وقتی چین عامل تنش میان واشنگتن و تل‌آویو می‌شود

گروه جهان الف،   3990216179 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرمایه‌گذاری چین به عنوان مهم‌ترین رقیب اقتصادی آمریکا در پروژه بزرگترین مجتمع آب‌شیرین‌کن جهان در مناطق اشغالی موجب ایجاد تنش میان واشنگتن و تل‌آویو شده است.

وقتی چین عامل تنش میان واشنگتن و تل‌آویو می‌شود

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری العهد٬ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته در زمینه مشارکت چین در تاسیس بزرگترین نیروگاه آب‌شیرین‌کن جهان در مناطق اشغالی تجدید نظر کند.

العهد ادامه داد: مسئولان دولت ترامپ تلاش دارند تا از تل‌آویو بابت مشارکت چین در پروژه تاسیس بزرگترین مجتمع آب‌شیرین کن جهان که در منطقه ساحلی «بلماحیم» در مرکز فلسطین اشغالی ایجاد خواهد شد توضیح بخواهند. طبقه گفته مسئولان ارشد تل‌آویو در شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل٬ وزارت دارایی رژیم صهیونیستی تکلیف این پروژه را در ۲۴ مه جاری روشن خواهد کرد.

به نوشته پایگاه خبری العهد پیش بینی می‌شود که این تاسیسات آب شیرین‌کن موسوم به «شورک۲» در نوع خود بزرگترین نیروگاه در جهان باشد که قادر خواهد بود سالانه ۲۰۰ میلیون فوت مکعب آب شیرین تولید و ۲۵ درصد از آب مصرفی صهیونیست‌ها را تامین ‌کند. هزینه این پروژه بیش از ۱.۴۲۵ میلیارد دلار تخمین زده شده و شرکتی که بتواند در مناقصه آن پیروز شود اقدام به راه‌اندازی این نیروگاه کرده و به مدت ۲۵ سال در آن فعالیت می‌کند
.
طبق اطلاعات العهد٬ در این میان یکی از شرکت‌هایی که به مرحله نهایی مناقصه رسیده شعبه اسرائیلی شرکت چینی Hutchison است که مقر آن در «هنگ کنگ» قرار دارد. مسئولان ارشد صهیونیستی اعلام کردند که تعدادی از مقامات دولت آمریکا از جمله «دیوید فریدمن» سفیر ایالات متحده در مناطق اشغالی با وزارت خارجه و دفتر نخست‌وزیری رژیم اسرائیل تماس گرفته و از آنها سوالاتی پیرامون مشارکت این شرکت چینی در مرحله آخر مناقصه پروژه مذکور کرده‌اند.

العهد افزود:کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی ۳ ماه قبل تصمیم گرفت تا بر اثر فشارهای شدید ایالات متحده یک کمیته نظارت بر سرمایه‌گذاری‌های چین در اراضی اشغالی تشکیل دهد. مسئولان تل‌آویو خاطرنشان کردند که آمریکایی‌ها می‌خواستند بدانند چرا این کمیته برای نظارت بر مشارکت چین در مناقصه «شورک ۲» تا این لحظه تشکیل جلسه نداده است.

به نوشته پایگاه خبری العهد یکی از پاسخ‌هایی که صهیونیست‌ها به واشنگتن دادند این بود که موضوع مناقصه نیروگاه آب‌شیرین‌کن مدت‌ها قبل از تشکیل این کمیته منتشر شده بود و بنابراین نمی‌توان در کمیته مذکور نشستی با رویکرد عقب‌گرد برگزار کرد. البته آمریکایی‌ها این پاسخ را نپذیرفته و همچنان خواستار توضیح هستند.

مقامات رژیم صهیونیستی معتقدند مشارکت شرکت چینی در تاسیس این نیروگاه آب شیرین‌کن می‌تواند به منبع تنش میان واشنگتن و تل‌آویو بدل شود. این مسئولان درادامه اظهار داشتند که آمریکایی‌ها پیام‌های مودبانه‌ای برای ما می فرستند اما روشن است که آنها می‌خواهند در خصوص مشارکت چین در مناقصه مذکور تجدید نظر کنیم.

العهد خاطرنشان کرد:به گفته مقامات صهیونیست مخالفت آمریکا با مشارکت چین دراین مناقصه به انگیزه‌های اقتصادی ایالات متحده برمی‌گردد؛ چرا که درحال حاضر یک جنگ تجاری میان آمریکا و چین برقرار است. دونالد ترامپ همواره چین را به عنوان رقیب اصلی ایالات متحده در جهان توصیف کرده و درحال حاضر نیز از این کشور به دلیل شیوع کرونا انتقاد می‌کند.

العهد نوشت: یک مسئول ارشد سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در واکنش به این موضوع اظهار داشت ما هرگز به پروژه‌های مشخصی نخواهیم پرداخت؛ اما همانطور که وضعیتمان با همه هم‌پیمانان و دوستان خود در سراسر جهان اینگونه است٬ درباره بهترین راه برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی و معاملات اقتصادی که ممکن است امنیت داخلی را تحت تاثیر قرار دهد با تل‌آویو گفتگو می‌کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۳۸۸۶۰۱۸:۰۳:۴۴ ۱۳۹۹/۲/۱۷
ما که میگفتیم اینا همه دست نشونده هستن...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین