سیم بکسل مغز کنفی

گزارش بازرگانی،   3990306094

یکی از انواع پر کاربرد مغزی در تولید سیم بکسل ها مغزی کنفی می باشد. استفاده از الیاف کنفی که در ساختار سیم بکسل ها با علامت FC مخفف Fiber Core مورد استفاده قرار می گیرد دارای مزایای متعددی می باشد. اولا مغزی کنفی سبب سبک تر شدن سیم بکسل ها در واحد طول در مقایسه با سیم بکسل های مغز فولادی می شوند. علاوه بر این الیاف کنفی الیافی ارزان قیمت هستند و از این رو قیمت سیم بکسل های مغز کنفی پایین تر از سیم بکسل ها با مغزی های مختلف دیگر می باشد. امروزه از سیم بکسل های مغز کنفی با ساختار های مختلف در صنایع مختلفی استفاده می شوند که مهمترین آنها به قرار زیر هستند.

  1. سیم بکسل مغز کنفی آسانسوری 8X19S+FC که در سایز های 8 الی 12 میلیمتر بصورت گالوانیزه مصرف می شود و از پر کاربردترین ساختار های سیم بکسل های فولادی است.

  2. سیم بکسل حفاری مغز کنفی ساختار 6X19S+FC که بصورت مشابه و با همین ساختار بر روی بالابر ها، وینچ ها و جرثقیل های برقی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب با تنسایل 1770 مگاپاسکال مورد استفاده قرار می گیرد.

  3. سیم بکسل مغز کنفی هفت لا که در میان تمامی ساختار های سیم بکسل دارای حداکثر میزان الیاف کنف یعنی استفاده از کنف در مغزی هر استرند از این سیم بکسل ها می باشد که آن را بسیار منعطف، سبک و البته با مقاومت کششی پایینی تنبدیل می کند.

البته سیم بکسل های مغز کنفی دارای معایب دیگری نیز به جز مقاومت کششی پایین تر از سیم بکسل فولادی هستند که جذب آب در اثر تماس با آب دریا در کاربری های دریایی و ساحلی یکی از این معایب محسوب می شود.

سیم بکسل مغز فولادی

سیم بکسل ها با مغزی فولادی مهمترین ساختار های سیم بکسل برای کاربری اصلی سیم بکسل ها یعنی لیفتینگ بار را شامل می شوند. انواع اسلینگ های سیم بکسلی پرس شده که همراه با اتصالاتی چون قلاب و شگل بصورت تک و یا بصورت اسلینگ سیم بکسلی چند شاخه مورد استفاده قرار می گیرند از نوع سیم بکسل های مغز فولادی هستند. سیم بکسل های مغز فولادی با تنسایل بالایی تولید شده و بسته به نوع کاربری دارای تنسایل هایی تا 2160 نیوتن بر میلیمتر مربع نیز می توانند باشند. سه ساختار پر کاربرد سیم بکسل های فولادی به قرار زیر می باشند.

  1. سیم بکسل مغز فولادی 6X36+IWRC که دارای بافتی از نوع وارینگتون با قطر های مفتول نا برابر می باشد و دارای مقاومت کششی بالا، وزن واحد طول بالا و قابل استفاده برای اهداف لیفتینگ بصورت پرسی اسلینگ می باشد.

  2. سیم بکسل مغز فولادی 6X37+IWRC که نوع بافت آن استاندارد می باشد بدین معنا که از قطر های برابری از مفتول در تمام طول سیم بکسل استفاده شده است. سیم بکسل ساختار 6X37 دارای مقاومت کششی بالا، WLL یعنی قابلیت تحمل و بارگذاری بالایی بوده و در لیفتینگ بار و تولید اسلینگ های پرسی، سوکتی و گیس بافت شده سیم بکسل مورد استفاده قرار می گیرد.

  3. سیم بکسل نتاب مغز فولادی که بدون تردید یکی از مهمترین ساختار ها در میان انواع بافت و ساختار سیم بکسل است. سیم بکسل نتاب بر روی تاورکرین ها با ارتفاع بالا نصب شده و دارای بافتی ریز با تعداد بالای استرند می باشد. سیم بکسل نتاب را با یکی از دو ساختار 19X7 , 35X7 و اغلب در تنسایل های بالا مورد استفاده قرار می دهند. سایز های 16 و 18 سیم بکسل نتاب در تاورکرین ها دارای بیشترین میزان کاربری است.

سیم بکسل با مغزی سیزال و پلی پروپیلن

نوع خاصی از سیم بکسل ها می باشند که دارای کاربری محدود و بیشتر تحت تاثیر شرایط محیطی کاربری مورد استفاده قرار می گیرند. سیم بکسل ها با مغزی پلی پروپیلن PP یکی از این نوع سیم بکسل ها محسوب می شود. سیم بکسل با مغزی پلی پروپیلن به سبب وزن پایین، قیمت پایین و عدم قابلیت جذب آب توسط این الیاف مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. سیم بکسل با مغزی سیزال که در واقع نوعی طناب معروف به طناب مانیلا نیز می باشد دارای کاربری های خاصی می باشد. مقاومت کششی الیاف طبیعی سیزال بکار گرفته شده در مغزی سیم بکسل مناسب بوده، از مواد طبیعی تولید شده و در برابر نمک های خورنده دریایی نیز مقاومت مناسبی دارد. البته این سیم بکسل ها به سبب کاربری کم تنها در سایز ها و بافت های خاصی وارد می شوند. انتخاب نوع مغزی سیم بکسل با در نظر گرفتن شرایط کاری، میزان بار وارده بر سیم بکسلی و البته شرایط محیطی که در آن قرار می گیرد صورت می پذیرد.



yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین