چرا آمریکا از قانون امنیت ملی در هنگ کنگ عصبانی است؟

گروه جهان الف،   3990304128

بیهوده نیست که سیاستمداران آمریکایی که همیشه دنبال هرج و مرج جهانی و تشدید ناآرامی‌ها و منفعت جویی هستند، از تصویب این قانون در چین ناراحتند.

به گزارش تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، اعضای نشست سالانه مجلس ملی نمایندگان خلق چین که در حال حاضر در پکن در حال برگزاری است، درباره پیش نویس تصمیم گیری درباره ایجاد و تکمیل قوانین حفاظت از امنیت ملی در منطقه اداری ویژه هنگ کنگ و نظام اجرایی آن، تصمیم گیری خواهند کرد.

پس از اعلام این خبر، طرح قانونی موسوم به «قانون حفاظت از امنیت ملی در هنگ کنگ» به سرعت در کانون توجه رسانه های گروهی جهانی قرار گرفت.

«امنیت ملی» سنگ بنای مهمی در آرامش یک کشور است و حفظ امنیت ملی از جمله منافع اصلی مردم تمام اقوام مختلف در چین و از جمله هموطنان هنگ کنگ محسوب می شود؛ دولت «منطقه ویژه اداری» هنگ کنگ، تمام بخش های اجتماعی و شهروندان عادی از تصمیم دولت مرکزی چین حمایت کرده اند و بر این باورند که ایجاد و تکمیل قوانین حفاظت از امنیت ملی در هنگ کنگ، یک عامل حیاتی و ضروری به حساب می آید و چنین اقدامی، قطعیت و مسئولیت پذیری دولت مرکزی در مدیریت امور مربوط به هنگ کنگ را نشان می دهد.

گروه های مختلف در هنگ کنگ از جمله  فدراسیون اتحادیه های کارگری هنگ کنگ «Hong Kong Federation of Trade Unions»، اتحادیه دموکراتیک برای پیشرفت هنگ کنگ «Democratic Alliance for the Betterment of Hong Kong» در تاریخ 23 مه برابر با 3 خرداد در تمام بخش های هنگ کنگ، کمپین جمع آوری امضا برای حمایت از قانون امنیت ملی را آغاز کردند.

بسیاری از مردم هنگ کنگ در بسیاری از مناطق از جمله «مونگ کوک» و ایستگاه متروی «یوما» با اشتیاق در کمپین جمع آوری امضا  برای تائید قانون امنیت ملی شرکت و اظهار امیدواری کردند که با حمایت قاطعانه دولت مرکزی، خشونت ها و آشوب ها هر چه سریع تر متوقف و مهار شوند و اقتصاد منطقه هنگ کنگ نیز مسیر احیای خود را هر چه زودتر در پیش بگیرد و با ثبات به سمت جلو حرکت کند.

خانم «یاجی» شهروند منطقه هنگ کنگ به خبرنگاران گفت که از شنیدن اخبار مهیج مبنی بر اینکه کنگره ملی خلق چین درصدد بررسی قانون حفاظت از امنیت ملی است، به قدری هیجان زده شده که خواب به چشمانش نیامده است؛ این شهروند هنگ کنگی گفت: «این احساس، امیدوار کننده است و ما دیگر آدم هایی نیستیم که به آنها بی توجهی شود و هنگ کنگ کاملا نجات پیدا کرده است».

«آنجلو جیولیانو» شهروند سوئیسی تبار ساکن هنگ کنگ نیز با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی اینطور نوشته است که: «قانون گذاری در زمینه امنیت ملی در هنگ کنگ، همانند سایر مناطق جهان، امری بسیار مهم است و این قانون می تواند از ما در برابر دخالت های خارجی و تهدیدهای تروریستی محافظت کند.

این شهروند بر این باور است که اگرچه ممکن است وضعیت جدی تر شود، اما گزینه دیگری جز تائید این قانون کلیدی و مهم وجود ندارد که بتواند وضعیت فعلی در هنگ کنگ را حل و فصل کند.

بیهوده نیست که سیاستمداران آمریکایی که همیشه دنبال هرج و مرج جهانی و تشدید ناآرامی ها و منفعت جویی هستند، از تصویب این قانون در چین ناراحتند.

«دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا اخیرا گفته است که اگر چین قانونی مربوط به هنگ کنگ را به تصویب برساند، آمریکا به شدت با آن مخالفت خواهد کرد؛ «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز مدعی شده است که پکن شورای قانونگذاری هنگ کنگ را دور زده است تا نسخه قانون امنیت ملی هنگ کنگ را تدوین کند؛ پمپئو این اقدام پکن را به صدا در آوردن «ناقوس مرگ» برای خودمختاری هنگ کنگ توصیف کرده است.

اظهارات تند و گستاخانه سیاستمداران آمریکایی نمی تواند چین را تهدید کند؛ آمریکایی ها در حقیقت نگران این هستند که دیگر نتوانند به راحتی در امور مربوط به هنگ کنگ دخالت کنند.

آمریکایی ها نگرانند که هنگ کنگ با تصویب این قانون، به سمت توسعه پایدار حرکت کند و سیاستمداران آمریکایی دیگر نتوانند از هنگ کنگ به عنوان یک اهرم فشار علیه چین استفاده کنند.

روزنامه «گلوبال تایمز» چاب چین در تحلیلی نوشته است که ناقوس مرگ حقیقتا به صدا در آمده اما این ناقوس برای مداخلات گستاخانه آمریکایی ها در امور هنگ کنگ است که به صدا در آمده است؛ خودمختاری هنگ هنگ در واقع بخشی از تمامیت ارضی دولت مرکزی چین است و نه تحت کنترل آمریکا و باید از حقایق برای تفهیم این موضوع به واشنگتن استفاده کرد.

گلوبال تایمز همچنین نوشته است که بیشتر کشورهای جهان می توانند دلیل چین برای تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ را درک کنند و با حملات واشنگتن علیه پکن، گمراه نخواهند شد.

قانون امنیت ملی در هنگ کنگ همچنین به منزله به صدا در آوردن ناقوس مرگ برای اغتشاشگران و تروریستهای جدایی طلب هنگ کنگ محسوب می شود؛ مدتهاست که هنگ کنگ شاهد خشونت هایی مانند آتش افروزی، قتل و غارت است و ساکنان این منطقه با ترس و نگرانی از تروریسم زندگی می کنند.

مهم ترین علت وقوع این ناآرامی ها در هنگ کنگ، نبود قوانین مربوط به امنیت ملی است.

این قانون برای افراط گرایانی که به دنبال زورگویی هستند، هیچ راهی جهت تضعیف امنیت ملی باقی نمی گذارد.

تمام این ناآرامی ها باید به پایان برسد و تروریست هایی که به اصطلاح به دنبال «استقلال هنگ کنگ» هستند و امنیت ملی را به خطر می اندازند نیز باید شدیدا توسط قانون تحت تعقیب قرار بگیرند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین