انتقاد آیت‌الله جنتی از نمایندگان/اختلاف شدید تيم احمدی نژاد درباره مجلس یازدهم/آمار کرونا دوباره صعودی شد/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس بیشتر است

گروه سیاسی الف،   3990217152 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

انتقاد آیت‌الله جنتی از نمایندگان/اختلاف شدید تيم احمدی نژاد درباره مجلس یازدهم/آمار کرونا دوباره صعودی شد/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس بیشتر است

آمار کرونا دوباره صعودی شد

کیانوش جهانپور، بعد از ظهر چهارشنبه با اشاره به ۱۶۸۰ مورد جدید کرونا در کشور گفت: تاکنون ۱۰۱ هزار و ۶۵۰ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: روند صعودی آمار مبتلایان در کشور قابل توجه است.

جهانپور، آمار بهبود یافتگان را بیش از ۸۱ هزار و ۵۸۷ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد فوتی‌ها با ۷۸ مورد جدید، به ۶ هزار و ۴۱۸ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان از ۱۰۰ هزار نفر عبور کرد

***

تغییری به وجود نیامده، تهران همچنان آلوده است 

علیرضا زالی، فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: گروه‌های پرخطر از حضور در سطح شهر اجتناب کنند؛ چرا که تغییری در شرایط بوجود نیامده و شهر تهران به عنوان شهری آلوده تلقی می‌شود و بسیاری از سطوح به ویروس کووید ۱۹ آلوده است.

زالی افزود: در مناطقی که ترددها و تراکم جمعیت بیشتر است، افراد مستعد که در گروه‌های پرخطر ابتلا به این ویروس قرار دارند، در معرض خطر بیشتری هستند و باید بیشتر از سایرین توصیه‌ها را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید:

زالی: تهران به عنوان شهر آلوده به ویروس کرونا تلقی می‌شود

***

سردرگمی در وضعیت سفید و قرمز 

روزنامه آرمان ملی نوشت: امروزه در ميان تناقض‌گويي برخي از مسئولان، مردم در شهر و محل زندگي‌شان نمي‌دانند شرايط عادي است يا قرمز. يکي از مسئولان اعلام مي‌کند 132 شهرستان در وضعيت سفيد قرار دارد و چند ساعت بعد يک مسئول ديگر مي‌گويد که 15 استان در آستانه وضعيت قرمز و موج دوم کرونا قرار دارند و اين تناقض‌گويي در ارائه اخبار، آن‌هم در مدت چند ساعت، موجب بي‌اعتمادي مي‌شود. شما ببينيد که در مدت 45 روز گذشته چند نوع دستورالعمل براي مردم در نظر گرفته شد، در ابتدا رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي، بعد فاصله گذاري هوشمند و حالا نيز وضعيت سفيد و قرمز شهرهاي کشور مردم را تا حدي سردرگم نموده است. حتي برخي از مسئولان معتقدند که وضعيت سفيد شهرها، نشانه شرايط عادي نيست!

کاش يک نفر در بدنه دولت و وزارت بهداشت، براي ميليون‌ها نفر به‌طور شفاف اعلام کند که وضعيت شهرهاي ما چگونه است. بي‌ترديد هر موضوعي يک تعريف مشخص دارد و وقتي مي‌گوييم وضعيت فلان شهر سفيد است، بايد تعريف مشخصي از وضعيت سفيد يا قرمز داشته باشيم. 

بیشتر بخوانید:

روند صعودی کرونا در نیمی از استان‌ها

***

«سینا کمالخانی» از راه یافتن به مجلس یازدهم باز ماند

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران با اشاره به عدم تأیید مدرک تحصیلی برخی منتخبان گفت: بعد از بررسی‌های مفصل شورای نگهبان از وزارت آموزش عالی و دستگاه‌های دیگر مشخص شد موسسه‌ای که مدرک تحصیلی نماینده منتخب را صادر کرده، مجوز رسمی از وزارت علوم ندارد و طبعا مدرکی هم که صادر شده قابل اعتبار نیست.

او افزود: نهایتا رأی شورای نگهبان این بود که  منتخب  تفرش و آشتیان از راه یافتن به مجلس یازدهم بازخواهد ماند، مراتب این موضوع به صورت مکتوب به وزارت کشور ابلاغ خواهد شد و دستگاه‌های دیگر می‌توانند موضوع را از طریق دستگاه‌های قضایی پیگیری کنند که آیا جعلی صورت گرفته یا خیر.

بیشتر بخوانید:

مدرک تحصیلی «سیناکمالخانی» فاقد اعتبار رسمی است

***

 برخی به دنبال بی‌خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان هستند

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان صبح امروز گفت: در حالی که ما مدت‌ها و پیش از برگزاری انتخابات اخیر، درباره اصلاح قانون انتخابات فریاد زدیم و مطالبه کردیم، اما مجلس محترم هیچ توجهی به این امر نکرد و حالا و در روز‌های پایانی خود تازه به فکر اصلاح قانون انتخابات آنهم با این کیفیت افتاده است... متاسفانه طرح اخیر نه تنها هیچ نسبتی با سیاست‌های کلی انتخابات ندارد بلکه با هدف بی خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان طراحی و تصویب شده است.

آیت‌الله جنتی: اصلاح قانون انتخابات باید ناظر به سیاست‌های کلی انتخابات باشد

***

تحلیل رسانه ها درباره کرسی ریاست مجلس

ایسنا نوشت: ... در این مدت علاوه بر قالیباف نام های دیگری هم برای ریاست مجلس آینده مطرح شده است. از مرتضی آقاتهرانی که حمایت اعضای جبهه پایداری را پشت سر خود می بیند گرفته تا مصطفی میرسلیم که به گفته اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ، "پیشنهاد حزب موتلفه اسلامی برای ریاست ‎مجلس یازدهم است". از علی نیکزاد که مدعی است دست کم ۵۰ مدیر دولت احمدی نژاد در مجلس یازدهم حامی او هستند تا محمد مهدی زاهدی که به دلیل سوابق و مدارج علمی اش خود را یکی از کاندیداهای اصلی ریاست می داند. شمس الدین حسینی که در دولت دوم احمدی نژاد وزیر امور اقتصادی و دارایی بوده هم در این مدت رسما اعلام کرده است که نامزد انتخابات ریاست مجلس می شود.

آرمان ملی نوشت: کمتر از 22 روز تا شروع به کار نمايندگان در مجلس يازدهم باقي مانده است وهرچه به اين تاريخ نزديک‌تر مي‌شويم تب و تاب براي تصميم‌گيري درخصوص انتخاب رئيس مجلس و به تبع آن بيشتر خواهد شد در پي آن هم بازار لابي‌ها گرم مي‌شود.

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: جريان اصلاحات در جريان رياست مجلس مهم شمرده نمي‌شود و موثر نيستند. اندک اصلاح‌طلبان مجلس جايگاهي در اين نهاد ندارند. من فکر مي‌کنم رقابت نهايتا بين قاليباف و حاجي‌بابايي شکل بگيرد هرچند نيکزاد هم تلاش خواهد کرد اما در نهايت حاجي‌بابايي پيشگام خواهد شد. امثال فريدون عباسي بيشتر سروصدا مي‌کنند اما فکر نمي‌کنم در رقابت‌ها نقش پررنگي داشته باشند.

او با اشاره به اينکه اصلاح‌طلبان نقشي در رقابت بر سر کرسي رياست در مجلس نخواهند داشت، افزود: فراکسيون اصلاح‌طلبان امروز تکليف مشخصي ندارد و تاثيرگذاري قابل دفاعي هم ندارد مگر اينکه آراي آنها روي مرز باشد، اما در مجموع بيش از اصلاح‌طلبان در مجلس يازدهم مستقلين مي‌توانند تاثيرگذار باشند. جبهه پايداري و قاليباف در وزن‌کشي و رقابت قرار دارند مگر آنکه آراي قوميتي موثر واقع شود که بعيد است.

اما احمد حکیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح طلب به آفتاب یزد می گوید: اگر فکر می‌کنید مجلس یازدهم از لحاظ طیف فکری یک دست و دارای اکثریت‌هایی تاثیرگذار است باید تجدید نظر کنید زیرا تکثیر و تعدد سلایق در این مجلس به قدری زیاد است که مشکل بتوان یک اکثریت همه کاره در مجلس پیدا کرد. این را می‌توان از اختلافات دامنه دار قبلی متوجه شد جایی که برای تهیه ی یک لیست 20 نفره نیز به مشکل بر می‌خوردند و تازه آن دعواها متعلق به بیرون از بهارستان بود پس از حالا می‌توان حدس زد زیر سقف بهارستان چه دعواهای درونی و چه اختلافات پنهانی که برملا نشود و این یعنی همچنان می‌توان به برخی از اقلیت‌های کم تعداد اما با تاثیری قابل تامل امیدوار بود حتی اقلیت‌هایی از اصلاح‌طلبان و مستقل‌ها اگرچه بازهم نمی‌توان از کسانی نگفت و ننوشت که هر حرفی را با صدای بلند خواهند زد.

ایرنا نوشت: در میدان رقابت اما رقبای دیگر هم در تلاش هستند ... زاکانی کنار رفته اما «مرتضی آقا تهرانی» همچنان گزینه مطرح است شاید با شانس کمتر، از بهاریون و نزدیکان دولت سابق «علی نیکزاد» وزیر راه و شهرسازی، «شمس‌الدین حسینی» وزیر امور اقتصادی و دارایی و «فریدون عباسی»  هر سه بر کاندیداتوری خود با وجود تمام رایزنی‌های صورت گرفته تاکید دارند. سنتی‌های اصولگرا مانند موتلفه اسلامی هم جز به ریاست «مصطفی میرسلیم» راضی نیستند.

 با این همه اما به نظر می‌رسد شانس قالیباف برای نشستن به روی صندلی شماره یک بهارستان از دیگر رقبا بیشتر است «حسن غفوری‌فرد»، فعال سیاسی اصولگرا گفته است: «توافق نهایی نیست اما ظاهرا بر روی ریاست قالیباف توافق شده و در مورد هیئت رئیسه، مباحثی وجود دارد.»

شرق نوشت: بين سه مدير احمدي‌نژادي هم بر سر اينکه کدام‌يک بيايند، اختلاف شديد وجود دارد. شمس‌الدين حسيني، وزير اقتصاد احمدي‌نژاد، در‌حالي‌که مي‌گويد از بين ما احمدي‌نژادي‌ها قطعا يک نفر مي‌آيد؛ ولي درباره خودش مي‌گويد که آمدن من قطعی خواهد بود! 

بیشتر بخوانید:

بهترین گزینه برای ریاست مجلس یازدهم کیست؟

***

در بیرون مجلس برای انتخاب رئیس تلاش‌هایی می‌شود

مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و رئیس اسبق شورای شهر تهران به خبرآنلاین گفت: در فضای رقابتی که برای کسب کرسی ریاست شکل گرفته است، گروهی به دنبال برچسب زنی‌هایی هستند تا از هم اکنون تحلیل و تئوری ببافند و مجلس یازدهم را بکوبند... آنها می خواهند به اختلافات دامن بزنند و سعی دارند القا کنند که بین این افراد اختلاف وجود دارد. البته طبیعی است، جایگاهی وجود دارد و یک «آقا بالاسر» هم نیست که بگوید این کار را انجام دهید و فلان کار را انجام ندهید. فلانی باشد و فلانی نباشد. این خود نمایندگان هستند که کاملا دموکراتیک و آزادمنشانه درباره این کرسی ها تصمیم می گیرند و نظرشان را در نهایت اعلام می کنند. ما هم صبر می کنیم که چه تصمیمی می گیرند...نمی توانم گزینه ریاست مجلس را پیش‌بینی کنم. برای ما فرقی ندارد و نظر و تصمیم نهایی با نمایندگان است و به زودی نتیجه نظر آنها را خواهیم دید. 

چمران گفت: رقابت بین همه نامزدهای ریاست مجلس جدی است و هرکدام استدلال‌هایی دارند...

محمد جواد ابطحی، نماینده خمینی شهر و عضو جبهه پایداری نیز می گوید: اگر آقای قالیباف رییس مجلس شود، بحث نواب رییس زیاد مهم نیست... قالیباف مدیریت می کند و معاونت های قوانین و نظارت و دیوان محاسبات و مرکز پژوهش را هم با نظر خودش تعیین خواهد کرد و ما شاهد وعده ای که در انتخابات برای خیزش اقتصادی و اینکه مجلس را به رای امور برگرداند و پرسشگری و مطالبه گری را نهادینه کند، ان شالله محقق می شود. اگر چه در راه رسیدن به ریاست مجلس شورای اسلامی شمس الدین حسینی جلساتی داشتند و آقای حاجی بابایی هم رایزنی جدی انجام می دهد. اما به نظر بنده با انصراف زاکانی شانس قالیباف برای ریاست مجلس بیشتر شد.

ابطحی ادامه داد: من معتقدم اگر آقای شمس الدین حسینی به نفع آقای نیکزاد کنار برود، شانس نیکزاد برای ریاست مجلس بیشتر خواهد شد. آقای نیکزاد آذری زبان است و نمایندگان مناطق آذر نشین نشان دادند که متحد هستند تا به کسی که آذری زبان است رای بدهند.

***

از آقای قالیباف نشنیده‌ام که گفته باشد شانس بالایی دارم

مصطفی آقامیرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و منتخب مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال اعتمادآنلاین که «محمدباقر قالیباف، خود و اطرافیانش، شانس ریاستش را بالا می‌دانند. شاید دلیل اصلی شرکت در انتخابات مجلس یازدهم هم برای او این بود که رئیس مجلس شود. شما شانس او را برای ریاست چقدر می‌دانید؟» گفت: تا آنجا که من خودم از زبان ایشان شنیدم چنین ادعایی مطرح نشده و ایشان هم مانند بقیه تابع رأی اکثریت است و جز این نمی‌تواند باشد. به نظرم نمی‌رسد که در این شرایط، کسی به دنبال شانس باشد بلکه همه ما نامزدها باید برای خدمت در هر جایگاهی که باشیم ابراز شیفتگی کنیم.

میرسلیم گفت: تمام چهره‌هایی که برای این خدمت عنوان شده‌اند با تمام قدرت و شهامت و تجربه و دانشی که دارند اگر یکدل شوند و از همه نمایندگان هم کمک بگیرند، از پس مشکلاتی که در سال‌های اخیر بر اثر فرصت‌سوزی و ناکارآمدی برای کشور پیش آمده برنمی‌آیند، مگر به لطف خدا. بنابراین جایی برای کنار رفتن و کنار گذاشتن نیست بلکه نمایندگان محترم باید بهترین چینش عقلایی را برای سازماندهی مجلس به منظور فائق آمدن بر مشکلات کشور و گره‌گشایی از مردم بیابند. 

***

افطاری سری زاگرس نشینان

غلامرضا تاجگردون،نماینده گچساران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه فراکسیون زاگرس‌نشینان با حضور منتخبان مجلس یازدهم گفت: منتخبانی از استانهای هرمزگان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، کردستان، همدان، منطقه کرد نشین آذربایجان غربی و قسمتی از اصفهان در این جلسه حضور داشتند.

به گفته تاجگردون، فراکسیون زاگرس‌نشینان با حضور اکثریت قاطع نمایندگان زاگرسی با هر خط فکری و با حضور جمعی از مدیران عالی زاگرسی تشکیل شد تا در راستای وظایف وکالت، مطالبات منطقه‌ای نیز به شکل همگرا به انجام رسد.

خبرنگار صبح نو نوشت: روز قبلش، خبر برگزاری نشست افطاری تعدادی از منتخبان منطقه زاگرس[برای مجلس یازدهم] به میزبانی غلامرضا تاجگردون، نماینده اصلاح‌طلب مجلس به دستم رسیده بود. برای همین، ساعت‌۱۷:۳۰ عصر روز سه‌شنبه یعنی دیروز خودم را به جلوی ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دو قدم آن‌ور‌تر از لانه جاسوسی، واقع در خیابان طالقانی تهران رساندم. البته جای اول قرار افطاری، هتل اسپیناس بود که پس از اعمال فشار از سوی افکار عمومی، لغو شد...{خبرنگار در ادامه می نویسد که وی را به جلسه راه نداده اند}.... در مسیر بازگشت، این سؤال مدام در مغزم بالا و پایین می‌شد که مگر قرار بوده چه حرف یا حرف‌های مگویی میان مدعوین بچرخد که اولاً جلسه را عمومی نگذاشته‌اند و ثانیاً نشست را در اتاق بازرگانی که قبل از هر چیز، بده بستان پول را برای آدم تداعی می‌کند، برگزار کرده‌اند. 

***


کارگزاران به هر قیمتی به دنبال حضور در قدرت است
عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به اظهارات اخیر کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران در رابطه با عبور از سید محمد خاتمی به فرارو گفت: مدت‌هاست که دبیر کل کارگزاران از این حرف‌ها می‌زند و بعد از آن نیز سخنگوی این حزب می‌آید آن را تفسیر و توجیه می‌کند، اما چیزی که مشخص است، کارگزاران راه خود را از اطلاح‌طلبان جدا کرده و قصد دارد به هر ترتیبی که شده در قدرت بماند، دادن لیست جداگانه نیز دقیقا در همین راستا بود، کارگزارانی‌ها از الان نگران فضای بعد از دولت روحانی هستند و به آینده حیات سیاسی خود می‌اندیشند، بنابراین چنین حزبی به هیچ عنوان دغدغه جامعه مدنی را ندارند و برایش هیچ اهمیتی ندارند که در تهران با چنین عدم اقبالی روبرو شود، در حالیکه خودشان نیز می‌دانستند هیچگونه شانسی برای یک درصد موفقیت را هم نداشتند.

***

دوباره پراید می‌سازیم! 

حسین کاظمی، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با اشاره به افزایش قیمت پراید در بازار گفت: متاسفانه اتفاقی که پس از توقف تولید محصولاتی مانند پیکان و زانتیا افتاد، درخصوص خودرو پراید نیز رخ داده و با انتشار خبر توقف تولید، قیمت آن در بازار آزاد به شکل غیرمنطقی افزایش پیدا کرده است. 

معاون فروش سایپا ادامه داد: تولید مجدد خودرو پراید مستلزم دریافت مجوزهای لازم از نهادهای ذیربط از جمله سازمان استاندارد، سازمان محیط‌زیست و پلیس راهور است که در صورت صدور این مجوزها و اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار، سایپا آمادگی عرضه دوباره پراید را دارد.

بیشتر بخوانید:

آیا کسی هست ترمز افزایش قیمت خودرو را بکشد؟!

***

نمایندگان بازمانده از مجلس، فکر رفتن به وزارت نفت و تامین اجتماعی را از سرشان بیرون کنند 

 تابناک نوشت: دریافت حقوق‌های آنچنانی در مجموعه‌هایی نظیر وزارت نفت، هولدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی است که جذابیت اشتغال در چنین جا‌هایی را برای نمایندگان مجلس جذاب می‌کند. به خصوص در شرایط فعلی که بیش از ۷۵ درصد ترکیب مجلس یازدهم نسبت به مجلس دهم تغییر پیدا کرده است و بسیاری از نمایندگان از چند هفته دیگر باید با پارلمان خداحافظی کنند.

حتما اکنون بسیاری از نمایندگانی که نتوانسته اند برای دوره یازدهم راهی مجلس بشوند، وضعیت کاری خود را برای بعد از هشتم خرداد ماه ۹۹ مشخص کرده اند؛ اما حتما باید نظارت جدی صورت بگیرد که مبادا نمایندگان به واسطه جایگاهی که دارند و همچنین شرایط مناسب مجموعه‌هایی نظیر وزارت نفت، تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی، برای رهسپار شدن به این بخش‌ها تلاش کنند.

دستگاه‌های نظارتی باید در این روز‌های واپسین مجلس دهم نظارت جدی داشته باشند تا لابی‌های موثر برخی منجر به راهی شدن آن‌ها به مجموعه‌های پولدار و پولساز نشود، چراکه طبیعتا نمایندگان باید به سراغ شغلی بروند که پیش از نمایندگی به آن اشتغال داشته اند. حتما نماینده شدن شأنی از این بابت که آن‌ها باید بتوانند در جای جدید و بهتری مشغول به کار شوند، در حالی که شاید استحقاق آن را ندارند، ایجاد نمی‌کند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۳۸۹۸۳۲۰:۳۷:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۱۷
چرا یک خودروی داخلی باید ظرف 2 سال از 7 میلیون به حدود 70 میلیون دولتی و در بازار آزاد به بالای صد میلیون برسد؟
ناشناس۱۴۳۹۰۳۴۲۱:۲۲:۱۲ ۱۳۹۹/۲/۱۷
از حسن و اسحاق و سه نون حیف نون اقتصادی دولت ملولیم سخت
ناشناس۱۴۳۹۴۱۱۰۸:۱۶:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۸
دوست عزیز کنایه اگه تکراری بشه خیلی بی مزه و لوس جلوه میکنه !
ناشناس۱۴۴۰۲۲۴۰۰:۴۳:۰۶ ۱۳۹۹/۲/۱۹
جمع کن معولم ملولم مثل لات چاله میدونیا
ناشناس۱۴۳۹۱۵۵۲۳:۳۴:۰۸ ۱۳۹۹/۲/۱۷
با کم شدن 4 تا صفر از پول ملی به زودی قیمت همه اجناس و خدمات کاهش پیدا می کند!!!
هوشنگ خان۱۴۳۹۸۰۳۱۵:۰۸:۵۱ ۱۳۹۹/۲/۱۸
زمانی که رای می دادی باید به فکر امروزت بودی چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی و درماندگی ومفلوکی و سردرگمی .وغیره
ناشناس۱۴۳۸۹۸۴۲۰:۳۸:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۷
قیمت اجناس و اقلام بعد از عید سرسام‌آور بالا رفته و هیچ مسئولی به روی خودش هم نمی‌آورد. انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است.
ناشناس۱۴۳۹۰۳۲۲۱:۲۰:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۱۷
استیضاح دولت را به خاطر بوجود اوردن جهش قیمت بجای جهت دولت مجلس جدید کلید بزند
ناشناس۱۴۳۸۹۸۵۲۰:۳۹:۱۷ ۱۳۹۹/۲/۱۷
اصلاح‌طلبان 7 سال قبل آقای روحانی را با ترساندن مردم از جنگ روی کار آوردند. نتیجه آن شد که خسارتی به مراتب بیشتر از جنگ به کشور و مردم وارد شد.
ناشناس۱۴۳۸۹۸۷۲۰:۴۰:۲۹ ۱۳۹۹/۲/۱۷
واقعا حق این ملت نیست که در این همه مشکلات دست و پا بزنند و سختی بکشند.
ناشناس۱۴۳۹۰۵۱۲۱:۴۵:۴۵ ۱۳۹۹/۲/۱۷
بورس قمار خانه ای است دولتی که برندگان این قمار سهامداران عمده و دارندگان اطلاعات نهانی و رانتی هستند و بازندگان این قمار سهامداران خرد و نا اگاه و فریب خورده هستند شیتیلی بستان این قمار دولت با گرفتن مالیات و کارگزاران با گرفتن کارمزد
ناشناس۱۴۳۹۱۳۷۲۳:۱۹:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۱۷
خلایق هر چه لایق
ناشناس۱۴۳۸۹۸۸۲۰:۴۲:۰۱ ۱۳۹۹/۲/۱۷
پراید شده 90 میلیون.. ابتکار و عیسی کلانتری و مولاوردی، برای پرت کردن حواس ها از افتضاح دولت، با مشوق جنسیتی وارد میدان شدند...خوانندگی زنان!!
ناشناس۱۴۳۸۹۹۷۲۰:۵۱:۲۳ ۱۳۹۹/۲/۱۷
بنویسیم جهش تولید بخوانیم جهش قیمت یکی پیدا بشه این دولت از پاستور بیرون کنه
ناشناس۱۴۳۸۹۹۹۲۰:۵۶:۱۰ ۱۳۹۹/۲/۱۷
اولین وظیفه شرعی و قانونی و عرفی مجلس جدید استیضاح رییس جمهور و هیت دولت و درخواست محاکمه انها از قوه قضاییه است
ناشناس۱۴۳۹۰۰۰۲۰:۵۶:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۱۷
دوباره رفتن سراغ محمود برای تخریب حاجی بابایی جریان لاریجانی بدشان نمیاد قالیباف رییس بشه
ناشناس۱۴۳۹۰۰۵۲۱:۰۰:۵۵ ۱۳۹۹/۲/۱۷
دوباره هر روز تعداد مبتلاها داره ميره بالا آرايشگاه ها رو هم كه باز كرديد... ما تا كي بايد بمونيم تو خونه؟
ناشناس۱۴۳۹۱۱۲۲۲:۴۷:۵۶ ۱۳۹۹/۲/۱۷
آمریکا دست پیش رو در مورد کرونا گرفته که پس نیفته. الان بیشترین آمار کرونا در جهان رو داره ولی دایم میخواد مشکل رو بندازه گردن چین تا بقیه نگن چرا انقدر آمریکا بد عمل کرده.
ناشناس۱۴۳۹۱۸۸۰۰:۰۰:۳۴ ۱۳۹۹/۲/۱۸
تا 1400 با کرونا و رکود و بیکاری و تورم .
ناشناس۱۴۳۹۳۳۷۰۴:۲۱:۴۲ ۱۳۹۹/۲/۱۸
تَکرار چی کجاست؟
ناشناس۱۴۳۹۳۶۴۰۵:۳۵:۳۳ ۱۳۹۹/۲/۱۸
آمار کم نشده بود فقط یک مقدار کنترل شده بود که الان هم به حمداله باز شده همه چی...
ناشناس۱۴۳۹۴۳۶۰۹:۰۲:۰۹ ۱۳۹۹/۲/۱۸
این پراید نیست که گران شده. این ارزش پول و اقتصاد ماست که اب رفته.
ناشناس۱۴۳۹۵۱۶۱۰:۳۶:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۱۸
مشكلات ومعضلات در هم ريختگي وبي قانوني وقانون شكني دوران احمدي نژاديها را نبايد فراموش كنيم وسرنوشت اموررا بدست انها بدهيم چون از چاله به چاه افتادن است
ناشناس۱۴۳۹۹۲۲۱۷:۲۱:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۱۸
در این چند سال که هم فکران شما مردم را بیچاره کردند، مقایسه قیمتها از سال 96 تا حال، شاهد صدقی بر مدعا است، حالا هم خود را به اختلاف احمدی نژادیها قالی بافها و به این چیزها مشغول و خوش کرده اید؟
ناشناس۱۴۳۹۹۲۳۱۷:۲۴:۴۸ ۱۳۹۹/۲/۱۸
کل دنیا بدلیل کرونا درگیر رکود هستن. ولی ایران بدلیل تحریم آسیب پذیرتر هست در نتیجه باید تمام جناح ها یک صدا شوند وگرنه اگه درگیر اختلاف بشن مردم بیشتر با مشکلات عدیده ایی گریبانگیر خواهند شد.
مر۱۴۴۱۲۶۱۰۹:۵۷:۴۱ ۱۳۹۹/۲/۲۰
نمایندگانی که در شش ماه اخیر از مجلس استعفاء داده و به سمتهای مختلف دولتی از جمله سفیر و معاونت وزارتخانها و غیره رسیدند الحق از این باقی مانده کاسبتر هستند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین