امید تازه برای درمان کروناویروس

گروه فناوری الف،   3990214087

طی روزهای گذشته، خبرهای خوبی درنبرد جهانی علیه همه‌گیری کروناویروس گزارش‌شده است.

ایسنا نوشت: به گزارش نشینال نیوز، مرکز سلول‌های بنیادی ابوظبی نیز درمان آئروسل(استنشاقی) تولید کرده که بر روی یک نمونه کوچک 73 بیمار کووید-19 آزمایش‌شده و همه این بیماران بهبود یافتند.

این تحقیق شامل استخراج سلول‌های بنیادی از خون بیمار و تولید مجدد آنها پس از فعال‌سازی است. این سلول‌های بنیادی بعد از رقیق شدن در بخار، از طریق ریه‌های بیمار استنشاق می‌شود.

محققان معتقدند که این روش اثر درمانی به دلیل بازسازی سلول‌های ریه دارد.

همچنین تصور می‌شود که پاسخ ایمنی را تعدیل می‌کند تا از واکنش بیش‌ازحد آن به عفونت کووید-19 و آسیب بیشتر به سلول‌های سالم پیشگیری شود. این درمان با موفقیت مراحل اولیه کار آزمایی بالینی را پشت سر گذاشته است.

مقامات گفتند که هیچ‌یک از بیمارانی که تحت این  درمان قرار گرفتند عوارض جانبی لحظه‌ای گزارش نکردند.

در صورت عدم وجود واکسن یا درمان اثبات‌شده، اقدامات برای متوقف کردن شیوع کرونا ازجمله خانه نشینی و رعایت فاصله اجتماعی برای کاهش میزان فشار بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی ادامه دارد.

سایر درمان‌های بالقوه نیز نتایج اولیه امیدوارکننده‌ای در ایالات‌متحده نشان داده است. در آزمایشی با بیش از 1000 بیمار کروناویروس، رمدیسیویر، داروی ضدویروسی علاوه بر کاهش سرعت مرگ‌ومیر، مدت‌زمان بهبودی را تا چهار روز کاهش داده است. بسیاری از بیمارانی که تحت معالجه قرار گرفتند در کمتر از یک هفته از بیمارستان مرخص شدند.

درحالی‌که آزمایش‌ها در مقیاس بزرگتر و زمان بیشتری برای اثربخشی این داروها لازم است، کشف روش‌های درمانی احتمالی گامی دلگرم‌کننده برای حل بحران سلامت کنونی است. اگر اثبات شود که این داروها مؤثر هستند، می‌توانند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد، البته تلاش‌های جهانی برای یافتن واکسن نیز ادامه دارد.

پیشرفت‌های علمی می‌تواند به جلوگیری از شیوع بیماری‌های همه‌گیر آینده و تامین داروهای نجات‌دهنده زندگی بیماران مبتلابه بیماری‌های جدید و حتی شناخته‌شده پیشین کمک کند. حتی پس از مهار این بیماری همه‌گیر، تحقیقات برای مبارزه با ویروس‌ها و سایر بیمارها ازلحاظ مالی باید پشتیبانی شوند.

همچنین دلگرم‌کننده است که باوجود دسترسی بیشتر به کیت‌های آزمایش، برخی از کشورهای اروپایی مانند دانمارک و بلژیک طی هفته گذشته تعداد کمتر موارد جدید را گزارش کردند. این نشانه آن است که اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی مؤثر بوده و ازآنجایی‌که کشورها در سراسر جهان به‌تدریج مرزهای خود را بازکرده و همچنین فعالیت‌های اقتصادی را آغاز می‌کنند، زمان خوش‌بینی محتاطانه و احتیاط بیشتر از گذشته است.

روند بازگشایی اقتصاد در بسیاری از کشورها با مجموعه‌ای از قوانین جدید همراه خواهد بود. به‌عنوان‌مثال، در امارات متحده عربی، رستوران‌ها و مراکز تجاری مجاز به بازگشایی هستند اما فقط می‌توانند در هرروز معین با 30 درصد ظرفیت کارمندان و مشتریان فعالیت کنند تا از ازدحام جلوگیری کنند و اقدامات رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای آنان راحت‌تر شود. در ورودی هر بازار نیز کنترل دمای بدن انجام می‌شود و در ابوظبی، کارمندان مشاغل غیرضروری قبل از بازگشت به محل کار باید آزمایش شوند.

کارشناسان هشدار داده‌اند که اگر محدودیت‌ها به‌سرعت کاهش یابند و افراد از پروتکل‌های بهداشتی پیروی نکنند، موج دوم عفونت‌ها حتمی است. بنابراین شهروندان، ساکنان و مشاغل باید محتاط باشند و از راهنمایی‌های مقامات بهداشتی پیروی کنند. ضروری است افرادی که از خانه خارج می‌شوند، در هر زمان ماسک بپوشند و مرتب دست خود را بشویند تا در مهار شیوع بیماری کمک‌کننده باشند. تا زمانی که این بیماری همه‌گیر در جهان وجود دارد، همه باید نگهبان خود باشیم و تلاش کنیم تا اطرافیان خود را از این بیماری محافظت کنیم.

مرکز سلول‌های بنیادی ابوظبی یک مرکز مراقبت‌های ویژه بهداشتی است که بر روی سلول درمانی، پزشکی احیاء کننده و تحقیقات مهم فعالیت دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  23. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  24. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  25. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

آخرین عناوین