سیلی محکم ایران به ترامپ

گروه جهان الف،   3990305073 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در یادداشتی به مساله رسیدن نفتکش‌های ایرانی به سواحل ونزوئلا پرداخت و این اقدام را سیلی محکمی به رئیس‌جمهور آمریکا توصیف کرد.

سیلی محکم ایران به ترامپ

به گزارش ایسنا، روزنامه رای الیوم چاپ لندن در یادداشتی نوشت: نمی‌دانیم که احساس دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در رابطه با رسیدن نفتکش ایرانی به یکی از سواحل ونزوئلا و به چالش کشیدن تهدیدات آمریکا و شکست تحریم های ظالمانه این کشور علیه ونزوئلا چیست اما به خوبی می دانیم که احساس ذلت و شکست خوردگی شخصی را دارد که تهدیداتش برای توقیف این نفتکش اجرایی نشد و چند نفتکش دیگر نیز در راه است.

در این یادداشت آمده است: تفاوت اصلی میان ایران و آمریکا در این است که ایران مشتقات نفتی به ملتی می فرستد که تحریم شده است ؛ ملتی که دولتش به تلاش آمریکا برای تسلیم آن ها "نه" گفته است اما آمریکا در تلاش هایی بی نتیجه نیرو می فرستد تا دولت نیکولاس مادورو را سرنگون کند و یکی از مزدوران خود را در راس حکومت ونزوئلا قرار دهد.

این روزنامه فرامنطقه ای می نویسد: دونالد ترامپ رئیس جمهور سرکش آمریکا به خوبی فهمید که حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران زمانی که به دولت آمریکا هشدار داد تا به کشتی های کشورش هیچگونه تعرضی نکنند کاملا جدی است زیرا پاسخ ایران به آمریکا نه تنها در ونزوئلا و دریای کارائیب بلکه در خلیج (فارس) نیز تکان دهنده خواهد بود.

نویسنده می‌گوید: زمانی که  انگلیس نفتکش ایرانی را در جبل الطارق توقیف کرد، کم تر از یک هفته بعد از این اقدام و در مقابل چشم ناوهای آمریکایی، قایق های ایرانی نفتکش انگلیسی را در آب های خلیج(فارس) توقیف کردند و ناوهای آمریکایی نتوانستند از آن ها ممانعت کنند. رئیس جمهور آمریکا نیز بعد از آن اعلام کرد که ناوهای آمریکایی تنها از کشتی های خودشان محافظت می کنند و با این اظهارات نمک روی زخم انگلیس پاشید زیرا هم پیمانان بریتانیای آمریکا به دستور دولت آمریکا کشتی ایرانی را ربودند.

در ادامه این یادداشت آمده است: سیاست تحریمی آمریکا در ونزوئلا ، ایران، سوریه، چین و روسیه با شکست مواجه شده است زیرا این سیاست نشان دهنده سرکشی و استکبار است و درحال حاضر قدرت خود را از دست داده و جهان را علیه خود یکپارچه کرده است، این سیاست ضربه های دردناکی به هیبت آمریکا وارد کرده است و تنفر ملت های جهان نسبت به آمریکا را عمق بخشیده است زیرا این تحریم ها غیرقانونی بوده و ناقض قوانین بین المللی است.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: همراهی و حمایت شجاعانه ایران از کشور دوست و هم پیمان خود یعنی ونزوئلا نشان می دهد که برخی کشورها از تهدیدات آمریکا هیچ گونه هراسی ندارند و آماده مقابله نظامی برای دفاع از دوستان و هم پیمانان و کرامت آن ها هستند زیرا دفاع از کرامت کشورهای دوست را دفاع از عزت و کرامت خود می دانند.

این روزنامه عربی می نویسد: رسیدن نفتکش های ایرانی به سواحل ونزوئلا شکستی بزرگ برای استکبار آمریکایی به شمار می رود و بی شک در آینده نیز با شکست های دیگری مواجه خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۵۹۰۸۱۱۷:۱۵:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۵
مرگ بر آمریکا ..
رضا۱۴۵۹۲۹۴۲۲:۰۹:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۵
.. سیلی یعنی نفت فروختن با دوستان آمریکا و ختثی کردن تحریم انتقال پول
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین