ژاله صامتی: با «پریچهر» زندگی کردم

گروه اجتماعی الف،   3990231188

بازیگر سریال «زیرخاکی» گفت: وقتی نقشی را بازی می کنم صددرصد برای آن نقش هستم و به همین دلیل وقتی پریچهر هستم دیگر رعنا نیستم و همین می شود که در رگ و ریشه ام می نشیند و با کاراکترهایی که بازی می کنم نفس می کشم و در طول زندگیم به آن فکر می کنم.

به گزارش فارس، «ژاله صامتی» بازیگر سریال «زیرخاکی» گفت: من بازیگری هستم که نقش های انتخابی ام را از دور و اطرافم برمی دارم. خیلی وقت ها پیش می آید خانمی را جایی می بینم و رفتارش را برای خودم آرشیو می کنم و تا چند سال بعد در یک کاری از آن استفاده می کنم و برخی خصوصیاتش را کم و زیاد می کنم. به اضافه اینکه با نویسنده و کارگردان هم برای درآوردن هر نقشی به تعامل می رسیم.

** پریچهر شخصیتی واقعی است

وی درباره علاقه مردم به شخصیت پریچهر نیز گفت: مردم پریچهر را دوست دارند چون شبیه به خاله و زن عمو یا هر آدمی است که در اطرافشان دیده اند و این همان موضوعی است که مدتی است باعث قهر مردم با تلویزیون و سینما و تئاتر شده است. آدم هایی که در برخی از این آثار بازی می کنند شبیه به هیچ کس نیستند.

 

وی با بیان اینکه جنس کمدی زیرخاکی جنس کمدی احمقانه نیست، افزود: همه بازیگران و عوامل وجه اشتراکی با هم داشتند و آن هم این بود که نمی خواهیم کار احمقانه کنیم و می خواهیم کمدی موقعیت بسازیم. ما در زیرخاکی هیچ اصراری برای خنداندن مخاطب نداریم و پریچهر و فریبرز همین شکل هستند و اینطور نیست که خودشان را به خنگی بزنند.

این بازیگر درباره زیبایی رابطه بین فریبرز و پریچهر نیز بیان داشت: در رابطه بین این دو با همه حماقتی که مرد دارد اما زن عاشقانه کارهایش را باور می کند. هیچ وقت در هیچ کاری به این رابطه و به این شیوه به رابطه ظریف بین زوج ها نپرداخته بودیم.

** سامان در زیرخاکی هوشمندی خاصی داشت

بازیگر سریال «زیرخاکی» درباره اینکه جلیل سامان آدن طنازی نیست، نیز گفت: آقای سامان اصلا فرد طنازی نیست اما بسیار خوش قلب و خوش اخلاق است و معتقدم در دسته بندی کاراکترهایی که خودم برایشان تعریفی دارم و این به من در بازیگری کمک می کند، جلیل سامان فردی است که بدون اینکه طناز باشد بسیار خوش خنده و خوش اخلاق است و هیچ کس بد اخلاقی او را ندیده اما در مورد زیرخاکی هوشمندی بسیاری به خرج داد. کارگردانی به این شکل نیست که اگر کادر زیبا ببندی می شوی کارگردان. بلکه ۸۰ درصد کارگردانی انتخاب درست عوامل و بازیگران است.

بازیگر سریال «نفس» همچنین ادامه داد: شاید با دو بازیگر دیگر که کمدی هم کار می کنند و موفق هم هستند این کار موفق نمی شد. آقای سامان جنس کمدی را می دانست و انتخابش در راستای همین هدف بود و همین هم عامل موفقیتش بود. چون او از من و پژمان جمشیدی نمایش «یادم تو را فراموش» را دیده بود و بر همین اساس از ما خواست که این نقش ها را در سریالش بازی کنیم. در آن نمایش ما نامزد بودیم و جمشیدی نقشی جدی داشت اما  من جدی نبودم. شاید همان کار باعث شد ما تست هایمان را پیش آقای سامان داده باشیم.

وی درباره محدودیت هایی که سر راه بازیگرهای خانم برای درآوردن نقش هایشان قرار دارد نیز گفت: کار کمدی خیلی سخت تر از کار جدی است و هر بازیگری چه زن و مرد این قابلیت را ندارد. خیلی از بازیگران ما با دانش هستند اما این ویژگی را در کاراکترهایشان ندارند و خیلی ها هم هستند با اینکه خودشان طناز هستند اما نمی توانند بازی کمدی کنند.

 

اما موضوعی هم در بازی کردن در آثار کمدی وجود دارد و آن هم این است که باید حواسمان باشد که به کسی یا جایی برنخورد. از طرفی زودرنج هم هستیم و شوخی کردن ها خیلی سخت می شود.

** لزوم نگهداری راکورد برای یک بازیگر

این بازیگر درباره حفظ راکورد در بازی یک بازیگر نیز عنوان داشت: یکی از موارد بسیار مهمی که همیشه به آن توجه دارم راکورد در بازیگری است. یکی از اساسی ترین کارها برای یک بازیگر همین است و همیشه به هنرجوهایم می گویم. وقتی نقشی را بازی می کنم صددرصد برای آن نقش هستم و به همین دلیل وقتی پریچهر هستم دیگر رعنا نیستم و همین می شود که در رگ و ریشه ام می نشیند و با کاراکترهایی که بازی می کنم نفس می کشم و در طول زندگیم به آن فکر می کنم.  در تمام طول بازی در یک سریال و فیلم و تئاتر حتی کتاب نمی خوانم تا تمرکزم به هم نخورد حتی فیلم نامه هایی که برایم می فرستند را هم نمی خوانم و در نتیجه این می شود که ری اکشن هایم باورپذیر می شود چون تمام لحظه های آن آدم را تحلیل می کنم.

وی ادامه داد: ما درباره زندگی شخصی پریچهر و اینکه پدر و مادرش کی و کجا هستند؟ هیچ چیز به مخاطب نگفتیم، اما بین خودمان با کارگردان درباره اش بارها صحبت کردیم به همین خاطر کاراکتر قابل قبولی شده است.

صامتی افزود: تصویربرداری زیرخاکی بعد از کرونا ادامه دارد و مخاطبان ما باید منتظر باشند تا سرنوشت این خانواده را ببینند. بخش عظیمی از این سریال ضبط شده اما زخمی است و باید کامل انجام شود.

وی درباره تاثیر بازخوردهای مخاطبان در روند ادامه سریال نیز گفت: مطمئنم گروه سازنده این کار اینطور نیستند که از روی استقبال مخاطب بگویند حالا برویم و تعداد قسمت ها را زیادتر کنیم. اما این نوید را به مخاطبان می دهم که پایان زیرخاکی خیلی غافلگیر خواهند شد.

** «سرباز» در زمان مناسبی پخش نشد

این بازیگر با بیان نظر خود درباره سریال های دیگر ماه رمضان امسال نیز بیان داشت: چند قسمت از سریال سرباز را دیدم و بچه مهندس و کامل دنبال نکردم. به نظرم سریال سرباز برای ماه رمضان نبود و اگر در فضای دیگری پخش می شد می توانست مخاطب خوبی جذب کند.

 

وی با اشاره به بازی در نقش های منفی نیز گفت: یک بار در یک فیلم سینمایی آخرین نبرد حمید بهمنی نقش منفی بازی کردم که اتفاقا هم جواب نداد و آقای بهمنی برای توجیح حضور من در نقش منفی معتقد بود که می خواستم ساختارشکنی کنم و می خواستم یک صورت مهربان را بیاورم و نقش منفی به او بدهم و به مردم بگویم آدم بدها می توانند صورت مهربانی داشته باشند. اما این نقشم موفق نبود چون تماشاچی دوست دارد من را در نقش مثبت ببیند. غیر از آن یک نقش نقش دیگر منفی به من پیشنهاد نشد اما برایم چالش خوبی است اما در تئاتر این کار را انجام داده ام.

صامتی درباره اینکه استقبال مخاطبان برایتان چقدر اهمیت دارد؟ افزود: اگر ما تماشاچی نداشته باشیم پس چه کاره ایم؟ مردم باید ما را دوست داشته باشند و باید ما را بپذیرند. دوست ندارم یک نقش را تکرار کنم و هیچ کدام از نقش هایی که تا به حال بازی کردم اصلا شبیه به هم نیستند. یکسری می گویند جنس کمدی ای که کار می کنی شبیه به مرجانه گلچین است اما من هیچ وقت کمدی تیپ بازی نکردم و مرجانه عزیز گاهی تیپ بازی می کند.

این بازیگر در پایان نیز بیان داشت: یکی از مواردی که حالم را خوب می کند این است که در کاری بازی کردم که هم منتقدین، هم تماشاچی خاص و عام و همکاران دوستش دارند و خداراشاکرم و تا الان بازخوردهای منفی درباره این کار نشنیدم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین