مخالفت وزارت بهداشت با اجرای مجدد طرح ترافیک

گروه اجتماعی الف،   3990301104 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: نظر وزارت بهداشت به صراحت این است که فعلا تا اطلاع ثانونی چیزی به نام طرح ترافیک در هیچ کدام از شهرهای بزرگ منطقی نیست و قطعا با آن مخالفیم و این موضوع کمکی به پیشگیری از انتقال کرونا نمی‌کند.

مخالفت وزارت بهداشت با اجرای مجدد طرح ترافیک

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه در نشست خبری ویدیو کنفرانس که از وزارت بهداشت برگزار شد در پاسخ به سوال ایرنا درباره اصرار شهرداری تهران در مورد اجرای مجدد طرح ترافیک افزود: نمی‌دانیم منطق برقراری مجدد ترافیک چیست. کشور در وضعیت عادی نیست و تهران وضعیت فراز و نشیب در هفته‌های اخیر داشته و نمی‌توانیم بگوییم حتی وضعیت سفید دارد. اولویت ما رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی است و آلودگی هوا نیست.

وی ادامه داد: سوق دادن مردم به سمت ناوگان حمل و نقل عمومی می‌تواند مشکلاتی در شهر تهران ایجاد کند. بنابراین نظر وزارت بهداشت در مورد اجرای مجدد طرح ترافیک مشخص و صریح است و با آن مخالفیم.

تعداد مشخص شده شهدای سلامت تاکنون ۱۰۷ نفر است

جهانپور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار سلامت ایرنا درباره تعداد شهدای سلامت گفت: کمیته ویژه‌ای موضوع شهدای سلامت را بررسی می‌کند و معیارهایی در این زمینه وجود دارد. صرف پزشک یا پرستار بودن ممکن است با همه معیارها منطبق نباشد. این‌که افراد درگیر کرونا باشند و در بسیج ملی حضور داشته باشند یکی از ملاک‌هاست. برخی از همکاران که بر اساس این بیماری فوت کردند ممکن است درگیر امر درمان نبودند. آنچه رییس سازمان نظام پزشکی از شهدای سلامت مشخص کرده تاکنون ۱۰۷ نفر شامل کلیه پزشکان و پرستاران و بهورزان و داروسازان و بهیاران و کارکنان و خدمه بیمارستان‌ها هستند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان نظام پزشکی موارد مبتلا هم حدود ۷۹۰ نفر هستند که در همه رده‌ها و مشاغل هستند.

ادامه فعالیت سامانه ۴۰۳۰

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار سلامت ایرنا درباره ادامه فعالیت سامانه ۴۰۳۰ بیان کرد: فعلا سامانه ۴۰۳۰ در مرحله دوم غربالگری کرونا به کار خود ادامه می‌دهد. البته تلاش ما این است که مردم را به سمت ثبت نام و خوداظهاری مجدد در سامانه salamat.gov.ir‌ ببریم. سامانه ۱۶۶۶ بیمه سلامت هم همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. تا زمانی که بار تماس‌ها به حدی کاهش پیدا کند که بتوانیم به سامانه ۱۹۰ برگردیم و تعداد افراد نیازمند به مشاوره به حد عادی قبل از اسفند ماه برسد. در مورد ادامه همکاری ۴۰۳۰ هم می‌تواند بعدتر صحبت کرد. تا زمانی که تعداد تماس‌ها بیش از وضعیت عادی است، ۴۰۳۰ به کار خود ادامه می‌دهد.

موارد بستری ناشی از کرونا کاهش یافته است

جهانپور گفت: حدود دو ماه پیش اگر می‌خواستیم آمار بستری و سرپایی را به تفکیک اعلام کنیم، روزهای اول اسفند موارد ارجاعی صد در صد از بیمارستان‌ها بود و بعد ۹۵ درصد. در حال حاضر ۱۵ درصد موارد ارجاعی از بیمارستان‌هاست و کمترین درصد و عدد بستری را در دو ماه گذشته شاهد هستیم. در موارد سرپایی نکته‌ای که در هفته‌های اخیر در استان‌های مختلف پیگری می‌شود، رهگیری موارد تماس نزدیک و مجاوران با افراد مبتلاست و هر روز بهتر از گذشته این اقدام انجام می‌شود. ممکن است موارد مثبت در ظاهر بالاتر از روزهای گذشته باشد، اما در عمل موارد بستری به شدت در حال کاهش است و امیدواریم با همین شیب در روزهای آتی ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: موارد فوت هم نسبت به روزهای پیک، تقریبا یک سوم شده است. افرادی که فوت می‌کنند اغلب کسانی هستند که بین ۳ تا ۵ هفته در آی سی یو تحت مراقبت بودند.

عبور از مرحله مدیریت کرونا

جهانپور در پاسخ به سوالی درباره عبور از مرحله مدیریت کرونا گفت: چند هفته است که در مرحله مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا هستیم. در استان خوزستان بین ۷ تا ۱۰ روز اخیر وضعیت مدیریت شده بیماری نداریم، اما با گذر از این مرحله با توجه به این‌که در استان‌های مختلف شاهد کاهش موارد فوت و ابتلا و بستری هستیم، مرحله مدیریت شده بیماری در اغلب استان‌ها حفظ شده است. در اغلب استان‌ها در آستانه کنترل بیماری هستیم، اما نمی‌توانیم با توجه به فراز و نشیب‌ها در برخی استان‌ها، این واژه را درباره همه کشور به کار ببریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در آستانه کنترل هستیم و به سمت مهار بیماری حرکت می‌کنیم. اگر چند استان با ثبات دیگر اضافه شده و خوزستان هم از بحران خارج شود در آستانه کنترل خواهیم بود.

قرارداد ۸۹ روزه با پرستاران

جهانپور در پاسخ به سوالی درباره پرستاران با قرارداد ۸۹ روزه بیان کرد: قرار شد پرستارانی که اشتغال نداشتند و در اسفند ماه خواستند به کادر درمان اضافه شوند، قرارداد ۸۹ روزه منعقد کنند. وزارت بهداشت تصمیم گرفت که برای هرگونه استخدام که در آینده انجام می‌شود، این افراد در اولویت استخدامی باشند. این موضوع همچنان به قوت خود باقی است و هرگونه مجوز استخدامی جدید صادر شود، اولویت با افرادی است که در بسیج ملی مقابله با کرونا همکاری داشتند.

وی افزود: این‌که قرارداد ۸۹ روزه تمدید شود در حدود اختیار وزارت بهداشت نیست و نیازمند مجوز است. هر لحظه که مجوزها برای استخدام صادر شود، اولویت قطعا با این افراد است. این قرارداد برای انجام کار در ۸۹ روز و سپس پایان قرارداد است و هیچ کدام از طرفین ملزم به تمدید نیستند، مگر این‌که شرایط فراهم شود.

عدم ابتلای مجدد به کرونا قطعی نیست

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره عدم ابتلای مجدد بهبود یافتگان کرونا اظهار کرد: این‌که هر فرد بهبود یافته به کرونا مبتلا نمی‌شود را نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرد. اکثر افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند، اگر آنتی بادی آنها از سطح قابل قبولی بیشتر باشد، به طور موقتی ابتلای مجدد نخواهند داشت. این‌که عدم ابتلا چند سال یا ماه خواهد بود، مشخص نیست. اکثر افراد حداقل تا چند ماه آینده مبتلا نمی‌شوند و این ممکن است شامل همه نباشد.

بازگشایی صحن‌ها و اماکن متبرکه

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره زمان بازگشایی صحن‌ها و اماکن متبرکه گفت: بعد از عید فطر، بقاع متبرکه در حد صحن بازگشایی می‌شوند و افراد به صورت عبوری در صحن حاضر می‌شوند. فعلا رواق‌ها تا اطلاع ثانوی بازگشایی نمی‌شود. این موضوع به این بستگی دارد که بعد از ۱۷ خرداد بررسی بیشتری داشته باشیم.

موضوع اخراج یک پزشک از هواپیما غیرحرفه‌ای بود

وی در پاسخ به سوالی درباره ماجرای اخراج یک پزشک از هواپیما که در هفته‌های گذشته اتفاق افتاده بود بیان کرد: هنوز وزارت راه در این زمینه موردی را به ما اعلام نکرده است. آنچه پیگیری کردیم این است که اقدام بسیار غیرحرفه‌ای بوده و رفتارهای بعد از آن هم غیرحرفه‌ای بود و جدیدالتاسیس بودن باعث تاثیر در این رفتارها شده است. در ایران هم با وجود شرکت‌های قدرتمند در هواپیمایی، این رفتار دیده نمی‌شود. این رفتار غیرحرفه‌ای را در واکنش‌های دیگر این شرکت هم دیده‌ایم و گزارش را به وزیر بهداشت ارائه می‌کنیم. رفتارهای بعدی هم دست کمی از برخورد اولیه نداشت و این گونه رفتار با مردم درست نیست و شرکت‌های جدید باید دوره‌هایی ببینند تا ارکان درگیر با موضوع بتوانند رفتار مناسبی با مردم داشته باشند. حتی در مورد رفتار رسانه‌ای هم نیازمند آموزش هستند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۵۵۹۴۰۱۶:۵۵:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۱
در حالیکه مقام معظم رهبری امر فرمودند همه باید در خصوص بازگشایی و حتی نمازجماعات باید گوش به فرمان و زیر نظر ستاد مقابله با کرونا باشند و وزارت بهداشت هم بر اساس علم و خطر آلودگی موافق اجرای طرح ترافیک نیست ولی شهرداری که گویا دیگر منافع مالیش بر جان مردم اولویت پیدا کرده است مرتب پیگیر اجرای طرح ترافیک است . خدا رو شکر تهران این روزها بیش تر از سال های قبل بارانی است و اکثرا پاک است وگرنه شهرداری آنرا مرتب جار میزد.
ناشناس۱۴۵۶۰۰۹۱۸:۰۷:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۱
شهرداری دلش لک زده به پول.
علی۱۴۵۶۰۱۵۱۸:۱۲:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۱
شما نگران سلامت مردم هستید، و شهرداری نه
ناشناس۱۴۵۶۱۲۲۲۰:۳۶:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۱
چگونه است وزارت بهداشت برای سلامتی مردم اجرای طرح طرافیک را تا رفع کرونا ممنوع می کند ولی شهرداری اصرار به اجرا طرح دارد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین