ورزشگاه آزادی برترین ورزشگاه منطقه مرکز و جنوب آسیا شد

گروه ورزشی الف،   3990308092

ورزشگاه آزادی تهران به عنوان برترین ورزشگاه منطقه مرکز و جنوب قاره کهن انتخاب شد.

به گزارش تسنیم، نظرسنجی سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درباره برترین ورزشگاه‌های قاره کهن در منطقه مرکز و جنوب، عصر امروز (پنجشنبه) پایان یافت و ورزشگاه آزادی تهران با کسب 86 درصد آرا، عنوان برترین ورزشگاه این منطقه آسیا را به خود اختصاص داد.

سایت AFC از کاربران خود خواسته بود دو استادیوم برتر جنوب و مرکز قاره آسیا از میان ورزشگاه آزادی، ورزشگاه پاختاکور ازبکستان، ورزشگاه سالت‌لیک کلکته هند، ورزشگاه ملی بنگبندوی بنگلادش و ورزشگاه مرکزی جمهوری تاجیکستان را انتخاب کنند که رتبه دوم به ورزشگاه سالت‌لیک با کسب 6 درصد آرا اختصاص یافت.

AFC درباره این ورزشگاه نوشت: ورزشگاهی که برای میزبانی بازی‌های آسیایی سال 1974 ساخته شد، خانه دیدارهای تیم ملی ایران و همچنین تیم‌های پرقدرت تهرانی پرسپولیس و استقلال است. ساختار کاسه‌ای‌شکل ورزشگاه به ایجاد فضایی پر جنب و جوش و غالباً ترسناک کمک می‌کند. این استادیوم در مجموعه ورزشی آزادی که ورزش‌های آبی و نیز بسیاری از ورزش‌های دیگر را شامل می‌شود، قرار دارد.

ورزشگاه آزادی که در سال 1971 افتتاح شده، بیشترین حضور هواداران را در دیدار تیم ملی ایران مقابل عربستان در سپتامبر سال 97 و در انتخابی جام جهانی 1998 با 120 هزار نفر به خود دید. دیداری که به تساوی یک - یک انجامید.

در آوریل سال 2015 و در مسابقه پرسپولیس برابر النصر عربستان، این ورزشگاه رکورد پرتماشاگرترین دیدار لیگ قهرمانان آسیا را با 100 هزار تماشاگر از آنِ خود کرد؛ رکوردی که به بازی پرسپولیس برابر الغرافه در سه سال قبل از آن و در همان ورزشگاه متعلق بود. این ورزشگاه در دیدارهای پرسپولیس برابر بنیادکار ازبکستان و الهلال عربستان هم به این تعداد تماشاگر رسید.

ورزشگاه آزادی همچنین میزبان برخی از معتبرترین دیدارهای فوتبال آسیا بوده است؛ از جمله فینال جام ملت‌های آسیا در سال 1976 که علی پروین با تنها گل خود به کویت، میزبان را به پیروزی رساند. این ورزشگاه در سال‌های 1999 و 2002 نیز میزبان فینال مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بوده است.

این ورزشگاه در سال 2018 برای اولین بار میزبان فینال لیگ قهرمانان آسیا بود؛ جایی که پرسپولیس در ورزشگاهی پُر از تماشاگر و در دیدار برگشت فینال رقابت‌ها به مصاف کاشیما آنتلرز ژاپن رفت. این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت که کاشیما به لطف برتری 2 بر صفر در بازی رفت، قهرمانی رقابت‌ها را به دست آورد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  17. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  18. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  19. قبور لاکچری

  20. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  21. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین