روحانی: فلسطین آزاد خواهد شد/ مردم می‌خواهند دولت و مجلس دست در دست هم دهند/ ارز باید به شرایط تعادل بازگردد

گروه سیاسی الف،   3990231072 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور با گرامیداشت روز جهانی قدس، تاکید کرد که مردم ایران اسلامی به هیچ وجه، ستم و تجاوز علیه فلسطینی ها را نمی‌پذیرند و برنمی‌تابند و پیروزی نهایی مردم فلسطین با ایستادگی، مقاومت و اراده پولادین فلسطینی ها، دیر یا زود به نتیجه می‌رسد.

روحانی: فلسطین آزاد خواهد شد/ مردم می‌خواهند دولت و مجلس دست در دست هم دهند/ ارز باید به شرایط تعادل بازگردد

به گزارش الف، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با بیان اینکه ایستادگی در برابر ستمگران و حمایت از مظلومان، یکی از ستون‌های اساسی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: مردم ایران روز قدس را گرامی می دارند و این روز تاکیدی مجدد بر این موضوع است که قدس هرگز فراموش نخواهد شد و در اشغال ستمگران باقی نخواهد ماند.

رئیس جمهور با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه مردم کشور، از آگاهی و مسئولیت پذیری مردم در رعایت اصول بهداشتی هنگام برگزاری مجالس دعا و شب های احیاء و قدر، قدردانی کرد

روحانی با اشاره به آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان که روز قدس نامگذاری شده است آن را از مهم ترین مناسبت های اسلامی ،انقلابی وتاریخی خواند وگفت:  روزقدس از ایام بسیار مهم است که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط ویژه ای دارد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما در هیچ شرایطی هدف اصلی خود را که ایستادگی در برابر ظالمان و حمایت از مظلومان است، فراموش نمی کنیم، افزود: یکی از ستون های اصلی جمهوری اسلامی ایران ایستادن در برابر ستمکاران و ظالمان و بپاخاستن در حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم است و براین اساس ما هیچ گاه ظلم را برنمی تابیم وروز قدس را همچنان گرامی خواهیم داشت.

روحانی  با بیان اینکه مردم مظلوم فلسطین بیش از 70 سال زیر ظلم و ستم قدرت های استکباری و در راس آنها آمریکا هستند فلسفه برگزاری روز جهانی قدس را زنده نگه داشتن مسئله قدس خواند و تصریح کرد : باور ما این است که در نهایت حق در برابر باطل پیروز خواهد شد  قدس در اشغال غاصبان باقی نخواهد ماند و به رغم اینکه هر روز توطئه جدیدی علیه فلسطینیان مظلوم طراحی می شود اما با اراده پولادین مردم فلسطین دیر یا زود پیروز می شوند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت ها و پیشرفت های بدست آمده در زمینه مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در مدت شیوع ویروس کرونا قدم به قدم پیشرفت کرده و هیچ جا عقب نشینی نکردیم  و امروز به مرز مهار کرونا رسیده ایم.

روحانی با بیان اینکه راه ما در مبارزه با بیماری کووید 19، قرنطینه آمرانه نبود، گفت: ما با انتخاب سیاست و روش مشارکت داوطلبانه  از مردم درخواست همراهی کردیم که خوشبختانه  به این درخواست مسئولان و متخصصان پزشکی پاسخ مثبت دادند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تا پایان این بیماری عالمگیر هنوز مسیر زیادی داریم، افزود: نباید به  موفقیت های بدست آمده دلخوش باشیم و از اهمیت این موضوع غافل شویم بلکه همچنان باید با رعایت اصول بهداشتی و حفظ وادامه انسجام و همکاری و همدلی با کمترین خسارت و تلفات به پایان راه برسیم.

روحانی در ادامه سخنان خود بار دیگر بر حمایت دولت از اقشار نیازمند و آسیب دیده از کرونا تاکید کرد و افزود: دولت به حمایت های خود از مردم عزیز که در این مدت مشکلات فراوان اقتصادی و معیشتی داشتند، ادامه می دهد و هرجا نیاز به کمک بیشتردولت باشد در حد توان انجام خواهد داد.

رئیس جمهور با اشاره به تصمیمات روزهای گذشته دولت  برای کمک به شرکت های حمل و نقل زمینی و هوایی، رانندگان شهری و بین شهری در ادامه کمک به اصناف و مشاغل خسارت دیده از کرونا، تاکید کرد: همه این تصمیمات باید تا پایان خرداد ماه عملیاتی و اجرایی شود.

روحانی با بیان اینکه کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به طور کامل تامین و خرید های لازم انجام شده است و مردم نباید هیچ نگرانی از بابت کالاهای اساسی و مورد نیاز خود در سال جاری داشته باشند، گفت: مردم به شایعات و تردید هایی که در فضای مجازی مطرح می شود، توجه نکنند.

رئیس جمهور صادرات غیر نفتی کشوررا برغم وجود شرایط سخت اقتصادی و شیوع ویروس کرونا مطلوب خواند و افزود: گشایش مرزها و تبادلات تجاری با کشورها در حال انجام است که منجر به افزایش و رونق دوباره صادرات غیر نفتی کشورخواهد شد.

روحانی با بیان اینکه مشکلی برای تامین منابع بودجه کل کشور نخواهیم داشت، افزود: مردم به زودی شاهد عرضه اوراق خزانه خواهند بود که بدون ریسک است و  تحرک خوبی در بازار ایجاد خواهد کرد و تصمیمات برای رفاه مردم در بخش سهام عدالت نیز گام به گام در حال اجرا است.

رئیس جمهور آزاد شدن 30 درصد سهام عدالت برای فروش را مورد اشاره قرار داد و افزود:  امیدوارم مردم بتوانند در همین ماه خرداد سهام خود را عرضه کنند، شورای عالی بورس و وزیر اقتصاد و دارایی در این زمینه همه توان و تلاش خود را انجام خواهند داد تا مردم در این سال سخت اقتصادی شرایط خوبی داشته باشند.

روحانی با اشاره به تحریم های ضد بشری آمریکا و افزایش فشار اقتصادی به ملت ایران، افزود: آنها که علیه ملت ایران توطئه کردند و فشار آورند امروز گرفتارترین حکومت دنیا هستند و کاخ نشینان کاخ سفید امروز بدترین شرایط را دارند و درگیر شدیدترین اختلافات داخلی هستند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط پیش آمده در دو کشور دوست و همسایه ایران یعنی عراق و افغانستان، گفت: از اینکه در کشورعراق با توافق گروه های مختلف در این کشورشاهد تشکیل دولت جدید هستیم و اختلافات در افغانستان نیزبه توافق خوبی منجر شده، خوشحال هستیم.

روحانی تاکید کرد: همچون گذشته در کنار دو کشور دوست و همسایه، عراق و افغانستان هستیم و از برقراری صلح و ثبات و آرامش در کشورهای همسایه خود استقبال می کنیم.

رئیس جمهور بخش پایانی سخنان خود را در جلسه چهارشنبه هیات دولت به موضوع اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی اختصاص داد و با اشاره به پایان فعالیت مجلس دهم، گفت با مجلس دهم که امروز به کار خود پایان داد همکاری خوبی داشتیم و در کنار هم بودیم که البته می توانست این همکاری بهتر باشد.

روحانی فعالیت مستمر و بدون فترت و وقفه 10 دوره مجلس شورای از ابتدای انقلاب تاکنون را از افتخارات نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: از مجلس دهم بخاطر همکاری ها و تفاهم هایی که داشتیم تشکر می کنم و آرزو می کنم که روابط با مجلس آینده نزدیک تر باشد که این به نفع مردم خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه همکاری و تفاهم بیشتر مجلس و دولت منجر به موفقیت بیشتر کشور خواهد شد، افزود: ما تسلیم قانون اساسی هستیم و همه باید در اجرای آن دقیق باشیم.

روحانی با تاکید بر اینکه همه ما اعم از دولت و نمایندگان مجلس وکیل مردم هستیم و این مردم هستند که قدرت خودشان را برای زمان محدودی در اختیار افراد قرار می دهند تا در چارچوب قانون اساسی عمل کنند، گفت: مردم دلشان می خواهد در این شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و کرونا، منتخبان آنها برای حل مشکلات و پیشرفت کشور بکوشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه ما خادمان مردم هستیم و تفاوتی میان دولت و مجلس در خدمت به مردم نیست، اظهار داشت: همکاری نزدیک با مجلس یازدهم را که از هفته آینده کار خود را آغاز می کند، ارزو می کنم  و آغاز کار و فعالیت  مجلس جدید را به فال نیک می گیرم.

روحانی با اشاره به اینکه مردم هم از دولت و هم از مجلس می خواهند که در کنار یکدیگر و با همکاری و همدلی مشکلات کشور را حل کنند، گفت: از همین جا اعلام می کنم که در چارچوب قانون اساسی در کنار مجلس خواهیم بود و باید برای توسعه کشور و حل مشکلات مردم دست بدست هم دهیم.

رئیس جمهور افزود: امیدوارم در ماه های آینده شاهد نزدیک تر شدن دولت و مجلس به یکدیگر باشیم و مردم نیزموفقیت مسئولین خود را در اجرای قانون اساسی و فعالیت و تلاش برای حل مشکلات کشور نظاره کنند و بتوانیم ایرانی سرافراز تر را شاهد و ناظر باشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۵۴۲۶۰۱۲:۰۴:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۳۱
ندای مظلومیت مردم ایران را چ کسی میشود؟
ناشناس۱۴۵۴۵۴۳۱۵:۲۱:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۳۱
روحانی : فلسطین آزاد خواهد اما 《 کشت و صنعت و دامپروری دشت مغان 》 هرگز هرگز هرگز ....... !!!
ناشناس۱۴۵۴۶۰۵۱۶:۰۲:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۳۱
تا حالا مجلس لاریجانی و‌ دولت شما دستشون به هم بود که بدبخت شدیم
ناشناس۱۴۵۴۶۵۲۱۶:۳۵:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۳۱
باید بشود , می شود , خواهد شد , تاکید کرد , قله را فتح میکنیم , مجموعه ای از افعال مضارع و شعار , شعار , شعار تا بی نهایت
ناشناس۱۴۵۴۶۷۸۱۶:۵۹:۲۲ ۱۳۹۹/۲/۳۱
روحانی مچکریم
ناشناس۱۴۵۴۶۸۴۱۷:۰۳:۰۵ ۱۳۹۹/۲/۳۱
مردم می خواهند هرچه زودتر ازدست این دولت سرطان نجات پیدا کنند
ناشناس۱۴۵۴۷۱۷۱۷:۲۵:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۳۱
آقای روحانی شاید موفق بشید باز با نمایندگان تعامل کنید. اما بدان در این صورت ما وکیل الدوله نمی خواهیم و تو را هم نمی خواهیم.
ناشناس۱۴۵۴۷۳۰۱۷:۳۳:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۳۱
مجلس یازدهم باید استخدام تمام نمایندگان مجلس دهم در دولت را ملغی نماید و روحانی را بابت تاراج اموال ملت استیضاح و برکنار کند.
ناشناس۱۴۵۴۸۴۲۱۹:۲۳:۰۸ ۱۳۹۹/۲/۳۱
یک شغل نون و اب دار برای بعضی ها شون جور کنی دست در دست شما می گذارند ان هم چه جور.
ناشناس۱۴۵۴۸۶۹۱۹:۵۴:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۳۱
شما اقتصاد مملکتت و ن و درس کنید بقیه پیشکش
ناشناس۱۴۵۴۸۸۶۲۰:۱۹:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۳۱
لطفا اول ارز رو به شرایط عادی برگردون، این الویت اوله. این همه بدبختی رو توی خیابون نمی بینی؟ اصلا توی خیابون میای؟ فلسطین پیشکش!
ناشناس۱۴۵۴۹۱۶۲۰:۵۱:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۳۱
آقای روحانی شما که بر دلار هر ساعتی یک قیمت می خندیدی چرابرای کنترل بازار اقدام نمی کنید ؟؟؟؟ آیا دولت تدبیر و امید ، تدبیری ندارد .
بی نام۱۴۵۵۰۴۵۲۲:۵۵:۴۰ ۱۳۹۹/۲/۳۱
دولت و مجلس که دست تو دست هم داشتن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین