ادامه برگزاری مسابقات فوتبال مثل بمب بیولوژیکی است!  

گروه ورزشی الف،   3990221153

رئیس ستاد مبارزه با کرونا در ورزش گفت: اگر در هفته پیش رو تعداد مبتلایان به ویروس کرونا روند کاهشی پیدا کند می توانیم وزارت بهداشت و درمان را درباره آغاز فعالیت های ورزشی راحت تر قانع کنیم.

به گزارش مهر، مهرزاد خلیلیان در گفتگو با رادیو «گفت و گو» با تاکید بر اینکه اولویت نخست ورزش کشور، سلامت ورزشکاران است، عنوان کرد: کارشناسان بهداشتی فعال در حوزه ورزش پیش بینی کردند که ادامه برگزاری مسابقات فوتبال مانند انفجار یک بمب بیولوژیک است.

وی افزود: آنچه که در سنسیو ایتالیا و موجب کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان ایتالیایی شد عشق و علاقه آنها به فوتبال و اصرار بر ادامه برگزاری مسابقات بود.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا در ورزش درباره تعطیلی لیگ‌های سراسر دنیا گفت: تصمیم‌های متفاوتی در قسمت‌های مختلف دنیا درباره ادامه برگزاری مسابقات گرفته شده است. برخی از آنها اقدام به تعطیلی و برخی نیز تصمیم به بازگشت به روال گذشته و ادامه تمرینات را دارند.

خلیلیان در بخش دیگری از برنامه «ورزش بدون ویرایش» تاکید کرد: تاکنون هیچ گونه خبری مبنی بر اجازه بازگشایی تمرینات در ورزشگاه‌های کشور وجود ندارد. البته با در نظر گرفتن آمارهای سه روز گذشته که نشان از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ دارد، احتمال بازگشایی در این هفته کم است.

وی گفت: خوشبختانه بر اساس بیانیه دوازدهم که با همکاری وهماهنگی وزارت ورزش اعلام شده است، تمرینات ورزش‌های انفرادی و بدون تجمع در شهرهای سفید و با رعایت فاصله گیری فیزیکی قابل بازگشایی هستند.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، تصمیم گیری درباره تعطیلی ورزش را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: صدها باشگاه بدنسازی که برای تعداد زیادی از افراد اشتغال ایجاد کرده بود غیر فعال شده و وضعیت اقتصادی این افراد را دشوار کرده است. از این رو برای تصمیم گیری برای چنین موضوع مهمی باید معیشت خانواده‌ها را نیز درنظر گرفت.

خلیلیان، بازگشت به روند عادی را وابسته به شرایط شیوع ویروس و تعداد مبتلایان دانست و اظهار کرد: ممکن است در هفته‌های آینده با بهبود شرایط و با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت خبرهای خوبی درباره بازگشایی ورزشگاه‌ها اعلام کنیم.

وی گفت: جلسات متعددی با وزارت ورزش برگزار شده و پروتکل‌های بهداشتی متعددی به آنها ارائه شده که در حال مطالعه و بررسی شرایط در جهت بازگشایی فعالیت‌های ورزش هستند.

خلیلیان اظهار امیدواری کرد: متأسفانه هر روز عوارض جدیدی از این ویروس کشف می‌شود و فرضیات قبلی را تحت الشعاع قرار می‌دهد، به همین دلیل تصمیم گیری درباره آن بسیار مشکل و پیچیده است. اگر در هفته پیش رو تعداد مبتلایان به ویروس کرونا روند کاهشی پیدا کند، ما می‌توانیم وزارت بهداشت و درمان را درباره آغاز فعالیت‌های ورزشی راحت تر قانع کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به پیش بینی‌های علمی، موج دوم این ویروس در آبان ماه رخ خواهد داد و فکر پایان کرونا ساده لوحانه است، از این رو ما محکومیم روش زندگی مسالمت آمیز با ویروس را بیاموزیم تا فعالیت‌های ورزشی را از سر بگیریم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین