جزئیات قرارداد بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری/ افزایش سقف خدمات از خرداد

گروه اجتماعی الف،   3990304055

مدیرعامل صندوق بازنشستگی از قرداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد و گفت: در این قرارداد، سقف بستری و هزینه اعمال جراحی عمومی و تخصصی دو برابر شده است همچنین کمک هزینه عینک، عصا، واکر، ویلچر و دست دندان اضافه شده است.

اکبر افتخاری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: حق بیمه هر بازنشسته تا قبل از خرداد ماه مبلغ  60 هزار تومان در نظر گرفته شده بود که از این رقم 30 هزار تومان از سوی بازنشسته و 30 هزار تومان توسط صندوق بازنشستگی پرداخت می‌‌شد که  البته در این قرارداد پوشش‌ها و تعهدات بیمه‌ای نسبتاً پایین بود که همین امر اعتراض بازنشستگان را به همراه داشت.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری اقدامات جدی در ارتباط با افزایش تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری انجام گرفت  تا شرایطی فراهم شود و بتوانیم پوشش‌ها را گسترش دهیم و در این فرایند سرانه حق بیمه تکمیلی از 60 هزار تومان  به 140 هزار تومان در ماه  افزایش پیدا کرد و در حالی این اتفاق رقم خورده است که سرانه پرداختی از سوی بازنشستگان تغییری پیدا نکرد و در واقع 55 هزار تومان از افزایش سرانه توسط صندوق بازنشستگی و 55 هزار تومان نیز توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به تعهدات جدید بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ خاطرنشان کرد: با اجرای طرح جدید، تمام پوشش‌های قبلی از بیمه تکمیلی امسال به دو برابر افزایش خواهد یافت. علاوه بر اینکه تعهدات جدیدی به قرارداد بیمه تکمیلی اضافه شده است. به عنوان مثال تعهد بیمه تکمیلی در اعمال جراحی تخصصی که از جمله جراحی‌های پرهزینه است سال گذشته 23 میلیون تومان بود که با قرارداد جدید رقم آن به 44 هزار تومان رسیده است. همچنین تعهدات در رابطه با جراحی عمومی در سال گذشته 11 میلیون تومان بود که با قراداد جدید رقم تعهد به 22 میلیون تومان افزایش یافته است.

افتخاری خاطرنشان کرد: در سایر موضوعات مثل خدمات تشخیص درمانی سرپایی مواردی مثل هزینه خدمات تشخیصی شامل انواع فلورسکوپی، اپتومتری، ادیومتری و ... که سال گذشته تعهد بیمه تکمیلی 850 هزار تومان است، امسال به یک میلیون و 700 هزار تومان افزایش یافته است. همچنین خدمات انواع آزمایشگاهی سال گذشته 400 هزار تومان بوده که امسال به 800 هزار تومان افزایش رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین تعهد اعمال مجاز سرپایی سال گذشته 460 هزار تومان بود که رقم آن امسال به 920 هزار تومان افزایش یافته است.  علاوه بر اینکه تعهد خدمات رادیوگرافی سال گذشته 200 هزار تومان بود که  با قرارداد جدید به 400 هزار تومان رسیده است. همچنین خدمات جدیدی به تعهدات بیمه تکمیلی اضافه شده است که از آن جمله می ‌توان به کمک هزینه عینک هر سه سال یکبار تا سقف 120 هزار تومان، کمک هزینه عصا و واکر فقط یکبار هر یک تا سقف 100 هزار تومان، کمک هزینه خرید ویلچر فقط یکبار تا سقف 1 میلیون تومان، کمک هزینه خرید سمعک هر پنج سال یکبار تا سقف 500 هزار تومان و کمک هزینه یک دست دندان هر سه سال یکبار تا سقف 300 هزار تومان اشاره کرد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: قرارداد جدید تعهدات و پوشش‌های بهتری را فراهم کرده است  همچنین این طرح از ابتدای خرداد ماه اجرا شده است و تا سال آینده ادامه خواهد داشت و بازنشستگان و خانواده‌های تحت تکفل آنها نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند و خدمات جدید خود را می‌توانند از مراکز درمانی از خرداد ماه دریافت کنند و اسنادی که از سوی بازنشستگان از یکم خرداد سال جاری در اختیار کارشناسان بیمه‌ای صندوق قرار بگیرد بر اساس تعهدات جدید ارزیابی و براساس آن پرداخت خواهد شد.

افتخاری در پایان با اشاره به افزایش تعهدات بیماران خاص از 45 میلیون تومان به 60 میلیون تومان در قرارداد جدید، گفت: سقف بستری فوق تخصصی 44 میلیون تومان،  سقف بستری عمومی 22 میلیون تومان، سقف خدمات تشخیصی درمانی سرپایی یک میلیون و 700 هزار تومان، سقف خدمات آزمایشگاهی 800 هزار تومان، سقف رادیوگرافی 400 هزار تومان و سقف اعمال مجاز سرپایی 920 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین