آموزش خرید گیتار کلاسیک ارزان قیمت

گزارش بازرگانی،   3990306090

موسیقی فنی است برای آواز خواندن و نواختن ساز و یکی از هنرهای هفتگانه بشمار میرود. نقش مهمی را به عنوان هنری ظریف و اثرگذار بر روح و روان انسان و آرامش حاصل از شنیدن آن ایفا می کند.

بخشی از موسیقی با مهارت در نواختن انواع سازها محقق می ‌شود که گیتار نیز جزء یکی از این سازها است. انتخاب و خرید یک آلت موسیقی از جمله گیتار، نیاز به داشتن اطلاعات و شناخت کافی دارد، که ما در این راهنما سعی داریم تا با ارائه ی نکات لازم برای خرید گیتار کلاسیک به شما کمک کنیم و خوشحال میشویم تا در انتخاب گیتار مناسبتان سهم کوچکی داشته باشیم.

زمانی که قصد داریم یک گیتار خریداری نماییم، به ظاهر با مشکلی مواجه نیستیم اما زمانی که عملا وارد کار می ‌شویم با انواع برندهای مختلف روبرو شده که خرید را برایمان کمی دشوار می ‌کند. ولی نگران نباشید، چرا که با شناخت فاکتورهای مهم یک گیتار کلاسیک خوب میتوانید خودتان بدون کمک از دوستان و یا مربیتان اقدام به خرید کنید و خریدی رضایت بخش داشته باشید.

مشاهده گیتارهای کلاسیک مقرون به صرفه: قیمت گیتار ارزان

قبل از خرید گیتار کلاسیک ارزان قیمت این مطلب را بخوانید:

1. شناخت کافی از ساختمان ظاهری گیتار و قطعات به کار رفته در آن:

سیم ها گز نزند:

بدین معنی که اگر با ساختمان گیتار آشنایی داشته باشید، باید بدانید که گیتار معمولا دارای ۱۲ قسمت عمودی و ۶ سیم است و کلا 72 نت را تشکیل میدهد. تمام این نتها را با درست گرفتن انگشت دست چپ روی این ۷۲ خانه، به صدا در آورید. صدای حاصل باید شفاف و بدون صدای نویز گونه باشد یا اصطلاحا گِز نزند. همچنین برای گز نزدن در شروع کار بهتر است اکشن گیتار پایین باشد. اکشن گیتار، همان فاصله سیمها تا دسته گیتار را گویند.

دسته گیتار:

که به آن گردن گیتار نیز می گویند. بایستی صاف‌، بدون تاب و انحنا باشد. از صاف بودن دسته گیتار کاملا مطمئن شوید، چرا که هرگونه شکل غیرعادی در آن جدی باعث ایجاد صدای ناهنجار در ساز می شود.

تیغه سردسته گیتار، که شیطانک نیز نامیده میشود و سیم‌ها روی آن قرار می‌ گیرند، نیز باید کاملا سالم و به دسته چسبیده باشد.

خرک گیتار:

خرک یا پل که به بدنه ‌ی گیتار محکم می ‌شود، باید بدون ترک، درز و جدا شدن باشد، چرا که غیر این باشد به معنی بی کیفیت بودن گیتار است.

تیغه خرک گیتار:

این قطعه از گیتار از جنس استخوان و پلاستیک ساخته می ‌شود و به اکشن نیز موسوم است. نقش مهم آن در تعیین ارتفاع سیم گیتار با دسته‌ ی آن است، و باید بدون هیچ ‌گونه ترک خوردگی و شکستگی باشد.

 فرت باید کاملا موازی باشند:

بدین معنی که فرت‌ ها فلزی هستند و باید با هم موازی باشند، اگر اشکالی در آنها باشد، صدای گیتار اصطلاحا گز دار می ‌شود و فاصله بین فرت‌ ها نیز پرده نامیده می ‌شود، که تمام پرده‌ ها باید به وسیله هر ۶ سیم گیتار و توسط افراد خبره و نوازنده امتحان شوند.

پل گیتار صاف و عمود باشد:

پل گیتار (قسمت چوبی که روی بدنه گیتار برای نگه داشتن سیمها استفاده می شود) قسمت انتهایی سیم هاست و سیم های گیتار به پل ختم می شوند. نکته ی مهم این است که پل، کاملا صاف و عمود بر بدنه گیتار قرار گرفته باشد تا سیمها به درستی به صدا در آیند.

پاشنه گیتار:

پاشنه، محل اتصال دسته گیتار به بدنه است که باید بدون ترک خوردگی و ضرب دیدگی باشد.

سوراخ صدای گیتار:

این سوراخ یا دایره خروج صدای گیتار نیز باید بدون ترک و خوردگی باشد.

کلیدهای کوک گیتار:

کلیدها، گوشی ها یا پیچ های کوک گیتار، علاوه بر مستحکم بودن باید از جنس با کیفیت برخوردار باشند، و نباید رنگ و زیبایی ملاک شما برای انتخاب باشد!

بدنه ی گیتار:

شاید آخرین جایی که مورد بررسی قرار میگیرد و از نظر سالم بودن همه جای گیتار اطمینان حاصل میشود، بدنه ی گیتار است که باید بدون هر گونه ترک خوردگی باشد.

به دنبال خرید گیتار ارزان نباشید:

و اما قیمت گیتار چقدر باید باشد؟ گیتار در بازار از قیمت 300 یا 400 هزار تومان وجود دارد تا 20 میلیون تومان. برای شروع یادگیری قیمت یک گیتار کلاسیک، آن هم با داشتن حداقل استانداردهای لازم که در بالا ذکر شد می تواند 1 و نیم میلیون یا 2 میلیون تومان باشد. ولی اگر قیمت گیتار خیلی ارزان باشد یک مقدار شک کنید! و مطمئن باشید که گیتار مناسبی نیست و بعد از گذشت چند ماه ممکن است مجبور به تعویض و خرید گیتاری دیگر آن هم با پرداخت هزینه ی اضافی شوید.

پیشنهاد آلیک موزیک برای خرید و معرفی چند نمونه از گیتارهای کلاسیک پرفروش:

فروشگاه آلیک بزرگترین وارد کننده گیتارهای کلاسیک اورجینال از مدل ها و برندهای معتبر جهانی آن هم با تضمین کیفیت و قیمت مناسب می باشد. اگر به دنبال گیتار کلاسیک مناسب و با کیفیت هستید، به جرات می توان گفت که فروشگاه آلیک موزیک میتواند بهترین گزینه برای خرید گیتار باشد. این فروشگاه در روزهای تعطیل رسمی هم باز می باشد و میتوانید به صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی محصول مورد نظر خورد را تهیه کنید.

چند مدل برای خرید گیتارهای نسبتا ارزان قیمت :

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین