معرفی سرورهای رکمونت شرکت اچ پی HPE Rackmount Servers از نگاه‌آی‌تی‌باز

گزارش بازرگانی،   3990221168

هنگامی که صحبت از سرور hp می‌شود، کمتر شخصی است که به فکر سرور hp dl380 g10 ساخت شرکت HPE نیفتد. اگر جزو علاقمندان حوزه  IT باشید، حتما سایت‌آی‌تی‌باز (www.itbaz.net) را می‌شناسید و حتما مشخصات، نحوه خرید و قیمت hp dl380 g10 و مجموعه‌ای گسترده از سرورها و تجهیزات دیتاسنتر را در این سایت دیده‌اید و درباره آن خوانده اید.

در این مقاله ما به بررسی سرورهای رکمونت اچ پی (HPE Rackmount Servers) در سایت ‌آی‌تی‌باز می‌پردازیم. این سایت اکنون به عنوان یکی از پیشروهای صنعت دیتاسنتر شناخته می‌شود و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سرور رکمونت hp چیست؟

سرورهای HPE در مدل‌ها و طرح‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌شود. سرورهای ایستاده (Tower) سرورهای رکمونت (Rackmount)، سرورهای تیغه‌ای (Blade) از جمله گروهای اصلی سرورهایی هستند که شرکت HPE بر اساس نیازهای مختلف مصرف کنندگان به بازار عرضه می‌کند.

در این میان سرورهای رکمونت یا سرورهای قابل نصب در رک (رک فضایی است به شکل کمد که سرورها به صورت کشویی در آن نصب می‌شوند)، خواهان بسیار دارد.

دلایل زیادی وجود دارد که سازما‌ن‌ها به دنبال سرورهای Rackmount می‌آیند، در این مقاله نمی‌خواهیم زیاد درباره این موضوع صحبت کنیم. بلکه قصد ما شناخت سرور اچ‌پی و مشخصات اصلی آن برای کارهای پردازشی است.

سرور hp چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهتر است سوال خود را اینگونه بپرسیم که داده‌ها در سازمان‌ها به چه شکل‌های پردازش می‌شوند؟ در واقع سرورهای اچ‌پی راهکارهایی برای پاسخگویی به نیازهای پردازش داده در سازمان‌ها هستند و به همین خاطر سرور hp و یا هر سرور دیگری نیز تابعی از نیازهای پردازشی و راهکارهای قابل ارائه است.

به صورت کلی ما در پردازش داده‌ها در سازمان‌ها به سه نیاز اصلی، ارتباطات (Networking) ، پردازش (Computing) و ذخیره‌سازی (Storage) نیازمند هستیم. البته برخی لایه امنیت (Security) را نیز به این مدل اضافه می‌کنند. در لایه ارتباطات شما کاربران و سرورها و منابع شبکه را به هم متصل می‌کنید و در واقع مسیرهای ارتباطی و سیلان داده را مشخص می‌کنید، در لایه پردازش، داده‌ها را بر حسب نیازهای مطرح شده پردازش می‌کنید و در نهایت در لایه ذخیره‌سازی داده‌ها را در مکانی امن ذخیره‌سازی می‌کنید. لایه امنیت برای اطمینان از سلامت تبادل ، پردازش و ذخیره‌سازی داده‌ها به کار گرفته می‌شود و نیازمند مفاهیم دیگری است که در مقالات آینده بیشتر درباره آن توضیح خواهیم داد.

سرور hp به عنوان یکی از بهترین راهکارها برای پاسخگویی به هر سه نیاز سازمان برای ایجاد ارتباطات شبکه‌ای، پردازش‌های مجازی و فیزیکی و ذخیره‌سازی منابع داده است. اما چه طور شرکت HPE، این غول فناوری‌های اطلاعاتی به این نیازها پاسخ می‌دهد موضوعی است که در ادامه این مقاله بیشتر آن را توضیح می‌دهیم.

بنا بر آنچه که که گفته شد، سرور‌های اچ‌پی از کارت‌های شبکه سریع با قابلیت پشتیبانی از فیبرهای نوری بهره می‌برند. این کمک می‌کند که سرعت تبادل داده در این سرورها به مرز 40 تا 100 گیگابیت بر ثانیه برسد که حجم فوق‌العاده‌ای، حتی برای شبکه‌های شلوغ است.

از طرف دیگر برای پردازش داده‌ها امکان نصب تا 4 پردازنده بر روی برخی از مدل‌های سرور hp وجود دارد، تعداد هسته‌های نیز می‌تواند تا 48 هسته افزایش پیدا کند، یعنی به زبان ساده‌تر هر پردازنده می‌تواند به شکل 48 پردازنده مجزا از هم عمل کند. از آنجا که این پردازنده‌ها از فناوری‌های رشته‌ای پشتیبانی می‌کنند، لذا پردازنده‌های سرور hp می‌توانند قدرت پردازشی تا دو برابر تعداد هسته‌هایشان را در اختیار کاربر قرار دهند.

اما پردازش فقط محدود به تعداد هسته‌ها و یا تعداد پردازنده‌های سرور hp نیست، در کنار هسته‌ها و پردازنده‌ها، حافظه‌های سریعی نظیر کش‌ها و رم‌ها قرار می‌گیرند که باید با سرعت زیاد اطلاعات را در اختیار پردازنده قرار دهند و یا آن‌ها را ثبت کنند.

سرور hpe می‌تواند تا 96 اسلات رم تا ظرفیت بیش از 12 ترابایت را پشتیبانی کند. در برخی از مدل‌ها با استفاده از رم‌های 256 گیگابایتی امکان دستیابی به فضاهای بیشتر رم وجود دارد. این حجم از فضای رم، سرور hp را تبدیل به یک سرور بی بدیل برای فرایندهای مجازی‌سازی، پردازش‌های سنگین و یا کارهای گرافیکی بسیار حجیم (مثل ویرایش ویدئو) می‌کند.

رم‌های به کار رفته در سرور hp از فناوری هایی نظیر تصحیح خطا (ECC)، حالت پایدار داده (HPE Persistence) و نیز قابلیت‌های دیگر پشتیبانی می‌کند. تمامی این موارد سبب می‌شود که جریان اطلاعاتی بدون خطا و بدون از دست رفتن در شرایط بحرانی به سی‌پی‌یو رسیده و از آن به بخش‌های دیگر انتقال داده شود.

در کنار پردازنده‌ها و رم‌های با قدرتی که در سرور hp به کار رفته است، شاسی سرورها نیز بسیار تقویت شده و به روز هستند. در نسل‌های دهم این سرور نظیر سرور hp dl380 g10 ، شاسی با تغییرات زیادی هم در ساختار و هم در معماری‌های اجزا مواجه بوده است. هدف شرکت HPE از این تغییرات آن بوده است که سرورها را برای به کارگیری در فضاهای ابری و دیتاسنترهای بزرگتر و نیز نرم‌افزارهای هوش‌مصنوعی بهینه‌تر کند. این کار سبب می‌شود که این سرورها امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار ادمین‌ها و کاربران قرار دهند.

در شاسی سرور hp امکانات زیادی قرار داده شده است. این شاسی‌ها می‌توانند از انواع اسلات‌های توسعه نظیر PCIe و M2 پشتیبانی کنند، همچنین این امکان را دارند که از انواع حافظه‌ها نظیر SSD، HDD و NVMe پشتیبانی کنند.

بسته به نوع مدل سرور، شاسی‌ها امکان نصب یک، دو، یا چهار پردازنده را به ما می‌دهند و تعداد رم‌ها نیز می‌تواند از یک تا 96 اسلات رم بسته به مدل متغیر باشند.

در کنار این شاسی سرور hp از قابلیت‌های خوبی برای نصب کارت‌های شبکه سریعی (با سرعت‌های 1، 10 و 100 گیگابیت بر ثانیه)، کارت‌های توسعه‌ای و بای‌های و نیز پورت ها، بهره‌مند است. این امکانات سبب می‌شود که ارتباط با این سرور بسیار راحت باشد و طیف واقعا گسترده‌ای از سخت‌افزارها و نرم‌افزارها بتوانند با آن هماهنگ شوند.

سرور‌های اچ‌پی، تنها یک مجموعه الکترونیکی ساده با برنامه ریزی استاتیک نیستند، این سرورها در سال‌های اخیر دستخوش تغییرات گسترده‌ای شده‌اند و از سرورهای با برنامه‌های ثابت تبدیل به ماشین‌های هوشمند هم در زمینه سخت‌افزار و هم نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

اکنون مجموعه‌ای گسترده از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای هوشمند می‌توانند بر روی سرور hp نصب شوند و به کاربران خدمت دهند.

سرور hp سروری هوشمند برای آینده

هنگامی که ما به تعریف آینده دیتاسنترها می‌پردازیم، مجازی‌سازی، هوشمندی، امنیت، سادگی، یکپارچگی، به روز بودن و هماهنگی بین تمامی اجزای دیتاسنترها از جمله چیزهایی است که درباره آن صحبت می‌کنیم. در‌آی‌تی‌باز ما مجموعه‌ای کامل از مقالات علمی را به شما ارائه کردیم که در آن‌ها درباره این خصوصیات صحبت کردیم. اما وقتی صحبت از سرور hp می‌شود این مفاهیم شکل دیگری می‌گیرند.

شرکت HPE به عنوان یکی از پرچمداران عرصه دیتاسنترها شناخته می‌شوند، بسیاری از چیزهایی که ما امروز درباره دیتاسنتر می‌دانیم در واقع مفاهیمی است که برای اولین بار توسط این شرکت و یا شرکت‌های وابسته به آن در دنیای فناوری اطلاعات ارائه شده است.

در ‌آی‌تی‌باز ما در مقالات متعددی سعی کردیم که تاریخچه فناوری‌ها را بررسی کنیم و در اکثر آن‌ها نقش شرکت HPE در توسعه آن‌ها را نشان دادیم.

هنگامی که پای آینده به میان می‌آید، سه گرایش اجتناب ناپذیر است، این سه گرایش عبارتند از «هوشمندسازی»، «ابری‌سازی» و «یکپارچگی».

در سرور hp هر سه مورد این مفاهیم به خوبی خودشان را نشان میدهند.

نرم‌افزارهایی مانند HPE OneView، HPE iLO ، HPE InfoSight و غیره امکان نظارت، مدیریت و کانفیگ هوشمند را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تمامی سرورهای hp به شکل بسیار ماهرانه‌ای می‌توانند با سرویس‌های دیگری ارتباط بر قرار کنند.

خرید سرور hp

اگر بخواهیم از ویژگی‌های سرور hp سخن بگوییم، ما باید هزاران فناوری را به صورت موشکافانه بررسی کنیم و از هزاران ترکیب فناورانه سخت بگوییم. این در شرایطی است که رشد تکنولوژی در همین جا متوقف شود.

اما قصد ما در اینجا تنها آشنا کردن شما با سرور hp بود، اگر علاقمند به موارد مرتبط هستید می توانید به سایت آی‌تی‌باز مراجعه کنید.

با این حال شاید به عنوان یک خریدار به دنبال یک مرجع معتبر برای خرید سرور hp هستید. در اینجا ما باز هم سایت ‌آی‌تی‌باز را به شما معرفی می‌کنیم.

در این سایت شما می‌توانید انواع سرورهای اچ‌پی را در آن بیابید و همچنین با استفاده از ابزارهای نوین خرید دیجیتال آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین کانفیگ را انتخاب کنید.

اگر به دنبال مشخصات، ویژگی‌ها و یا قمیت سرورهای HPE هستید، بهترین راهکار سر زدن به سایت‌آی‌تی‌باز (www.itbaz.net) است.

قمیت سرور hp


از سوالات پر تکراری که بسیار از ما پرسیده می‌شود، این است که قیمت سرور اچ‌پی چقدر  است؟ یا پرسش هایی نظیر «آیا سرور hp پشتیبانی لازم را دارد؟»، «آیا سرور hp اصل در بازار ایران وجود دارد؟» و بسیار از پرسش‌های دیگر. ما در اینجا به برخی از مهم‌ترین پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم.

اول: قیمت سرور اچ پی معلول عوامل مختلفی است. برای مثال در دیتاسنترهایی معمولی که از قطعات سرور ارزانتری استفاده می شود، قیمت سرور hp‌ کاهش پیدا می کند، در حالی که در دیتاسنترهای عظیم و با کارهای پردازشی سنگین و حجم داده های بالا قطعا باید از قطعات و تجهیزات سرور قوی تری پیدا کرد و در نتیجه قیمت سرور hp‌ نیز افزایش پیدا می کند. در کنار این موارد، لایسنس ها، نرم افزارها و خدمات جانبی که در کنار سرور تحویل می گیرید و نیز اصل بودن قطعات و حتی قیمت ارز نیز می تواند پازل قیمت سرور hp‌ را شکل دهد.

در آی تی باز این بستر فراهم شده است که شما با استفاده از ابزارهای مختلف بتوانید به مقایسه محصولات پرداخته و آخرین قیمت سرورها مطلع گردید ، به اضافه آنکه امکان بهره گیری از مشاوره های رایگان فنی را نیز دارید. همچنین کیفیت و اصالت قطعات سرور و تجهیزات دیتاسنتر ارائه شده تضمین شده است.

دوم آنکه سرور hp یکی از گسترده‌ترین پشتیبانی‌های فنی در دنیا را دارد و به همین خاطر با خیال راحت نسبت به خرید خود اقدام کنید.

سوم آنکه سایتی نظیر سایت ‌آی‌تی‌باز با مجموعه‌ای گسترده از ابزارها به شما در خرید موفق کمک می‌کند. شما در ‌آی‌تی‌باز می‌توانید به راحتی قیمت، مشخصات و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید.

برای مثال اگر شما به دنبال قیمت hp dl380 g10 باشید، به راحتی می‌توانید به سایت‌آی‌تی‌باز، قسمت سرورهای رکمونت مراجعه کنید و در آنجا آخرین قیمت hp dl380 g10 را مشاهده کنید.

اگر باز هم درباره خرید، مشخصات و یا سایر موارد سرور hp سوالی داشتید، می‌توانید با مشاورین ‌آی‌تی‌باز در تماس باشید، آنها با کمال میل شما را در مراحل، طراحی، خرید، نصب، راه اندازی و نگهداری کمک می‌کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین