سامانه مجامع آنلاین کشور راه اندازی شد

گزارش بازرگانی،   3990229053

سامانه مجامع آنلاین کشور (سماک) با هدف ارائه خدمات برگزاری مجامع الکترونیک و آنلاین به شرکت های سهامی عام و خاص راه اندازی شد.

ضرورت شتاب بخشی به چرخ اقتصادی کشور در سال «جهش تولید» و جلوگیری از توقف فعالیت اداری و حقوقی شرکت های خصوصی، بنگاه های اقتصادی و واحد تولیدی در شرایط خاص و بحرانی مانند بیماری های همه گیر و حوادث غیر مترقبه، بهره مندی از ظرفیت های ارتباطی و دیجیتالی بیش از پیش در کشور احساس می شود.

از طرفی در چند سال اخیر با افزایش شرکت های بورسی و رشد قابل توجه تعداد سهامداران در کنار توسعه بازار در مناطق مختلف کشور و ورود سرمایه گذاران خرد و کلان در بازار سرمایه، ضرورت تغییر مکانیزم خرید و فروش از دستی و تلفنی به آنلاین، سایر عملیات بازار نیز نیازمند همگامی و پذیرش تکنولوژی های جدید شده است.  

در همین چارچوب با توجه به اهمیت حرکت بر مبنای دولت الکترونیک و دیجیتال، «سامانه مجامع آنلاین کشور» برای ارائه خدمت به مدیران و سهام داران شرکت های سهامی عام و خاص در کشور، طراحی و راه اندازی شده است.

زیرساخت سامانه مجامع آنلاین کشور در بخش ارتباطات ویدیویی به اتکای دانش و تخصص گروهی از نخبگان و فارغ التحصیلان جوان در قالب شرکت های دانش بنیان و پیش رو در بخش ای سی تی ( ICT) و امنیت شبکه طراحی و عملیاتی شده است و متقاضیان و علاقه مندان برای بازدید و عضویت و دریافت خدمات می توانند به نشانی www.oagm.ir  مراجعه کنند.

سامانه مجامع عمومی آنلاین یک محصول بومی و به روز است که بر اساس نیاز سنجی مجموعه های داخلی کشور، طراحی و توسعه داده شده و به امکانات برگزاری آنلاین مجامع عمومی شرکت ها و بهره مندی سهام داران از حضور آنلاین در این جلسات را فراهم می کند.

این سامانه می تواند علاوه بر صرفه جویی در زمان، انرژی و هزینه ها برای مدیران شرکت ها در برگزاری مجامع، این امکان را برای سهامداران فراهم آورد تا از نقاط مختلف کشور و حتی هنگام سفرهای خارجی در آن شرکت کنند.

امکان طرح پرسش به صورت ویدیویی، صوتی و متنی و دریافت پاسخ و قابلیت رای گیری برای سهام داران در زمان برگزاری مجامع عمومی آنلاین از ویژگی های سامانه مجامع عمومی آنلاین کشور است.

همچنین در این سامانه امکان ثبت نام و احراز هویت برای حضور غیرفیزیکی سهام داران در مجمع عمومی، پخش زنده در پیام رسان ها، مشاهده مستندات و مصوبات مجمع بر روی انواع تجهیزات ارتباطی هوشمند (تلفن همراه، تبلت، لپتاپ و رایانه های شخصی و ...) تحت سیستم های عامل مختلف، فراهم شده است.

سهامداران و مدیران شرکت ها با مراجعه به این سامانه به جدیدترین اخبار و گزارش ها و تحلیل های وضعیت بازار بورس و سرمایه دسترسی دارند و می توانند با برگزاری کنفرانس ویدیویی عملکردهای فصلی مشابه بازارهای مالی توسعه یافته را به سادگی با همکاران و سهام داران خود بررسی و مورد ارزیابی قرار دهند.

سامانه مجامع آنلاین می تواند هزینه های برگزاری مجامع را به شدت کاهش و امکان مدیریت این جلسات را تسهیل کند، از طرفی علاوه بر این که برای نهاد ناظر شفافیت اطلاعاتی بهتر و بیشتری ایجاد می کند، سهامداران نیز می توانند از هر نقطه مختصات جغرافیایی و به سادگی به مجامع دسترسی داشته باشند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین