نماینده شهرکرد: از طرح‌های غیرقانونی انتقال آب جلوگیری می‌شود

گروه سیاسی الف،   3990304170

نماینده مردم‌ شهرکرد، بن و سامان در مجلس بر استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای جلوگیری از اجرای طرح‌های غیرقانونی انتقال آب که تهدید‌کننده حیات چهارمحال و بختیاری است، تاکید کرد.    

به گزارش تسنیم، احمد راستینه در نخستین نشست‌خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: حفاظت از آب به‌عنوان ‌یک ‌سرمایه ارزشمند ملی و امانتی از آیندگان، ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ‌بالاترین ‌مزیت استان یعنی آب به بزرگترین چالش تبدیل شده است، خاطرنشان‌کرد: طرح‌های انتقال آب فقط برای مصارف شرب مجاز است و در غیر این صورت تهدیدی برای سفره های آب زیرزمینی و چاه‌ها‌ و حیات استان خواهد بود که از همه ظرفیت‌های قانونی برای جلوگیری از اجرای آن بهره خواهیم‌ گرفت.

‌نماینده مردم ‌شهرکرد، بن و سامان در مجلس از چرایی مسکوت ماندن طرح انتقال آب بن - ‌بروجن ‌برای حل مشکلات شرب برخی مناطق استان‌ انتقاد کرد و گفت: در حالی که بیش از 400‌ هزار نفر در استان از مشکلات آب شرب رنج می‌برند، باید با طرح‌های انتقال آب مجاز موافقت شود تا رفع مشکلات استان در اولویت قرار گیرد.

راستینه بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های آب استان همچون روان‌آب‌ها برای تمرکز بر بهرهوری آب متناسب با ظرفیت استان تاکید کرد و تشریح کرد: مسئولانی از حمایت نمایندگان و مردم بهره‌مند می‌شوند که برای حل مسئله آب شرب استان و اجرای پروژه بن-بروجن تلاش کنند.

وی افزود: هیچ‌کس حق ندارد منابع ملی را بر طرح‌هایی سرمایه‌گذاری کند که نتیجه آن مشخص نیست، چرا که آسیب‌های جدی اجتماعی و اقتصادی و لطمات جبران‌ناپذیری به بیت المال وارد می‌کند و اعتماد عمومی ‌را کاهش می‌دهد.

نماینده مردم‌ شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با امید به اجرای‌ عدالت، موضوع انتقال آب استان در‌ صورت لزوم ‌در محاکم قضایی پیگیری خواهد شد.

‌راستینه، رسانه‌ها را به‌عنوان چشم‌ بینا و زبان‌گویای مردم در دفاع از حقوق مردم و حافظ بیت المال دانست و گفت: علیرغم شرایط سخت حاکم‌ در جامعه، انعکاس درست مشکلات مردم و بازتاب صحیح فعالیت‌های انجام‌ شده توسط مسئولان در این راستا می‌تواند زمینه‌های موفقیت مجلس یازدهم‌ را فراهم‌کند.

‌وی با تاکید بر مطالبه‌گری از مسئولان و کمک به آن‌ها برای ارتقای اعتماد عمومی گفت: همت برای انتصاب مدیران شایسته استان متناسب با تلاش مسئولان در جهت ارتقای اعتماد عمومی و حل مسائل مردم‌ خواهد بود. مردم خواهان مطالبه مشکلات به‌دور از بازی‌های سیاسی هستند.

وی با اشاره به پاسخگو بودن به عنوان نماینده و منتخب مردم ‌فقط در مقابل قانون و مردم، عنوان کرد: پاسخگویی به مردم‌ به عنوان ولی نعمت مسئولان ضروری است و جریان‌های سیاسی، ایام ‌پس از انتخابات را به‌جای انتقام‌جویی به وحدت  و همدلی و اتحاد برای آبادانی استان و ایران  اختصاص دهند.

‌نماینده مردم‌شهرکرد، بن و سامان در مجلس از تشکیل خرده سیستم‌های مطالبه‌گر برای هدایت خواسته‌های مردمی و پیگیری مسائل و مشکلات و مطالبات مردمی از دستگاه‌های مسئول در دفتر نمایندگی خبر داد و گفت: با تشکیل مجمع نخبگانی در حوزه انتخابیه، حوزه‌های خُرد در 7 شهر از 13 شهر حوزه فعال شده تا با تشکیل شورای پیشرفت ‌‌و تعالی، متشکل از نخبگان ‌اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، دانشجویی و دانشگاهی، شخصیت‌های حقوقی، نماینده ائمه جمعه و نماینده حوزه مقاومت بسیج، نماینده سمن‌ها و نماینده شوراهای شهر، مطالبات مردمی ‌احصا و با ارائه راهکار، مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی هدف شوراهای پیشرفت را وحدت همگرایی و اعتماد مردمی به منظور تشکیل بانک مسائل و مشکلات و اولویت‌بندی مسائل و ارائه راهکارها مبتنی بر ظرفیت‌های بالقوه موجود درقالب طرح‌های مطالعاتی برشمرد.

نماینده مردم‌شهرکرد، بن و سامان در مجلس تصریح کرد: در گام ‌بعد، کارگاه‌های تخصصی در قالب اندیشکده پژوهشی تشکیل خواهد شد که تاکنون 10 اندیشکده برای واکاوی ‌مسائل و متناسب با ظرفیت دستگاه‌ها و مشارکت مردمی‌ ایجاد شده است.

راستینه با تاکید بر مشارکت‌های مردمی برای دستیابی به توسعه و پیشرفت افزود: مدیریت رصد و تحلیل‌گران سازمانی نیز برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها تشکیل شده است تا طبق قانون، کم‌کاری‌ها برطرف شود تا بتوان بعنوان بازوان نطارتی، نظارت خود را بر دستگاه‌های مجری افزایش دهیم‌ که این مهم با کمک نقش نظارتی رسانه‌ها مهیا می‌شود.

وی شناسایی و معرفی طرح‌های پربازده و پایلوت ملی را برای حل مشکل اشتغال موثر دانست و گفت: دستگاه‌های استانی می‌توانند فعالیت‌های موفق در‌ نقاط‌ مختلف کشور را متناسب با ظرفیت‌های استان اجرایی کنند که این ‌مهم ‌با بهره‌مندی از نخبگان بومی در ‌استان و خارج ‌از استان‌ برای دستیابی با راهکارهایی عملی جهت عبور از محرومیت در حال اجراست.

‌نماینده مردم‌شهرکرد، بن و سامان در مجلس از مشارکت خود در فراکسیون جوانان و گام‌ دوم با تاکید بر بهره‌مندی از منشور بی‌نظیر گام‌دوم که یک میثاق جدی برای حل مسائل جامعه است خبر داد و گفت: بیانیه گام‌ دوم علاوه بر ارزیابی دقیق از اوضاع،  در یک خودانتقادی انقلابی، علت‌های توقف و مشکلات کشور را نیز در یک ارزیابی دقیق بیان‌ کرده است که می‌توان ‌با استفاده از آن به افق و نگاهی بلند برای حل مشکلات دست یافت که تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی برای تحقق طرح‌ها و برنامه‌های مجلس با محوریت گام ‌دوم،‌ گام ‌برداشت.

وی خط مقدم افزایش و ارتقا خدمات اجتماعی به مردم‌ را در قالب شوراها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها دانست و گفت: افزایش خدمات در این بخش موجب جلب رضایت مردم و در نهایت افزایش رضایت از نظام و مسئولان می‌شود.

نماینده مردم‌شهرکرد، بن و سامان در مجلس خاطرنشان‌کرد: تمرکز بر حکومت‌های محلی و خدمات‌دهی اجتماعی توسط شهرداری‌ها و اصلاح رابطه شورا و شهرداری و تدوین اساسنامه جامع برای خدمات دهیاری‌ها در‌ دستور کار است.

راستینه تاکید کرد: انتخاب مدیران در استان ‌بر اساس کار جهادی و روحیه خدمت خواهد بود و هیچ‌ مدیری بر اساس سفارش و خارج ‌از عرف انتخاب نخواهد شد و برای جلوگیری از فرصت‌سوزی، از قانون ‌برای اعاده حقوق مردم استفاده حداکثری خواهد شد تا نماینده  به‌عنوان ناظران دستگاه‌های اجرایی در راستای ارتقای مدیریتی اقدام‌ کنند.

وی در پایان گفت: در جلسات مشترک‌ با سایر نمایندگان استان با تاکید بر وحدت بر ارتقای شاخص‌های مدیریتی و خدمت در استان تاکید شده است و باید انتصاب مدیران به وسیله دستگاه‌ها که حق قانونی آن‌هاست بدون سهم‌خواهی‌های قومیتی و نگاه‌های سیاسی باشد تا مورد ‌قبول واقع شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین