ایجاد یک کسب و کار پر رونق نیازمند چه ابزارهایی است

گزارش بازرگانی،   3990221100

در این مقاله در مورد ابزارهایی همچون هیتر ، رطوبت ساز و شیر سردکن که در راه اندازی و تجهیز کسب و کارهایی همچون گلخانه ی تولید انواع گل و گیاه و کارگاههای تولید موارد لبنی کاربر دارند صحبت خواهیم کرد .

یک گلخانه ی صنعتی به چه ابزاری نیازمند است ؟

ایجاد گلخانه و کسب و کارهای مشابه امروزه رونق بسیاری گرفته است و با توجه به امکان تولید انواع گل و گیاه ، سبزیجات ، میوه ها و ... در گلخانه ها ، میزان تولید کمتر از تقاضا می باشد و در نتیجه امکان گسترش این کسب و کارها همچنان وجود دارد. در بیشتر گلخانه های عرضه کننده که کمتر به کار تولید مشغول می باشند ، همچون غرفه های بازارهای گل و مغازه های گل فروشی ، نیاز چندانی به استفاده از تجهیزات صنعتی مربوط به گلخانه ها احساس نمی شود و با ابزارهای ساده نیز امکان راه اندازی این کسب و کارها وجود دارد .

اما در گلخانه های صنعتی و تولید کننده ، در صورت استفاده از تجهیزات مدرن ، بازدهی افزایش یافته و سود حاصل به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داشت .

از مهمترین مواردی که در طراحی و تجهیز این گلخانه ها می توان به ان اشاره کرد ، سیستم های آبیاری ، سیستم های گرمایشی ، سیستم های سرمایشی ، رطوبت رسان ها ، تجهیزات مربوط به اندازه گیری المان ها و ... می باشد .

در ذیل به تفسیل در مورد برخی از این سیستم ها صحبت خواهیم کرد.

سیستم های گرمایشی :

تامین دمای مورد نیاز در گلخانه های تولیدی از اهمیت بسیار بالای برخوردار بوده و یکی از اصول مهم در مدیریت این مراکز می باشد . با توجه به اینکه گیاهان نیازمند دمای مناسب برای پرورش صحیح می باشند ، عدم تامین این دما در پرورش این گیاهان اختلال ایجاد کرده و در برخی موارد ، دمای بسیار سرد و یا بسیار گرم سبب از بین رفتن گیاهان می شوند.

توجه به این نکته الزامی است که سیستم تحمل گرما و سرما در گیاهان مختلف متفاوت می باشند ، از این رو تولید کنندگان تخصصی گل و گیاه ، غالبا در سالن های نگهداری گیاهان ، به پرورش خانواده های یکسانی از گیاهان پرداخته و هر نوع گیاهای را در سالن ها قرار نمیدهند .

به منظور تامین دمای مناسب از تجهیزات مختلفی استفاده می شود .

هیترهای گرمایشی از مهمترین تجهیزات مورد استفاده به منظور افزایش دما در فصول سرد سال می باشند . هیتر ها انواع مختلفی دارند که از شناخته شده ترین آنها می توان به انواع هیتر آتش درون اشاره کرد.

عملکرد این هیتر ها توسط کنترلر های مخصوص و ترموستات ها کنترل میشود . دمای مناسب برای سالن توسط اپراتور در ترموستات وارد می شود ، پس از شناسایی دما در سالن توسط سنسورهای دقیق ، این مقدار به کنترلر اعلام میشود ، کنترلر مقدار اعلام شده را به ترموستات فرستاده و ترموستات هیتر را روشن یا خاموش می کند . در برخی موارد امکان تنظیم دمای هیتر نیز وجود دارد که در این صورت دما افزایش یا کاهش داده میشود .

از سیستم های سرمایشی مختلف میتوان به هواکش ها و فن های تهیه و ... اشاره کرد . این سیستم ها در برخی مواقع به گونه ای نصب میشوند که سیرکالیسیون هوای مناسبی را در داخل گلخانه بخصوص گلخانه های بسیار بزرگ مهیا سازند.

رطوبت ساز

از دیگر موارد بسیار مهم در گلخانه ها استفاده از تجهیزات ایجاد کننده ی رطوبت می باشد . در برخی از گیاهان و گلها وجود رطوبت در فرایند پرورش و رشد بسیار ماثر می باشد . از این رو از دستگاه های رطوبت ساز به منظور تولید رطوبتی کنترل شده استفاده می شود .

رطوبت سلز با توجه به متراژ مورد نیاز انتخاب میشود . یکی از بهترین رطوبت ساز ها برای سالن های بسیار بزرگ رطوبت ساز نازلی می باشد . در این سیستم با توجه به نیاز کاربر ، نازل در قسمت های مختلف سالن نصب شده و نیاز محیط با اعلام کاربر رفع خواهد شد . در این سیستم ها نیز امکان استفاده از کنترلر و ترموستات های مخصوص به منظور سنجش دقیق رطوبت و متعادل نگهداشتن آن وجود دارد .

همچنین برای محیط های کوچک از رطوبت رسان های پروانه ای و یا رطوبت رسان های التراسونیک نیز استفاده می شود. این دو نمونه امکان خنک سازی محیط را با ایجاد بخار سرد و یا حرکت پروانه خواهند داشت .

برای بهره برداری از یک کارگاه لبنیاتی چه ابزاری لازم است ؟

از دیگر مشاغلی که در چند سال اخیر رونق بسیاری داشته اند ، کارگاههای تولید مواد لبنی سنتی می باشند. برخلاف کارخانجات تولید مواد لبنی که به مواد تولیدی خود مواد افزودنی و نگهدارنده به منظور افزایش ماندگاری آنها می افزایند ، سالن ها و کارگاه های تولید مواد لبنی ، هیچ ماده ی اضافی به تولیدات خود نمی افزایند و از این روست که این مواد نیز طرفداران بسیاری دارد .

از سویی دیگر با افزایش جمعیت و مهاجرت جمعیت روستایی به مناطق شهری نیاز به دسترسی آسانتر به مواد لبنیاتی سنتی نیز افزایش یافته است . از این رو ایجاد کسب و کارهای همردیف کارگاههای لبنیاتی میتواند بسیار سودمند باشد .

استفاده از تجهیزات مدرن در این کارگاه ها علاوه بر افزایش کیفیت محصول تولیدی بر مصرف انرژی کارگاه ، نیاز به کارگر و ... نیز تاثیر گذار بوده و در نهایت سود حاصله را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد . از این دستگاه ها می توان به ابزارهایی همچون دستگاه های شیر سردکن ، پخت شیر ، ماست بند ها ، کره گیر ها و ... اشاره کرد .

این دستگاه ها در صورتی که به صورت استاندارد و مطابق با اصول بهداشتی تولید شده باشند قابل استفاده می باشند . همچنین بهره مندی از تکنولوژی های روز در تولید این دستگاه ها ، طول عمر و کارایی آنها را بالا برده و از مصرف انرژی آنها به مقدار قابل توجهی می کاهد.

نتیجه گیری :

در این مقاله به صورت کلی در مورد دو کسب و کاری که امکان کسب درآمد از آنها روز به روز افزایش پیدا میکند اشاره کردیم . اما سوال مهم این است که این تجهیزات را از چه مکانی خریداری کنیم ؟ آیا محل مناسبی برای مقایسه و بررسی مشخصات فنی این محصولات وجود دارد ؟

فروشگاه اینترنتی دکتر قشلاق که در اختیار صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق می باشد از جامع ترین و معتبرترین مراکز عرضه ی تجهیزات صنعتی می باشد. این ماشین سازی نزدیک به 3 دهه ، از تولید کنندگان برتر کشوری بوده و یکی از شناخته شده ترین انها محصوب می شود. تولید محصولات مدرن و احترام به تولید کننده سبب افزایش محبوبیت هرچه بیشتر این برند در بین مصرف کنندگان بوده و نام دکتر قشلاق را به نامی ماندگار در صنعت تولید تجهیزات صنعتی کشور تبدیل کرده است .

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین