قیمت مسکن ملی در شهرهای کوچک چقدر است؟

گروه اقتصادی الف،   3990306143

میانگین متراژ واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر بین ۸۰ تا ۱۰۰ متر است که پیش بینی می شود قیمت هر واحد ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان باشد. به هر واحد ۱۰۰ میلیون وام تعلق میگیرد، لذا باید ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان برای هر خانه هزینه شود.

به گزارش ایسنا، از ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن ۱۰۰ هزار واحد آن در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر ساخته می شود که مسئولیت اجرای آن با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. همچنین ۳۸ هزار واحد با توافق صورت گرفته در شهرهای با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر توسط بنیاد مسکن احداث خواهد شد.

میانگین متراژ هر کدام از واحدهای در تعهد بنیاد مسکن برای ساخت در قالب طرح اقدام ملی ۸۰ متر مربع است که با محاسبه مشاعات هر کدام از واحدها حدود ۱۰۰ متر مربع خواهد بود. در بسیاری از موارد از ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی با احتساب وام باید منابع تامین شود که بدون محاسبه وام پیش‌بینی این است که هر واحد ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد.

آورده متقاضیان کمی بیش از ۳۰ میلیون تومان است

رقم آورده اولیه سپرده گذاران طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر ۳۰ میلیون تومان خواهد بود که باید به نام خود فرد متقاضی در حساب بانکی سپرده گذاری می‌شود.

طبق اعلام جواد حق‌شناس، معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن، هم اکنون بنیاد با وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی است که با توجه به همه آیتم‌های اثرگذار در هزینه‌های ساخت و ساز بتوان این مبلغ را واقعی سازی کرد. احتمالاً این میزان مقداری افزایش خواهد یافت و ممکن است از پروژه ای به پروژه دیگر تغییر کند زیرا بعضاً مساحت زیربنای واحدها با هم متفاوت است.

از سوی دیگر در خصوص نحوه تخصیص زمین به پروژه‌های اقدام ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر دو گروه واگذاری در نظر گرفته شده است. در واگذاری های ۹۹ ساله که به صورت اجاره در اختیار متقاضیان گذاشته می شود هزینه ای بابت قیمت زمین تحمیل نخواهد شد.

مورد دوم مربوط به زمین هایی است که دولت مالکیت آنها را نیز به خریدار انتقال می دهد. پیش بینی شده که هزینه این زمین ها نیز در قالب اقساط ۱۰ ساله از متقاضیان دریافت شود. در نتیجه در زمین‌هایی که متری واگذار می‌شود قیمت زمین بنابر سهم سرانه هر واحد مسکونی از زمین از متقاضی دریافت میشود. این زمین ها معمولاً ارزنده هستند و در موقعیت خوبی از شهرهای کوچک قرار دارند.

متقاضی بنابر میزان آورده و بودجه خود می تواند انتخاب کند که واحد را از این پروژه ها انتخاب کند در غیر این صورت می تواند از پروژه های ۹۹ ساله واحد خود را انتخاب کند که در این حالت هزینه تامین زمین با توجه به اجاره بهای بسیار ناچیزی که متقاضیان در قبال زمین پرداخت می کنند نزدیک به صفر است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین