روایت روح الامینی از فاصله معنادار بین رقبای ریاست مجلس/دفاع آقاتهرانی از صادق محصولی/واپسين ماموريت فراكسيون اميد/ ائتلاف لاریجانی با اصلاح طلبان در راه است؟

گروه سیاسی الف،   3990231144 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

روایت روح الامینی از فاصله معنادار بین رقبای ریاست مجلس/دفاع آقاتهرانی از صادق محصولی/واپسين ماموريت فراكسيون اميد/ ائتلاف لاریجانی با اصلاح طلبان در راه است؟

آخرین آمار کرونا در ایران

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲هزار و ۳۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از بین مبتلایان جدید، ۴۵۷ مورد بستری و یک هزار و ۸۸۹ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.

جهانپور همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۱۸۳ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

کرونا در ایران: ثبت «۲۳۴۶ ابتلا» و «۶۴ فوتی» طی ۲۴ ساعت گذشته

«عادی سازی» در شرایط کرونایی و سه شنبه‌های «جوج» در شمال !

***

لایحه حذف ۴ صفر به مجلس بازگردد

جمعی از منتخبین مجلس یازدهم طی نامه‌ای به شورای نگهبان با برشمردن ابهامات و ایرادات لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی خواستار عودت فوری این لایحه به مجلس شورای اسلامی شدند تا با دقت و وسواس بیشتری نسبت به رفع ابهام و تصویب آن اقدام شود. در بخشی از این نامه آمده است: بلحاظ نظریه و تجارب اقتصادی جهانی، اعاده حیثیت (قدرت خرید) پول تنها با مجموعه ای از سیاستهای منسجم حول کسری بودجه، ارز و سیاستهای پولی میسر خواهد شد. وقتی بنا نیست روند تورمی نیم قرن اخیر تغییر اساسی یابد، اصرار بر حذف صفرها چه توجیه تخصصی دارد؟ به بیان دیگر حذف صفرها باید آخرین گام در سلسله مراتب سیاستهای ضدتورمی و اصلاح اقتصادی باشد نه اولین قدم.

بیشتر بخوانید:

درخواست برخی منتخبان مجلس از شورای نگهبان

***

حاشیه‌های اختتامیه مجلس دهم/ از دل پُر لاریجانی از منتقدان تا اثاث‌کشی نمایندگان

فارس نوشت: آخرین جلسه مجلس دهم امروز (چهارشنبه 31 اردیبهشت) رأس ساعت 9 و 24 دقیقه آغاز و ساعت 11 و 45 دقیقه پایان یافت در حالی که مجلس دهم در طول 4 سال فعالیتش از سال 95 لغایت سال 99، 144 هفته جلسه علنی داشته است... علی لاریجانی که امروز دل پری داشت و بنا داشت مفصل صحبت کند چرا که او از ساعت ۱۰:۵۰ تا ۱۱:۴۵ گزارشی از عملکرد مجلس دهم ارائه کرد.

او در بخش از آخرین نطقش به عنوان رئیس مجلس دهم به دفاع از جایگاه مجلس پرداخت و افزود: در حق مجلس جفا شده است. ضمن اینکه این موضوع به معنای این نیست که نباید انتقاد کرد یا مجلس دهم ضعف نداشته است، بلکه منظور جفایی است که در حق این مجلس به ناحق صورت گرفت...

وی تصریح کرد: این همه مصاحبه و تکرار فساد فساد نسبت به نمایندگان چیزی جز ورژن جدید همان بگم، بگم‌های سابق به ذهن متبادر نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

لاریجانی: مجلس دهم مظلوم واقع شد/ تکرار فساد فساد علیه نمایندگان ورژن همان بگم بگم سابق است

پایان مجلس دهم

عملکرد مجلس دهم ؛ شما چه فکر می‌کنید؟

***

اطلاعیه شورای نگهبان درباره اظهارات رئیس مجلس دهم

در پی اظهارات رئیس محترم مجلس شورای اسلامی در برنامه زنده تلویزیونی دوشنبه شب (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹)، روابط عمومی شورای نگهبان اطلاعیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: همکاری و تعامل مجلس و شورای نگهبان در زمینه تدوین طرح اصلاح قانون انتخابات جزو نقاط درخشان عملکرد مجلس دهم بود، لکن مدل پیشنهادی در طرح مذکور برای استانی شدن انتخابات و پیش‌بینی سهم ناچیز ۱۵ درصدی برای شهرهای کوچک در انتخاب نمایندگان، خلاف اصول قانون اساسی و تضییع کننده حق مردم در شهرهای کوچک بود که حتی پیش از تصویب در صحن مجلس نیز به اطلاع رئیس محترم مجلس و اعضای محترم کمیسیون مربوطه رسید، لکن با تصویب نهایی، مدل پیشنهادی با ایراد شورا مواجه شد...احکام صادره قضایی در روزهای اخیر در رابطه با برخی نمایندگان، نمایانگر برخی واقعیت‌های پشت پرده مجلس دهم بود و همچنان معتقدیم اگر در طول دوره نمایندگی، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به وظایف نظارتی خویش دقیق‌تر عمل می‌کرد، هرگز شاهد وقایع تلخ و برخی لغزش‌ها و رفتارهای نادرست نمی‌بودیم که منجر به رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان شود...

بیشتر بخوانید:

واکنش شورای نگهبان به اظهارات رئیس مجلس

***

منظور برخی از «وحدت باهم»، وحدت با یک نفر است

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه برخی با نسبت‌هایی همچون پدرخوانده، برگزارکنندگان جلسات وفاق را مورد حمله قرار داده‌اند، گفت: پس از آن که جبهه پایداری اقدام به برگزاری جلسات وفاق کرد، متوجه شدم که بعضی از عزیزان به آقای محصولی و سایرین، واژه ناروای پدرخوانده را نسبت داده‌اند... آقای نیکزاد که به عنوان نامزد نهایی جریان انقلاب از حوزه انتخابیه خودش وارد مجلس شده‌اند، در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ به عنوان رییس ستاد انتخاباتی نامزد نهایی جریان انقلاب فعالیت می‌کرد و امروز به عنوان یکی از گزینه‌های جریان انقلاب برای ریاست مجلس مطرح شده‌ آیا درست است که اگر ایشان باب طبع برخی محافل و افراد رفتار نمی‌کنند، او را در ائتلاف با چپی‌ها معرفی می‌کنند؟ یا فرد دیگری مانند آقای حاجی‌بابایی که ایشان نیز به عنوان گزینه جریان انقلاب وارد مجلس شده‌اند که هم‌اکنون نیز رئیس فراکسیون نیروهای ولائی مجلس هستند که اتفاقاً سابقه وزارت هم دارند. حالا واقعاً صحیح است که تهمت ائتلاف با چپی‌ها را به ایشان نسبت می‌دهند؟

آقاتهرانی گفت: دبیرکل جبهه پایداری تاکید کرد: فردی مانند آقای میرسلیم با آن‌همه سوابق و همسویی و همراهی با رهبر انقلاب در زمان دولت ایشان که در جریان همین انتخابات هم از ارکان اصلیشورای ائتلاف به‌ شمار می‌رفتند و به عنوان گزینه ریاست مجلس به حساب می‌آیند، حالا چون ممکن است این مسئله موردپسند عده‌ای نباشد، باید ائتلاف با چپی‌ها را به ایشان نسبت دهند؟ آنهم برای ترور قالیباف؟ فاین تذهبون؟ آیا اینگونه رفتارها یک نوع دیکتاتوری در سیاست‌ورزی نیست؟

وی اظهار کرد: وحدتی که مدنظر برخی محافل سیاسی است، بیش از اینکه مبتنی بر "وحدت باهم" باشد، متکی به "وحدت با یک نفر" است.

سایت مدارا نیز نوشت: روز گذشته در جلسه‌ای که در امیرآباد و با حضور کمیته 7 نفر اصولگرایان شامل آقایان کریمی، پژمانفر، زاهدی، عباس‌زاده مشکینی، عنابستانی، ایزدخواه و سیدنظام موسوی برگزار شد که 4 نفر از گزینه‌های ریاست مجلس یعنی آقایان سیدمصطفی میرسلیم، حمیدرضا حاجی‌بابایی، علی نیکزاد و سیدشمس‌الدین حسینی میثاق‌نامه‌ای را امضاء کردند و هم‌قسم شدند که براساس نتایج نظرسنجی صورت‌گرفته از منتخبان مجلس هر فردی که از اقبال بیشتری برخوردار شد 3 نامزد دیگر از آن حمایت کنند.

بیشتر بخوانید:

آقاتهرانی: منظور برخی از «وحدت باهم»، وحدت با یک نفر است/ ادعای ائتلاف‌ با چپی‌ها یک تهمت است

پژمانفر: قالیباف شرایط جلسات وفاق درباره ریاست مجلس را پذیرفت

***

برخی می‌کوشند منتخبان مردم نتوانند مجلس را به ریل اصلی خود بازگردانند

 عبدالحسین روح الامینی، منتخب مردم تهران اظهار داشت: باید بین همه منتخبان اتحاد و اجماع شکل بگیرد تا منتخبان مجلس یازدهم بتوانند تحول اساسی را در ساختار مجلس ایجاد کنند و زمینه‌های بازگشت به ریل اصلی مجلس که همان در رأس امور بودن را فراهم کنند.

منتخب مردم تهران در مجلس اظهار داشت: یکی از مقاطعی که در حال حاضر می‌تواند به عنوان نماد وحدت و یکپارچگی مجلس یازدهم باشد، تعیین رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم است که اگر در ضمن رقابت با رفاقت وفاق و برادری شکل بگیرد قطعاً این وحدت و یکپارچگی می‌تواند زمینه تحول ساختاری مجلس را فراهم کند.

روح الامینی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فاصله معناداری بین آقای قالیباف با سایر کاندیداهای ریاست مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم وجود دارد و فارغ از اینکه به ریاست مجلس بعنوان رئیس قوه نگاه کنیم و یا سخنگو  به نظر می‌رسد بهتر است وحدت حداکثری در این زمینه شکل بگیرد و برخی اختلافات جزئی کنار گذاشته شود.

***

رئیس مجلسی می خواهیم که مثل لاریجانی نباشد!

احمد علیرضابیگی، نماینده ی اصولگرا و منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم به آفتاب یزد گفت: مسئله ی گران شدن بنزین را در سال 98 مثال زده می گوید: در مسئله ی گرانی بنزین، حقاً و انصافاً در حق نمایندگان مردم در معنای واقعی کلمه «ظلم»، «اجحاف» و «بی انصافی»شد!»

وی ادامه می دهد: در حال نگارش کتابی هستم با موضوع «ناگفته های مجلس دهم» که به زودی منتشر خواهد شد، بسیاری از مسائل از جمله گرانی بنزین و نوع و شیوه ی اجرایی شدن آن مفصل توضیح داده ام اما خلاصه اش این که؛ بحث گرانی بنزین در سالی که انتهای آن قرار بود انتخابات مجلس برگزار شود، اصلاً مورد قبول نمایندگان نبود.

احمد علیرضابیگی با انتقاد شدید از نحوه ی ریاست و تعامل «علی لاریجانی» با نمایندگان به خصوص در مجلس دهم با ذکر نمونه هایی به این موضوع مهم اشاره می کند که؛ اصلاح «آئین نامه داخلی مجلس» از مهم ترین اولویت های مجلس یازدهم باید باشد زیرا و بنا به گفته ی این نمانیده ی اصولگرای مجالس دهم و یازدهم، «آئین نامه ی داخلی مجلس» یک دستورالعمل تدوین شده مطابق میل و اراده ی ریاست مجلس بود ونه به معنای واقعی کلمه«آئین نامه ی داخلی مجلس»! 

علی نیکزاد، منتخب مردم اردبیل در مجلس یازدهم نیز به ایرنا گفت: معتقدیم در چارچوب وظایف و اختیارات، رییس مجلس باید عزتمندانه و قدرتمندانه مجلس را اداره کند. عزتمندانه این است که عزت نمایندگان را حفظ کند و بدانند که این نمایندگان مجلس هستند که تصمیم‌گیری می‌کنند. مجلس ۲۹۰ نفر نماینده داردکه براساس نظر و کارشناسی و تحقیق و بررسی و النهایه با رای نمایندگان مجلس تصمیم می‌گیرد. 

منتخب مردم اردبیل در مجلس گفت: من معتقدم رییس مجلس یکی از ۲۹۰ نماینده است، یعنی ۲۹۰ نماینده باید در مجلس حضور داشته باشند... بنابر این  آنچه اراده و خواست مردم و رهبری ما در این کشور است را باید با تعامل و باهمدلی جاری و ساری کنیم.  

***

شمارش معكوس رقابتِ رياست مجلس يازدهم آغاز شده

اعتماد: شمارش معكوس رقابتِ رياست مجلس يازدهم آغاز شده و هرگوشه يكي از گزينه‌هاي اصلي، سرگرم يارگيري و رايزني است... بنابر نتايجي كه يكي از مسوولان دفتر حميدرضا حاجي‌بابايي در اختيار خبرنگار ما قرار داده، او بالاتر از قاليباف در صدر جدول ايستاده و قاليباف با حدود 10 راي فاصله پشت سرش قرار گرفته است. اما اين تنها خروجي عجيب اين نظرسنجي - كه جزييات آماري آن نزد «اعتماد» محفوظ است - نبود و اوضاع وقتي پيچيده‌تر مي‌شد كه نوبت به جزييات آماري آراي ديگر گزينه‌ها مي‌رسيد. آنجا كه آرايي بسيار ناچيز مقابل اسامي چهره‌هايي همچون علي نيكزاد و مصطفي ميرسليم و شمس‌الدين حسيني قرار گرفته بود؛ آن‌هم درحالي كه به‌ باور بسياري ناظران نيكزاد مهم‌ترين رقيب قاليباف است...

ابهام ديگر در نتايجي كه به دست «اعتماد» رسيده، مجموع راي‌دهندگان است. چنانكه اگر آراي هريك از 5 گزينه تجميع شده و حاصل جمع به عدد 8 كه به عنوان آراي ممتنعان ذكر شده، اضافه شود، به عدد 277 مي‌رسيم و اين، يعني اولا نه‌ تنها تمامي 221 اصولگراي مجلس يازدهم، بلكه حدود 37 مستقل و 19 اصلاح‌طلب و اعتدالي دوره يازدهم هم در اين نظرسنجي شركت كرده‌اند كه با نگاهي به نحوه راي‌گيري‌هاي رسمي پارلمان به اين نتيجه مي‌رسيم شركت همه منتخبان در يك چنين راي‌گيري‌هايي بسيار بعيد است و درثاني، تنها 8 نفر هنوز به تصميم نهايي نرسيده‌اند كه اين هم محل تامل و ابهام است...

با پيگيري از دفاتر ديگر كانديداها به اين نتيجه رسيديم اگرچه نتايجي كه در اختيار «اعتماد» قرار نگرفته، نتايج صحيح نيست اما دست‌كم مي‌تواند محملي مناسب باشد براي تحليل و ارزيابي وضعيت هريك از كانديداها، به‌ويژه از منظر عملكرد رسانه‌اي و بازي‌سازي‌هاي سياسي-پارلماني مرسوم اين روزها. 

لاریجانی، روحانیِ اصلاح‌طلبان می‌شود؟

شرق: اصلاح‌طلبان در شرایطی به‌سر می‌برند که از یک‌سو مجلس را به‌ طور کامل از دست داده‌اند و در بهترین حالت به تعداد اندک اصلاح‌طلبان غیرسرشناس و مستقلین چشم دوخته‌اند و از سوی دیگر با توجه به نبود راهبرد مشخص انتخاباتی بسیار سخت به نظر می‌رسد که بتوانند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 با یک نیروی کاملا اصلاح‌طلب فاتح انتخابات باشند... با توجه به اقبال مردم به انتخابات و نیز عدم امکان تأیید نیروهای شاخص اصلاح‌طلب، اخیرا علاوه‌بر حزب کارگزاران، گویا دیگر اصلاح‌طلبان هم بر حمایت از علی لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده تأکید می‌کنند که درواقع ادامه همان سیاست ائتلافی سال 92 است... اصلاح‌طلبان با نداشتن برنامه جامع انتخاباتی و البته نداشتن وحدت سیاسی میان خودشان از حمایت از لاریجانی چندان ناراضی نیستند و در صورتی که باز هم ردصلاحیت‌ها مانع حضور یک نیروی شناخته‌شده و دارای مقبولیت اجتماعی بالا شود، سیاست ائتلافی این‌بار روی علی لاریجانی پیاده شود؛ هرچند معلوم نیست که در صورت حضور لاریجانی در انتخابات، او به یک ائتلاف تمام‌عیار با اصلاح‌طلبان؛ یعنی مشخص‌کردن سهم جبهه اصلاحات از دولتش راضی شود یا مانند سال 92 اصلاح‌طلبان به معنای دقیق کلمه از او حمایت کنند نه با او ائتلاف.

خبر فوری نیز نوشت: لاریجانی هم که متحد اصلاح‌طلبان در دوره دهم بود و با دولت روحانی همراهی می‌کرد و ابایی از نشستن در کنار سید محمد خاتمی و عکس انداختن با او نداشت، هیچ‌گاه اصلاح‌طلب نشد و البته شاید خود نیز نمی‌خواست چنین شود.

بسیاری گمان دارند که به دلیل شباهت حزبی و جایگاهی علی لاریجانی به ناطق نوری، سرنوشت سیاسی او نیز مشابه سلفش شود. شواهد اشاره شده، این امر را تایید می‌کنند. البته نباید فراموش کرد که در عرصه سیاسی، همواره حوادث و تصادف‌ها بوده اند که تعیین مندده روند‌ها و جریانات شده اند. باید صبر کرد و دید که در آینده چه حوادثی تقدیر رئیس سه دوره مجلس را تعیین می‌کند. تقدیر مردی که اصولگرا بود، اما اصولگرا نماند.

بیشتر بخوانید:

لاریجانی، روحانیِ اصلاح‌طلبان می‌شود؟

***

واپسين ماموريت فراكسيون «اميد»

اعتماد: حدود 80 اصلاح‌طلبي كه در آخرين نشست فراكسيون اميد حاضر بودند، در جريان اين نشست بر لزوم پيگيري موضوع محكوميت محمود صادقي آن هم به جرم اظهارنظر و ايراد نطق و طرح سوال از مسوولان تاكيد كردند. علي مطهري، نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي از جمله افرادي بود كه در اين نشست صراحتا محكوميت صادقي را اشتباه و اقدامي نامناسب توصيف كرد. او همچنين بر لزوم حمايت فراكسيون اميد و شخص محمدرضا عارف از نمايندگان تاكيد كرده است.

سيده حميده زرآبادي، عبدالحميد خدري، شهاب‌الدين بي‌مقدار و محمد كاظمي در همين راستا به «اعتماد» گفته‌اند كه مطهري در اين نشست نامه‌اي را تهيه كرده و به اطلاع نمايندگان رسانده كه بر اساس آن با اشاره به قوانين و مقررات موجود در جمهوري اسلامي، چرايي غيرقانوني بودن محكوميت محمود صادقي را به اثبات رسانده است. بي‌مقدار در همين زمينه به «اعتماد» گفت كه «اين نامه كه خطاب به سيدابراهيم رييسي، رييس قوه قضاييه نوشته شده بود، توسط برخي اعضاي فراكسيون اميد امضا شد و قرار بر اين شد كه براي او ارسال شود ولي آقاي عارف وعده داد كه خود اين مساله را پيگيري خواهد كرد.»

ایسنا نوشت: بیست و یک نماینده مجلس نیز در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار ورود سید ابراهیم رییسی به حکم اخیر صادره برای محمود صادقی شدند و از وی خواستند اجازه ندهد حق او ضایع شود و در آینده نیز حریت و آزادگی نمایندگان مخدوش شود.

در بخشی از این نامه آمده است: ایشان بابت به کار بردن کلمه «مزخرفات» در ارتباط با نطق تند رئیس سابق قوه قضائیه، به هفت ماه حبس محکوم شده است. این در حالی است که وی در سخنرانی بعدی خود عذرخواهی کرده است و اخیراً جناب آقای صادق لاریجانی هم گفته‌اند من شکایتی ندارم. لذا این میزان مجازات، عادلانه به نظر نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید:

۲۱ نماینده مجلس به رئیسی درباره محمود صادقی نامه نوشتند

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۵۴۹۱۸۲۰:۵۱:۵۳ ۱۳۹۹/۲/۳۱
عمر مجلس دهم تمام شد، اما محمد رضا عارف روزه سکوت خود را نشکست!! نمایندگی ایشان در مجلس چقدر خرج رو دست مردم و رای دهندگان گذاشت؟
ناشناس۱۴۵۵۰۶۴۲۳:۲۲:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۳۱
مطهری، صادقی و سلحشوری کارشان خوب بود. بهای آن را هم پرداختند. اما عارف از اول هم یک آدم ملاحظه کار و ترسو بود.
ناشناس۱۴۵۵۱۱۲۰۰:۳۸:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۱
دولت برای بحران اجاره نشینان که از خرداد ماه شروع میشود یک کار مثمر ثمر موقت و یک برنامه ریزی منسجم کند برای موقت قراردادهای اجاره را دو سالانه کنید با افزایش معقول
ناشناس۱۴۵۵۵۸۵۱۲:۱۷:۳۲ ۱۳۹۹/۳/۱
میشه چندتا ازین خوبی ها رو بفرمایید؟
ناشناس۱۴۵۵۰۷۶۲۳:۳۴:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۳۱
اين درس عبرتى مى شود براى ساده دلانى كه به اصلاح و اصلاحات دل خوش كرده اند
ناشناس۱۴۵۵۷۹۵۱۴:۴۵:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۱
مثلا اصول گرا ها تا بحال چه گلی به سر مردم زدند؟؟؟؟
ناشناس۱۴۵۵۳۰۹۰۷:۳۸:۴۰ ۱۳۹۹/۳/۱
فساد فراجناحی شده محصولی جزو ابر رانت خوران است که ثروت و اموال مردم را با رانت سواپ
احسان۱۴۵۵۵۱۳۱۱:۲۴:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۱
به نظر من عارف مدیری عملگرا، مثبت نگر و با تجربه است، (ریاست دانشگاه، وزارت، معاونت ریاست جمهوری و نماینده مجلس) حالا چون آدم جنجالی نیست بعضی ها دوست دارند به اون برچسب ساکت یا ترسو بزنن که به نظرم من درست نیست
ناشناس۱۴۵۵۸۹۶۱۶:۰۸:۱۶ ۱۳۹۹/۳/۱
تنها بحش خوب مجلس قبلی درگیری صادقی با صادق لاریجانی بود
ناشناس۱۴۵۴۹۲۲۲۰:۵۳:۳۹ ۱۳۹۹/۲/۳۱
نتیجه کارنامه مجلس دهم مردودی است.
دیده بان بدون دوربین و بدون توپچی۱۴۵۵۰۲۰۲۲:۲۷:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۳۱
به هیچ وجه نباید اجازه داد ریاست مجلس دست طیف احمدی نژاد و یا طیف روحانی بیفتد زیرا این دو طیف یک 8 سال و یک 7 سال هر چه در چنته داشته اند رو کرده و وضعیت کشور را به اینجا رسانده اند که درش هستیم
ناشناس۱۴۵۵۰۶۹۲۳:۲۷:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۳۱
نتیجه کار مجلس یازدهم هم بهتر نخواهد بود.
ناشناس۱۴۵۵۷۸۱۱۴:۳۸:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۱
مجلس یازدهم با این ترکیبش قطعا بدتر خواهد بود.
ناشناس۱۴۵۵۷۵۶۱۴:۲۵:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۱
بفرمایید کارنامه کدام مجلس نمره قبولی میگیرد که این مجلس بگیرد؟
ناشناس۱۴۵۴۹۳۳۲۰:۵۷:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۳۱
دی و بهمن سال قبل لوبیا‌چیتی 15-16 هزار تومان بود و 2-3 ماه بعد یعنی امروز، مردم باید 35-40 هزار تومان آن را بخرند!
ناشناس۱۴۵۵۰۲۵۲۲:۳۲:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۳۱
ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیلی دو روزه عید فطر امسال را لغو کند زیرا شرایط یک مسافرت 5 روزه را ایجاد میکند که باعث شیوع بسیار زیاد کرونا میگردد
ناشناس۱۴۵۵۰۶۱۲۳:۱۹:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۳۱
هفته بعدش( تعطیلات 14 و 15 خرداد) را چه کار کند؟
ناشناس۱۴۵۵۷۶۱۱۴:۲۸:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۱
باید جاده ها بسته شوند نه تعطیلی لغو شود.
ناشناس۱۴۵۵۸۱۱۱۴:۵۳:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۱
مگر ستاد اختیار چنین کاری را دارد مضافا مردم باید خودشان حافظ سلامتی خودشان باشند
ناشناس۱۴۵۵۰۳۴۲۲:۳۹:۴۳ ۱۳۹۹/۲/۳۱
مجلس جدید قانون جامع از کجا اورده ای را تصویب و جهت اجرا قاطع به قوه قضایی بدهد
ناشناس۱۴۵۵۷۹۱۱۴:۴۱:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۱
دهها سال است اجرا نکردند حتی دستورالعمل اجرایی برایش تهیه نکردند این مجلس هم کاری نخواهد کرد.
ناشناس۱۴۵۵۰۸۷۲۳:۵۱:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۳۱
امروز رفتم ۲ کیلو لوبیا سفید،۲ کیلولپه و۲ کیلو لوبیا چیتی خریدم شد ۱۷۰هزارتومان
ناشناس۱۴۵۴۹۳۴۲۰:۵۸:۰۷ ۱۳۹۹/۲/۳۱
چرا دولت تخصیص عرض 4200 تومانی بابت واردات برنج را لغو کرده است؟؟؟
ناشناس۱۴۵۵۲۹۲۰۷:۱۱:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۱
ارز
ناشناس۱۴۵۴۹۳۷۲۱:۰۵:۳۰ ۱۳۹۹/۲/۳۱
دلار 17900 سکه 7680000 چرا؟
ناشناس۱۴۵۵۱۰۳۰۰:۲۵:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۱
علی برکت الله
مدیریت فشل۱۴۵۵۷۶۷۱۴:۳۱:۵۵ ۱۳۹۹/۳/۱
برای اینکه اغنیا پولدارتر و فقرا فقیر تر شوند همیشه همینطور بوده و خواهد بود، هدف دیگری دنبال نمیشود مطمئن باش.
کور پیش بین در خشت خام۱۴۵۴۹۴۷۲۱:۱۳:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۳۱
برای کنترل شیوع مجدد کرونا تعطیلات رسمی عید فطر امسال را لغو و انشالله پس رفع کرونا در فرصتی مناسب دو روز تعطیلی مسافرتی ایجاد کنید قطعا عده زیادی از عصر چهارشنبه تا پایان دوشنبه به مسافرت میروند و باعث گسترش کرونا در کشور می گردند
ناشناس۱۴۵۴۹۵۱۲۱:۱۸:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۳۱
ای خداوند آیا میشود تاریخ تکرار و شخصی همچون مختار قیام کند و تمامی دغل بازان مردم فریب را از دم تیغ که نه بلکه با اره سر از تن کثیفشان جدا کند و جامعه را از لوث وجود انها پاک کند
ناشناس۱۴۵۵۰۶۸۲۳:۲۶:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۳۱
کاشکی آمریکا همه دیپلماتها ، نمایندگان مجلس هایمان و دولتمردان وبچه هایشان را تحریم می کرد.
ناشناس۱۴۵۵۲۶۲۰۵:۳۴:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۱
ببین وضع به کجا رسیده که مردم به احمدی نژاد پناه آوردن! یعنی از این بدتر هم میشه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین