نظرات برگزیده مخاطبین الف: چرا رسانه‌های بیگانه قم را عامل شیوع کرونا دانستند/زلزله‌های خفیف گسل مشا پیش زمینه زلزله بزرگی است/آقای روحانی حاضرند فقط یک روز با مترو سفر کنند؟

گروه سیاسی الف،   3990231162 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: چرا رسانه‌های بیگانه قم را عامل شیوع کرونا دانستند/زلزله‌های خفیف گسل مشا پیش زمینه زلزله بزرگی است/آقای روحانی حاضرند فقط یک روز با مترو سفر کنند؟

اظهارات یکی از مهمانان شبکه ۳ تلویزیون درباره توطئه آمیز بودن شیوع ویروس کرونا، موجب انتشار یادداشتی در الف با عنوان " اسباب تمسخر دینداری نشویم ..." شد که با نظرات متعدد مخاطبین همراه شد.  برخی از آنها را می‌خوانید:

* تو دنیا خیلی از چهره ها و متفکرین نظریات متفاوتی رو مطرح میکنن که نه دلیل محکمی براش دارن و گاهی نه حتی در حیطه تخصصی خودشون هست. ولی هیچوقت مورد حمله قرار نمیگیرن.

*شمای نویسنده بیا ادعای ایشون را به چالش بکش و نه این که فقط بگویی تمسخر. چون نمی توانید رد یا تایید کنید این ادعاهای ایشون رو.

*{پاسخ به نظر بالا}خوب ردش همینه که قیاس بیماری قند با کرونا از یک عقل سلیم به دور هست. چرا که بیماری  قند واگیر نیست و اگر کسی خودش رعایت کنه آسیبی از یک بیمار دیابتی نمی بیند اما کرونا برعکس.

*کل این بحث راجع به مسایل سیاسی بود نه پزشکی. ایشون هم رئیس فرهنگستان مرتبط به علوم فلسفی و اسلامی هستن. استفاده از سلاح بیولوژیک هم چندین دهه ست که مورد آزمایشه و خیلی خیلی محتمله. بنابراین نظرات نویسنده این مقاله زیادی از اون وریه . کامنتها هم که زیادی ایرونی !!!

*نود درصد افرادی که اومدن اینجا و به ایشون توهین میکنن ، اصلا اون برنامه رو ندیدن و نمیدونن چی گفته شده. فقط چون میشه به این بهانه به مسایل مذهبی حمله کرد یا باورهای مذهبی رو مسخره کرد ، اومدن و دارن تند تند لایک میکنن. و جالبتر مقاله این نویسنده ست که مثلا به اسم دفاع از دینداری ، داره حمله میکنه به چیزهایی که خودش دوست نداره .

*... منم ممکنه نظرات پزشکی داشته باشم ولی هیچ وقت به عنوان کارشناس تو تلویزیون نظر پزشکی نباید ازم بخوان بدم

*خیلی وقت است که عده زیادی دین را به مسخره کشیده اند اما متاسفانه بسیاری اگاهانه به این موضوع دامن میزنند و بهره های سیاسی و اقتصادی خودشان را اینگونه تامین میکنند.

*... بهتر هست که افراد  آشنا به علوم روز در  سمتهای مدیریتی  قرار گیرند و  در حد امکان افراد آگاه به صدا و سیما دعوت شوند ...

*قابل توجه نویسنده محترم، ای کاش قبل از نگارش این مطالب به جایگاه علمی و اجتماعی میهمان برنامه توجه می کردید که شخصی اهل تحقیق و باتقوی بوده و از ستیزهای دیرینه با مذهب در طول تاریخ اشراف دارد. بسیاری از دولتمردان جهان و کارشناسان آمریکا و یا چین را عامل احتمالی تولید و گسترش ویروس کرونا دانسته اند حال شما می خواهید تطهیر این قدرتها را القا کنید؟ اگر شما هم دلیل محکمی ندارید که این ستیز با مذهب می تواند باشد چرا علیه حرفهای یک عالم به اینصورت جبهه گیری می کنید؟ چرا رسانه های بیگانه و سران برخی دولتهای غربی قم و اماکن مذهبی را عامل شیوع کرونا دانستند؟ آیا این خالی از منظور و بی ارتباط با مذهب نیست؟ کسی دین را با سخنان یک عالم مسخره نمی کند! مگر کسی که در دلش مرض باشد.

*...حتی رهبری عزیز که خداااایی دمش گرم، راجع به مسئله ای که تخصص نداره، می‌فرمایند من تخصص ندارم...ماشالله برخی از روحانیون راجع به هوا فضا، اخترشناسی، پزشکی، علوم نظامی و..... اظهار نظر میکنن.

***

درباره زلزله تهران، مصاحبه ای با دکتر بهرام عکاشه، زلزله‌شناس در الف با عنوان " پایتخت را باید به جغرافیای امن تری انتقال دهیم " منتشر شد که با نظرات متعدد مخاطبین همراه شد. برخی از آنها را می‌خوانید:

*قیمت مسکن در تهران باید مانند قیمت نفتی بشود که به یکباره نزول کرد کارشناسان زلزله پیش بینی کرده اند زلزله های خفیف گسل مشا پیش زمینه زلزله 7 ریشتری است سرورهای کامپیوتری مراکز خیلی تاثیر گذار را به شهرهای امن ببرید.

*هیچ جای این کشور از خطرات بلایای طبیعی مصون نیست. انتقال پایتخت طرحی هزینه بر و بی فایده است. باید ایمن سازی ساختمانهای قدیمی و ساخت ساختمانهای ایمن جدید در دستور کار قرار گیرد.

*مرحوم گل اقا کاریکاتوری از دکتر عکاشه در سال 68 داشت که بزودی در تهران زلزله خواهد امد از اون موقع الان 30سال میگذره

*زلزله خطرناک تهران کل کشور را تحت تاثیر قرار میدهد چون تمام مراکز اقتصادی و سیستم های کامپیوتری و مخابراتی از تهران تغذیه میشوند

*اگر قراره {پایتخت}منتقل بشه زودتر دست به کار شوید. یک سوال داشتم چرا ژاپن شهرهای خود را منتقل نمیکند؟

*اون مسئولین بی مسئولیتی !!!!! که با انگیزه های گوناگون !!!!! چشمهاشون رو بر روی آینده شهر و شهروندان بستند و اجازه ساخت و ساز برج های سر به فلک کشیده در خیابون های باریک (بخوانید : کوچه ها !!!!!) را دادند ، بدون هیچ هراسی از زمین لرزه های هولناک و ..... !!!!!!!

*آقای عکاشه چرا اون موقع نظر نداده که این همه ساخت و ساز در تهران صورت نگیرد مخصوصا مسئولان که بالا شهر هم هستند و زلزله خیز تر است.

*موضوع انتقال پایتخت سیاسی یک چیز است، تجمع 15درصد جمعیت کشور در یک شهر چیز دیگری است، حتی اگر همه جمعت هشتاد میلیونی را هم شهر نشین حساب کنیم ، امروز باید هشتاد شهر یک میلیونی داشتیم، تجمع جمعیت در تهران، هم جلوی پیشرفت سایر نقاط را گرفته و هم بحران های محیط ریستی ، کمبود آب و گرانی مسکن را به وجود آورده است.

*آقای پروفسور عکاشه زلزله شناس است ولی متخصص شهرسازی نیست. انتقال پایتخت امری بسیار پیچیده و زمان بر و پرهزینه است و در ایران البته گرفتار باندبازی و سیاسی کاری شدید هم هست و به این دلایل نشدنی است! باید راهی اندیشیده شود تا امکانات در سراسر کشور به طور متعادل و متناسب و متوازن توزیع شود و آن وقت توزیع جمعیت صورت بگیرد.

* تا فاجعه رخ نده و مجبور نشن پایتخت انتقال نمیدن شب زلزله تا صبح مردم صد بار مردن و زنده شدن.

*نه بخاطر زلزله بخاطر حق آب و گل ما هفت نسل تهرانیها هم که شده باید تهران تخلیه بشه!گام اول کنترل ورودی به دانشگاه ها و سربازخانه های تهران است این دو از اصلی ترین کانون های ورود و پاگیر شدن غیربومی ها به تهران هستند

*انتقال پایتخت باکاهش شدید جمعیت همراه است و در صورت هرگونه بحرانی به سرعت قابل کنترل با اینکه در این زمینه قانون وجوددارد چرا دولت در برابر انتقال مقاومت میکند حداقلش اینه که الودگی هوا ترافیک تمرکز شدید جمعیت کاهش پیدا میکنه.

***

درباره مبتلایان و شرایط ویروس کرونا در کشور، یادداشتی در الف با عنوان "آمار صعودی کرونا و سکوت مسئولین"منتشر شد که با نظرات متعدد مخاطبین همراه شد. برخی از آنها را می‌خوانید:

*متاسفانه کارکنان مراکز بهداشتی و بیمارستانی هم اسیر دست سیاسیونی شده اند که مانند آمارهای تورم، بیکاری و اشتغال و دهها آمار دیگر واقعیات را کتمان می کنند و به پزشکان و دانشکده های پزشکی فشار می آورند که بر اساس سیاست دولت عمل کنند.

*مسولین ما بیشتر پیگیر امار کرونا در اروپا و امریکا هستن و از تعدا بالای اونا احساس غرور میکنن

*وضعیت در خوزستان واقعا بحرانیست. تصمیم‌گیری درست می‌خواهد اگر وضع به همین منوال پیش رود شیوع شدید در کل کشور قطعیست.

*دولتی ها که مدعی اند دارند افراد با نشانه های خاموش پیدا می کنند اما چطوری الله عالم است ما که طرف رو به قبله نباشد که تست گرفته نمی شود حالا چطور افراد بی نشانه کرونا پیدا می شوند ما که نفهمیدیم

*خود آقای روحانی و همکاران ایشان آیا حاضر هستند که فقط یک روز با مترو در این شرایط سفر کنند؟؟؟! آقای روحانی لطفاً جواب بنده را بدهند حتماً.

*چطور امکان داره در شهر شلوغی مثل تهران که همه تو هم می لولن، که نه فاصله اجتماعی رعایت میشه و نه هیچ چیز دیگه ای ، آمار انقدر کم باشه.کاری که از دست من یک نفر بر نمی آید، روز و شب دعا می کنم آمارتون درست باشه.

*مردم ماسک‌ها و دستکش‌های استفاده شده و آلوده را داخل سطل‌های زباله می‌اندازند. در این شرایط خطر جدی افراد زباله‌گرد و کارگران شرکت‌های بازیافت را تهدید می‌کند و این قشر بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.

* به همت  متخصصان کشورمان بسیاری از نیازهای داخلی کشور به ماسک، لوازم بهداشتی، کیت تشخیص بیماری و ... ساخته شد و علاوه بر خودکفایی داخلی حتی به کشور صنعتی پیشرفته‌ای مثل آلمان هم صادر شد.

*فعلا که خود ترامپ و آمریکا عملکرد بسیار بدی در مبارزه با کرونا داشته و چین خیلی موفقتر عمل کرده.

*علت رشد امار این است که قبلا فقط از افراد بستری یا باعلایم شدید تست گرفته میشد اما الان درحال غربالگری برای افزایش امارتستهای انجام شده هستند وازافراد باعلایم خفیفتر هم تست کرونا گرفته مبشود، همچنین از کادر درمانی بدون علامت هم دارن به صورت گروهی تست میگیرن که این نیز باعث افزایش امار مبتلایان شده . اما امار بیماران بستری وبدحال وامارفوتی ناشی از کرونا درحال کاهش است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۵۶۷۴۰۱۷:۲۸:۳۶ ۱۳۹۹/۳/۲
نظرات برتر نیست نظراتی که به دل شما نشسته مگر نه کمترین لایک را داشتن
ناشناس۱۴۵۶۹۲۰۲۳:۲۶:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۲
کامنت های فوق برترین و بهترین نظرات بود ما که استفاده کردیم ممنون از الف .
ناشناس۱۴۵۶۹۴۰۰۰:۰۹:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۳
قم و یا شهرهای دیگه چه فرق میکنه مهم این بود که دولت و وزارت بهداشت اصلا اماده نبودن حتی ماسک و دستکش برای کادر درمانی نداشتن
ناشناس۱۴۵۷۰۳۴۰۵:۲۳:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۳
آفرین. دقیقا. طرف هنوز توی اینکه قم مرکز اصلی شیوع کرونا بوده گیره.
ناشناس۱۴۵۶۷۴۱۱۷:۲۹:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۲
راست گفتن.
ناشناس۱۴۵۶۷۴۷۱۷:۴۱:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۲
با توجه به اینکه زلزله های خفیف گسل مشا پیش زمینه زلزله بزرگ است به این ترتیب قیمت مسکن در تهران باید بشدت نزولی شود
ناشناس۱۴۵۶۹۲۸۲۳:۴۷:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۲
تعداد جان باختگان کرونا در امریکا از 96000 نفر عبور کرده و تعداد 36 میلیون نفر در این کشور بیکار شدند و افراد بی خانمان و بی پول و گرسنه هر روز افزایش می یابند.
ناشناس۱۴۵۷۰۸۳۰۸:۱۰:۰۵ ۱۳۹۹/۳/۳
" قای روحانی حاضرند فقط یک روز با مترو سفر کنند" چرا فقط روحانی ؟ خیلی باید با مترو سفر کنند و یا از فروشگاه ها خرید کنند. والله ما خوشحال میشیم که که حتی یک روحانی در مترو ببینیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین