باقری کنی: تروریست‌شویی و تروریست‌زایی دو حربه غربی‌ها برای تامین منافعشان است

گروه جهان الف،   3990214173

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: غربی‌ها وقتی منافعشان اقتضا کند از دو حربه تروریست‌شویی و تروریست‌زایی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا،‌ علی باقری کنی عصر یکشنبه (۱۴ اردیبهشت) با حضور در ویژه برنامه تلویزیونی «مثبت مکث» به تحلیل نقض حقوق ملت ایران توسط غرب پرداخت و در پاسخ به پرسشی درباره تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان از سوی آلمان اظهار کرد: کاری که دولت آلمان کرد برای همه ما و کسانی که از دریچه حق و عدالت به دنیا نگاه می‌کنند موضوع غریب و غیر قابل باوری است. تعجب می‌کنیم که چرا دولت آلمان چنین اقدامی را انجام داد ولی غافل از این هم نیستیم که آنها از دریچه ما به موضوع نگاه کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی دزدی به خانه فردی که درمانده است یا به خانه زوجی که تازه ازدواج کرده شبیخون می‌زند، از نظر ما این کار غیراخلاقی و شنیع است اما در جمع دزدان اینگونه نیست و حتی کار پسندیده‌ای هم محسوب می‌شود چون آن پیرزن وسیله دفاعی ندارد و راحت می‌شود اموال او را دزدید.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: پدیده‌هایی که از سوی نظام استکباری و متحدان آنها در عرصه‌های مختلف و در دوره‌های مختلف شکل می‌گیرد، باید از آن منظر ببینیم که آنها پدیده‌ها را اینگونه می‌بینند. ما می‌گوییم حزب‌الله گروهی برخاسته از توده‌های مردم لبنان بوده و گروهی است رسالت اصلی آن اخراج نیروهای اشغالگر و پاکسازی خاک مقدس لبنان از چکمه‌های کثیف صهیونیست‌ها بود که در این کار هم موفق شد و بعد هم پا را فراتر گذاشت و به کمک ملت سوریه آمد و پرچمدار دفاع از حقوق ملت‌های مسلمان شد که این روایت، حقیقتی است که همه می‌بینیم اما طرف مقابل اینگونه نگاه نمی‌کند.

باقری کنی تصریح کرد: آنها از منظر دیگری به موضوع نگاه می‌کنند و رژیم صهیونیستی را متحد اصلی خود می‌دانند. دولت آلمان در جنگ اخیر که رژیم سعودی علیه ملت مظلوم یمن در پنج سال گذشته سامان داده، بیشترین کمک‌ها را کرده و نقش اصلی را در تجهیز و تسلیح آنها داشته که این مساله‌ای غیرعادی برای آنها نیست.

وی با اشاره به تجهیز صدام به سلاح شیمیایی توسط آلمان‌ها در زمان جنگ علیه ایران گفت: آنها به صدام سلاح شیمیایی دادند، نه تجهیزات ساخت سلاح شیمیایی؛ چون تجهیزات ساخت سلاح شیمیایی استفاده‌های دیگری دارد که مثلا باید ماده گندزدایی یا ضدعفونی تولید می‌شده و مانند چاقو است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: سلاح شیمیایی به این درد می‌خورد که یا باید آدم کشت یا اینکه در کویر پشه‌ها را با آن کشت که اینها این را در اختیار صدام قرار دادند. کار مهم دیگری که انجام شد و باید به آن توجه کرد این بود که مصدومین شیمیایی را با پول مردم ایران پذیرش کردند که این کار برای این بود که ببینند سلاح‌هایشان بر جوانان ایرانی چگونه اثر کرده تا بتوانند سلاح‌هایشان را ارتقا دهند.

باقری کنی با اشاره به اینکه در دوره مذاکرات هسته‌ای، اتحادیه اروپا منافقین را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کرد، گفت: منافقینی که جزوه کثیف ترین موجودات روی کره زمین بودند و جزء منفورترین گروه ها نزد ملت ایران هستند را از لیست گروه‌های تروربستی خارج کردند که در پی این اقدام سفیرمان در بلژیک با یکی از مقامات اتحادیه اروپا در این باره مذاکره کرد و استدلال‌هایی را مطرح کرد و گفت که اینها تروریست هستند و هزاران ایرانی‌ بی‌گناه را کشته اند که آن طرف اتحادیه اروپا صریحا پاسخ داد که ما از شما در مورد فعالیت‌های هسته‌ای خواسته‌هایی داریم که شما گوش نمی‌کنید و مسیر هسته‌ای تان را جلو می برید و پیشرفت می دهید، بنابراین ما هم از ابزارهای خودمان استفاده می کنیم.

وی در ادامه با وقیحانه خواندن این مساله گفت: در این قضیه هم همه متوجه شدند و اسرائیلی‌ها رسما اعلام کردند که این ما بودیم که این خط را به آلمان ها دادیم تا این کار را انجام دهند و آلمان ها هم خجالت نمی کشند که بگویند تبدیل به مزدور صهیونیست‌ها شده‌اند و عملا گروهی که سابقه و پیشینه اش جز دفاع از ملت لبنان سوریه و ملت‌های مسلمان منطقه و ایستادگی در مقابل جنایتکارترین رژیم دنیا بوده را در گروه های تروریستی می‌برند.

باقری کنی تصریح کرد: غربی ها حربه‌ای برای تامین منافع خودشان دارند، چون رفتارها و سیاست های آنها بر اساس حق و عدالت نیست و بر اساس منافع است و آن هم نه بر اساس منافع مردم خودشان که در قضیه کرونا مشخص شد که آنها منافع مردم خودشان را هم در نظر نمی گیرند و فقط بر اساس منافع گروهی که در حاکمیت هستند، عمل می‌کنند.

وی افزود: آنجا که منافعشان اقتضا کند تروریست‌شویی می‌کنند، مانند منافقین که می‌گویند این گروه تروریست نیست؛ در صورتی که از هر وجهی نگاه کنیم منافقین تروریست هستند و به آنها امکانات و تجهیزات می‌دهند و برای فعالیت آنها بستر ایجاد می‌کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه کار دیگر آنها تروریسم‌زایی است، گفت: همانطور که الان حزب‌الله را تروریست نامیدند چندی قبل نیز آمریکایی‌ها نیروی قدس و مدتی قبل هم سپاه را نیروی تروریستی می‌نامیدند. در واقع آنها بر اساس منافع خودشان از حربه‌های تروریست‌شویی و تروریست‌زایی استفاده می‌کنند ولی هیچ جایگاهی از عدالت و حقوق و کرامت انسانی و حقوق ملت‌ها در سیاست‌ها و رفتارهای آنها وجود ندارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  2. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  3. بازی با کلمات

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  16. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  17. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  21. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  22. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  23. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین