حزب الله: یقین داریم اسرائیل ۲۵ تا ۴۰ سال دیگر وجود ندارد

گروه جهان الف،   3990231019

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان دلیل افزایش فشارها بر محور مقاومت را افزایش قدرت و دستاوردهای بزرگ آن در سطح منطقه خواند و گفت که به یقین اسرائیل ۲۵ تا ۴۰ سال دیگر وجود نخواهد داشت.

حزب الله: یقین داریم اسرائیل ۲۵ تا ۴۰ سال دیگر وجود ندارد

به گزارش فارس، رئیس شورای اجرایی حزب الله در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در برابر قدرت مقاومت تا بیش از 25 تا 40 سال آینده دوامی نخواهد داشت.

رئیس شورای اجرایی حزب الله همه اقدامات رژیم صهیونیستی در محاصره، اعمال فشار، الحاق بخش‌های دیگری از فلسطین به خاک سرزمین‌های اشغالی و یهودی‌سازی را به دلیل ترس آن از آینده خواند و گفت:« اسرائیل می‌داند که یک واقعیت در معادله وجود دارد که نام آن مقاومت و محور مقاومت است. این معادله در پی پیروزی‌های لبنان، فلسطین و منطقه شکل گرفته است».

صفی الدین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای حمله به همه اشکال مقاومت و عناوین آن سوء استفاده می‌کند، گفت: «این حمله از ایرانی که حامی نخست مقاومت است شروع می‌شود تا شهید قاسم سلیمانی و حتی حملات اسرائیل به کشورهایی هم که ارتباطی با مقاومت دارند نظیر سوریه رسیده است».

صفی الدین گفت:« تحولاتی که در منطقه رخ داده موجب شده که اسرائیل به فکر تشکیل هر چه سریع‌تر کشور یهودی بیفتد».

وی تاکید کرد: «این یک مسئله‌ای قطعی درباره مقاومت است که اسرائیل قادر نخواهد بود مانند گذشته سال‌ها ادامه داشته باشد و سرنوشت آن رو به زوال است یعنی یقین داریم که اسرائیل تا 40 یا حتی 25 سال دیگر نخواهد بود».

این مقام حزب الله تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی و تداوم آن تاکنون را به دلیل عمل نکردن ملت‌ها به تکالیف خود در قبال فلسطین دانست و گفت: «اما چیزی که امروز اتفاق افتاده این است که ملت‌ها زمام ابتکار را به دست گرفته‌اند و گزینه مقاومت به سمت جلو پیش می‌رود و ما باید روی اهداف خود ثابت قدم بمانیم و پیشرفت کنیم با وجود همه دشواری‌های سیاسی و مالی که وجود دارد، زیرا اگر در دشواری‌های زندگی غرق شویم مقاومت وجود نخواهد داشت».

صفی الدین افزود:«چیزی که از ماه مه ۲۰۰۰ تاکنون عوض شده این است که مقاومت قدرت، شناخت و صلابت بیشتری پیدا کرده است. مقاومت امروز مقاومت مطمئن و آگاه از مسیر و انتخاب خود در رویارویی با دشمن است و اسرائیل در گزینه‌های خود گم شده است»

این مقام حزب الله گفت: «از زمان پیروزی سال ۲۰۰۶ مقاومت کار خستگی ناپذیر، مداوم و رو به رشدی را آغاز کرده است ... و این مقاومت می‌داند که مسئولیت‌های آن در مقابل واقعیت غالب در منطقه ما چیست.بنابراین اگر هدف اصلی مقاومت در همه منطقه آزادسازی قدس باشد این هدف محقق خواهد شد».

وی افزود: :« امروز ما با صحنه‌ای بسیار پیشرفته در سطح قدرت و توانایی مقاومت  روبه رو هستیم که تبدیل به یک محور کامل شده است ، مقاومت در آمادگی دائمی و کامل است ... برای مقابله با هرگونه تجاوز اسرائیل یا هرگونه حماقتی که اسرائیل مرتکب شود.»

صفی الدین رژیم صهیونیستی را به دلیل نیافتن راه حل‌ برای سوال‌هایی که با مسائل نظامی مرتبط است در یک مخمصه گرفتار خواند و گفت: «برای همه این قضیه روشن است اما تاکید می‌کنیم که ما به دنبال جنگ نیستیم و هیچ گاه هم برای شروع جنگ اقدام نمی‌کنیم».

این مقام حزب الله تاکید کرد: «اسرائیل گرچه هیاهویی راه می‌اندازد اما اوضاع به سمت جنگ پیش نمی‌رود و این سوال مطرح است که آیا آزادسازی قدس جز با جنگی بزرگ به دست نخواهد آمد. هیچ کسی خبر ندارد».

او افزود: «صرف نظر از اینکه قدس چگونه آزاد می‌شود این یک واقعیت است که ما به تکلیف خود عمل می‌کنیم و خود را برای هر مقابله‌ای که ممکن است رخ دهد آماده می‌کنیم».

صفی الدین تاکید کرد: «برخی رژیم‌های عربی از طریق سازش با اسرائیل امیدی زیادی به اجرای پروژه‌های خود دارند و البته رفتارهای این رژیم‌ها تازگی ندارد زیرا مقاومت هم هیچ گاه به آنها دل نبسته و رویشان حساب نکرده است».

ایران حامی نخست مقاومت است

صفی الدین با بیان ایکه مقاومت در سطح منطقه راه خود را به وضوح پیدا کرده است، گفت: «همین حضور ایران به عنوان حامی نخست مقاومت کافی است که همه فشارها را به خاطر فلسطین تحمل می‌کند».

این مقام حزب الله در باره مقاومت در سطح لبنان گفت: «اسرائیل قادر به تثبیت معادله جدیدی نبوده است زیرا می‌داند که این کار هزینه سنگینی برایش خواهد داشت».

او افزود: «دلیل اینکه اسرائیل تلاش می‌کند در شورای امنیت مواضع کشورها را در حمایت از خود تحریک کند این است که نمی‌تواند معادلات جدیدی ایجاد کند و هدف از طرح موضوع مرزها در شورای امنیت ناتوانی اسرائیل در مهار کردن حزب الله است.

محور مقاومت در محاصره نیست بلکه با سطح جدیدی از چالش روبه‌رو است

صفی الدین درباره رابطه مقاومت لبنان با گروه‌های فلسطینی گفت: «ما و گروه‌های فلسطینی در بهترین وضعیت از لحاظ ارتباط و همکاری و کمک به یکدیگر هستیم هر دو در جبهه‌ای واحد و در تقابلی واحد به سر می‌بریم».

وی تاکید کرد:« امروز گروه‌های مقاومت در یک جبهه برای مقابله با معامله قرن و فشار بر مقاومت متحدتر هستند».

صفی الدین گفت:« اینکه بگوییم محور مقاومت در محاصره است و قدرت حرکت ندارد نادرست است؛ بلکه مقاومت با سطح جدیدی از سطوح چالش در مناقشه روبه رو است و مثل همیشه کارآمد و تاثیرگذار در میدان حضور دارد».

وی افزود: «فشارها بر مقاومت چیز تازه ای نیست اگرچه در سطح بالایی است در هر حال میان قدرت رو به روشد مقاومت و سطح فشارهایی که این مقاومت با آن روبه روست تناسب وجود دارد هر چقدر هم قدرت مقاومت بیش‌تر می‌شود، آزمایش‌ها و چالش‌های آن بیش‌تر می‌شود راهی که مقاومت در پیش گرفته دشوار است، اما به دستاوردها و پیروزی‌های بزرگی رسیده است».

صفی الدین گفت: «در معنای مالی و اقتصادی ما مورد ظلم واقع شده‌ایم ما و مردم ما و این اتفاقی طبیعی است که باید آن را تحمل کنیم».

این مقام حزب الله درباره ترور شهید سلیمانی و همراهانش گفت: «حاج قاسم سلیمانی فرمانده بزرگی بود که حیات و شهادت وی در راه یک آرمان بزرگ بوده است و ساده نیست که چهره حاج قاسم را در هر چیزی که مرتبط با قدس است نبینیم».

او تاکید کرد: «نام حاج قاسم سلیمانی با این مسئله مقدس یعنی مسئله قدس گره خورده است. همه حیات خود در راه دفاع از قدس بوده است. ما به حاج قاسم می‌گوییم چیزی که به خاطرش شهید شدی به اذن پروردگار متعال محقق خواهدشد».

او درباره استقرار نیروهای بین المللی در مرز سوریه با لبنان هم گفت که حرف‌هایی که در این باره زده می‌شود بیش‌تر از این است که برایش اقدامی شودو  اگر می‌توانستند چنین کاری کنند در اوایل جنگ تابستان ۲۰۰۶ انجام می‌دادند.

صفی الدین گفت: «برخی در داخل لبنان به دلایل سیاسی تلاش می‌کردند یک اتاق عملیات مشترک با آمریکایی‌ها برای کنترل مرز لبنان و سوریه ایجاد کنند اما در این کار ناکام ماندند».

صفی الدین همچنین گفت که در شرایط فشار اقتصادی سنگین بر لبنان این کشور بیش از هر زمان دیگری به از سرگیری روابط خودبا سوریه نیاز دارد و کسانی که مانع این ارتباط حداقل در بعد اقتصادی می‌شوند مسئول فشار اقتصادی بر لبنان هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین