افشاگری بهداد سلیمی از پشت پرده المپیک ریو

گروه ورزشی الف،   3990306070

قهرمان سابق المپیک و جهان گفت: هنوز حسرت المپیک ریو را می‌خورم، چون دست‌های کثیفی پشت پرده بود و اگر روی تخته می‌باختم این قدر اذیتم نمی‌کرد.

افشاگری بهداد سلیمی از پشت پرده المپیک ریو

ایسنا نوشت: بهداد سلیمی در مورد افشاگری شبکه آلمانی از وجود فساد مالی و دوپینگ سیستماتیک در فدراسیون جهانی که منجر به استعفای تاماش آیان رییس فدراسیون جهانی شد، بیان کرد: ما از سال‌ها قبل در مورد مشکلات فدراسیون جهانی صحبت می‌کردیم، اما بعضی‌ها نمی‌شنیدند و یا نمی‌خواستند بشنوند. باز هم خدا را شکر که ماه پشت ابر نماند.

دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن در ادامه دست به افشاگری زد و افزود: من می‌خواهم حرفی بزنم که هیچ کجا نگفته‌ام. یکی از مسئولان قبلی کمیته ملی المپیک، مطلبی را برای من بازگو کرد و البته گفت اگر جایی به نقل از او عنوان کنم، تکذیب می‌کند. او گفت، شب قبل از مسابقه من، دو ساعت با آیان جلسه داشتند و از آیان خواسته اند اجازه بدهد بهداد کار خودش را کند و ایران یک مدال طلای دیگر بگیرد، اما او قبول نکرده بود.

او افزود: اکنون که مسئولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون جهانی تغییر کرده اند آن موضوع را مطرح کردم. این مسائل آدم را خیلی اذیت می‌کند. من هنوز حسرت المپیک ریو را می‌خورم، چون دست‌های کثیفی پشت پرده بود. اگر بهداد روی تخته می‌باخت این قدر آدم را اذیت نمی‌کرد و از وقتی این حرف را شنیده ام واقعا حسرت می‌خورم.

*خداحافظی کردم، چون با مصدومیت عذاب می‌کشیدم

سلیمی در مورد اینکه اگر در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ به سعید علی حسینی می‌باخت باز هم خداحافظی می‌کرد، تاکید کرد: خداحافظی کردن من ربطی به اولی یا دومی در بازی‌های آسیایی نداشت و واقعا از لحاظ ذهنی خسته شده بودم. همچنین زانوی من نیز خیلی اذیتم می‌کرد و هر روز با آن کلنجار می‌رفتم. همان روز‌های آخر این تصمیم را گرفتم. آسیب دیدگی وزنه برداری را برای من سخت کرد و داشتم عذاب می‌کشیدم. فکر کردم چه بهتر خداحافظی من با مدال باشد و خاطره خوبی در ذهن مردم بماند.

*رقابت با سعید علی حسینی جهش خوبی در ۱۹ سالگی به من داد

او در مورد رقابت با سعید علی حسینی و اینکه فکر می‌کند سعید هنوز می‌توانست ادامه بدهد یا خیر، تصریح کرد: من رقابت را واقعا دوست داشتم. در ۱۹-۲۰ سالگی با سعید علی حسینی رقیب شدم و همین مسئله جهش خوبی به من داد. سعید آن موقع خیلی خوب بود و ۲۱۰ و ۲۱۵ کیلوگرم یک ضرب می‌زد از این رو همیشه انگیزه داشتم خودم را هم سطح او کنم. زمانی که خبر محرومیت مادام العمر سعید را شنیدم، احساس بدی داشتم برای اینکه چنین استعداد بزرگی بخواهد برای همیشه برود واقعا حیف بود. دو خبر دوپینگ که من را ناراحت کرد ابتدا برای سعید بود و بعد ایلیا ایلین.

او افزود: سعید هم تقریبا شرایط من را داشت. هم از لحاظ سنی و هم اینکه چند سال پیش روی زانو عمل جراحی انجام داده بود و اذیتش می‌کرد. شرایط کسب سهمیه هم طوری پیش رفت که شانسش را از دست داد، اما به نظرم توان و قدرت ادامه وزنه برداری را داشت.

*دلیل ناراحتی‌ام در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ باخت به علی حسینی نبود

قهرمان سابق جهان و المپیک در پاسخ به این پرسش که دلیل ناراحتی اش در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ باخت به سعید علی حسینی بود یا خیر، گفت: من همیشه مدتی قبل از مسابقه به تمام حرکاتم حتی برای پشت صحنه هم فکر می‌کنم. وقتی یک حرکت خراب شود بهم می‌ریزم. سعید هم وزنه‌های خوبی زد. دلیل عصبانیت و ناراحتی ام این بود که دوباره خاطرات المپیک برایم تداعی شد. از طرفی سعید وزنه بردار کمی نبود که از باختم ناراحت بشوم.

*واکنش به شایعه بازی‌های آسیایی۲۰۱۸

سلیمی در مورد اینکه بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا این شایعه عنوان شد که علی حسینی عمدا وزنه آخر خود را انداخت که بهداد قهرمان شود، تصریح کرد: به نظرم چنین حرفی درست نیست. سعید از لحاظ بدنی توانایی زدن آن وزنه را داشت و به خود من گفت زمانی که خواسته وزنه را بکند، یکی دو سانتی‌متر از بدنش دور شد و دیگر نتوانست آن را بزند. بعید می‌دانم چنین قصدی داشت. از طرفی خودم دو مسئله را در نظر می‌گیرم اول اینکه به هر حال تفاوت طلا و نقره بازی‌های آسیایی زیاد است و پاداش آن هم متفاوت بود و اینکه کسی بخواهد از این دو مسئله بگذرد، منطقی نیست.

*رضازاده به من کمک می‌کرد

او در مورد اینکه برخی‌ها می‌گویند رضا زاده دوست نداشت بهداد رکوردهایش را بزند، بیان کرد: هنوز هم این سوال را از خود من می‌پرسند، ولی انصافا این طور نبود. رضازاده کمک هم می‌کرد. او برای اینکه کسی رکورد جهان را بشکند ۲ میلیون پاداش گذاشت و از شانس بدش، من در اوج آمادگی بودم و هفته‌ای دو سه بار در تمرینات رکورد می‌شکستم!

*عادت بد در مسابقات

سلیمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه چرا در مسابقات جهانی پاریس به وزنه‌های ۲۱۴ و ۲۵۰ قناعت کرد، تصریح کرد: می‌توانستم بیشتر هم وزنه بزنم، اما دو دلیل داشت. اول اینکه عادت بدی داشتم و مدال طلا می‌گرفتم بی خیال وزنه‌های بعدی می‌شدم و انگیزه‌ای برای وزنه‌های بعدی نداشتم و فکر می‌کردم مسابقه بعدی هم هست و آنجا رکورد می‌زنم. دوم رقیب سرسختی هم نداشتم.

*به گذشته برگردم سعی می‌کنم اتفاقات سال ۲۰۱۳ تکرار نشود

قهرمان المپیک لندن در پاسخ به این پرسش که اگر به گذشته برگردد سعی می‌کند کدام حاشیه را وارد زندگی ورزشی اش نکند، تاکید کرد: بزرگترین حاشیه ورزشی ام سال ۲۰۱۳ بود و ضرر بزرگی به من زد و طلای جهان را از من گرفت و سعی می‌کردم آن اتفاقات تکرار نشود. فکر نمی‌کنم دیگر حاشیه‌ای داشتم، چون دنبال حاشیه نبودم.

*کدورت‌ها با کوروش باقری را کنار گذاشته ایم

او در مورد رابطه اش با کوروش باقری و اینکه خبر بیمار شدن او را شنید چه واکنشی نشان داد، نیز گفت: ما خیلی وقت است کدورت‌ها را کنار گذاشته ایم.

زمانی که آقای باقری راهی بیمارستان شد ما اردوی اخراجی‌ها را در ساری داشتیم و وقتی خبر را شنیدم خیلی ناراحت شدم.

*عصبانیت از شکسته شدن رکوردش در المپیک ریو

قهرمان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در مورد لاشا تالاخادزه وزنه بردار مطرح فوق سنگین گرجستان نیز گفت: به نظرم وزنه برداری ۳۰ درصد قدرت و ۷۰ درصد ذهن است. تالاخادزه هم ذهن بزرگی دارد که زیر وزنه‌های سنگین می‌رود. کاری که او می‌کند مثل این است خودش را جلوی ماشین بیندازد. او هم در یک ضرب و هم در دوضرب بسیار خوش تکنیک است. در یک ضرب المپیک ریو که رکورد جهان را شکستم و او بلافاصله آمد رکورد من را شکست ناراحت شدم و با عصبانیت رفتم ۲۱۶ را زدم (با خنده).

او در پاسخ به این پرسش که خودش چه نظری نسبت به وزنه هایش در دوضرب دارد واقعا خطا بود یا خیر، تصریح کرد:حرکت اول سختگیرانه خطا گرفتند. حرکت دوم به نظر خودم قبول بود خیلی از کارشناس‌ها می‌گفتند. حرکت سوم هم نفس کم آوردم. به نظر خودم حرکت دومم درست بود.

*وزنه برداری در حال تغییر نسل است

سلیمی در مورد وضعیت حال حاضر وزنه برداری نیز گفت: وزنه برداری ما در حال تغییر نسل است بنابراین اینکه شرایط خوب نباشد طبیعی است. از نسل ما کیانوش و سهراب مانده اند که پیرمرد شده اند. چند سال زمان می‌برد تا نسل جدید جایگزین شوند، اما وزنه برداران خوبی داریم و امیدوارم به حدی که انتظار هست برسند.

*داودی ضعف‌هایی در تمرین دارد که باید برطرف کند

او در پاسخ به یان پرسش که فکر می‌کند علی داودی بتواند به رکورد‌های تالاخادزه برسد، تاکید کرد: سوال سختی است و بستگی به خیلی شرایط دارد. اما از لحاظ فیزیکی توان رسیدن به آن رکورد‌ها را دارد. البته فقط داشتن ظرفیت کافی نیست و درست تمرین کردن و حرفه‌ای زندگی کردن هم می‌تواند تاثیر گذار باشد. چندین بار به داودی گفته ام در تمریناتش ضعف‌هایی می‌بینم که باید آن ضعف‌ها را از بین ببرد. بزرگترین ضعف علی این است که در تمرین زیاد وزنه می‌اندازد و اعتماد به نفس زدن آن وزنه را در مسابقه ندارد. برای افزایش اعتماد به نفس باید تعداد زدن‌های آن وزنه بیشتر از انداختنش باشد.

او افزود: در بین دیگر وزنه برداران فوق سنگین، علیرضا یوسفی استعداد بی نظیری است وزنه‌های خوبی زده است، اما او هم ضعف‌های زیادی دارد که گفته‌ام و امیدوارم پوشش بدهد. آیت شریفی از لحاظ اخلاقی ۲۱ است. با توجه به استایل بدنی، می‌تواند وزنه بردار خوبی در آینده باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین