جزئیات احکام همدستان سلاطین طلا و خودرو اعلام شد

گروه اجتماعی الف،   3990230110

سخنگوی قوه قضاییه جزئیات احکام قطعی تعدادی از محکومان اقتصادی را اعلام کرد.

جزئیات احکام همدستان سلاطین طلا و خودرو اعلام شد
به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری امروز (سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت) خود عنوان کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی رویکرد اصلی قوه قضاییه بوده و اعلام کرده‌ایم در مبارزه با مفاسد اقتصادی به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد و تا فسادی وجود داشته باشد، مبارزه قاطع قوه قضاییه با مظاهر فساد ادامه خواهد داشت.

اسماعیلی در همین رابطه به چند حکم اخیرالصدور از ناحیه شعب ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: در اولین پرونده‌ای که در روز‌های اخیر در شعبه دوم ویژه رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی کشور منتهی به صدور رای شد که ابتدائا بیش از ۵۰ متهم داشت کیفرخواستی برای ۴۳ نفر صادر و به دادگاه ارسال شد و در دادگاه ۳۴ نفر از اخلال کنندگان در نظام اقتصادی، محکوم شدند.

وی افزود: به لحاظ اینکه فهرست این ۳۴ نفر طولانی است همه فهرست را نمی‌خوانم و به برخی از عناصر شاخص این پرونده و زوایای آن اشاره می‌کنم و این فهرست را در اختیار شما خبرنگاران قرار می‌دهیم و تقاضا هم می‌کنم که فهرست جامع را چه در این پرونده و چه در پرونده بعدی که ۱۱ تا محکوم داریم به صورت کامل منتشر نمایید.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه عنوان کرد: در پرونده اول که یک پرونده تلفیقی است که بخشی از آن اخلال در نظام ارزی و بخشی اخلال در سکه و بازار سکه کشور و بخشی هم اخلال در نظام اقتصادی خودرو است، این پرونده‌ها تلفیق شد و در این ۳۴ نفر که محکوم شدند نفر اول وحید بهزادی فرزند ابوطالب و همچنین همسرش به نام نجوا لاشیدایی فرزند علی هر دو نفر به جرم مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز از طریق ثبت سفارشات صوری و حواله جات و امورات صرافی بدون مجوز، اخلال در نظام توزیعی نیازمندی‌های عمومی کشور از طریق پیش خرید بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو از شرکت سایپا، مشارکت در عملیات پولشویی سازمان یافته به میزان ۳۲ هزار میلیارد ریال و موضوعات مربوط به سکه که از منزل متهمه ۲۴ هزار و ۷۰۰ سکه تمام بهار آزادی به علاوه یکصد کیلوگرم طلا کشف شده است، این دو نفر محکوم به اعدام شدند و حکم اعدام آن‌ها صادر شده و البته حکم اعدام قابل تجدیدنظر خواهی در دیوان عالی کشور است؛ اما، چون این احکام صادره از شعبه ویژه ما است از بیان جزئیات اتهامات و محکومیتشان معذوریت و ممنوعیت قانونی نداریم.

وی افزود: در همین پرونده مهدی جمالی فرزند علی اکبر مدیرعامل سابق شرکت خودروسازی سایپا به جرم مشارکت در اخلال در نظام توزیعی به تحمل ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده است. رضا تقی زاده ماکویی فرزند عباس معاون سابق بازاریابی و فروش شرکت سایپا به جرم مشارکت در اخلال در نظام توزیعی خودرو به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شده است. محمد عزیزی فرزند کتابعلی نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی خودرو به تحمل ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. فریدون احمدی فرزند ابوذر نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیع خودرو‌ها به تحمل ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: حسین هشترودی محمودی فرزند رضا رییس سابق حراست کل گروه خودروسازی سایپا به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیع به ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

اسماعیلی در ادامه این نشست خبری عنوان کرد: پرونده دیگری که در این زمینه جزئیات محکومیت آن‌ها را اعلام می‌کنم مربوط به ۲۱ نفر از متهمان پرونده اخلال در نظام ارزی کشور است که در جلسه قبلی سخنگویی اعلام کردم که همزمان با نشست سخنگویی جلسه دادگاه ۲۱ نفر از اخلال کنندگان نظام ارزی در حال برگزاری است که این دادگاه به اتمام رسید و رای محکومیت این ۲۱ نفر صادر شد که اسامی ۳ و ۴ نفر از آن‌ها را اعلام می‌کنم.

وی تصریح کرد: در این پرونده حسن خویی فرزند علی اکبر به جرم مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق ارز به میزان بیش از ۱۰ میلیون دلار و ۳۴۹۷۸ دلار و ۲۰۱۰۰ دلار نیم‌سوخته، ۲۸۶۰ پوند، ۵۹۰۰ یوآن، ۲۶۵۵ لیر، ۱۰۰ دلار کانادا، ۶۰ یورو و ۲۷۰۰ بتای تایلند به ضبط همین مبالغ به علاوه تحمل ۳ سال حبس تعزیری و جزای نقدی دو برابر اموالی که تحصیل کرده، محکوم شده است.

اسماعیلی گفت: رسول قنادی تقی زاده فرزند رحیم به جرم مشارکت در اخلال در نظام ارزی به تحمل چهار سال و شش ماه حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی دو برابر اموالی که به دست آورده و ضبط ارز‌های مکشوفه محکوم شده است.

برای خواندن جزییات احکام قطعی تعدادی از محکومین اقتصادی روی فایل زیر کلیک کنید.

جزئیات احکام همدستان سلاطین طلا و خودرو اعلام شد

جزئیات احکام همدستان سلاطین طلا و خودرو اعلام شد

جزئیات احکام همدستان سلاطین طلا و خودرو اعلام شد

جزئیات احکام همدستان سلاطین طلا و خودرو اعلام شد

جزئیات احکام همدستان سلاطین طلا و خودرو اعلام شد

جزئیات احکام همدستان سلاطین طلا و خودرو اعلام شد

جزئیات احکام همدستان سلاطین طلا و خودرو اعلام شد

ملاحظه ۱: رأی صادره در خصوص متهمان ردیف اول و دوم ظرف ده روز پس از ابلاغ قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور و در رابطه با سایرین قطعی است.

ملاحظه ۲: در این پرونده جمعا ۳۴ نفر محکوم و ۹. نفر تبرئه گردیدند (ع - ر ۲۹ / ۲ / ۹۹)

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین