حاج رضوان و سردار سلیمانی ؛ از تحقیر اشغالگران در لبنان تا شهادت در راه قدس

گروه جهان الف،   3990306059 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی»در کنار همرزم همیشگی خود «حاج عماد مغنیه» پس از تحقیر دشمن اشغالگر در جنوب لبنان٬ با شهادت در راه آزادی قدس بار دیگر به هم رسیدند.

حاج رضوان و سردار سلیمانی ؛ از تحقیر اشغالگران در لبنان تا شهادت در راه قدس

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری العهد٬ روایت‌های مربوط به آزادسازی جنوب لبنان مانند یک چشمه آب شیرین در کوهی بلند که تا زمین سرازیر می‌شود٬ هرگز پایان نمی‌پذیرد. ۲۰ سال پر از خاطرات شهید «حاج عماد مغنیه» (فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله) و همرزمانش٬ از برنامه‌‌ریزی تا اجرای عملیات‌ها و سپس تحقق یک پیروزی بزرگ که دشمن اشغالگر را خوار و ذلیل کرد.

العهد افزود: هجدهم مه ۲۰۰۰ بود که عقب‌نشینی دشمن صهیونیستی از جنوب لبنان آغاز شد٬ مقاومت و مبارزان آن از اتفاقی که درحال وقوع بود غافلگیر نشده و فرماندهی نظامی آن همراه با مسئولان مربوطه در یکی از روستاها جمع شدند.هدف آنها از برگزاری این جلسه آن بود که مسئولان در صورت عقب‌نشینی دشمن به شکل قابل توجه٬ به طور مداوم هرگونه سناریویی که ممکن است ترسیم شود را ارزیابی کنند.

به گزارش العهد٬ در این میان حاج عماد در راس فرماندهان مقاومت قرار داشت و نقشه‌هایی را که ممکن بود صهیونیسیت‌ها اقدام به اجرای آن کنند ارزیابی می‌کرد. توصیه او به همرزمانش تاکید بر یک جمله بود که بارها آن را تکرار کرد: «دشمن صهیونیستی باید با  ذلت و زیر آتش از خاک ما خارج شود».

پایگاه خبری العهد خاطرنشان کرد: در آن زمان نشست‌های متعددی با فرماندهان عملیات‌های نظامی و نیروهای اضطراری و مسئولان تیراندازی و توپخانه و ... برگزار شد. یک هفته قبل از آزادسازی جنوب لبنان٬ چندین عملیات شناسایی برای ارزیابی تحرکات دشمن و نظامیان آن به ویژه در مناطقی که از نظامیان صهیونیست خالی شده بود صورت گرفت که البته همه این عملیات‌ها با نظارت و همراهی شخص حاج عماد مغنیه انجام می‌شد.

طبق اطلاعات العهد٬ عقب‌نشینی اجباری دشمن همچنان ادامه داشت تا اینکه مناطق «القنطره» و «القصیر» و «دیر» و «سریان» و «الطیبه» با ضربه‌های دردناک مبارزان مقاومت و همراهی ساکنان آنجا از لوث وجود اشغالگران آزاد شد.در آن زمان فرماندهی مقاومت برنامه‌های جایگزینی برای چگونگی حمله به دشمن ترتیب داده و پلیس نظامی ویژه آن نیز در روستاهای مرزی جنوب لبنان مستقر بودند.

العهد تصریح کرد: و برخی نیز زیر آتش گلوله‌های مقاومت گریختندِ؛ «بنت جبیل» و حومه آن آزاد شد. این توپ آزادسازی از منطقه الطیبه تا حولا و بیت یاحون همچنان درحال حرکت بود تا اینکه کمربند امنیتی که «ایهود باراک» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در آن زمان٬ برای حمایت از مناطق تحت اشغال صهیونیست‌ها در شمال ایجاد کرده بود نابود شد.

به نوشته پایگاه خبری العهد٬ یکی از فرماندهان مقاومت اسلامی و نزدیکان حاج رضوان (عماد مغنیه) طی چند روز گذشته در گفتگو با پایگاه خبری العهد به مناسبت سالگرد آزادسازی جنوب لبنان ابراز داشت: ما به دنبال فرار صهیونیست‌ها همچنان در جنوب ماندیم و در همه آن مدت حاج عماد مغنیه ماموریت‌های نظامی را اداره و نقش‌ها را میان نیروها تقسیم می‌کرد و بدون هیچگونه اسکورت و همراهی خود را تا مرزهای فلسطین اشغالی رساند.

پاکسازی کامل جنوب لبنان از لوث وجود اشغالگران

العهد گزارش داد:در روز ۲۳ و ۲۴ مه سریال ناامیدی و فرار نظامیان دشمن کامل شد و حاج رضوان همچنان در کمین بود و مردان مقاومت هریک مشغول انجام ماموریت خود بودند.آخرین روز اخراج اشغاگران بود که نبرد در دروازه مرزی «فاطمه» به پایان رسید و لحظه فرار آخرین نظامی صهیونیست در آن زمان تبدیل به یک لحظه تاریخی برای همه لبنانی‌ها شد.

بر اساس نوشته پایگاه خبری العهد٬ درحالی که «بنی گانتس» فرمانده وقت یگان موسوم به ارتباط با جنوب لبنان در ارتش دشمن صهیونیستی نام خود را در لیست افسران شکست‌خورده صهیونیستی به ثبت رساند٬ حاج عماد در چند متری دشمن ایستاده بود و تحقیر و ذلت آن را با چشم خود می‌دید. حاج رضوان در مقابل دروازه فاطمه ایستاد و نیروهای مقاومت در همه روستاهای جنوب برای اطمینان از امنیت آنها مستقر شده بودند.

العهد افزود: سال بعد از پیروزی بزرگ مقاومت در آزادسازی جنوب٬ جنگ جولای ۲۰۰۶ اتفاق افتاد که در این جنگ نیز حاج عماد مغنیه تمام ۳۳ روز نبرد را در کنار همرزمانش در برابر اشغالگران صهیونیست ایستادگی کرد و دشمن نتوانست وعده انتقام خود را عملی کند. این جنگ نیز یک پیروزی الهی دیگر در راه آزادی فلسطین برای مقاومت و همه آزادگان جهان رقم زد.

آخرین وداع عماد مغنیه و سردار سلیمانی

پایگاه خبری العهد نوشت: شامگاه دوازدهم فوریه ۲۰۰۸ بود که گروهی از فرماندهان محور مقاومت در یکی از مراکز حزبی در منطقه «کفرسوسه» دمشق گرد هم آمدند و شماری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که سردار سپهبد «شهید حاج قاسم سلیمانی» در راس آنها بود به دیدار فرماندهان مقاومت و در صدر آنها حاج عماد مغنیه آمدند. جلسه نظامی آنها حدود یک ساعت طول کشید. یکی از فرماندهانی که در آن جلسه حضور داشت می‌گوید: علت اصلی تشکیل این نشست ارزیابی وضعیت عمومی گروه‌های مقاومت بوده و همچنین رابطه استثنایی حاج عماد و حاج قاسم نیز فضای خود را براین جلسه حاکم کرده بود.

به گزارش العهد٬ لبخندهایی که میان آنها رد و بدل می‌شد بیانگر این بود که انگار می‌دانستند این آخرین دیدارشان است. حاج قاسم می‌گفت هرآنچه که حاج عماد می‌گوید باید انجام شود٬ من در خدمت او هستم؛ اما حاج رضوان بلافاصله گفت: نه ما برادر هستیم. جلسه تمام شد٬ سردار سلیمانی در آسانسور ایستاده بود٬ حاج عماد مغنیه به گرمی او را در آغوش گرفت. این لحظه در ذهن شاهدان آن باقی ماند و نشان می‌داد رابطه آنها فراتر از یک ارتباط معمولی است.

رابطه میان حاج عماد و حاج قاسم رابطه روح و فداکاری مانند رابطه امام حسین و حضرت عباس (ع)بود که هردو مسئولیت و روحیه جهادی والایی داشتند.

به گزارش العهد٬ پنج دقیقه بعد از این وداع٬ حاج رضوان برای یک ماموریت مهم و ضروری از ساختمان خارج شد و به محض اینکه به خودرو خود رسید در لیست شهدای مقاومت قرار گرفت. ناگهان حاج قاسم صدای انفجار را شنید؛ متوجه نشد به کدام سو می‌رود٬ برگشت و به پیکر تکه تکه شده رفیق و همراه همیشگی خود رسید. این یک جدایی دردناک بود؛ اما دوازده سال بعد با پرواز روح ملکوتی حاج قسم٬ دو رهبری که جانشان را در راه آزادی قدس و فلسطین فدا کرده بودند به هم رسیدند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۶۳۳۲۹۰۸:۳۸:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۹
ان شاالله توفیق شهادت نصیب همه مردان خدا شود.
ناشناس۱۴۶۳۳۳۱۰۸:۴۳:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۹
برای شهید نباید گریست، چونکه به هدفش رسیده است.
ناشناس۱۴۶۳۳۸۷۱۰:۱۸:۵۵ ۱۳۹۹/۳/۹
اسرائیل هر وقت دلش می خواد حریم هوایی لبنان رو نقض می کنه کسی هم چیزی بهش نمی گه
ناشناس۱۴۶۳۵۳۰۱۲:۴۶:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۹
کسی نمیتونه چیزی بگه
پرتو۱۴۶۳۵۴۱۱۲:۵۱:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۹
خودت می گی حریم هوایی لبنان خب خودش اعتراض کنه.
ناشناس۱۴۶۳۴۷۵۱۱:۵۹:۰۶ ۱۳۹۹/۳/۹
دشمن توان مقابله با سردار سلیمانی دلاور و شهید عماد مغنیه را نداشت و ناجوانمردانه به ترور و حذف فیزیکی این عزیزان روی آورد.
ناشناس۱۴۶۳۶۷۵۱۵:۱۰:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۹
جنگ همينه ديگه برادر من. بكشى ميكشنت.
ناشناس۱۴۶۳۹۸۶۲۱:۳۹:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۹
متاسفانه به شهادت رسوندن این عزیزان بدترین والبته برای دشمن موثرترین شیوه مقابله بود
ناشناس۱۴۶۳۶۷۳۱۵:۰۶:۲۳ ۱۳۹۹/۳/۹
خدالعنت کنه دشمنان حاج قاسم و ظریف هم باید برکنار بشه
ناشناس۱۴۶۴۱۴۰۰۳:۴۹:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۱۰
اسراییل با کشتن سلیمانی ومغنیه ستون مقاومت را نابود کرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین