شمار مبتلایان به ۵ میلیون ‌و ۷۴۰هزار نزدیک شد

گروه جهان الف،   3990307226

روند ابتلا و مرگ و میر در کشورهای مختلف دنیا بر اثر ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و همه کشورهای جهان در تلاشند تا با تدابیر بهداشتی از خود در مقابل این ویروس مراقبت نمایند.

به گزارش خبرآنلاین،  شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به مرز 5.740.000 نزدیک شده است و نزدیک به 2.468.000 تن نیز تا کنون بهبود یافته اند. نزدیک به 355.000 هزار تن نیز جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

 

آمریکا

دونالد ترامپ در پیام‌هایی توییتری مدعی شد که اگر او نبود و بحران کرونا را این چنین مدیریت نمی‌کرد، یک و نیم تا دو میلیون تن در آمریکا کشته می‌شدند. این در حالیست که شمار تلفات کرونایی آمریکا به صد هزار تن رسیده است. ترامپ نوشت: خطاب من به تمام حقه‌های سیاسی‌ای که آن بیرون وجود دارد؛ اگر من کارم را به خوبی انجام نداده بودم و سریع اقدام نمی‌کردم، ما یک و نیم تا دو میلیون تن را از دست می‌دادیم؛ در مقایسه با بیش از ۱۰۰ هزار تنی که از دست دادیم. این ۱۵ تا ۲۰ برابر بیشتر از میزانی است که ما از دست خواهیم داد. من خیلی زود جلوی ورود از چین را گرفتم! 

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: از دست دادن حتی یک نفر هم بابت این ویروس نامرئی خیلی زیاد است و باید جلوی آن در همان منبعش که چین است گرفته می‌شد، اما من خیلی سریع وارد عمل شدم و تصمیمات درستی اتخاذ کردم. بسیاری از شاکیان سیاسی کنونی در آن زمان فکر می‌کردند که من خیلی تند جلو می‌روم، یکی مثل نانسی دیوانه!

ترامپ همچنین نوشت: آیا همین اوباما نبود که به تازگی در زمینی در ویرجینیا گلف بازی کرد، در حالی که همسرش میشل از مردم می‌خواست در منزل بمانند؟ همان اوبامایی که اخیرا مشخص شده دولتش به طور غیر قانونی از کمپین ترامپ جاسوسی می‌کرده است. این یک استاندارد کاملا دوگانه است. آنچه دموکرات‌ها دنبالش می‌روند، روابط بسیار نزدیک با اخبار جعلی رسانه‌های جعلی است!

ادعای ترامپ در حالی مطرح می شود که هجمه ها علیه او به خاطر رویکردش در مهار کرونا روز به به روز افزایش می یابد. همین امر سبب شده تا در نظرسنجی های مختلف نیز ترامپ از رقیبش یعنی جوبایدن عقب بیفتد.  جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی خطاب به دانا بش، مجری شبکه سی ان ان تصریح کرد: دولت دارد به مرگ هر چه بیشتر مردم دامن می‌زند. این دولت قرار نیست باعث افزایش شانس بهتر شدن وضعیت مردم شود. روسای جمهور وظیفه رهبری کردن دارند نه اینکه دست به کارهای دیوانه وار زده و ژست‌های غلط انداز مردانه بگیرند.

 با ابتلای10,085  تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور از مرز 1,735,360 تن عبور کرده است. همچنین در 24 ساعات گذشته 779 تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم 101,351 برسد.

 

برزیل

در بیمارستانی در حومه ریو دو ژانیرو برزیل پزشکان شاهد افزایش شمار بیماران جوان مبتلا به کووید 19 هستند. در  زاغه ریودو ژانیرو  که موسوم به فاولاها  کنترل ارتباطات غیر ممکن است، و ویروس کرونا به سرعت گسترش می یابد و مردم این منطقه بیش از همه در معرض آلودگی به ویروس هستند، اکثر مردم فاولاها کارگران غیر رسمی هستند که برای تامین نیازهای خانواده خود باید از خانه خارج شوند. در همین حال رئیس‌جمهور راستگرای برزیل که کرونا را با آنفولانزای ساده قیاس کرده است، اعتقادی به اعمال قوانین قرنطینه ندارد و می‌گوید اتخاذ چنین اقداماتی چرخه اقتصادی کشور را کُند می‌کند.

 با ابتلای3,806  تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور از مرز 396,166 تن عبور کرده است. همچنین در 24 ساعات گذشته197  تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم24,746  برسد.

 

مکزیک

وضعیت بحرانی کرونا در مکزیک همچنان ادامه دارد.به گزارش رویترز،  علی رغم این وضعیت بازگشایی صنعت خودروسازی در مکزیک با پیوستن شرکت‌های فیات کرایسلر و بی‌ام‎دبلیو به دیگر کارخانه‌هایی که بعد از کاهش محدودیت‌های قرنطینه فعالیت خود را در این کشور آغاز کردند، سرعت بیشتری می‌گیرد.  با ابتلای  3,455 تن دیگر  به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور از مرز 74,560 تن عبور کرده است. همچنین در 24 ساعات گذشته 501 تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم 8,134 برسد.

 

شیلی

وضعیت شیلی نیز بغرنج است و سانتیاگو پایتخت این کشور این روزها شرایط سختی را سپری می کند. رئیس جمهور این کشور چندی پیش نیز اعلام کرد که کشورش در روزهای آینده با ظرفیت پر بیمارستان ها و کمبود تجهیزات پزشکی روبرو خواهد شد. طبق اعلام سازمان بهداشتیِ "پان آمریکن" تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید 19 در آمریکای لاتین رو به افزایش است و در حال حاضر این منطقه به کانون همه‌گیری این بیماری تبدیل شده است.

 با ابتلای 4,328 تن دیگر  به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور از مرز 82,289 تن عبور کرده است. همچنین در 24 ساعات گذشته 35 تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم841  برسد.

 

انگلیس

به نوشته روزنامه دیلی میل، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس بر اساس اعلام دولت این کشور، روز سه شنبه یک گفتگوی تلفنی با رئیس سازمان بهداشت جهانی داشته است. نخست‌وزیر انگلیس در گفتگو با رئیس سازمان بهداشت جهانی خواستار تحقیقات مستقل درباره منشا کروناویروس شد.طبق اعلام لندن، رئیس سازمان بهداشت جهانی با این نظر بوریس جانسون موافق بوده است.از سوی دیگر بوریس جانسون با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز درباره وضعیت مربوط به شیوع کروناویروس گفتگو داشته است.یک سخنگوی دولت انگلیس اظهار کرد: نخست وزیر انگلیس در هر دو گفتگوی تلفنی خود به شرح حمایت کشورش از تلاشهای بین‌المللی برای شکست دادن کروناویروس و حمایت از اقدامات سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی در راستای هماهنگ سازی یک پاسخ جهانی به این بحران پرداخت.

درخبری دیگر نخست وزیر انگلیس از اجرای طرح پویش ملی علیه کرونا از روز پنج‌شنبه در این کشور خبر داد.  به گزارش خبرگزاری رویترز بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که به منظور بازگشت به زندگی عادی و کاهش محدودیت‌ها دولت قصد دارد یک طرح تشخیصی مبتلایان و ردیابی افراد مرتبط با آن‌ها را از فردا (پنج‌شنبه) در انگلیس به اجرا درآورد.

وی اظهار کرد: ما از فردا این کار را انجام می‌دهیم و این یک پیشرفت مهم است، از فردا یک برنامه‌ی کلی آزمایش مبتلایان و قرنطینه‌ی افراد مرتبط با آن‌ها در کشور اجرا خواهد شد که زندگی مردم را تغییر می‌دهد و می‌بایست تمهیدات آن رعایت شود؛ فکر می‌کنم انجام این پویش به نفع همه‌ی مردم است.

تلاش اصلی در طرح پویش ملی علیه کرونا آزمایش افراد به منظور تشخیص کرونا و ردیابی و شناسایی اشخاصی که با آن‌ها در تماس بوده‌اند با کمک حدود ۵۰ هزار نیروی درمانی است.

 با ابتلای 2,013 تن دیگر  به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور از مرز267,240  تن عبور کرده است. همچنین در 24 ساعات گذشته 412 تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم37,460  برسد.


روسیه

 وزارت بهداشت روسیه امروز چهارشنبه دربیانیه ای اعلام کرد که روند ابتلا و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در این کشور افزایش یافته است.بر اساس این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۱ مورد جدید فوت و ۸ هزار و ۹۶۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در روسیه ثبت شده است. شمار فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در روسیه به ۳ هزار و ۹۶۸ نفر و تعداد مبتلایان هم به ۳۷۰ هزار و ۶۸۰ نفر رسیده است.همچنین گزارش‌ها در این خصوص حاکی از آن است: مجموع بهبودیافتگان نیز با ترخیص ۱۲ هزار و ۱۰۰ تَن دیگر از بیمارستان به ۱۴۲ هزار و ۲۰۸ نفر افزایش یافته است.بر اساس اعلام این خبرگزاری، شهر مسکو شاهد بیشترین تعداد مبتلایان در روسیه است.

 

هند

شرکت نوکیا فعالیت کارخانه خود در جنوب هند را پس از مثبت شدن جواب آزمایش کرونای کارگرانش متوقف کرد.به گزارش الجزیره، شرکت فنلاندی نوکیا که دیگر از معروف‌ترین شرکت های تولید کننده موبایل در جهان به شمار می رود، چندی پیش از توقف و تعطیلی دوباره فعالیت و خطوط تولید کارخانه خود در جنوب هند خبر داد.کارخانه نوکیا همچون بسیاری دیگر از شرکت های بزرگ پس از حدود دو ماه قرنطینه سراسری در هند با حفظ و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی آغاز به کار کرده بود و حالا به گفته منابع آگاه، به نظر می رسد که حداقل ۴۲ نفر از کارکنان و پرسنل فعال در این کارخانه به ویروس خطرناک و مرگبار کرونا یا بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.البته این در حالیست که نوکیا هنوز به صورت رسمی در خصوص تعداد کارگران مبتلا به کرونا در کارخانه این شرکت در جنوب هند اظهار نظر نکرده است.

 با ابتلای 7,249 تن دیگر  به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور از مرز158,042  تن عبور کرده است. همچنین در 24 ساعات گذشته 190 تن دیگر جان باختند شمار کلی فوتی ها به رقم 4,534 برسد.

 

ایران

در ایران نیز  کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز ۷خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،دو هزار و ۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی با بیان این که از بین مبتلایان جدید، ۴۱۲ مورد بستری و یک هزار و ۶۶۸ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند، افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این که متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادن، گفت: مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۵۶۴ نفر رسید.

جهانپور همچنین بیان کرد: خوشبختانه تا کنون ۱۱۱ هزار و ۱۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.وی با اعلام این که ۲۵۵۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، گفت: تا کنون ۸۵۶ هزار و ۵۴۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین