دادسرای تهران: ایراد اتهام به استاندار خوزستان فاقد مشروعیت قانونی است

گروه اجتماعی الف،   3990306012

دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: پرونده اتهامی در خصوص استاندار خوزستان، در دادسرای تهران مطرح نیست و بر همین اساس وارد کردن اتهام به وی غیرموجه و فاقد مشروعیت قانونی است.

دادسرای تهران: ایراد اتهام به استاندار خوزستان فاقد مشروعیت قانونی است

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در جریان رسیدگی به پرونده اتهامی امید اسدبیگی و سایر متهمان مرتبط با وی در جلسه ٢٩ اردیبهشت ماه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، مطالبی از جانب افراد و اشخاص مختلف در رابطه با استاندار خوزستان مطرح شد که این مطالب در فضای مجازی بازنشر داشت.

این اطلاعیه می افزاید: نظر به اینکه انتساب هرگونه اتهام یا مطلب ناروا به اشخاص، در صورتی قابلیت استناد دارد که مراحل و سیر قضایی خود را طی کرده باشد، و در خصوص مشارٌالیه (استاندار خوزستان) پرونده اتهامی در دادسرای تهران مطرح نیست، بر همین اساس وارد کردن اتهام به وی غیرموجه و فاقد مشروعیت قانونی است؛ بنابراین کسانیکه در جلسه دادگاه علنی شرکت می‌کنند، علی القاعده باید ضوابط قانونی و اخلاقی را مراعات کنند و از انتشار محتوای جلسه دادگاه به ویژه در مورد افرادی که هنوز در خصوص آن‌ها تصمیم قضایی اتخاد نشده اجتناب کنند.

غلامرضا شریعتی در این مورد جمع گفته بود که ماه هیچ وقت پشت ابر پنهان نخواهد ماند و این موضوع نیز به زودی روشن و شفاف خواهد شد و حقایق برملا می شود.

وی با اشاره به حدیث "الباطل یموت بترک ذکره (اهل باطل با فراموش کردن و بی اعتنایی از بین می روند) گفت: انشاءالله به زودی این موضوع روشن خواهد شد.

استاندار خوزستان به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد ولی آن‌گونه که مشخص است استاندار خوزستان از طریق مراجع قانونی موضوع اتهامات وارده به وی را پیگیری خواهد کرد.

فردی که خود را خبرنگار معرفی کرده است اخیرا مطالبی بر علیه استاندار خوزستان در فضای مجازی مطرح کرد و مدعی است این مطالب در روز دادگاه  اسدبیگی مدیر عامل شرکت هفت تپه هفته که به اتهام مفاسد اقتصادی محاکمه شد هفته گذشته توسط نماینده دادستان مطرح شده است.

یک منبع آگاه در وزارت کشور نیز روز شنبه به ایرنا گفت که شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر برکناری «غلامرضا شریعتی» استاندار خوزستان واقعیت ندارد.

این منبع آگاه افزود: «آنچه تاکنون در فضای مجازی در این زمینه و انتصاب سرپرست برای استانداری خوزستان مطرح شده، خلاف واقع و صرفا یک شایعه است و آقای شریعتی همچنان به عنوان استاندار خوزستان فعالیت می کند.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین