نظر عماد افروغ درباره مدیریت کرونا/گزینه‌ استثنایی اصلاح طلبان برای ۱۴۰۰/نطق نامزد احتمالی کرسی ریاست در جلسه امروز مجلس/روحانی: نگذاشتیم اولویت نان یا جان به راه بیفتد

گروه سیاسی الف،   3990221171 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

نظر عماد افروغ درباره مدیریت کرونا/گزینه‌ استثنایی اصلاح طلبان برای ۱۴۰۰/نطق نامزد احتمالی کرسی ریاست در جلسه امروز مجلس/روحانی: نگذاشتیم اولویت نان یا جان به راه بیفتد

آخرین آمار کرونا در ایران

کیانوش جهانپور،سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۷۶۰۳ نفر رسید.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۶۴۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۸۶۱۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

بیشتر بخوانید:

شناسایی ۱۳۸۳ بیمار جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته/ ۵۱ تن دیگر جان باختند

***

آمار کرونا در کشور، قابل قبول است

حجت الاسلام حسن روحانی،رئیس جمهور در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند شیوع ویروس کرونا در کشور و اقدامات و برنامه های انجام گرفته تاکنون در راستای کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری و ارائه خدمات درمانی به مبتلایان، از تلاش‌های کادر درمانی و پزشکی کشور و سایر بخشهایی که در این ایام فداکارانه فعالیت کردند تقدیر کرد و اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر کشورها در اقدامات خود برای کنترل و مقابله با این بیماری سرافراز و آبرومند است.

بیشتر بخوانید:

روحانی: مدارس از هفته آینده به صورت غیرالزامی بازگشایی می‌شود

***

مقایسه با عملکرد ضعیف غربی‌ها اعتماد مردم به دولت و رسانه‌ها را بیشتر کرد

عماد افروغ، جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این سوال که  با توجه به گذشت نزدیک به سه ماه از شیوع کرونا در ایران و مقایسه نحوه مدیریت این ویروس در ایران و دیگر کشورهای جهان، آیا در نظرسنجی‌ها و تفهم‌ها و برداشت‌های شما از جامعه تغییری در اعتماد به رسانه‌های داخلی دیده می‌شود؟ گفت: با وجود اینکه در ابتدای همه گیری کرونا شاید مردم نسبت به مسئولان ذیربط و آمار و ارقام رسمی درباره مبتلایان به ویروس کرونا بی اعتماد بودند اما با گذشت مدتی از شیوع این ویروس و رسانه شدن عملکرد ضعیف کشورهای غربی در مواجهه با کرونا به تدریج  اعتماد مردم به دولت و رسانه‌ها نیز بیشتر شد.

عضو پژوهشگاه علوم انسانی معتقد است که یکی از دلایل بی‌اعتمادی مردم در ابتدای همه گیری کرونا در ایران، پمپاژ شایعات و اخبار نامعتبر در شبکه‌های اجتماعی بود که با توجه به اقدامات مثبتی که مسئولان وزارت بهداشت در راستای اعلام شفاف آمار مبتلایان و فوتی‌های قطعی ویروس کرونا داشتند این بی‌اعتمادی ترمیم و به اعتماد تبدیل شد.

***

رهبر انقلاب چند بار در دفاع از صلح حسنی سخنرانی کردند؟

ایرنا پلاس نوشت: اخیراً جمله‌ای از رهبر انقلاب در توییتر ایشان منتشر شد که در دفاع از صلح امام حسن تأکید کردند: «من معتقدم  امام حسن مجتبی شجاع‌ترین چهره تاریخ اسلام است. ایشان حاضر شد خود را و نام خود را در میان دوستان نزدیکش، فدای اسلام واقعی کند و تن به صلح دهد، برای اینکه دیدبانی اسلام و حفاظت از قرآن و هدایت نسل‌های آینده تاریخ را در موقع خود انجام دهد».

حالا فارغ از اینکه عده‌ای در حال تحلیل این توییت در فضای سیاسی امروزند، باید به این توجه کرد که رهبری از سال ۶۸ تاکنون، دست کم هفت بار موضوع  «صلح حسنی» یا «نرمش قهرمانانه» را مطرح کرده‌اند.

این نخستین باری نیست که رهبری درباره موضوع صلح امام حسن با معاویه و ضرورت توجه به آن در عرصه سیاسی صحبت کرده‌اند؛ سال ۹۳ در دیداری که برخی از مسئولان وزارت خارجه با ایشان داشتند، تأکید کردند «معنای دیگر ویژگی [مهارت دیپلماتیک (استفاده به‌موقع و به‌جا از انعطاف و اقتدار)] نرمش قهرمانانه است که صلح امام حسن مجتبی علیه‌السلام پرشکوه‌ترین نمونه‌ تاریخی آن به شمار می‌رود.» ایشان در همین سخنرانی هدف از نرمش قهرمانانه را به خاک زدن دشمن عنوان کردند.

شهریورماه سال ۹۲ در دیداری که فرماندهان سپاه پاسداران با ایشان داشتند نیز به این موضوع اشاره کرده و گفتند «ما مخالف حرکت‌های صحیح و منطقی دیپلماسی نیستیم؛ چه در عالم دیپلماسی، چه در عالم سیاست‌های داخلی. بنده معتقد به همان چیزی هستم که سال‌ها پیش اسم‌گذاری شد «نرمش قهرمانانه»؛ نرمش در یک جاهایی بسیار لازم است، بسیار خوب است؛ عیبی ندارد.»

سال ۱۳۷۹ رهبری در دیداری که جوانان در مصلا با ایشان داشتند، درباره صلح امام حسن گفتند «در صدر اسلام بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ضربه‌ای که بر اسلام وارد شد، این بود که حکومت اسلامی از امامت به سلطنت تبدیل شد. حکومت امام حسن و حکومت علی بن ‌ابی‌طالب (علیهم‌السّلام) به سلطنت شام تبدیل شد! البته امام حسن مجتبی (علیه‌آلاف‌التّحیةوالثناء) آن روز به خاطر یک مصلحت بزرگ‌تر -که حفظ اصل اسلام بود- مجبور شد این تحمیل را به جان بپذیرد. حکومت را از امام حسن گرفتند. وقتی حکومت از مرکز دینیِ خودش خارج شد و در اختیار دنیاطلبان و دنیاداران گذاشته شد، بدیهی است که بعد هم حادثه‌ کربلا پیش می‌آید. آن‌وقت حادثه‌ کربلا حادثه‌ای نیست که بشود جلویش را گرفت؛ اجتناب‌ناپذیر می‌شود».

***

خودمان را با سرعت تغییرات هماهنگ کنیم

محمد باقر قالیباف (منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم) در اولین نشست فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: دو اولویت در حوزۀ اقتصاد معیشت و اشتغال است

وی گفت: راه حل مشکلات اقتصادی از مسیر اقتصاد دانش‌بنیان می‌گذرد ،همین مرکزی نوآوری دانشگاه شریف تا چند سال پیش مرکز انباشت زباله بود و حالا قطب اقتصاد دانش‌بنیان است.

قالیباف افزود: اولویت نخست مجلس یازدهم مسائل اقتصادی کشور است. ما در اقتصاد دو عامل مهم را مد نظر داریم: اشتغال و معیشت. ممکن است بحث معیشت را با پول نقد به صورت مقطعی حل کنیم که البته نشان دادیم در همان هم عاجز هستیم. شما ببینید، آن روزی که کشور ۱۱۰ میلیارد پول داشته با روزی که ۲۵ میلیارد پول داشته، در معیشت مردم تفاوتی ایجاد نشده و این موضوع حل نشده باقیمانده است.

بیشتر بخوانید:

قالیباف : راه حل مشکلات اقتصادی از مسیر اقتصاد دانش‌بنیان می‌گذرد

***

۱۰ نامزد اصلی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری چه کسانی هستند؟

سایت نامه‌نیوز در تحلیلی به برنامه جریان اصولگرایی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اشاره کرده و از ۱۰ چهره شاخص این جریان نام برد و نوشت: لشکر اصولگرایان به خط شد؛ آن هم یک سال قبل از انتخابات ۱۴۰۰. تمام تحلیل‌ها حاکی از برد این جریان سیاسی در مصاف پیش‌رو است اما رقابت‌های درون جریانی به قدری است که آن انتخابات را برایشان به یک رقابت جدی بدل کرده است.

اصولگرایان که زمانی برای پیروزی بر رقبای اصلاح طلب خود از سیاست «دانه‌های تسبیح» استفاده ‌می‌کردند، اکنون که به واسطه ریزش سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان، پيش رو شده‌اند هم به اندازه دانه‌های تسبیح کاندیدا دارند. این بار اما عامدانه نیست. اتفاقا برعکس؛ تصمیم سازان در این جناح همه تلاش خود را برای کاهش رقبا می‌کنند اما فایده ندارد. 

این سایت ۱۰ گزینه جدی اصولگریان برای رقابت سال ۱۴۰۰ را این چنین عنوان کرد: سعید جلیلی، مهرداد بذرپاش، پرویز فتاح، علیرضا زاکانی، محمد باقرقالیباف، ابراهیم رئیسی، عزت‌الله ضرغامی، علی نیکزاد، مخبر دزفولی، محمود احمدی‌نژاد.

***

دوئل ادامه دار مجلس و شورای نگهبان

خبرآنلاین نوشت: بعد از طرح دو فوریتی برای کنترل ردصلاحیت‌ها، نمایندگان مجلس اصلاح قانون معرفی حقوقدانان شورای نگهبان را کلید زدند که کلیات آن امروز تصویب شد.

همه چیز از  تیرماه ۹۸ شروع شد زمانی که مهلت قانونی سه حقوق‌دان شورای نگهبان به پایان رسیده بود و زمان آن بود که قوه قضائیه سه حقوقدان را به مجلس معرفی کند تا نمایندگان از میان آنها دست به انتخاب بزنند؛ تا اینجا روال معلوم بود و کار هم مشخص؛ اما اولین نکته‌ای که در این معرفی به چشم آمد و به عنوان یک انتقاد مطرح شد تعداد افراد بود که معرفی شده بودند درواقع روال بر این است که تعداد افراد باید دو برابر تعداد لازم باشد اما در این دور علی غلامی، هادی طحان نظیف، محمد دهقان و محمد حسن صادقی مقدم و عبدالحمید مرتضوی بریجانی یعنی ۵ کاندیدا معرفی شدند که از همین تعداد هم « علی غلامی»  در دقیقه ۹۰ و درست دقایقی قبل از رای گیری مجلس، انصراف داد.  انصرافی که حرف و حدیث درباره آن کم نبود و آنطور که گفته می‌شد «انصراف غلامی با تماس کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان صورت گرفته است»

حال از آنجا که انتقادات از رویکرد شورای نگهبان در مجلس دهم به اوج خود رسیده است بعد از تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات درباره بررسی صلاحیت‌ها گام دوم برای خلع سلاح کردن این شورا نیز برداشته شد و طرحی درباره اصلاح نحوه معرفی حقوقدانان شورای نگهبان با قید اولویت مطرح شد و اولویت آن به تصویب رسید و کلیات آن در جریان نشست علنی امروز بهارستانی‌ها قرار گرفت و آنها نیز با دو سوم آرا کلیاتش را تصویب کردند.

***

هشدار احمد توکلی به منتخبان مجلس

رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای خطاب به منتخبان مردم در مجلس یازدهم از آنان خواست میزبانانی که این شب‌ها با هدف جلب رأی، اقدام به برگزاری ضیافت‌های اشرافی می‌کنند را افشا کنند.

احمد توکلی «رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت» خطاب به منتخبان مردم در مجلس یازدهم نوشته است: در ادوار اخیر مجلس  برای تصرف مناصب قدرت در مجلس، نمایندگانی به ضیافت‌های اشرافی در مکان‌های گران‌قیمت دعوت می‌شدند که میزبان یا میزبانان از نمایندگان جاه‌طلب گدای رأی بودند که ظاهراً در این دوره نیز تکرار می‌شود.

بی‌شک این رفتار اموی در این دوره زشت‌تر و شرم‌آورتر است چون ادعای اصولگرایی هست و ملتی که این خانه را به عاریه به شما سپرده‌اند زندگی مشقت‌بارتری دارند.

بیشتر بخوانید:

منتخبان مجلس یازدهم و برگزاری ضیافت‌های اشرافی

***

اختلافات درون جریان اصلاحات و چشم‌انداز انتخابات 1400

سعید آجورلو، فعال رسانه ای در فرهيختگان نوشت: تقریبا تردیدی ندارم که شرایط در جبهه اصلاحات به قبل از «دوم اسفند» باز نخواهد گشت و «اختلاف» میان دو طیف اصلی اصلاحات تبدیل به «تضاد» حل‌نشدنی خواهد شد که از درون این تضاد شکافی بزرگ متولد می‌شود؛ جدا شدن «راست میانه» از اصلاحات ناب‌گرا.  کارگزاران رفته‌رفته به‌جای حزبی اصلاح‌طلب تبدیل به حزب «راست میانه» خواهد شد و به وضعیت هاشمی‌رفسنجانی در سال ۸۴ بازخواهد گشت و از روحانی و لاریجانی تا محسن هاشمی را پوشش خواهد داد... طیف راست اصلاح‌طلبان که کارگزاران اصلی‌ترین نماینده آن است، همچنان مدافع حسن روحانی است و به‌شدت از سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ دفاع می‌کند. شکست دوم اسفند را حاصل «بی‌عملی رادیکال‌ها» و «انفعال عارف» می‌داند و به‌جای حمله به حاکمیت، عملکرد اصلاحات را نقد می‌کند... گزینه‌هایی چون محمدجواد ظریف و عبدالناصر همتی که اولی در سیاست خارجی بسیار نزدیک به اصلاح‌طلبان و دیگری، اقتصاددانی با گرایش اصلاح‌طلب است، شاید قادر باشند خندق میان دو گرایش اصلی را پر کنند. گزینه‌ای چون محسن هاشمی هم وجود دارد که البته کمتر از گزینه‌های مذکور می‌تواند چنین خاصیتی داشته باشد...در این میان ظریف گزینه‌ای استثنایی است که می‌تواند تبدیل به راه‌حل اصلی برای خاتمی، کارگزاران و اتحاد شود. هم خاتمی را به‌عنوان «کارگزار» از قید فشار «ساختار» رهایی دهد، هم برای بدنه اتحاد اقناع‌کننده باشد و هم تمایلات کارگزاران را پوشش دهد...از این‌رو من گمان می‌کنم که ظریف گزینه اصلی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود، جز آنکه خود مایل به این حضور نباشد...

***

اصلاح‌طلبان به انتخابات ۱۴۰۰ امیدوارند

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم در روزنامه آرمان ملي نوشت: حضور در قدرت به هر شکلي بدون وجود زمينه‌هاي لازم نبايد محور باشد بلکه بايد نگاه به نيازهاي جامعه محور قرار گيرد. انتخابات اخير نشان داد که مردم و نوعا آنهايي که با اصلاح‌طلبان همراه هستند از صندوق‌هاي راي فاصله گرفتند. اگر اصلاح‌طلبان بتوانند طي اين مدت مردم را متقاعد کنند که بهترين راه حل صندوق راي است، مي‌توانند موفق شوند... از طرف ديگر نيز بايد اطمينان لازم ايجاد شود که حاکميت چه ميزان حاضر خواهد شد که حضور اصلاح‌طلبان را در عرصه انتخابات جدي بداند و فضا را براي حضور آنها ميسر کند. اگر اين شرايط فراهم شد قاعدتا موجه است که اصلاح‌طلبان حضوري جدي در انتخابات 1400 داشته باشند. 

***

روايت رسانه ها از رقابت ها براي رياست مجلس

شرق نوشت:‌ حالا که ریاست قالیباف بر مجلس تقریبا محتمل شده و دست جریان‌های دیگر مانند جبهه پایداری با احمدی‌نژادی‌ها از صندلی پارلمان کوتاه شده است، برای کنترل قدرت مانور او راه‌های دیگری را درپیش گرفته‌اند... دعواها و تعارض‌های اخیر میان اصولگرایان راه‌یافته به مجلس آتی بر سر ریاست مجلس و پیداشدن 7 تا 10 نامزد برای این سمت، به این گمان دامن می‌زند که حتما جایگاه رئیس مجلس بسیار فراتر از سایر نمایندگان است و امتیازاتی را برای او به همراه دارد. به نظر می‌رسد که جمعی از همین نمایندگان ناخشنود از موقعیتی که پست ریاست مجلس برای یک نماینده هم‌تراز با خودشان رقم می‌زند به‌دنبال همسان‌سازی جایگاه و موقعیت رئیس مجلس با سایر نمایندگان هستند...برخی نمایندگان درحالی در سودای کاهش اختیارات رئیس مجلس‌اند که از سویی دیگر قالیباف با قدرت هرچه تمام‌تر در حال کنارگذاشتن رقباست تا جای محکمی برای خود در صندلی ریاست مجلس مهیا کند. او این روزها  برای جلب آرای منتخبان برای کسب کرسی ریاست مجلس یازدهم به سفرهای استانی هم می‌رود...

روزنامه آفتاب يزد نوشت: به نظر می‌رسد تیم قالیباف موفق شده تا یکی... از رقبا را هم متقاعد به کناره گیری کند، آنهم آقاتهرانی! دبیرکل جبهه پایداری که از قضا بیشترین زاویه را همیشه با قالیباف داشته است...حالا باید گفت دو مدعی اصلی رقابت ریاست مجلس قالیباف و حاجی‌بابایی هستند دو چهره‌ای که تفاوت‌های بسیاری با هم دارند که بررسی وضعیت هرکدام دورنمای بهتری را برای ریاست مجلس یازدهم تحت هدایت هرکدام نشان خواهد داد... به نظر می‌رسد حاجی بابایی بدون هیاهوهای مرسومی که قالیباف پی‌گرفته تلاش می‌کند با استفاده از مهمترین برگ برنده خود یعنی سابقه طولانی در مجلس در این شرایط سود ببرد.

مجلس باید در رأس امور باشد، نه رئیس مجلس

حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی نطق میان دستور، گفت: هر گونه دخالت از بیرون در مجلسی که می خواهد در رأس امور باشد، مغایر با رأس امور بودن مجلس است. نگاه از بالا به پایین به نمایندگان و نماینده تر بودن درست نیست و محکوم به شکست است.

حاجی بابایی با بیان اینکه نمایندگان از هر نقطه کشور نماینده هستند و نماینده تری در مجلس وجود ندارد، اظهار داشت: همه نمایندگان باید در قدرت مجلس شریک باشند و مجلس باید در رأس امور باشد، نه رئیس مجلس و اقتدار مجلس باید با همراهی همه نمایندگان باشد.

وی گفت: باید همه نمایندگان در سراسر کشور احساس در رأس امور بودن کنند، نه اینکه فقط عده ای خاص و هیئت رئیسه و رئیس مجلس چنین احساسی داشته باشند.

دیدگاه کاربران

mostafa.kamali95@yahoo.com۱۴۴۳۱۳۸۲۱:۱۵:۵۷ ۱۳۹۹/۲/۲۱
ما خواهان این هستیم که قوه قضاییه لیست و مصادیق و مستندات فساد نمایندگان رد صلاحیت شده را از شورای نگهبان دریافت و با تشکیل دادگاه ویژه مجازات های لازم را برایشان در نظر بگیرند
ناشناس۱۴۴۳۳۰۹۲۲:۴۴:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۲۱
این از بدیهی ترین کارهای قوه قضاییه و مدعی العموم باید باشد که در انجام ان تاخیر شده و مسولان قوه قضاییه کوتاهی کرده اند
ناشناس۱۴۴۳۶۳۴۰۳:۲۹:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۲۲
این دیگه منفی نداره
ناشناس۱۴۴۳۷۲۳۰۷:۲۸:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۲۲
خواب دیدی خیر باشه!
ناشناس۱۴۴۳۱۴۴۲۱:۲۰:۲۵ ۱۳۹۹/۲/۲۱
قوه قضاییه باید ضمن برخورد با نمایندگان رد صلاحیت شده جلوی رفتن انها را به پست های دولتی که قبلا با دولت تبانی کرده و وکیل الدوله بوده اند بگیرند
ناشناس۱۴۴۳۸۸۷۰۹:۲۱:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۲۲
دولت دو هدف عمده و بزرگ را در بورس دنبال می کند یکی تامین کسری بودجه و پنهان کردن ورشکستگی پنهان و آشکار بانک‌ها را و دومی پس از آنکه نقدینگی های سرگردان جامعه را جذب بورس کرد با ترفند های مختلف کاری میکند که اشتباه به خرید و فروش سهم اقتصادی نباشد و سرمایه ها در بورس قفل شده و سپس به مرور زمان نقدینگی ها را با خروج تدریجی و با زیان با شیب ملایم میسوزاند بنحوی که موجب بروز ناآرامی در جامعه هم نشود
ناشناس۱۴۴۳۱۴۹۲۱:۲۵:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۲۱
اولین الویت مجلس باید تصویب طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را ک در صحن مجلس به تصویب رسید ولی تبانی رییس جمهور و رییس مجلس مانع از عملیاتی شدن ان شد را اجرا کنند
ناشناس۱۴۴۳۱۶۰۲۱:۳۲:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۲۱
اقای قالیباف باید شعار مبارزه با 4 درصدی ها را که در موقع انتخابات رییس جمهوری می دادند با تصویب قانون جامع از کجا اورده ای و مشروعیت سنجی اموال تصویب و عملیاتی کنند و ثروت های حرام و نامشروع را ملی کنند
ناشناس۱۴۴۳۱۷۵۲۱:۳۸:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۲۱
مردم به ستوده آمده‌ از ناکارآمدی مجلس دهم در 7 خرداد، پایان عمر آن را جشن می‌گیرند.
ناشناس۱۴۴۳۱۷۷۲۱:۳۹:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۲۱
نتایج تکان‌دهنده تحقیقات آمار ملی انگلیس از جان باختن چهار برابری سیاه‌پوستان در اثر کرونا در این کشور، باطن ضدانسانی دموکراسی مدرن غربی را به نمایش گذاشت.
ناشناس۱۴۴۳۱۹۲۲۱:۴۸:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۲۱
زاکانی ..فتاح گزینه های ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می باشند..
ناشناس۱۴۴۳۲۷۷۲۲:۲۷:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۲۱
به نظر من ؛ زاکانی ۱۷۰۰ دونه رای و فتاح ۹۴۳ تا رای بیاره
ناشناس۱۴۴۳۲۰۸۲۱:۵۴:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۲۱
سلام لطفا" به این حضرات یادآوری جمله مشهور تشنگان قدرت یا شیفتگان خدمت را یادآوری کنید
ناشناس۱۴۴۳۲۱۱۲۱:۵۵:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۲۱
از حسن و اسحاق و سه نون حیف نون نئولیبرالیسم اقتصادی دولت بشدت حوادث آبانماه ملولیم
ناشناس۱۴۴۳۵۹۳۰۲:۳۴:۰۲ ۱۳۹۹/۲/۲۲
متاسفانه نمیدونی نولیبرالیسم چیه به خودت زحمت نمیدی نیم ساعت درمورد نولیبرالیسم بخونی ما نولیبرالیسم اقتصادی اصلا ندا ا ا اا ریم اقای الف درج کن اگاهیمون بیشتر بشه
ناشناس۱۴۴۳۹۱۳۰۹:۳۸:۵۴ ۱۳۹۹/۲/۲۲
اکثریت مردم هم از کسانی که تدارکاتچی را مقصر اوضاع معرفی می کنم ملول هستند
ناشناس۱۴۴۳۲۹۷۲۲:۳۸:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۲۱
سخنان جناب حاجي بابايي بسيار متين و صحيح و عاقلانه هست و با توجه به سوابق إجرائي وزارت و همچنين نمايندگي ، ايشان گزينه اصلح براي رياست مجلس باشند،
ناشناس۱۴۴۳۳۰۷۲۲:۴۲:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۲۱
اصلاحات و کارگزاران اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
ناشناس۱۴۴۳۳۱۱۲۲:۴۵:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۲۱
تعداد 6640 جان باخته کرونا در کشور نشانه سوء مدیریت دولت است و قابل قبول نیست.
محمد۱۴۴۳۴۴۹۰۰:۲۷:۱۹ ۱۳۹۹/۲/۲۲
از دکتر قالیباف که استخوان خورد کرده سیاست و عمل و تلاش است است و یگان همکارانش و برخی از دوستانش که با گروه احمدی نژادی های مجلس دوران سختی دارد
ناشناس۱۴۴۳۶۵۲۰۴:۱۰:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۲۲
ساعت ۳ بامداد متوجه شدیم که ناو جماران به اشتباه ناوچه کنارک رو مورد اصابت موشک قرار داده که بر این اساس تعدادی از ارتشیان عزیز کشته شده اند . ایران ؛ تسلیت
خادم ملت۱۴۴۳۷۲۰۰۷:۱۷:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۲۲
ظریف و همتی حتما باید رییس جمهور شوند. برجام بی فرجام ، دلار یازده تومانی به ۱۶ تومان ،دو برابری قیمت سکه ، ده برابری حباب بورس و پرواز قیمت مسکن شاهکار مدیریتی این دو بزرگوار است البته با چاشنی وعده های دروغین.
ناشناس۱۴۴۳۷۵۱۰۷:۵۰:۴۷ ۱۳۹۹/۲/۲۲
مخبر دزفولی ؟!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین