موسوی: آمریکا به هیچ وجه صلاحیت قضاوت درباره سایر کشورهای جهان را ندارد

گروه سیاسی الف،   3990305072

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: آمریکا به هیچ وجه صلاحیت سیاسی، حقوقی و اخلاقی برای قضاوت درباره سایر کشورهای جهان را ندارد.

موسوی: آمریکا به هیچ وجه صلاحیت قضاوت درباره سایر کشورهای جهان را ندارد

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا با آن سابقه پلید و سیاه در اقدامات تروریستی، اعدام های فراقضایی، رسوایی‌های جاسوسی، حمایت از نظام های فاشیستی و دیکتاتوری و قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر، ۷۹ کودتا و تغییر نظام در کشورهای مستقل، جنگ افروزی بی سابقه در تاریخ با ۱۳۵ جنگ، تحریم و تروریسم اقتصادی علیه ۳۳ کشور و دهها جرم و جنایت علیه بشریت، به هیچ وجه صلاحیت سیاسی، حقوقی و اخلاقی  برای قضاوت درباره سایر کشورهای جهان ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد گزارش بی پایه اخیر وزارت امور خارجه آمریکا، اتهامات وارده را ناشی از جعل، توطئه و توهم با هدف جنگ روانی و ایجاد فشار خواند و تصریح کرد: این‌ به اصطلاح گزارش طبق رویه مالوف، ملغمه ای از تخیل و اتهام های واهی است که هیچگاه سندی برای اثبات آنها ارائه نشده و از جانب کسانی مطرح می شود که در یک قرن اخیر حداقل در ۵۵ کشور مستقل دنیا به بهانه های واهی دخالت کرده که فهرست بلند بالائی از اقدامات غیر قانونی آنها علیه مردم جهان وجود دارد و تحلیلگران و محققان با انتشار صدها کتاب در این رابطه تنها بخشی از آنها را بر ملا ساخته اند.

 سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تنها در فقره تحریم و تروریسم اقتصادی و بر اساس آمار وزارت خزانه داری آمریکا صرفا از سال ۲۰۱۷ تاکنون، ۳۳ کشور جهان مورد تحریم قرار گرفته اند که بسیاری از این تحریم های یکجانبه و فراسرزمینی، تاثیراتی سنگین و مخرب بر مردم آن کشورها داشته است.

موسوی همچنین نظامی گری ایالات متحده در تاریخ کوتاه پیدایش و حیات خود را از بسیاری از امپراطوری های خونریز و متجاوز تاریخ بیشتر خواند و افزود: این نظامی گری بقدری بی سابقه  بوده که این کشور ۱۳۵ جنگ بزرگ در تاریخ خود ثبت کرده و تنها ۱۶ سال از عمر ۲۴۳ ساله اش را در جنگ و کشتار و خونریری و استفاده از همه سلاح های متعارف و غیر متعارف، نگذرانده است.

موسوی با اشاره به دخالت مستقیم و غیر مستقیم آمریکا در کودتا، تغییر نظام و انقلاب های رنگی از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون خاطر نشان کرد: آمریکا بصورت مستقیم و از طریق سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) اقدام به اجرای ۷۹ مورد کودتا و تغییر نظام در کشورهای جهان کرده است که شماری از آن ها نیز ناموفق بوده است. علاوه بر این، آمریکا در کشورهای مختلف اقدام به حمایت مستقیم و غیرمستقیم از آشوب و هرج و مرج ضددولتی کرده است که برخی از آنها منتج به روی کار آمدن افراد و دولتهای دست نشانده شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین به حمایت آمریکا از نظام های فاشیستی و نیز قاچاقچی مواد مخدر در دهه های گذشته اشاره کرد که از ۳۵ حکومت مبتنی بر فاشیسم و قاچاق مواد مخدر، فراتر رفته است.

وی افزود: رسوایی جاسوسی آمریکا از رهبران جهان که عمدتا از متحدان آمریکا بوده از دیگر کارنامه سیاه و هولناک این دولت یاغی است.

سید عباس موسوی آمریکا را یکی از دولت های حامی تروریسم و مهم تر از آن، دولتی تروریستی خواند که بر اساس اطلاعات موجود، از دهه ۱۹۶۰ میلادی، حداقل ۸ گروه تروریستی شناسنامه دار با کارنامه سنگین و خونین در غرب آسیا، اروپا و آمریکای لاتین را مورد حمایت قرار داده که از جمله آن ها می توان به حمایت همه جانبه از سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) نام برد که مسئول ترور ۱۷ هزار شهروند و مقام ایرانی در طول چهار دهه اخیر بوده است. ایجاد و حمایت از گروه وحشی و خونخوار داعش از دیگر جنایات تاریخی آمریکایی ها در سالهای نزدیک است.

موسوی به تلفات غیرنظامیان در عملیات های نظامی پهپادی در حداقل ۵ کشور افغانستان، عراق، پاکستان، سومالی، لیبی و یمن اشاره کرد که در این عملیات ها که به اسم جنگ علیه تروریسم بوده و همچنان دارد، شمار زیادی از اهداف و افراد غیرنظامی عامدانه مورد حمله قرار گرفتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: فهرست جنایات تروریستی و ضد بشری آمریکایی ها بسیار طولانی و کریه است؛ اما خوب است دولتمردان آمریکایی به یاد بیاورند کدام قوانین حتی در داخل آمریکا در پس اقدامات تروریستی، قتل های هدفمند (Targeted killing) ، ترورهای سیاسی (Political Assassinations) و اعدام های فراقضائی (Extrajudicial Execution) توسط کنگره برای سرپوش گذاشتن بر این فجایع در افکارعمومی رسما تصویب شده است؟! کافی است این واژگان را جستجو کنند تا دریابند "خلاقانه ترین تکنیک ها در کشتن افراد بی گناه" توسط کدام کشور به کار گرفته می شود؟!

سید عباس موسوی در پایان تاکید کرد: با توجه به آنچه که در بالا گذشت آمریکا به هیچ وجه صلاحیت سیاسی، حقوقی و اخلاقی برای قضاوت دیگر کشورها را ندارد و بهتر است اول به سابقه پلید و سیاه خود بپردازد؛ بویژه اینکه مدیریت وزارت امور خارجه آمریکا در حال حاضر با افتخار دروغ را عامل پیشرفت خود می داند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین