درد کهنه غیزانیه، «امنیتی» نیست

امیرحسین رحمانی،   3990306020 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
درد کهنه غیزانیه، «امنیتی» نیست

در روزهای اخیر بحث های زیادی درباره غیزانیه یکی از بخش های شهرستان اهواز با حدود ۲۵ هزار نفر جمعیت مطرح شده است. البته بازتاب مشکلات بخش محروم غیزانیه بر روی صفحات فضای مجازی و رسانه ها به چند سال قبل بازمی گردد. فقط کافی است کلمه غیزانیه را در اینترنت جستجو کرد تا تصاویر مردم محروم منطقه را که با ظروف خالی آب در اسفند ۹۸ در روز انتخابات شرکت کرده بودند مشاهده کرد.

 از عکس ها و تصاویری که از روستاهای غیزانیه منتشر شده مشخص است مردم منطقه با مشکلات بزرگی اعم از کم آبی، وضعیت بهداشتی نامناسب و ... دست و پنجه نرم می کنند. اما مشکلات آبی آنها موجب اعتراض و بستن جاده شده که با دخالت سیاسی و امنیتی، واکنش های بسیاری رخ داد. وقوع چنین اتفاقی دوباره همان بحث های همیشگی را مطرح کرد که معمولاً کم و بیش با هر نارضایتی مطرح می شود.

- اینکه چرا تا قبل از اعلام نارضایتی مردم، فکری به حال آنها نشده بود. مشکل آب دیگر مساله نبود شغل و بیکاری، نبود سرپناه مناسب، مالباختگان موسسات اعتباری و ... نیست. در واقع مسئولان اجرایی در سطح استان و ملی چگونه فریاد دردمندانه مردم و اهالی غیزانیه را طی ماه ها و سال های گذشته نشنیدند و ترتیباتی برای حل مشکل آنها فراهم نکردند. از این رو باید گفت غیزانیه را که ندیدید حداقل به فکر غیزانیه های دیگری که احیاناً قرار است در آینده رخ دهد باشید.

- تجمع مردم غیزانیه بار دیگر ثابت کرد در حالی که عموم با مشکلات بی شماری روبه رویند اما مسیر و کانال مشخصی برای اعتراض آنها وجود ندارد. از این لحاظ بار دیگر ثابت شد می باید سازوکاری برای بیان اعتراض مسالمت آمیز و تاکید بر روی آن پیش بینی شود.

- بعد از اعتراضات مردم غیزانیه و دخالت ها و اتفاقاتی که نباید رخ می داد مسئولان طبق معمول وارد صحنه شدند و هر کدام به فراخور جایگاه، نهاد و سازمانی که عضو آن می باشند دستوراتی صادر کردند حتی اعلام شد تا چند هفته دیگر این مشکل برطرف خواهد شد. پرسش همیشگی این است: مشکلی که می توانست طی چند هفته حل شود چرا تاکنون حل نشده بود؟! 

مسئولان و علی الخصوص مقامات خوزستانی بارها این وعده ها را داده بودند اما عملی نشده بود و اصولاً بخشی از این اعتراض بدلیل همین بدقولی ها بوده است.  این که مشکل تا چند هفته دیگر حل شود حتماً نکته مثبتی است اما از جنبه ای دیگر دستورات و اقداماتی که الان صادر می شود مهم نیست. مهم آن بود که این اتفاق و تقابل نباید رخ می داد. مسئولانی که در استان خوزستان تمام فکر و ذکرشان کسب مقام و منصب در سطح ملی به پشتوانه حمایت جریانات سیاسی بوده بهتر است با این کارنامه عطای همان مسئولیت محلی را نیز به لقایش ببخشند. 

- موضوع دیگر این است نباید مردم به این باور برسند تا اعتراض نکنند خواسته ها و نیازهایشان مورد توجه قرار نمی گیرد و مهم تر این که برآورده نخواهد شد. مهم این است که سیستم از حداقل هوشمندی برخوردار باشد که پیش از هر تقابل به خواسته ها و نیازهای مردم تا حد امکان جامعه عمل بپوشاند.

نکته آخر به عنوان یک خوزستانی اشاره به مشکلات عدیده مردم استان است. تقارن سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر با وقایع چند روز اخیر نیز بیانگر همین است که چه اجحاف ها و کم کارهایی در حق مردم استان صورت نگرفته است. دیگر به ریزگردها، بیکاری و ... که درد کهنه استان شده لازم نیست اشاره کرد. کافی است فقط همین وقایع چند ماه اخیر را بررسی کرد تا متوجه شد مردم نجیب خوزستان با چه مشکلاتی روبه رو هستند، از سیستم فاضلاب که با هر بارندگی، زندگی‌شان آلوده می‌شود تا مشکل دائمی قطع برق!

امید است مسئولان استانی به جای این که تمام فکر و ذکر خود را صرف کسب مسئولیت ملی کنند اندکی، فقط اندکی به فکر کاستن دردی از آلام مردم استان باشند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۵۹۵۷۷۱۰:۱۰:۳۹ ۱۳۹۹/۳/۶
استاندار خوزستان و مسئول بالا دستیش باید برکنار و محاکمه شود.
ناشناس۱۴۵۹۶۰۸۱۰:۳۰:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۶
استاندار خوزستان بارها نشان داده که کارآمد و کاربلد نیست. آدم قحطی که نیست، چرا فرد دیگری را جایگزینش نمی کنند؟
ناشناس۱۴۵۹۶۷۴۱۱:۱۳:۴۷ ۱۳۹۹/۳/۶
ای کاش فقط با جایگزینی همه مشکلات حل می شد !
رضا۱۴۵۹۸۱۳۱۲:۵۴:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۶
اتفاقا آدم قحطی هست یا به قولی (( قحط الرجال )) هست توی این مملکت !!!!!!
ناشناس۱۴۵۹۹۵۱۱۵:۰۶:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۶
تنها راه نجات کشور ملی کردن تمامی ثروت کشور و ابطال تمام مالکیت های فردی و از آن به بعد بدست اوردن ثروت از راه سعی و تلاش ان لیس للانسان الا ما سعی
ناشناس۱۴۶۰۵۵۵۲۳:۲۹:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۶
نظام سرمایه چنان پروپاگاندایی راه انداخته که همه دانسته و خدانکرده نخوانده و ندانسته به شما پاسخ منفی میدهند دیگه برای عده ای جا اندختن که ثروتشون باید چاپیده بشه خوبه!!! بخش خصوصی معجزه میکنه و از این خیالبافیا
کریم۱۴۶۰۳۱۱۱۹:۰۷:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۶
این جمله رو کاملا درست گفتی .سالهاست که تو این مملکت قحط الرجال شده.
ناشناس۱۴۵۹۶۲۹۱۰:۴۳:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۶
استاندار خوزستان که وعده حل 3-2 هفته ای مشکل آب این شهرستان را داده، چرا این کار را نکرده بود؟ اگر حل این مشکل به این مدت زمان نیاز داشته، چرا این کار نکرده تا جاییکه مردم این منطقه را به تظاهرات و اعتراضات کشانده است؟ این آقای استاندار پشتش به جایی گرم است. چون نشان داده که کار بلد نیست. هر کس جای او بود، سالهای قبل برکنار می شد. یادتان می آید که در جواب پیرمردی چگونه با تحکم گفته بود: حرف بی ربط نزن، آدم مخالف نظام، بی تربیت...... البته بعدا معذرا خواهی کرد!!!
ناشناس۱۴۵۹۶۳۳۱۰:۴۴:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۶
تا زمانی که امور مردم به خودشان سپرده نشود وضع همین است. این نه تنها حق مردم غیزانیه بلکه حق همه مردم در تمام نواحی کشور است که مسوولان را خودشان انتخاب کنند و مسوولان هم وقتی منتخب مردم باشند اولویتشان مشکلات مردم خواهد بود اگر مشکل اول غیزانیه آب است باید معلوم شود درآمدهای شهرداری و دیگر دستگاهها چگونه هزینه شده که این مشکل سالهاست حل نشده.
رضا۱۴۵۹۷۹۰۱۲:۳۱:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۶
شما از اونجا نفت استخراج میکنی میریزی تو خزانه کل به عنوان بودجه کل کشور خرجش میکنی. چرا؟ مگه انگلیس اگه بود چکار می کرد میریخت تو خزانه ملکه الیزابت خرج کشور انگلیس میکرد فرقش واسه مردم خوزستان چیه الان؟ ثروت هر منطقه ای حق خودشه دولت حداکثر 10 نه 20 درصد برداره به عنوان مالیات نه اینکه کل ثروت اون منطقه بکشه بالا خرج 1500 کیلومتر اونورتر تو تهران بکنه بعد اینا به اونا بگن شهرستانی ولی وقتی از سفراشون به دوبی تعریف میکنن لبانشونو غنچه میکنن که رفتیم دوبی.
ناشناس۱۴۵۹۸۶۷۱۳:۲۷:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۶
چه حرص وکینه ای از تهران دارید! بعضی ها زورشون به اصل کاری ها نمیرسد رو سر بقیه خالی میکنند. برید یقه دولت و مفسدان رو بگیرید آدرس اشتباهی هم ندید...
ناشناس۱۴۵۹۸۹۲۱۳:۵۲:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۶
چقدر هم تهران شیک و مدرن و پیشرفته و تمیز هست. خیلی خرجش کردن این شده پایتخت ایران با این همه ادعا؟! هواشم خیلی خوبه تهران مخصوصاً این بوی گندی که با آلودگی هوا مخلوط میشه..
ناشناس۱۴۵۹۸۸۶۱۳:۵۰:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۶
خوزستانی ها از همشهری شون جناب شمخانی کمک بخوان.
پرتو۱۴۶۰۱۰۷۱۷:۰۸:۰۵ ۱۳۹۹/۳/۶
فقط ایشون نیست خوزستانی های از همه چی محروم همشهری زیاد دارن.
ناشناس۱۴۵۹۵۷۹۱۰:۱۱:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۶
بیچاره این ملت.
ناشناس۱۴۵۹۶۵۶۱۰:۵۶:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۶
کسانی که حق این ملت و این بندگان خدا و آن نوجوانی که در این قضیه مجروح شده را خورده اند، مشمول عقوبت و جزای الهی هم در این دنیا و هم در دنیای باقی شوند. آمین.
ناشناس۱۴۵۹۶۹۵۱۱:۲۳:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۶
کسانی که نیشکر هفت تپه را به قیمت مفت و تحت عنوان خصوصی سازی به دو پسر 31 -32 ساله بخشیدند که در قبل آن میلیونها دلار ارز گرفتند و..... جواب خدا را چه خواهند داد؟
علی 671۱۴۵۹۵۸۱۱۰:۱۵:۵۵ ۱۳۹۹/۳/۶
قابل توجه استاندار همه فن حریف .آچار فرانسه ای که اسمش را دارد ولی عملش نیست چون گفته خورشید پشت ابر نمی ماند .کی خود را نشان دهد معلوم نیست که آفتابی شود .
ناشناس۱۴۵۹۵۸۳۱۰:۱۷:۵۱ ۱۳۹۹/۳/۶
منطقه نفت خیز و این وضعیت مردم ااااااا اگر مسئولین یه ذره غیرت داشته باشند و به این عکسها نیم نگاهی بیندازند به نظرم بد نیست.
ناشناس۱۴۵۹۶۰۳۱۰:۲۸:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۶
در حالیکه روزی 600 هزار بشکه نفت از غیزانیه استخراج می شود، آیا خدا را خوش می آید که این هموطنان عزیز ما در این رنج و بی آبی زندگی کنند؟ و سوال اساسی تر این است که چرا خوزستان که بر روی منابع عظیم نفت قرار دارد باید چنین وضعیتی داشته باشد؟
ناشناس۱۴۵۹۶۶۴۱۱:۰۷:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۶
درد كهنه غيزانيه اهواز ... -------- --- ...احمد جان ! اگر تو دقيقه هفتاد و هفت كه فرصت طلايي بود ، دقت كرده بودي ، گل را زده بودي ، اين جوري بازي را نمي باختيم ، .. بد شد ! ... بد ... بد ... خيلي بد !! --- درسته عباس آقا !! ... اما من قصد داشتم اين كار را در دقيقه نود و پنج به انجام برسانم كه متاسفانه بازي وقت اضافي نداشت !! ... حالام طوري نشده ، باشه براي بازيهاي بعد !!! نتيجه : ما بيشتر اوقات علاج واقعه را قبل از وقوع نمي كنيم و ميذاريم براي بعد از وقوع !!
ناشناس۱۴۵۹۶۷۶۱۱:۱۴:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۶
فرقه اسلاحات را 1 سال برای کار سخت به این شهر بفرستید
ناشناس۱۴۶۰۰۲۵۱۵:۵۹:۳۶ ۱۳۹۹/۳/۶
هر دو جناح به اندازه کافی وقت داشتند تا جیب خود رو پر کنند و این تنها کاری بوده که جوفتشون خوب انجام دادند .
ناشناس۱۴۵۹۷۳۲۱۱:۵۹:۱۴ ۱۳۹۹/۳/۶
هر اعتراضی را بعضی دوست دارند امنیتی نشان دهند
ناشناس۱۴۵۹۷۳۳۱۱:۵۹:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۶
این مردمان شریف آب ندارند اما سلبریتی های مفت خور معاف از مالیات، اسلاحتلب ها و اسلاحتلب زاده ها در حال چپاول و دزدی هستند
ناشناس۱۴۵۹۸۱۴۱۲:۵۴:۳۵ ۱۳۹۹/۳/۶
جاهل ایا اب مردم کشورایران را باید سبلیریتی انجام بده؟
ناشناس۱۴۵۹۹۷۳۱۵:۲۱:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۶
مردم خودشون به روحانی رای دادند
ناشناس۱۴۵۹۹۳۲۱۴:۴۴:۲۴ ۱۳۹۹/۳/۶
جالبه اقای رضایی میگه مدیریت آمریکایی،شما میگی سایرینی ها،بعضی از دوستان میگن مدیریت لیبرالی، اگه اینجوریه پس چرا انقلاب کردیم.تا کی میخواهیم بی عرضگی خودمون را گردن اینو اون بیاندازیم.
ناشناس۱۴۵۹۷۳۴۱۱:۵۹:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۶
همه مسئولین نظام به جای پاسخگویی یکدیگر را متهم کرده و فرار رو به جلو می کنند. واقعیت آن است که کل ایران غیزانیه است!
ناشناس۱۴۵۹۷۸۷۱۲:۳۰:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۶
اوضاع و احوال مملکت و وضع مملکت داری مسئولین شبیه دوره قاجار شده هرکی هر کار بخواد می کنه، ملت فلک زده لنگ یه لقمه نون
ناشناس۱۴۵۹۸۰۱۱۲:۴۰:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۶
با موارد طرح شده در این پست موافقم اما بینی و بین الله اعتراض فرهنگیان کامیون داران کارگران هفت تپه هپکو اراک و... فی النفسه هیچ کدام شان امنیتی نبود برای رسیدن به خواسته های مشروع شان بود با این نگاه پس چرا همه این موارد امنیتی شد ؟
ناشناس۱۴۵۹۸۰۹۱۲:۵۲:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۶
این ضرب المثل قدیمی ظاهرا هنوز کار میکنه که «تا بچه گریه نکنه مادر شیرش نمیده». تو این کشور هم ظاهرا تا موضوع امنیتی نشه حل نمیشه.
نامی۱۴۶۰۲۳۵۱۸:۲۰:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۶
درباره حداقل دستمزد کارگران وحداقلی بگیران مظلوم تامین اجتماعی هم صدق میکند وزارت کار ودولت خود را به خواب زده اند و قانون را زیر پا گداشته اند
هیچکس۱۴۵۹۸۱۱۱۲:۵۳:۴۷ ۱۳۹۹/۳/۶
به قول مقامات محترم انتخاب کردیم اینگونه زندگی کنیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۴۵۹۸۳۳۱۳:۰۴:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۶
واقعا باید تاسف خورد به حال این کشور هیچ کس پاسخگو نیست
مهران توسلی۱۴۵۹۹۱۳۱۴:۲۰:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۶
من کارمند شرکت آبفار هستم و در شرف بازنشستگی بعنوان یکی از کسانی که با وضعیت این مردم آشنایی دارم حرف می زنم. - طی 25 سال گذشته دوبار خط لوله برای این منطقه کشیده شده است و دو بار تصفیه خانه ساخته شده است. پس مشکل کجاست؟ - مشکل در توزیع آب است. متاسفانه در شرکت (و حتی آب شهری اهواز) ظاهرا اعتقادی به عملکرد منبع آب وجود ندارد. منبع آب وجود آب و فشار لازم را تضمین خواهد کرد. - انشعابات غیر مجاز که در مسیر و مستقیما از خط لوله گرفته شده که نیازمند همکاری سه تشکل شرکت ، نیروی انتظامی و دادگاه است و بدون همکاری این سه انشعابات غیر مجاز جمع نخواهند شد. - عدم وجود شیرهای فشار شکن بین خط انتقال و شبکه توزیع - مشکلات مالی شرکت که ناشی از تعداد زیاد پرسنل (که حدود نیمی از بودجه عمرانی را می بلعد) ، بدهی بیش از 400 میلیارد تومانی شرکت ، قیمت بسیار ناچیز آب بها . که پیامد مشکلات مالی ، عدم بهره برداری صحیح ، روزمره گی ، فرسودگی تاسیسات ، عدم تجهیز به سامانه های روز خواهد بود. - عدم اعتقاد سازمان مدیریت کشور به بهره بردای را نیز باید اضافه کنم . هرچقدر هزینه اجرای پروژه می شود هزینه های نگهداری آن طی 25 سال برابر هزینه اجرای پروژه خواهد شد. شما اتومبیلی که می خرید بعد از 25 سال قطعا به اندازه ارزش اتومبیل هزینه نگهداری داشته اید. از طرفی مجلس شرکت را موظف به دریافت آب بها به نرخ مصوب نموده که تقریبا 20 درصد قیمت تمام شده است و از طرف دیگر هزینه بهره برداری از تاسیسات توسط کسی که نرخ را تعیین نموده ،پرداخت نمی شود بطور خلاصه اگر شرکتی داشته باشید که دو سه برابر کل بودجه اش بدهی داشته باشد، سه تا چهار برابر حد مجاز پرسنل داشته باشد، پرسنلش بیش از دو ماه است حقوق نگرفته اند و 10 ماه بیمه پرداخت نکرده اند و بازنشستگانش شش سال است که هنوز از شرکت طلب دارند، توانایی کافی جهت عدم تجاوز به تاسیسات شرکت نداشته باشید، موظف به نرخ مصوب باشید و زیان شما به درستی پرداخت نشود. انتظار آبرسانی با کمیت حداقلی نیز نیاز به معجزه دارد. نمی خواهم مشکل خودم را مطرح کنم فقط جنبه اینکه بدانید شرکت چقدر مشکل دارد این موضوع را بیان می کنم . گفتم در شرف بازنشستگی هستم . از پایان سال گذشته شرکت گفته بازنشستم و از طرف دیگر بیمه تامین اجتماعی بعلت بدهی شرکت بازنشستگی اینجانب را قبول ندارد و اکنون سه ماه است که بنده بلاتکلیف هستم. در همین جا از روستائیان عزیز هم طلب مغفرت و بخشش دارم هر چه نامه زدم از طرف شما ، به جایی نرسیدم . باید بیشتر تلاش می کردم
نامی۱۴۵۹۹۶۸۱۵:۱۸:۳۹ ۱۳۹۹/۳/۶
همین بی توجهی و اشتباه را دارند درمورد کارگران ومستمری بگیران مظلوم تامین اجتماعی که با خانواده هایشان بیش از نیمی ازجمعیت کشور را تشکیل میدهند انجام میدهند
ناشناس۱۴۶۰۰۲۴۱۵:۵۸:۱۱ ۱۳۹۹/۳/۶
گوش های مسئولین آنقدر سنگین هستند که تا تشت رسواییشان از پشت بام به زمین نیفتد هیچ چیزی نه می شنوند و نه می بینند
ناشناس۱۴۶۰۲۵۱۱۸:۳۴:۲۰ ۱۳۹۹/۳/۶
واقعا برای این مسئولین باید تاسف خورد تا وقتی مسئله بزرگ نشه هیچ کس توجهی نمیکنه!!!
ناشناس۱۴۶۰۴۶۲۲۱:۵۸:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۶
ای خدا امیدوارم مسوول دلسوزی بداد مردم برسد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین