مقام اردنی: عربستان به نفع اسرائیل کار می‌کند

گروه جهان الف،   3990216047

«طارق خوری» تاکید کرد که عربستان سعودی طلایه‌دار عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی است و تمام مواضع و سیاست‌های این کشور به نفع تل آویو است.

مقام اردنی: عربستان به نفع اسرائیل کار می‌کند

مهر نوشت: اقدام شبکه «ام بی سی» وابسته به عربستان سعودی و شخص محمد بن سلمان ولی عهد این کشور در پخش سیال‌هایی با محوریت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موجی از واکنش‌های منفی را در جهان اسلام و عرب به دنبال داشته است.

به نظر می‌رسد عربستان که تاکنون در صف اول عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی قرار داشته امروزه تلاش می‌کند این روند را وارد منازل تمام عرب‌ها از طریق پخش سریال‌هایی نظیر ام هارون و مخرج ۷ با هدف تحقق منافع رژیم صهیونیستی کند.

در همین رابطه مصاحبه‌ با طارق خوری نماینده پارلمان اردن را در ادامه میخوانید:

*به نظر شما اهداف موج جدید عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی که در سریال‌های شبکه ام بی سی عربستان نمود پیدا کرده چیست؟

دشمن صهیونیستی از زمان تشکیل رژیم مجعول خود تلاش داشته تا در میان ملت‌های عربی منطقه حتی کشورهایی که با آنها توافقات به اصطلاح صلح امضا کرده نفوذ کند.

این توافقات، توافقات صلح نبوده بلکه تسلیم است. کشورهای امضا کننده در برابر دیکته‌های آمریکا و سیاست‌های نهادهای مالی بین‌المللی که آنها را غرق در قرض و وام کرده‌اند تا در برابر اسرائیل ضعیف باشند تسلیم شده‌اند.

دشمن صهیونیستی با تمام به اصطلاح هیبت پوشالی خود و تجهیزات نظامی اش نتوانسته در میان این ملت‌ها نفوذ کند بنابراین تلاش کرده از طریق هنر و فرهنگ به عنوان قالب جدید عادی سازی روابط وارد عمل شود و این روند را بر روی نسل‌های جدید و وارد کردن مفاهیم جدید از ماهیت درگیری با صهیونیست‌ها در مغزهای آنها انجام دهند.

صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند مفهوم مقاومت و دشمنی در برابر خود را تغییر داده و ملت‌های عربی را به سمت مسائل دیگری بکشانند. اما شاهد آن بودیم که این اقدامات موجی از موضع گیری های منفی را از سوی گروه‌های مردمی در جهان عرب و در سطوح فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و دانشجویی به دنبال داشت. همگان با این قبیل از کارهای فرهنگی مشکوک که رنگ جدیدی از عادی سازی روابط به خود گرفته مخالف هستند.

*یا می‌توان گفت که عربستان سعودی بعد از عادی سازی روابط در بعد سیاسی امروزه به دنبال عادی سازی روابط در زمینه‌های فرهنگی است؟

با عرض تأسف شدید، عربستان سعودی این روند عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را رهبری می‌کند. تمام مواضع سیاسی این کشور در قبال منطقه و سیاست‌های خارجه آن در راستای خدمت به دشمن صهیونیستی از طریق تغذیه درگیری‌های و جنگ‌ها و حمایت مالی از آنها است.

عربستان با تشویق رژیم صهیونیستی فشارهای زیادی بر تشکیلات خودگردان برای پذیرش معامله قرن اعمال کرده است. ریاض هم چنین برای آنکه حاکمیت اردن بر مقدسات فلسطین را از دست این کشور خارج کند بسیار تلاش کرده است.

فشارهای عربستان بر دیگر کشورهای عربی برای حرکت در این مسیر مشکوک و مردود نیز بر همگان آشکار است. پخش این سریال‌ها ما را متعجب نکرد بلکه معتقدیم که این اقدام، جدیدترین گام عربستان در مسیر عادی سازی روابط از دریچه هنر است اما این تلاش‌ها نتیجه بخش نخواهد بود همان طور که سال گذشته شاهد حمله ساکنان قدس اشغالی به یکی از روزنامه نگاران سعودی بودیم که بنا به دعوت رژیم صهیونیستی به این منطقه سفر کرده بود.

از همین جایگاه می‌خواهم به موضع رسمی کویت علیه سریال ام هارون و ممانعت از پخش آن در این کشور اشاره کنم؛ البته مشارکت بازیگران کویتی در این سریال مردود و غیر قابل قبول است اما کویت همواره از فلسطینی‌ها حمایت کرده است.

ام بی سی»؛ بازوی رسانه‌ای بن سلمان برای گسترش تفکرات مسموم ...

*به نظر شما آیا پخش این سریال‌ها در راستای اجرای طرح آمریکایی معامله قرن است؟

قطعاً، این اقدامات در راستای ترویج و تحقق معامله قرن از طریق نهادینه کردن مفاهیم نادرست تاریخی به نفع رژیم صهیونیستی و ایجاد مظلومیت برای یهودیان صورت می‌گیرد. در همین جا به پخش سریال حارس القدس که در واقع علیه سربال‌های شبکه سعودی تولید شده اشاره می‌کنم. این سریال نشان دهنده زندگی نامه کسانی است که در راه حمایت از آرمان فلسطین مبارزه کردند و چنین سریال‌هایی در ذهن و یاد مردم همواره باقی خواهد ماند همان طور که سریال ام هارون به عنوان لکه ننگی بر پیشانی تولید کنندگان آن به شمار می‌رود.

این سریال انحرافات تاریخی زیادی نیز دارد به طوری که در این سریال القاء می‌شود که رژیم صهیونیستی در غصب سرزمین فلسطین حق داشته است.

*موضع‌گیری کشورهای عربی در قبال این اقدامات را چگونه می‌بینید؟

کشورهای عربی باید با موضع‌گیری یکپارچه علیه این طرح از پیش برنامه‌ریزی شده اقدام کنند چرا که دشمن ما دست از این تلاش‌های خود بر نمی‌دارد و تمام سیاستمداران و اصحاب رسانه و روحانیون باید به این مسأله واکنش نشان دهند. همه ما باید سربازهای این میدان نبرد سرنوشت ساز باشیم. متأسفانه اکثریت اعراب، و در رأس آنها عربستان سعودی خارج از دایره درگیری با دشمن صهیونیستی قرار دارند. این در حالیست که باید سرزمین حرمین شریفین در خط مقدم دفاع از مقدسات قرار بگیرد. ما در این نبرد به هوشیاری برادرانمان در کشورهای منطقه و خط مقاومت در شام و عراق و لبنان و سوریه دل خوش کرده‌ایم.

*موضع ایران را علیه عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مواضع اصولی و ایدئولوژیک و سیاسی ایران در قبال رژیم صهیونیستی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون ثابت است. تهران حامی ملت‌های مظلوم در برابر ظلم و اقدامات اشغالگران است.

ایران حامی جنبش‌های مقاومت است و طبیعی است که چنین موضع مخالفی علیه چنین اقداماتی اتخاذ کند. هدف از این سریال‌ها منحرف کردن افکار عمومی از جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین