سال گذشته در چند نفر در کشور فوت کردند؟

گروه اجتماعی الف،   3990301053

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: سال گذشته (۱۳۹۸) ۳۹۳هزار و ۹۸۲ نفر فوت کردند و فوت آنها در مهلت قانونی(۱۰روز بعد از فوت) ثبت شده است.

ایرنا: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: سال گذشته (۱۳۹۸) ۳۹۳هزار و ۹۸۲ نفر فوت کردند و فوت آنها در مهلت قانونی(۱۰روز بعد از فوت) ثبت شده است.

سیف الله ابوترابی روز پنجشنبه  افزود: از این تعداد فوت شده در سال گذشته ۲۲۳ هزار و ۱۸۳ نفر مرد و ۱۷۰ هزارو ۷۹۹ نفر زن بودند و این در حالیست که درسال ۱۳۹۷ شمار فوت شدگان ۳۷۵ هزار و ۶۱۶ نفر بود که ۲۱۰ هزار و ۶۱۱هزار نفر از آنها مرد و ۱۶۵هزار و پنج نفر هم زن بودند.

وی در مورد میزان عمومی (ناخالص) فوت در کشور گفت: این میزان ۴.۹ به ازاء‌ هر هزار نفر جمعیت ایرانی است و نسبت جنسی حاصل از ثبت رویداد وفات نیز(تعداد مردان فوت شده در برابر هر ۱۰۰ زن متوفی) ۱۳۰.۷ است و نسبت فوت ثبت شده برای ساکنان شهرها ۷۴.۸ است و همچنین نسبت ثبت وفات در مهلت قانونی به ثبت تا یکسال پس از وقوع ۹۸.۳ درصد است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: مهلت قانونی ثبت فوت در ثبت احوال ۱۰ روز است و وفات هر فرد اعم از ایرانی یا خارجی باید به یکی از ادارات ثبت احوال سراسر کشور اعلام شود.

ابوترابی افزود: برابر ماده ۲۲ قانون ثبت احوال کشور، وفات هر فرد اعم از ایرانی یا خارجی باید به یکی از ادارات ثبت احوال سراسر کشور اعلام شود و همچنین وفات ایرانیان در خارج از کشور به ماموران کنسولی محل اقامت یا به یکی از ادارات سازمان ثبت احوال کشور اعلام می شود.

وی در مورد اینکه چه افرادی می توانند برای اعلام وفات و اخذ گواهی فوت اقدام کنند، گفت: نزدیکترین خویشاوند متوفی یا هر شخصی که در موقع وفات حاضر بوده با ارائه مدرک شناسائی، مأموران انتظامی متصدی یا صاحب مکانی که وفات در آن رخ داده است، متصدیان گورستان ها، مقامات قضایی و نظامی و گروه های امدادی می توانند برای اعلام وفات و اخذ گواهی فوت اقدام کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص مدارک مورد نیاز برای ثبت فوت نیز توضیح داد: مدارک مورد نیاز شامل شناسنامه متوفی و کارت شناسایی ملی، گواهی پزشک یا بیمارستان یا مسئولان گورستان یا معرفی و حضور دو نفر گواه با ارائه مدرک شناسایی در اداره ثبت احوال مورد مراجعه است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد: گواهی فوت نیز به هر شخصی و به هر تعدادی که درخواست شود داده می شود و برابر گواهی فوت وجهی طبق تعرفه جاری اخذ می شود و هزینه صدور گواهی فوت مطابق با تعرفه جاری ثبت احوال است و برای ثبت وفات و اخذ گواهی فوت همه ادارات ثبت احوال سراسر کشور آمادگی دارند در ساعات و ایام اداری پاسخگوی مراجعان هستند و در صورت تکمیل بودن مدارک لازم نسبت به ثبت وفات و صدور گواهی فوت در همان روز اقدام خواهد شد و در صورت عدم تحویل شناسنامه متوفی ارائه مدارکی که هویت وی را مشخص کند الزامی است که در این صورت پس از طی مراحل اداری نسبت به ثبت وفات و صدور گواهی فوت اقدام خواهد شد.

وی گفت: کاهش کم ثبتی مرگ در کشور نیازمند تلاش و مشارکت عمومی تمام نهادهایی است که بر اساس ماده ۵ قانون ثبت احوال کشور، مکلف به مشارکت در فرآیند اعلام و ثبت وقایع حیاتی کشور شده اند.

ابوترابی تصریح کرد: در اجرای این ظرفیت قانونی، شبکه اعلام وقایع حیاتی در کشور از سال ۱۳۸۵ و با مشارکت بیش از ۳۵ هزار ثبت یار شکل گرفته و ثبت یاران شامل دهیاران، بهورزان، متصدیان آرامستان ها، اعضای شوراهای اسلامی، شورایاران، مسئولان پایگاه های بسیج و مدیران مدارس هستند.

وی تاکید کرد: این مجموعه در ذیل شورای هماهنگی ثبت احوال استان ها و شهرستان ها به ریاست استانداران و فرمانداران فعال بوده و با برنامه ریزی و تلاش مستمر به انجام رسیده و اکنون بیش از ۹۸ درصد فوت های ثبت شده در فاصله کمتر از یک سال از رخداد، در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت می رسند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  11. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  12. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  13. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  14. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  15. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  16. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  17. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  18. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  19. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  20. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  21. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  22. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  23. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  24. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  25. همکاری شریفی‌نیا با رهبری درارتباط با موسیقی و قرآن

آخرین عناوین