حمیداوی: ۴۰میلیارد تومان خرج کردم، ۱۳ میلیارد درآمد داشتم!

گروه ورزشی الف،   3990214185

مالک باشگاه شهر خودرو مشهد گفت: من در همین فصل نزدیک ۴۰ میلیارد تومان برای باشگاه پدیده هزینه کرده‌ام و نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان درآمد به دست آورده‌ام.

به گزارش فارس، فرهاد حمیداوی مالک باشگاه پدیده شهر خودرو در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی "ورزش تعطیل نیست" درباره موضع این باشگاه در رابطه با ادامه دادن مسابقات لیگ برتر گفت: من امروز با مدیران عامل‌ باشگاه‌های نساجی مازندران و تراکتورسازی تبریز هم صحبت کردم و باید بگویم هر سه باشگاه یک موضع دارند و آن هم این است که ما برای ادامه مسابقات باید یک شرایطی را به وجود بیاوریم. من پیشنهاد دادم که مسابقات لیگ همین جا به پایان برسد و لیگ بعدی از اول شهریورماه شروع شود.

او با اشاره به وضعیت باشگاه پدیده که نه در کورس قهرمانی قرار دارد و نه در منطقه سقوط، افزود: در صورت برگزاری مسابقات، تیم ما روی کاغذ شانس دوم یا سوم شدن را دارد ولی نه قهرمان می‌شویم و نه به لیگ دسته اول سقوط می‌کنیم. به نظرم مهم‌تر از هر اتفاقی سرنوشت دو باشگاهی که سقوط می‌کنند و دو باشگاهی که به لیگ برتر صعود می‌کنند اهمیت دارد. 

مالک باشگاه پدیده بیان کرد: ما زمان کافی برای برگزاری منظم لیگ بیستم را داریم. اگر این اتفاق بیفتد طی دو هفته می‌توانیم جام حذفی را برگزار کنیم و جام حذفی جدید را داشته باشیم که هم بحث انگزیش ایجاد شود و باشگاه‌ها بتوانند جام جدیدی داشته باشند. از طرفی اگر این اتفاق بیفتد از مصدومیت‌ها و بی برنامه‌گی‌ها جلوگیری می‌کنیم. 

حمیداوی اظهار داشت: یک پزشکی می‌گفت هر عزیزی که درگیر ویروس کرونا می‌شود، 40 درصد ریه خود را از دست می‌دهد و ریه او باید ترمیم شود. اگر خدایی نکرده یک ورزشکار ما به دلیل برگزاری مسابقات دچار ویروس کرونا شود، سرنوشت او تغییر خواهد کرد و عمر حرفه‌ای فوتبال او به پایان می‌رسد.

وی درباره سوددهی باشگاه‌های خصوصی در لیگ ایران گفت: واقعاً چه اتفاقی افتاده که انتظار داریم بخش خصوصی به حوزه ورزش ورود کند؟ ما چه امکاناتی را در اختیار باشگاه‌ها و افرادی که می‌خواهند باشگاه‌داری کنند قرار داده‌ایم؟ زمانی که مجموعه شهر خودرو تصمیم گرفت که به بحث فوتبال ورود کند، اولین نگاهش بحث برندینگ بود. این سرمایه‌گذاری برای مجموعه شهر خودرو که کار اقتصادی تولید خودرو انجام می‌دهد سودآوری دارد ولی برای باشگاه تراکتورسازی چه سودی دارد؟ 

حمیداوی در پاسخ به این سوال که چه توجیهی وجود دارد که افراد در فوتبال سرمایه‌گذاری کنند، عنوان کرد: من سال 74 دروازه‌بان تیم ملی این مملکت بودم و فوتبالی هستم. احساس می‌کنم مدیریت در فوتبال را کمی بلد هستم. ما سال گذشته با درایت یحیی گل‌محمدی، زحمت بازیکنان و حضور هواداران‌مان توانستیم آسیایی شویم که این اتفاق تاکنون در شهر مشهد نیفتاده بود. ما در بخش اقتصادی هم بریز و بپاش نداشتیم و ضمن اینکه کسب درآمد هم داشتیم. 

مالک باشگاه پدیده بیان کرد: من در همین فصل نزدیک 40 میلیارد تومان برای باشگاه پدیده هزینه کرده‌ام و نزدیک به 13 میلیارد تومان درآمد به دست آورده‌ام. ما 240 میلیون فوتبالیست، هزار و چهارصد لیگ فوتبال و 300 هزار باشگاه در دنیا داریم، آیا همه این باشگاه‌ها دارند این‌گونه درآمدزایی می‌کنند؟ کشورهای برزیل و آرژانتین در سال 2010 توانسته‌اند 10 میلیارد دلار از ترانسفر بازیکن برای مملکت‌شان سودآوری داشته باشند.

حمیداوی درباره خصوصی شدن باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: برای به سوددهی رسیدن این باشگاه‌ها اول باید ابزار آن را فراهم کنند. اگر ابزارها وجود نداشته باشد مالک آن نمی‌تواند به سوددهی برسد.

وی با اشاره به اینکه باشگاه پدیده را 34 میلیارد تومان خریداری کرده است، عنوان کرد: من عشق فوتبال دارم. اگر در بحث اقتصادی نمی‌توانستم کار برندینگ انجام بدهم، حتماً مثل باشگاه‌های صبای قم، استقلال اهواز، راه‌آهن تهران، داماش گیلان و شموشک نوشهر محکوم به شکست بودم.

مالک باشگاه پدیده با اشاره به اینکه در سال آینده محکوم به جوان‌گرایی هستند، اظهار داشت: ما عملاً صد واحد هزینه داریم و 25 درصد درآمدزایی. آیا چند سال می‌توانیم این کار را ادامه بدهیم؟ در چنین شرایطی مالک‌ها باید به سمت جوان‌گرایی بروند که این کار باب میل هوادران نیست. 

حمیدوای در پاسخ به این سوال که آیا به خصوصی‌سازی باشگاه‌های پایتخت امیدوار است، توضیح داد: من فکر می‌کنم در حال حاضر شرایط این کار را نداریم و این اتفاق نمی‌افتد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: من از نظر ریالی هیچ انتظاری از دولت ندارم ولی از نظر سخت‌افزاری می‌گویم اگر دولت به ما 10 هکتار زمین بدهد تا یک زمین فوتبال و هتل با هزینه خودمان بسازیم عالی می‌شود. پول آن زمین را هم به مرور زمان از ما بگیرند. من می‌گویم برای نشاط هواداران اگر یک زمینی را به باشگاه‌ها واگذار کنیم اتفاقی نمی‌افتد. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین