حل مشکل آب اهواز تا دو هفته آینده

گروه اجتماعی الف،   3990306092

کم آبی در برخی روستاهای استان خوزستان مشکلاتی را با توجه به افزایش دمای هوا برای مردم این مناطق ایجاد کرده که به گفته مسوولان تا دو هفته آینده برطرف خواهد شد.

ایرنا نوشت: بروز کم آبی در برخی روستاهای توابع شهر اهواز در استان خوزستان موجب نارضایتی  مردم این مناطق شده است.

این نارضایتی که با توجه به افزایش دمای هوا و نیاز بیشتر به آب دامنه وسیع تری به خود گرفته، موجب شد تا رییس جمهوری با جدیت پیگیر ماجرا شود و بر همین اساس در تماس تلفنی با وزیر نیرو و استاندار خوزستان بر برطرف شدن مشکل تاکید کرد.

در واقع مشکل اصلی این است که مردم این روستاها که بیشتر امرار معاش خود را از طریق دامداری می‌گذرانند امسال با توجه به افزایش دمای هوا و نبود منابع آب سطحی، نگران از دست رفتن دام‌های خود هستند و با توجه به طرح‌هایی آبرسانی که نیمه‌کاره مانده خواستار رسیدگی به این موضوع شده‌اند.

«صادق حقیقی پور» مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان درباره بحران بوجود آمده گفت: انتظار می رود با اقدام های صورت گرفته مشکلات بی آبی این مناطق تا دو هفته آینده برطرف شود.

وی افزود: پس از دستور رییس جمهور و پیگیری‌های وزیر نیرو اقدام لازم برای خرید تجهیزات مورد نیاز طرح نیمه‌کاره آبرسانی به این مناطق صورت گرفت.

حقیقی پور ادامه داد: طرح آبرسانی قبلی به دلیل وجود معارضان، خطوط لوله نفت و خطوط فشار قوی برق و نیز کمبود منابع مالی، نیمه کاره مانده بود که اکنون و با این دستورها کار مجدد آغاز شده است. 

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان گفت: اکنون پیمانکار طرح فراخوانده شده و تا دو هفته آینده این طرح وارد مدار خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر آبرسانی به غیزانیه طرح آبرسانی به مشرحات که شامل هفت روستا با جمعیتی بالغ بر هفت هزار نفر است نیز تا دو هفته آینده وارد مدارخواهدشد.

حقیقی پور افزود: تست اولیه تا روز جمعه صورت می گیرد و به تدریج تست‌های بعدی انجام و دوهفته آینده مردم از آب بهره‌مند می‌شوند.

به گفته مدیرعامل آبفای خوزستان اینگونه نبوده که مردم اصلا آب نداشته اند بلکه از خط قدیم آبرسانی انجام می‌شده است. اکنون نیز علاوه بر آبرسانی از خط قدیمی، ۱۱ تانکر علاوه بر چهار تانکر موجود وظیفه آبرسانی را بر عهده دارند و منطقه در آرامش است.

علاوه بر این شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با صدور اطلاعیه ای در خصوص مشکل آب شرب بخش غیزانیه از توابع شهرستان اهواز ضمن عذرخواهی از مشکلات بوجود آمده در زمینه آبرسانی برای ساکان بخش غیزانیه از توابع شهرستان اهواز تاکید کرده که بخش غیزانیه شامل دو دهستان غیزانیه و مشرحات در حاشیه شهرستان اهواز قرار دارد و این دهستان به دلیل جغرافیای آن سال‌ها است با مشکل کمبود آب شرب در همه بخش‌های شرب، دامداری و کشاورزی مواجه است و اگرچه پروژه آبرسانی موسوم به ۹۱ روستای مسیر اهواز، ماهشهر و رامهرمز در سال ۸۶ به بهره‌برداری رسید اما پروژه مذکور کفاف آب مورد نیاز منطقه را نمی‌دهد.

در این اطلاعیه آمده که با توجه به این مشکلات با پیگیری‌های استاندار  خوزستان پروژه آبرسانی به دو دهستان غیزانیه و مشرحات شامل اصلاح و بازسازی تاسیسات آبرسانی شهید الماسی و اجرای خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب از سال‌های گذشته توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان و با مشارکت شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت در استان و سازمان آب و برق خوزستان برای تامین اعتبار موردنیاز، آغاز شد اما به دلیل عدم تامین اعتبارات لازم، عدم وجود مواد اولیه تولید لوله و معارضین شامل کشاورزان و سازمان های دولتی دیگر بارها متوقف شد.

با این حال از سال ۹۸ اجرای این پروژه پس از وقفه طولانی مجدد آغاز شد و هم اکنون در مراحل پایانی احداث فاز اول قرار دارد و به زودی به بهره‌برداری می رسد و مشکل اساسی تامین آب شرب منطقه را رفع خواهد کرد.

گفتنی است به دلیل نبودمنابع آب سطحی در منطقه، روستاییان بخش غیزانیه در دوره تابستان با مشکل تامین آب شرب برای دام ها و باغات کوچک مواجه می شوند لذا خواستار تامین آب برای همه مصارف به ویژه دام های خود (که البته بخش عمده امرار معاش ساکنین را تشکیل می دهد) توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان می شوند.

در حال حاضر راهکار فوری و کوتاه مدت برای تامین آب شرب اهالی منطقه آبرسانی به وسیله تانکرهای سیار است و این موضوع تا حد زیادی تنش های منطقه را کاهش خواهد داد.

این اطلاعیه تاکید دارد که در یک هفته اخیر و به تازگی شرکت آب و فاضلاب روستایی با شرکت آبفا استان یکپارچه شده لذا با توجه به ماموریت جدید توسعه خدمات رسانی آبفا استان به روستاها این شرکت تمام تلاش خود را برای تامین آب بخش غیزانیه با اولویت شرب و رفع نواقص موجود به کار خواهد بست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین