جزئیات جذب معرفی‌شدگان تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی

گروه اجتماعی الف،   3990222166

زمان و محل انجام مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی معرفی‌شدگان رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ اعلام شد.

به گزارش فارس، سازمان ‌سنجش ‌آموزش ‌کشور در اطلاعیه‌ای زمان و محل انجام مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی معرفی‌شدگان بومی استان‌های ایلام، البرز، بوشهر، تهران، سیستان و بلوچستان و خوزستان در رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 1398 را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: پیرو اطلاعیه‌ مورخ 98.12.25، ‌بدین‌‌وسیله‌ نظر معرفی‌‌شدگان‌ رشته‌‌های‌ تحصیلـی پردیس­‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 1398 را ‌به‌ نکات زیر جلب می‌کند:

الف) پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 98 که در ردیف ‌معرفی‌شدگان هر یک ‌از رشته‌‌های‌ تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در مرحله تکمیل ظرفیت قرار گرفته‌اند، در صورتی که برای‌ انجام‌ مراحل‌ مختلف‌ مصاحبه، معاینه مراجعه ‌نموده و به عنوان پذیرفته‌شده ‌نهایی‌ هر یک از رشته‌های تحصیلی‌ تکمیل ظرفیت اعلام‌ قبولی شوند، مطابق ضوابط، قبولی‌ قبلی آنان‌ لغو شده و باید در رشته قبولی جدید (تکمیل ظرفیت) ثبت‌نام و ادامه تحصیل کنند.

 بنابراین، امکان بازگشت و ادامه تحصیل این دسته از پذیرفته‌شدگان در رشته قبولی قبلی میسر نیست لذا داوطلبان لازم است در این خصوص دقت و توجه لازم به عمل آورند.

ب) داوطلبان بومی استان‌های مذکور که در ردیف معرفی ­شدگان قرار گرفته ­اند، چنانچه در مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش شرکت کنند و در ردیف پذیرفته ­شدگان نهایی رشته‌های مربوطه قرار بگیرند، در صورت شرکت در آزمون سراسری سال 1399 مجاز به انتخاب رشته­‌های تحصیلی دوره روزانه نیستند.

ج) اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مربوط پس از انجام مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش و گزینش علمی نهایی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

** انجام مصاحبه و بررسی صلاحیت­‌های عمومی معرفی شدگان بومی استان‌های ایلام، البرز، بوشهر، تهران، سیستان و بلوچستان و خورستان در رشته‌­های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 1398 در دو بخش مجزا به شرح ذیل خواهد بود. (معرفی شدگان دقت نمایند که در مراحل مورد نظر شرکت کرده باشند):

الف ):نحوه تکمیل و ارسال فرم مشخصات بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش

توجه آن دسته از داوطلبان تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 1398 را که اسامی آنان در ردیف معرفی‌­شدگان هر یک از رشته محل‌های دانشگاه فرهنگیان اعلام شده است به رعایت موارد ذیل جلب می‌نماید:

1. پس از تهیه نسخه پرینت «فرم اطلاعات فردی» از سایت سازمان سنجش آموزش کشور (فرم شماره 1)، نسبت به تکمیل دقیق آن و الصاق یک قطعه عکس و مدارک خواسته شده در فرم مزبور اقدام و به همراه تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی حداکثر ظرف مدت 48 ساعت از زمان انتشار این اطلاعیه، به وسیله پست پیشتاز به هسته گزینش آموزش و پرورش استان بومی خود ( نشانی مندرج در جدول شماره 1) ارسال نمایند.

2. لازم است در تکمیل «فرم اطلاعات فردی» دقت کافی معمول شود؛ بدیهی است مسؤولیت هر گونه نقص و... در تکمیل فرم، به عهده داوطلب است.

3. عدم تکمیل فرم و یا عدم ارسال به موقع آن به هسته گزینش آموزش و پرورش استان بومی، به منزله انصراف از تحصیل در دانشگاه‌های مذکور بوده و برابر مقررات تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.

یادآوری (1) : معرفی شدگان تکمیل ظرفیت موظفند علاوه بر حضور در مصاحبه اختصاصی براساس استان بومی، طبق بخش «نحوه تکمیل و ارسال فرم اطلاعات بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش» در اسرع وقت با در دست داشتن فرم شماره (1) و سایر مدارک مربوط، جهت طی مراحل بررسی صلاحیت­‌های عمومی و مصاحبه گزینش ضمن هماهنگی قبلی، به هسته گزینش آموزش و پرورش استان بومی خود (تلفن و نشانی مندرج در جدول شماره 1) مراجعه نمایند.

یادآوری (2) : - حضور نیافتن در مهلت مقرر برای انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش آن به هر دلیل به منزله انصراف از تحصیل در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تلقی می‌­شود. مسؤولیت آن نیز صرفاً به عهده داوطلب خواهد بود.

ب): اقدامات لازم برای انجام بخشی از مراحل گزینش و مصاحبه اختصاصی

مصاحبه جزئی از شرایط قانونی در مراحل آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان است؛ انجام مصاحبه اختصاصی، صرفاً در مهلت مقرر مندرج در این اطلاعیه امکان پذیر است. انجام مصاحبه مجدد و یا تمدید مهلت اعلام شده، تحت هر شرایطی به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهدبود.

1- جدول شماره «2» شامل نام، نشانی و شماره تلفن مراکز مجری مصاحبه اختصاصی از معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت رشته‌های تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 1398 در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان است.

یادآوری (3) : معرفی شدگان دقت نمایند چنانچه تغییری در مراکز مجری مصاحبه ایجاد گردد متعاقبا از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان بومی داوطلب اعلام خواهد شد.

2- عدم حضور در مهلت مقرر برای انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش آن به هر دلیل،  به منزله انصراف از تحصیل در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان تلقی می­گردد و مسؤولیت آن صرفاً به عهده داوطلب خواهد بود.

3- از معرفی شدگانی مصاحبه اختصاصی به عمل خواهد آمد که دارای شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه شماره (2) راهنمای انتخاب رشته و دفترچه «بخش پیوست‌ها» آزمون سراسری سال 1398 و اطلاعیه‌های اصلاحی بعدی سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور (کسب نمره علمی کل 6500 و بالاتر در زیرگروه گروه آزمایشی مربوط برای مجاز شدن برای انتخاب رشته، داشتن حداقل معدل کل 14 در دوره متوسطه­ دوم (معدل سه پایه اول، دوم و سوم)، برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی، داشتن حداکثر سن 22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه (متولدین 76.07.01 به بعد) و ...) باشند. در غیر این صورت انجام مصاحبه علمی - اختصاصی، منتفی خواهد بود.

یادآوری (4) : شرط حداقل معدل و حداکثر سن، تحت هر شرایطی تغییر نخواهد کرد.

4- ویژگی­‌های جسمانی معرفی شدگان چند برابر بارعایت بند 8 بخش ‹ج› «شرایط اختصاصی» شرایط و ضوابط پذیرش و تربیت دانشجومعلم متعهد خدمت در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، باید توسط پزشک معتمد واجد شرایط آموزش و پرورش، صرفاً در مهلت مقرر در زمان انجام مصاحبه مورد تأیید قرار گیرد. در غیر این صورت انجام مصاحبه امکان پذیر نخواهد بود.

5- معرفی داوطلب از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به آموزش و پرورش جهت بررسی صلاحیت­‌های عمومی، اختصاصی و همچنین بررسی ویژگی‌های جسمانی به منزله قبولی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تلقی نمی­‌شود. بدیهی است در صورت تأیید صلاحیت‌­های افراد معرفی شده از سوی آموزش و پرورش (موفقیت در مصاحبه اختصاصی و تأیید صلاحیت‌­های عمومی )، گزینش علمی نهایی آنان در مقایسه با سایر داوطلبان آزمون، براساس ضوابط و نمرات علمی که در آزمون کتبی (کنکور) کسب نموده‌اند و با در نظر گرفتن اولویت‌های انتخابی داوطلب، توسط سازمان سنجش آموزش کشور صورت خواهد گرفت.

6- با توجه به اصلاحات دفترچه شماره (2) آزمون سراسری سال 1398 به داوطلبان معرفی شده برای انجام مصاحبه تخصصی، توصیه می‌شود اصلاحات بعدی دفترچه مزبور را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به دقت مطالعه نموده و بر اساس آخرین اصلاحات اعلام شده، برای مصاحبه اختصاصی اقدام نماید.

یادآوری (5): داوطلبان معرفی شده در صورت عدم تمایل به تحصیل در کد رشته محل انتخابی دانشگاه فرهنگیان می‌­توانند در زمان انجام مصاحبه با ارائه درخواست کتبی، نسبت به انصراف از تحصیل در دانشگاه­‌های مزبور اقدام نموده و یا در مراحل مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی شرکت نکنند.

7- داوطلبی که در شهریور سال 1398 برای رشته­‌های متمرکز دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی معرفی شده لیکن به دلیل نداشتن شرط «معدل، سن و معاینات پزشکی» مطابق مفاد شرایط وضوابط مندرج دفترچه بخش پیوست دفترچه راهنمای انتخاب رشته­ های تحصیلی آزمون سراسری سال 1398، از سوی آموزش و پرورش مورد تأیید قرار نگرفته‌اند. چنانچه در مرحله تکمیل ظرفیت در ردیف معرفی‌شدگان قرار گیرند از مراجعه برای انجام فرایند مصاحبه به دلیل غیر واجدشرایط بودن، خودداری کنند.

یادآوری (6): چنانچه داوطلبی در این مرحله به آموزش و پرورش معرفی شده باشد که ویژگی‌های جسمانی داوطلب، نسبت به مراحل قبلی آزمون تغییر کرده است موضوع مجدداَ توسط مرکز مجری مصاحبه صرفاً برای رشته­‌های مرحله تکمیل ظرفیت (حسب معرفی داوطلب از سوی سازمان سنجش آموزش کشور) مورد بررسی قرار خواهد گرفت.   

8- تغییر رشته و گرایش، تغییر اولویت، تغییر دوره تحصیلی، انتقال و جابه جایی در بین دانشگاه‌ها و بالعکس در بدو ورود و یا در طول تحصیل تحت هیچ شرایطی امکان‌پذیر نخواهد بود.

9-  تغییر سهمیه استان محل خدمت قبل از شروع به کار و ایفای تعهد، تحت هر شرایط اعم از تأهل، تجرد، بُعد مسافت، تکفل، سرپرستی خانواده، فوت والدین وغیره ... ممنوع است.

10-مسؤولیت رعایت شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون سراسری سال 1398 و مفاد اطلاعیه مورخ 98.11.23 سازمان سنجش آموزش کشور برای مرحله تکمیل ظرفیت از سوی کلیه داوطلبان متقاضی و همچنین مقررات نظام وظیفه عمومی (داوطلبان ذکور)در مراحل مختلف آزمون مزبور، به عهده آنان خواهد بود.

11-محل تحصیل پذیرفته شدگان پس از ثبت نام قطعی، توسط پردیس ها در واحدهای تابعه (سطح استان) طبق جدول شماره (1) صفحه 3 بخش پیوست دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1398 تعیین خواهد شد. 

12-جهت شرکت در مصاحبه به همراه داشتن اصل وتصویر مدارک (کارت ملی، شناسنامه، دفترچه درمانی - درصورت وجود- دیپلم ویا گواهی تأیید شده که معدل کل درآن قید شده است ) و یک قطعه عکس 4 ×3 که درسال جاری گرفته شده باشد (ترجیحاً عکسی که موقع ثبت نام درآزمون از طریق پست الکترونیکی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شده است)، الزامی است.

13-زمان مصاحبه معرفی شدگان: انجام مصاحبه بر اساس اعلام اداره کل آموزش وپرورش استان بومی داوطلب در فاصله زمانی روز یک شنبه مورخ 18/ 3/ 1399 لغایت روز چهارشنبه مورخ 99/04/18 خواهد بود.

یادآوری مهم:

1- زمان دقیق انجام مصاحبه از داوطلبان معرفی­شده، به وسیله مرکز مجری مصاحبه، تعیین خواهد شد.

2- معرفی شدگان موظفند با مراجعه به سایت مرکز مجری مصاحبه و یا اداره کل آموزش و پرورش استان بومی از زمان و مکان دقیق مصاحبه مطلع شوند. معرفی شدگان لازم است قبل از 99/03/18 از طریق سایت اینترنتی و تلفن پردیس مجری مصاحبه، از روز و ساعت دقیق مصاحبه خود مطلع شوند.

14- براساس ردیف 11 جدول تعرفه های آزمون سراسری، موضوع مصوبه هئیت محترم وزیران در جلسه مورخ 97/09/18 به شماره ابلاغی 124415/ت 55778هـ مورخ 97/09/21، هریک از داوطلبان معرفی شده بارعایت موارد فوق، مبلغ 340.000 (سیصد وچهل هزار) ریال به حسابی که در زمان مصاحبه اختصاصی اعلام می­گردد واریز نموده و اصل فیش واریزی را به مرکز مجری مصاحبه تحویل نمایند.

یادآوری (7) : از داوطلبانی که فاقد شرایط اختصاصی آموزش وپرورش بوده و بدون توجه به ضوابط اعلام شده اقدام به انتخاب رشته نموده­اند مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت های عمومی به عمل نخواهد آمد. بنابراین این گونه داوطلبان از واریز مبلغ مزبور خودداری نمایند بدیهی است مبلغ واریزی برگشت داده نمی شود. 

15-چنانچه فردی با ارائه اطلاعات نادرست پذیرفته شود و یا متعاقب آن مشخص گردد که شرایط لازم را نداشته است درهرمرحله از ثبت نام، تحصیل ویا استخدام آزمایشی وقطعی، قبولی وی لغو می­گردد وحسب مورد مکلف به پرداخت خسارتهای ناشی از آن خواهد بود.

تذکرات مهم :

1 ) : با توجه بند 3 اطلاعیه مورخ 98/11/23 مندرج در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری 1398 در هر یک از کد رشته‌های تحصیلی دارای بورسیه و یا شرایط خاص که به دستگاه‌های اجرایی تعهد خدمت دارند و همچنین پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که متعهد خدمت وزارت آموزش و پرورش هستند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت درگزینش رشته‌های تحصیلی مرحله تکمیل ظرفیت نبودند بر این اساس در صورت معرفی به آموزش و پرورش از مراحل مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت­های عمومی حذف خواهند شد. 

2 ) : از داوطلبان محترم درخواست می‏شود جهت انجام مصاحبه اختصاصی در روز و تاریخ تعیین شده در این اطلاعیه و با درنظرگرفتن تذکر ذیل جدول بند (13)، به محل تعیین شده مراجعه نمایند.

3): کلیه معرفی شدگان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان مکلفند، فرم" اعلام آمادگی برای پذیرش و انجام مصاحبه اختصاصی (فرم شماره 2) " را تکمیل و در زمان مراجعه برای انجام مصاحبه اختصاصی (در مهلت مقرر) به مرکز مجری مصاحبه در استان بومی خود تحویل نمایند. شایان ذکراست داوطلبانی که دارای مصاحبه قبلی بوده و حدنصاب لازم را کسب کرده­اند، صرفاً فرم مزبور را تکمیل و به مرکز مجری مصاحبه تحویل دهند.

4): داوطلبی که در شهریورماه و یا مهرماه سال 1398 برای رشته­ های مختلف تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی معرفی شده و صلاحیت عمومی و تخصصی آنان مورد تأیید آموزش و پرورش قرار گرفته است. می‌بایست نسبت به تکمیل فرم پذیرش در مرکز مجری مصاحبه اختصاصی و فرم اطلاعات فردی در هسته گزینش استان بومی (فرمهای شماره 1 و 2) اقدام نمایند. عدم مراجعه به هر یک از مراکز مزبور (هسته گزینش و پردیس مجری مصاحبه اختصاصی)، به منزله انصراف از رشته­های تکمیل ظرفیت، تلقی خواهدشد.

5) : به موجب کارنامه نهایی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای رشته­ های متمرکز شهریور ماه سال 1398 صادر شده و در کارنامه نهایی آنان برای برخی از کدرشته محل‌های انتخابی، کد (5) به مفهوم عدم تأیید صلاحیت­های عمومی درج شده است، چنانچه این داوطلبان نسبت به گزینش درخواست رسیدگی مجدد نموده باشند و متعاقب آن در رشته ­های مرحله تکمیل ظرفیت نیز شرکت نموده­اند، درصورت اعلام قبولی همزمان برای دو رشته، ملاک برای تحصیل رشته­ های تکمیل ظرفیت خواهد بود.

6): در صورت قبولی نهایی داوطلبان در گزینش نهایی کدرشته محل های مربوط به مرحله تکمیل ظرفیت، قبولی قبلی آنان «کان‌لم یکن» تلقی خواهد شد. بعد از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت، انصراف از رشته قبولی جدید جهت تحصیل در رشته قبلی، امکان پذیر نخواهد بود. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

آخرین عناوین