستور مقام مافوق افرادی وظیفه شناس و موفق و قاطع جلوه دهند و بس! لازم به ذکر است متاسفانه موارد و صحنه هایی پیش می آید چه بسا اینکه انسان در یک لحظه حتی مرگ خودش را هم از خدا می خواهد.
ناشناس۱۴۶۵۲۸۱۱۸:۴۰:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۱۰
درود بر شما، اطراف حرم حضرت معصومه سلام الله علیها روحانی سیدی بود که اول صبح با صدای لودر و بولدوزر از خواب بیدار شدن و ... شما را بخدا به کلام امیرالمؤمنین ایمان بیارید ... الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم ...
ناشناس۱۴۶۵۳۳۰۱۹:۱۲:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۱۰
علی پناهی برادر متوفی نیز که در محل حادثه حضور داشت به خبرنگاران ایسنا و ایرنا گفت: ماموران اجرائیات شهرداری خواهرم را به قتل رساندند و گواه آن هم فیلمی است که برخورد مامورین اجرائیات را نشان می دهد. پناهی اظهار کرد: خواهرم هفت فرزند دارد و همیشه تاجایی که در توان داشته‌ام به او کمک کرده‌ام.
ناشناس۱۴۶۷۳۴۵۰۸:۰۰:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۱۲
خدا رحمتش کنه از ظلمی که به ایشان شده واقعا متاسف و ناراحتم ولی کسی در این حد فقر چرا باید 7 فرزند داشته باشه ؟؟ چرا قبل از فرزند آوری به امکانات و توان مالی توجه نمی کنند ؟؟
ناشناس۱۴۶۵۳۳۸۱۹:۱۹:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۱۰
جزئیات جدیدی از مرگ "آسیه پناهی" خانم ۵۵ ساله بعد از درگیری با ماموران شهرداری کرمانشاه بر سر خراب کردن خانه اش منتشر شده است. یکی از همسایگان در این باره گفت: آن زن‌ها لباس نوه ۱۰- ۱۲ ساله آسیه را که داد و بیداد می‌کرد، از تنش در آوردند و حسابی کتکش زدند. بعد از ویران کردن خانه، آسیه و دخترش سمیه را سوار ون کردند و رفتند. ۲ ساعت بعد خبر مرگ آسیه رسید. یک ساعت از مرگ آسیه نگذشته بود که ماموران دنبال شناسنامه و مدارک شناسایی آن خدابیامرز آمدند.»
ناشناس۱۴۶۵۵۴۵۲۲:۵۹:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۱۰
بی قانونی اینجاست که این خانم تو این سن بی سرپناهه هنوز. این بی قانونیه. چسبیدن به آخرین حلقه اجرای قانون بدون در نظر گرفتن دلایلی که راه به اونجا ختم شده خودش بزرگترین بی قانونیه. حتی اون آقازاده ای که برج یا ویلا میسازه و در نهایت حلقه آخر قانون با چکش میره برا تخریب، این فقط حلقه آخر رو در موردش اجرا نکردن. به اون بی قانونی هایی که باعث شده کار به اینجا برسه و اون آقازاده بتونه اون ویلا رو بسازه ، اونا خیلی خیلی مهمترن
ناشناس۱۴۶۵۹۱۹۰۹:۵۴:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۱۱
درسته !! ... عرض كنم به خدمت انورتان كه اين اصطلاح " المأمورُ معذور " !! ديگه در بعضي جاها نارساست ،بعضي مواقع جواب نميده ، در برخي اوقات ديگه نبايد كاربرد داشته باشه ، و اين پيش آمد تأسف بار ثابت كرد كه اين اصطلاح بايد در بعضي مواقع موقتاً ، استثنائاً اصلاح بشه ، ...تغيير كنه ، به چي ؟ ... به اصطلاح " المأمور معقول " !!...درست نميگم ؟!
ناشناس۱۴۶۵۱۴۳۱۶:۵۶:۰۱ ۱۳۹۹/۳/۱۰
ویلای غیر قانونی ضد زلزله دختر وزیر در لواسان را با کلنگ مثلا تخریب میکنند ( صرفا برای فیلمبرداری جهت نمایش و پخش در ۳۰ : ۲۰ ) ولی آلونک پیرزن رو با لودر و روی لوازم خانگی درونش تخریب میکنند !!!! این بود عدالت آقایون ؟!
ناشناس۱۴۶۵۸۸۳۰۹:۳۷:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۱۱
چی میشد ویلای غیر قانونی دختر وزیر را با خاک یکسان می کردند این یعنی اجرای عدالت و قانون نه تخریب آلونک یک پیرزن بی پناه ... صبر خداوند هم حدی دارد اگر آتش قهر الهی فرود آید ظالمان را به شدید ترین وجه ذلیل و خوار خواهد کرد و برای آنان هیچ راه نجاتی نخواهد بود
ناشناس۱۴۶۵۱۸۵۱۷:۱۹:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۱۰
مردم کرمانشاه صبوری کرده اند مسولان کرمانشاه عذر خواهی و دلجویی کنند
محمد۱۴۶۵۲۸۵۱۸:۴۲:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۱۰
اگه این اتفاق در مینیاپولیس آمریکا رخ میداد رسانه دو طرف چطور انعکاسش میدادن؟
ناشناس۱۴۶۵۳۹۱۲۰:۰۷:۰۵ ۱۳۹۹/۳/۱۰
دادستان کل کشور باید محاکمه شود
ناشناس۱۴۶۵۰۴۱۱۵:۵۷:۱۶ ۱۳۹۹/۳/۱۰
هر انسان با وجدانی از این حادثه ناراحت کننده و مظلومیت این بانوی رنج دیده و بی پشت و پناه ناراحت و اندوهگین می شود. خدایا چرا با اتفاقات و حوادث تلخ ما را مجازات می کنی؟
ناشناس۱۴۶۵۱۳۷۱۶:۵۴:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۱۰
مجازات میشویم چون اکثریت انسان های خوبی نیستیم و بر خلاف قوانین خداوند عمل میکنیم.
ناشناس۱۴۶۵۱۴۶۱۶:۵۷:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۱۰
جای وزیر کشور بودم از شرمندگی استعفاء میدادم
ناشناس۱۴۶۵۳۷۵۱۹:۵۷:۴۰ ۱۳۹۹/۳/۱۰
دیدن تصاویر پیرزن وحشت زده در لودر واقعا جگرم رو آتش زد. لحظات آخر عمرش رو این طور وحشت زده گذشت
ناشناس۱۴۶۵۰۴۵۱۶:۰۰:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۱۰
گناه این زن چه بوده که باید با او این چنین رفتار شود؟ از همه بدتر این است که شهرداری به او وصله اعتیاد هم زده است. چرا مقامات در باره این حادثه اظهار نظری نمی کنند؟
ناشناس۱۴۶۵۱۸۴۱۷:۱۹:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۱۰
گناه این زن این بود که نجومی بگیر رانت خوار نبود که بتواند املاک نجومی در بهترین نقاط ایران بخرد !. ...
ناشناس۱۴۶۵۰۴۶۱۶:۰۱:۳۴ ۱۳۹۹/۳/۱۰
چرا امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در این قضیه دخالت نکردند و نمی کنند؟
ناشناس۱۴۶۵۰۴۸۱۶:۰۱:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۱۰
چرا شهرداری جلوی برج سازیها و ویلاسازیهای غیر قانونی را نمی گیرد ؟
ناشناس۱۴۶۵۴۲۲۲۰:۳۵:۵۵ ۱۳۹۹/۳/۱۰
چون ازش پول در میاد براشون ولی از الونک پیرزن بیچاره چی میخواد در بیاد اصلا همه زندگیش چقدر ارزش داشته که حتی کلش رو هم بخواد بده اقایون چیزی نمیشه جز چند تیکه مستعمل فرسوده ولی از برج سازها میلیاردی در میاد
ناشناس۱۴۶۵۰۵۷۱۶:۰۶:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۱۰
واقعا حالم بد شد که این خبر رو خوندم. این چه مملکتیه که ما داریم؟
ناشناس۱۴۶۵۰۵۹۱۶:۰۷:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۱۰
وقوع این گونه حوادث تاثیرات منفی زیادی بر روی افکار عمومی مردم می گذارد. سوالی که در ذهن ها نقش می بندد این است که چرا عدالت در این کشور به راحتی فراموش می شود؟
ناشناس۱۴۶۵۰۶۰۱۶:۰۸:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۱۰
این مادر بزرگوار، آسیه پناهی، برخلاف اسمش خیلی بی پناه بود.
ناشناس۱۴۶۵۰۶۳۱۶:۰۹:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۱۰
افکار مردم بابت این واقعه به شدت جریحه دار شده است.
بانو۱۴۶۵۱۰۲۱۶:۳۴:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۱۰
مردم کیلویی چند؟
ناشناس۱۴۶۵۲۰۳۱۷:۳۱:۴۴ ۱۳۹۹/۳/۱۰
متاسفانه افکار مردم اونقدر توی قسط و غوله و بدبختی و گرفتاری و فقر فرو رفته که وقت جریحه دار شدن براش باقی نمیمونه !
ناشناس۱۴۶۵۰۸۱۱۶:۱۹:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۱۰
بنده بنگاهی می شناسم در شهر ما با چندتا زن پیر میره و خونه های خاصی میخره و بعد غیر قانونی می سازه شهرداری هم میاد پیر زن داد و بیداد می کنه
ناشناس۱۴۶۵۱۴۴۱۶:۵۶:۳۲ ۱۳۹۹/۳/۱۰
این پیرزن و سایر افراد اون محل زمین ها رو از اداره اوقاف گرفتند و مالک هستند. اما به دلیل اختلاف مالی اداره اوقاف و شهرداری کرمانشاه بهشون پروانه ساخت داده نمیشه.
ناشناس۱۴۶۵۱۹۸۱۷:۲۸:۳۹ ۱۳۹۹/۳/۱۰
پیرمرد ! خودت فهمیدی چی گفتی ؟!
omid۱۴۶۵۰۹۲۱۶:۲۶:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۱۰
استاندارد دوگانه... دادستان محترم کرمانشاه در فرمایشات خودبه ماده 55 قانون شهرداری استناد میکند،من در شیراز باستناد همین ماده 55 قانون شهرداری کیوسک نگهبانی و راه بندهایی که مردم منطقه اعیان نشین شیراز در سر کوچه ها که مال عمومی است میگذارند به اداره سد معبر شهرداری شکایت کردم ولی اقدام به جمع آوری این کیوسکها و راه بند ها نکردند از طریق سازمان بازرسی استان فارس پیگیری کردم بعد از مکاتبات پی در پی ،به هیچ نتیجه ای نرسیدم در صورتیکه این کیوسکها و راه بندها درمنطقه عمومی شهر که ملکیت عمومی دارد نصب شده و مصداق بارز سد معبر است.ولی ظاهرا کسانیکه در مناطق اعیان نشین زندگی می کنند شهروند تر هستند.
ناشناس۱۴۶۵۱۰۹۱۶:۴۰:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۱۰
مقایسه کنید با زمان پادشاهی انوشیروان که لقب عادل بر او نهادند و کومه پیرزنی که در مسیر قرار گرفته بود و پادشاه دستور داد کومه او خراب نشود حتی به قیمت انحراف مسیر جاده
ناشناس۱۴۶۵۱۱۳۱۶:۴۴:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۱۰
گفتند چگونه است که کوه و جنگل خواران قصر در دل کوه می‌سازند و کسی مانعشان نمی‌شود اما پیرزنی را برای چهار تا خشت و آجر به دیار باقی می‌فرستند؟ از غیب ندا آمد.... جوابش روشن است قصر نشینان از خودمان هستند و گردنشان کلفت است و می‌توانند و آن یکی بدبخت است وبی کس و ندار! افتاااااد؟ در سوره فجر آمده و قوم ثمود که صخره های عظیم را از کنار دره می بریدند و از آن خانه و کاخ می ساختند _ وفساد فراوان در آنها به بار آوردند بهمین سبب خداوند تازیانه عذاب را بر آنان فرو ریخت بیقین پروردگار تو در کمینگاه ستمگران است__ میراث را از راه مشروع و نامشروع جمع کرده و میخورید اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَاللَّهُ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ ﴿۴بى‏ ترديد عذابى سخت‏ خواهند داشت و خداوند شكست‏ ناپذير و صاحب‏ انتقام است (۴) إِنَّ اللَّهَ لَا يَخْفَى عَلَيْهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ ﴿۵﴾در حقيقت هيچ چيز [نه] در زمين و نه در آسمان بر خدا پوشيده نمى‏ ماند (۵)
ناشناس۱۴۶۵۱۲۲۱۶:۴۶:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۱۰
در اوایل انقلاب که حساب 100 امام معرفی شد، قول دادند برای همه افراد فاقد مسکن خانه بسازد و تحویل دهد. واقعیت این است که وظایف حاکمیتی اینچنینی فراموش شده ...
ناشناس۱۴۶۵۱۳۴۱۶:۵۳:۰۵ ۱۳۹۹/۳/۱۰
چرا کسی به این نمیپردازه که یه ارگانی زمین ها فضای سبز را در اختیار افراد میذاره و ارگان دیگر میاد و طبق قانون جلوگیری میکنه.ارگان اولی ظاهرا زورش به ارگان دوم نمیرسه و غیر قانونی املاک رو به بنده خداها میفروشه و این وسط مردم قربانی میشن.
ناشناس۱۴۶۶۵۱۲۱۵:۰۲:۳۲ ۱۳۹۹/۳/۱۱
خجالت داره زورشون به یه زن بی پناه تنها رسیده به جای اینکه یه زن حمایت کن وقتی سرپناه نداره جونشو میگیرن
ناشناس۱۴۶۵۱۳۹۱۶:۵۵:۱۶ ۱۳۹۹/۳/۱۰
سلام شهرداری ها متاسفانه باعث نا راضی تراشی میشوند.گاهی در ساختمانی بخشی از مشاعات را می فروشند که موارد اینچنین هم حاکم میداند با روش نا متعارف مشاع را سندگرفته وسیستم رافاسد می داند و هم بقیه سهام داران در مشاعات.یا وقتی دستفروشی را جمع واحیانا با زد و خورد اساسش را می برند هر بیننده ای را متاثر می کند .درمثال گفته شده می توان با روش های بهتری اقدام کرد.وقتی مردم می بینند دوطرف کوچه هشت متری مجوز ساخت تا ده طبقه داده می شود .همه مردم هاج و واج می شوند. وقتی مسئولین در همه شهرها در مناطق مرغوب منزل دارند که همه حقوق عمر نظام برای یک نفرامکان تهیه ان نیست مردم چه فکری می کنند.
محمد۱۴۶۵۱۷۶۱۷:۱۴:۰۱ ۱۳۹۹/۳/۱۰
چه خوش بی مهربانی هر دو سر بی که یک سو مهربانی دردسر بی اگه در تمامی تخلفاتی که صورت می پذیرد فرمایش دادستان محترم کرمانشاه تحقق پیدا میکرد در این واقعه دلخراش نیز دلی خراش بر نمی داشت . زیرا آنچه دلها را خراش میدهد برخوردهای متفاوت مسئولان قضائی و اجرائی با تخلفات ثابت شده می باشد . من خودم قربانی یکی از اینگونه موارد هستم . رای قطعی دیوان عدالت اداری را داشتم ولی دستگاه اجرائی آنرا اجرا نمیکرد . از دیوان عدالت اداری درخواست اجرای رای نمودم اما رئیس وقت دیوان عدالت اداری اعتنائی نکرد . چون وزارت ..... که تمکین نمی نمود خیلی قدرتمند بود .
ناشناس۱۴۶۵۲۳۶۱۷:۵۴:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۱۰
اینم مثل بقیه اخبارها چند روز دیگه فراموش میشه.اقایان و سیاست مداران .....
ناشناس۱۴۶۵۲۴۸۱۸:۰۲:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۱۰
یکی از ده وظایف شهرداری خانه سازی برای اسیب دیدگان اجتماعی میباشد با قانون نیش عقرب از زمین و نیش زنبور از هوا خوردن بعوض خانه سازی برای فقرا و شاد و خوشحال شدن و زودتر به بهشت رفتن آسان تر است
قاسم۱۴۶۵۲۵۲۱۸:۰۷:۳۷ ۱۳۹۹/۳/۱۰
دستگاهها و تشکیلاتی مانند بنیاد مستضعفان که در اساسنامه ش تصریح شده ساخت مسکن برای محرومان و تشکیلاتی دیگری که فقط ثروت جمع کرده اند مسئول این وضعیت برای مردم گرفتاری مانند این مرحوم و بچه های بی سرپرست هستند.
ظ م۱۴۶۵۲۵۵۱۸:۰۹:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۱۰
از اینکه این اتفاق ها در گوشه و کنار کشور میفتد واقعا متاسفم ماموران اجرایی شهرداری در بعضی شهرها وحشیانه مر قانون را اجرا میکنند آنجایی که یک همکار یا یک مسئول را باهاش برخورد کنند نمی کنند ولی یک شخص ضعیف و ناتوان را چنان به باد کتک میگیرن انگار از کشور بیگانه آمدن آخه بی انصاف ها شما اول سکونت این شخص را تامین میکردید بعد دست به تخریب میزدید...
ناشناس۱۴۶۵۳۲۷۱۹:۱۲:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۱۰
این پیرزن ظاهرا با دختر و نوه اش زندگی می کرده است . در عوض این همه شعار در مورد بی پناهی این خانم حداقل به کمک بازماندگانش بروند. شایدحداقل روح این مرحومه را شاد بکنند.
ناشناس۱۴۶۵۳۴۰۱۹:۲۰:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۱۰
عدالت آن است که اموال وقصرهای امیران ووزیران ووکیلان رامردم باشمشیرعدالت ولی مؤمنان حضرت علی علیه السلام ازرانت خوران واختلاس گران بازپس گیرندتادزدان بداننداین ملک صاحب داردوصاحبش علی ولی الله شیرخداهمسرزهرای مرضیه سلام الله علیه میباشد تادزدان بفهمنددرسرزمین موعودمکه کارهاحساب و کتاب داردتاپیرزنی ازفقراینگونه نمیردودزدان به ریش مردم باخیال آسوده نتوانندکه بخندند
ناشناس۱۴۶۵۳۵۱۱۹:۳۳:۲۰ ۱۳۹۹/۳/۱۰
امام حسین: «یا بُنَیَّ إِیَّاکَ وَ ظُلْمَ مَنْ لَا یَجِدُ عَلَیْکَ نَاصِراً إِلَّا اللَّهَ» ای فرزندم، از ظلم به کسی که در برابر تو ، هیچ یاری کننده ای به جز خداوند ندارد، بر حذر باش. مسئولین را به خداوندی که امام حسین را آفرید واگذار می کنیم.
مسافر۱۴۶۵۳۶۰۱۹:۴۱:۲۰ ۱۳۹۹/۳/۱۰
متاسفانه شهرداریها با این اقدامات هر روز تعداد بیشتری از مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین میکنند امیدوارم با حذف کمیسیون ماده صد در شهرداریها و اختصاص شعبه خاص در هر شهر به تخلفات خودسرانه شهرداری ها پایان داده شود. اسلامشهر
به افرید۱۴۶۵۴۰۷۲۰:۱۹:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۱۰
نمی‌دونم این زمین ها آب و برق دارند یا خیر اما وقتی دولت بهشون امکاناتی مثه این انشعابات میده یعنی راه زمین‌خواری و ریشه گرفتن این نوع مسایل باز هست.
ناشناس۱۴۶۵۹۸۸۱۰:۳۵:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۱۱
زمین را از اوقاف خریده بودند. اول مطلع شوید بعد دهانتان را باز کنید.
علی 671۱۴۶۵۴۱۸۲۰:۳۳:۲۴ ۱۳۹۹/۳/۱۰
خواهشن این برنامه را پیراهن عثمان نکنید و سو استفاده .این خانم بیشتر از این عمرش به دنیا نبوده .حال طغاری بشکنه ماسی بریزه =جهان افتد به کام کاسیه لیسان .قانون قانون است و باید برای همه اجرا شود .با این کار می خواهید پای قانون را لنگ کنید و گرنه خلافی انجام نشده .و بیخودی دیگران را محکوم نکنید برای نفع شخصی خودتان .
ناشناس۱۴۶۵۴۷۱۲۱:۲۴:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۱۰
انشاالله سر خودت هم بیاد تا مزه اش را بچشی
ناشناس۱۴۶۵۵۵۶۲۳:۰۸:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۱۰
قانون قانونه وقتی از حق این پیرزن که توسط کلی فاسد خورده شده دفاع شده باشه و این زن حداقل یک سرپناه قانونی داشته باشه!
ناشناس۱۴۶۵۸۵۲۰۹:۱۵:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۱۱
خدا آگاهی بهت بده
منصور۱۴۶۵۹۴۱۱۰:۰۸:۵۱ ۱۳۹۹/۳/۱۱
حرف خیلی قشنگی زدی قانون باید برای همه اجرا بشه ولی بعد با خودت فکر کن ببین چی گفتی همه منظورت همه مردم بی پناهه
ناشناس۱۴۶۷۱۵۸۲۳:۵۳:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۱۱
به هر صورت یک نفر فوت شدهانصاف نیست با این لحن حرف زدن. واقعا ما مردم چقدر خودخواه شدیم
ناشناس۱۴۶۵۴۲۰۲۰:۳۴:۰۱ ۱۳۹۹/۳/۱۰
بی تدبیری.... بی کفایتی... ظلم..... جنایت..... حقوق ضعیف را پایمال کردن... و.................
ناشناس۱۴۶۵۴۶۰۲۱:۱۰:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۱۰
اقتصاد کشور ما عمدتا دولتیه اونوقت ما اختلاف طبقاتی بسیار شدید هم داریم! یعنی مزایای اقتصاد خصوصی و اینکه مدیران شرکتها دلشون بسوزه برای شرکتشون رو داریم ولی عیبش یعنی اختلاف طبقاتی رو داریم!
ناشناس۱۴۶۵۴۶۵۲۱:۱۴:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۱۰
توی همین کشور داریم میبنیم ویلاهای صدها میلیارد تومنی در دل کوه ساخته شده اما کسی به اونها کاری نداره. اما یک آلونک یک پیرزن رو به این سرعت خراب کردند! من موافق کمونیسم نیستم اما انقدر اختلاف طبقاتی هم فاجعه میاره. اونهم وقتی عمده ثروتمندان در ایران اگر از راه فساد و راههای غیرقانونی به ثروت نرسیده باشن از راه رانت یا راههای غیرمنصفانه به ثروت رسیدن. در این مسیر هم عمدتا نه تولید مهمی کردند یا اقتصاد کشور رو جلو بردند و نه مالیات درستی دادند.
محمد از یزد۱۴۶۵۴۷۵۲۱:۲۷:۴۰ ۱۳۹۹/۳/۱۰
سلام آقا اگر پار تی داشت اینجور نمی شد همسایه ما پسر عموی یکی از آقایان شهردار ی هست آمده پنجره باز کرده روی چند خانه همسایه شکایت کردیم به شهرداری جواب درستی نمی دهند چون پارتی داره خود بخوان بقیه داستان را با مدرک می گوییم اگر فریاد رسی باشد
ناشناس۱۴۶۵۵۰۱۲۲:۰۳:۰۵ ۱۳۹۹/۳/۱۰
دیگه حرفم نمیاد
احمد۱۴۶۵۵۳۳۲۲:۴۹:۳۷ ۱۳۹۹/۳/۱۰
شهرک امام خمینی تبریز در زمان طاغوت ساخته شده جلوی بلوکها زمین بازی کودکان ومحل پارک خودروهای مردم را شهرداری تبریز بعداز پنجاه سال بازار وپاساژساخته و می فروشد و به کسی هم پاسخگو نیستند ولی بالا تر از زور آنها خدا هست که انشالله جواب پس خواهند داد
ناشناس۱۴۶۵۵۷۶۲۳:۳۷:۱۴ ۱۳۹۹/۳/۱۰
هر زمان قانون بصورت برابر و عادلانه برای همه اجرا شد اونوقت حرف از قانون بزنید، سلطان سکه سلطان خودرو، سلطان ارز.. و سلطان های دیگر، سلطان اعدام کردن هنره؟؟؟؟ سلطان سازان رو اعدام کنید. ویلای دختر نعمت زاده با چه قانونی پابرجاست؟ ویلای داماد شمخانی باچه قانونی پابرجاست؟؟ این بانو شریف تر هست یا امثال حرام خواران یقه سفید ...
ناشناس۱۴۶۵۶۰۱۰۰:۰۸:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۱۱
من متاسفم که چنین غیر انسانی شدیم واقعا انصاف وجدان ونگاه انسانی ومردم نوازی ایرانیمان بر باد رفته ...
غم۱۴۶۵۶۲۰۰۰:۴۳:۲۳ ۱۳۹۹/۳/۱۱
واقعا برا خودم متاسفم.. امام علی: (نگوییدمن مامورم و معذور...)
زهرا۱۴۶۵۶۳۸۰۰:۵۹:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۱۱
بنام عدالت ،سر عدالت را بریدند.
م ک۱۴۶۵۶۴۱۰۱:۰۱:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۱۱
باید اعتراض عمومی و عزل شهردار و دادستان و استاندار و فرماندار رقم میخورد اما افسوس .... آقای دادستان توی شهرداری ها رشوه میگیرن اضافه طبقه میدن بیچاره سایه چون رشوه نداده مستحق مرگ شده ...
بلا به سر اومده۱۴۶۵۶۷۲۰۱:۵۹:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۱۱
سال 94 شب عید این اتفاق برا من پیش اومد که با شکایت از شهرداری خرم آباد در دیوان عدالت که با محکوم شدن شهرداری و تخلف آنها پس از اعتراض به رای محکومیتشان اعلام نمودن که دادستان دستور داده برو از دادستان شکایت کن همون مثل که شکایت خدا رو به پیغمبر کنم ...!
خزایی۱۴۶۵۶۷۴۰۲:۰۷:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۱۱
واقعا متاسفم در کشوری بااین همه منابع فقط کپرنشین ها باید صدمه ببینند مانده ام نقش انان که از عدالت علی ع دم می زنند چیست غیرت مردم کجاست که حکومت گذشته راجبار دیدند و ویرانش کردند ایا این جبر نیست که خانه ای بر سر پیر زنی مادری خراب شود ؟
قطب ابادی فایز رضاییان۱۴۶۵۶۸۱۰۲:۲۷:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۱۱
خدایا بحق آبروی آبِ رویِ آبرودارانِ درگاهت جان من بگیر تا بیش ازاین شاهد زشت خویی های عالم نباشم رزمنده ۸سال دفاع مقدس و ایثارگر فایز رضاییان قـطب ابـادی
م.الف۱۴۶۵۶۹۵۰۳:۲۰:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۱۱
یاد شعارهای انقلاب میفتیم..(سرنگون میکنیم رژیم پهلوی را برقرار میکنیم عدالت علی را ...انقلاب مال شما کوخ نشینهاست...کاخ نشینی محکوم است.). چیزی که ما دیدیم کاخ نشینهای ریشدار و کوخ نشینهایی فاقد حق انسانی و حیات و‌کرامت زندگی بود.
صمد۱۴۶۵۸۰۶۰۸:۳۶:۴۳ ۱۳۹۹/۳/۱۱
وزیر کشور استعفا بدهد
قوامی۱۴۶۵۸۵۰۰۹:۱۳:۴۰ ۱۳۹۹/۳/۱۱
بعضی ها کی به این حد از شعور می رسند که بدانند انسان فقط با ابزار فیزیکی نیست که کشته میشود اگر امید و اختیار و عزت نفس و از انسان بگیری انسان میمیرد بعضی ها که این کارها رو میکنن قاتل هستند و خودشون خبر ندارند
ناشناس۱۴۶۵۸۵۹۰۹:۱۹:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۱۱
من در عجبم مامور شهرداری گاز اشک آور چرا داره چرا پسر پیرزن رو لخت کردن و کتک زدن؟ این دیگه چجور اجراییاتیه آخه؟
علی کریمی۱۴۶۵۸۸۹۰۹:۴۴:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۱۱
این واقعه از هر زاویه نگاه کنی تلخ و آزار دهنده است. اقدام قاطع و سریع در مورد مسببان این اتفاق می تواند از تاخی آن فقط اندکی بکاهد. بسم الله
علی۱۴۶۶۰۳۸۱۱:۰۱:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۱۱
آیا در مورد همه پرونده ها به این قاطعیت برخورد میشود بنظر من قانون بازیچه دست اشراف بر ضد فقراست و ننگ بر این بی قانونی
ناشناس۱۴۶۶۹۹۶۲۱:۰۹:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۱۱
_ این خونه چه موقع و توسط چه کسانی ساخته شده و شهرداری چرا همون زمان ساخت جلو گیری نکرده؟!
ناشناس۱۴۶۷۰۳۸۲۱:۵۰:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۱۱
اونجایی آدم میسوزه و عذاب وجدان‌میگیره ک رسانه ما الان چند روز ک مرتب و بطور دایم داره پلیس امریکایی ک اون سیاه پوست رو ...خب این صحنه دلخراش رو هم‌نشون بده اگه بحث انسانیت رو میخوای ..بازگو کنی ..
sasanshahbaze7@gmail.com۱۴۶۷۱۱۰۲۳:۰۵:۵۱ ۱۳۹۹/۳/۱۱
بنظرم حق ش بود قرار نیست که هرکس هر جا را غیر قانونی ساخت بره بشینه توش که تخریب نشه بار، بار نمیشه
طاها۱۴۶۷۳۴۲۰۷:۵۰:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۱۲
ظلم پایدار نخواهد ماند متاسفم که هم وطنی به خاطر ی سرپناه باید فوت کنه اما نکبت زاده ها راست راست بگردند و اموال این کشور به تاراج ببرند قبح دزدی ریخته شده اما. تاوان سنگینی. خواهند
جهانگیر شهریپور۱۴۶۷۴۷۷۱۰:۲۴:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۱۲
گزارشگر محترم انصافا حرف دل مردم گفتی ولی چه سودقلم زیبایت خوب نوشت آیاگوش شنوایی هم هست دستانت پر مهر باد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین