برنامه‌ریزی هوآوی برای رونمایی از محصولات جدید مجهز به چیپ‌ست Kirin A۱

گزارش بازرگانی،   3990220085

هوآوی قصد دارد طیف جدیدی از محصولات الکترونیکی پوشیدنی مجهز به چیپ‌ست Kirin A۱ را مانند اسپیکر، هدفون و عینک هوشمند معرفی کند. این محصولات با تمرکز روی مصرف بهینه انرژی و پشتیبانی از فناوری پیشرفته ارتباط بلوتوثی رونمایی خواهند شد.

هوآوی در رویداد IFA 2019 از اولین چیپ‌ست جهان با پشتیبانی هم‌زمان از بلوتوث ۵.۱ و بلوتوث کم‌مصرف ۵.۱ ویژه دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی با عنوان Kirin A1 رونمایی کرد. هدست جدید بلوتوثی هوآوی یعنی Huawei FreeBuds 3 که مجهز به این پردازنده است و اولین ساعت هوشمند مجهز به Kirin A1 با عنوان Huawei Watch GT 2 به عنوان محصولی جذاب در دسته‌ای متفاوت از دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی، در رویداد IFA 2019 معرفی شدند. 

به نظر می‌رسد تمرکز هوآوی در استفاده از این چیپ‌ست همچنان ادامه دارد و در آینده شاهد رونمایی از محصولات جدید دیگری مجهز به Kirin A1 خواهیم بود. 

هدفون‌ها، عینک هوشمند و اسپیکر هوشمند مجهز به چیپ‌ست Kirin A1 برای عرضه در سال ۲۰۲۰ و سال ۲۰۲۱ درنظر گرفته شده‌اند. مدیر بخش بازاریابی هوآوی اعلام کرده این شرکت به دنبال توسعه استفاده از Kirin A1 و افزایش دامنه و تنوع دستگاه‌های مجهز به این چیپ‌ست در دو سال آینده است. 

اندازه چیپ‌ست Kirin A1 کوچک‌تر از چیپ‌ست پرچمدار سری Kirin 990 و همچنین چیپ‌ست Apple H1 است. این محصول از قابلیت انتقال اطلاعات با استفاده از فناوری بلوتوثی دو کاناله متقارن بهره می‌برد. نکته قابل توجه، تاخیر کم‌تر و مصرف‌ انرژی پایین‌تر به دلیل معماری پیشرفته این تراشه در مقایسه با دیگر محصولات حاضر در بازار است؛ خصوصیاتی که باعث ارائه بهترین عملکرد ممکن از این چیپ‌ست می‌شود.

Kirin A1 برپایه طراحی هسته پردازشیARM Cortex-M7 توسعه یافته که برای مدیریت مناسب مصرف انرژی در دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا، دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی و سنسورها، بهینه‌سازی شده است. هوآوی مدعی شده استفاده از این طراحی باعث شده تا Kirin A1 با جریان مصرفی بسیار کم به میزان 10uA/MHz بتواند پیشتاز بازار شود. همان‌طور که گفتیم Kirin A1 اولین چیپ‌ست جهان با پشتیبانی همزمان از Bluetooth 5.1 و Bluetooth 5.1 LE است. 

تمام فاکتورهای یادشده، به عملکرد بهینه باتری در محصولاتی نظیر هدفون‌های بی‌سیم کمک خواهد کرد. در خصوص ابزارهای پوشیدنی متمرکز روی سلامتی و تناسب اندام نیز هوآوی مدعی شده Kirin A1 پشتیبانی از چند سنسور پیشرفته شامل سنسور تشخیص تعداد ضربان قلب و ژیروسکوپ شش محوره را پشتیبانی می‌کند. این امر به اندازه‌گیری دقیق ضربان قلب، تشخیص ریتم عملکرد قلب و پایش وضعیت خواب کاربر، به صورت دقیق‌تر و در بازه‌های زمانی بهینه‌تر کمک خواهد کرد. دست‌یابی به این سطح عملکرد، بدون مصرف زیاد باتری انجام می‌شود. 

به کمک پردازنده Kirin A1 در محصولی نظیر Huawei FreeBuds 3 امکان استفاده از قابلیت‌هایی نظیر کاهش نویز، حذف بازگشت و اکوی صدا و بالاخره امکان تشخیص گفتار فراهم شده است. آن‌طور که اعلام شده فناوری انتقال متقارن دو کاناله، به کاهش تاخیر صدا و همچنین کاهش تاثیر تداخل سیگنال‌های رادیویی کمک قابل توجهی کرده و میزان توان مصرفی لازم برای انتقال صدا به هر گوش نیز کاهش یافته است. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین