جزئیات ثبت نام کلاس اولی‌ها

گروه فرهنگی الف،   3990310068

معاون آموزش ابتدایی گفت: ثبت نام کلاس اولی‌ها در دو مرحله انجام می‌شود و ضرورت دارد دانش آموزان حتما در تست سنجش شرکت کنند.

جزئیات ثبت نام کلاس اولی‌ها

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره چالش‌های نام نویسی دانش آموزان در سال تحصیلی آینده اظهار کرد: با تاکید وزیر آموزش و پرورش امسال با وجود ویروس کرونا، فرایند ثبت نام به تعویق نخواهد افتاد. بر همین اساس ۲۹ اردیبهشت دستورالعمل ثبت نام را صادر کردیم و به امضای وزیر رسید.

او ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، در دستورالعمل امسال تاکید داشتیم که نام نویسی صرفا فرایند اداری نیست، بلکه رویدادی تربیتی به ویژه برای نوآموزان ابتدایی و پیش دبستانی است.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه اول خرداد زمان شروع ثبت نام بوده است، گفت: با توجه به اینکه ممکن است موج جدید همه گیری کرونا را تا پایان سال داشته باشیم، همزمان با ثبت نام کلاس‌ها در شبکه شاد هم برگزاری کلاس‌ها آغاز می‌شود. در واقع امسال دو نوع ثبت نام یکی در فضای مجازی و یکی در فضای حقیقی داریم.

او افزود: ثبت نام کلاس اولی‌ها در دو مرحله انجام می‌شود و ضرورت دارد دانش آموزان حتما در تست سنجش شرکت کنند. با توجه به اینکه نام نویسی تست سنجش از تیرماه آغاز می‌شود بعد از انجام این فرایند، نام نویسی نهایی انجام خواهد شد.

هیچ مدرسه‌ای حق برگزاری مصاحبه ندارد

معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: نوآموزان پیش دبستانی و دبستانی نباید مدرسه را با تجربه تلخ آغاز کنند بنابراین هیچ مدرسه‌ای (دولتی و غیردولتی) برای پذیرش دانش آموزان حق برگزاری مصاحبه ندارد. زیرا این روش به هیچ وجه از نظر جنبه‌های تربیتی مورد تایید نیست.

معاون آموزش ابتدایی درباره طرح خشونت زدایی بیان کرد: با توجه به اینکه آقای وزیر از معاونت‌های مختلف درخواست کردند تا هر معاونت بسته‌ای تحولی داشته باشد بر همین اساس طرح خشونت زدایی را در نظر گرفتیم تا والدین و دانش آموزان با آموزش‌های موجود، شرایط بهتری را داشته باشند.

او تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم امسال یک ‌میلیون و ۵۷۴ هزار و ۲۰۸ دانش آموزان ابتدایی داشته باشیم که نسبت به سال قبل رشد ۴/۲ درصدی داریم، همچنین تعداد نوآموزان پیش دبستانی هم رشد بیش از ۴ درصد خواهد داشت.

حکیم زاده با بیان اینکه امسال هدفگذاری کردیم تا ۶۰ درصد نوآموزان پیش دبستانی را در طرح سنجش شرکت دهیم، گفت: نام نویسی دانش آموزان ابتدایی وپیش دبستانی همزمان انجام خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی تاکید کرد: خانواده هایی که به هر دلیل برای نام نویسی مشکل دارند، می‌توانند در سامانه ثبت شکایات ثبت نام کرده و از طریق پورتال مشکل خود را مطرح کنند.

او ادامه داد: تاکید داشتیم تا افرادی که در ستا‌د ثبت نام فعالیت دارند با حفظ کرامت انسانی و خوشرویی در این فرایند با اولیا همراه شوند.

برنامه‌‎های آموزش و پرورش در سه سطح  پیش رفت

حکیم زاده درباره برنامه ریزی برای سال تحصیلی جدید با احتمال وجود کرونا بیان کرد: امسال هم برنامه‌‎های آموزش و پرورش در سه سطح ملی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای پیش خواهد رفت که شامل برنامه‌های مدرسه تلویزیونی، شبکه شاد و ارسال دستورالعمل آموزش برای مناطقی که فاقد دسترسی به اینترنت بودند، انجام می‌شود.

او ادامه داد: در دستورالعمل ابلاغی شبکه شاد ذکر شده است که مدیران مدارس بررسی کنند تا کدام دانش آموزان امکان دسترسی به اینترنت ندارند. آموزش و پرورش، آموزش را برعهده دارد و برای دسترسی به اینترنت، وزارت ارتباطات باید همکاری لازم را داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی درباره نحوه آموزش نوآموزان پیش دبستانی در ایام کرونا اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها در این دوران این است که با استفاده از ظرفیت شبکه آموزش، برنامه آموزشی برای مربیان داشته باشیم. اگرچه هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد و تربیت در بستر اجتماعی رخ می‌دهد و فضای مجازی برای آموزش کارایی دارد.

او ادامه داد: برای جبران کاهش احتمالی ثبت نام با استفاده از ظرفیت تلویزیون، این خلاء احتمالی را جبران خواهیم کرد.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه طرح خشونت زدایی در بستر طرح خوانا که بسته تحولی معاونت ابتدایی است اجرا خواهد شد، گفت: آموزش و پرورش می‌تواند نقش پیشگیرانه‌ای در این عرصه داشته باشد.

حکیم زاده درباره ادعایی که برخی مدارس مبنی بر تشکیل یک روز در میان کلاس‌ها در سال تحصیلی آینده خواهند داشت، گفت: چنین ادعایی کذب است و هنوز هیچ دستورالعملی مبنی بر این موضوع در نظر نگرفتیم.

زمان صدور کارنامه دانش آموزان ابتدایی

او درباره زمان صدور کارنامه دانش آموزان ابتدایی هم بیان کرد: این موضوع براساس نظر شورای مدرسه انجام خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی درباره نحوه پرداخت شهریه اظهار کرد: در مدارس هیئت امنایی به جز خدمات ویژه، نباید شهریه اضافی اخذ شود همچنین در مدارس غیردولتی باید تابع الگوی شهریه کار انجام شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین