متخصص بیماری‌های عفونی: درمان بیماران کووید ۱۹ قطعی نیست

گروه سلامت الف،   3990214053

زهرا عبدی متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری گفت: درمان هایی که برای ویروس کووید ۱۹ انجام می شود به صورت قطعی نیست و تنها نگهدارنده است.

متخصص بیماری‌های عفونی: درمان بیماران کووید ۱۹ قطعی نیست

زهرا عبدی متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری در گفتگو با سامانه 4030 با بیان اینکه بهبودی افرادی که به ویروس کووید 19 مبتلا شده بودند، تعریف خاص خود را دارد، گفت: تعدادی از بیماران به دلیل بهبودی حال عمومیشان از بیمارستان مرخص می شدند اما امروز بر اساس دستورالعمل هایی که در چنین صادر شده بود حداقل باید دو تست منفی مجدد از حلق بیماران بهبود یافته گرفته شود تا بتوانند از بیمارستان ترخیص شوند.

وی افزود: ما حتما باید تست مجدد کرونا را از بیماران بهبود یافته دریافت کنیم چراکه امکان دارد بیمار از نظر بالینی بهبود یافته باشد اما همچنان ناقل بیماری باشد. باید دو تست روی بیمار انجام دهیم چراکه با یک تست منفی هم نمی توان گفت که وی به صورت صد درصدی بهبود یافته است.

متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری با تاکید بر اینکه سرفه های بیماران مبتلا شده به کووید 19 بسیار دیر خوب می شود، افزود: حتی با وجود پایین آمدن تب تا زمانی که بیماران سرفه های پایدارشان باقی است امکان اینکه ناقل بیماری باشند وجود دارد.

عبدی یادآور شد: هم اکنون در کره جنوبی و کشور چین تعدادی از بیماران ترخیص شده از بیمارستان مجدد به بیمارستان برگشته اند چراکه بیماری آنها به صورت صد در صدی بهبود پیدا نکرده و علائمی نظیر تنگی نفس داشته اند.

وی با بیان اینکه ویروس کووید 19 بسیار جدید است و اطلاعات در مورد آن خیلی کامل نیست، اظهار داشت: باید به بیماران بهبود یافته تاکید کنیم که اگر می خواهند به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند باید فاصله اجتماعی را با دیگر افراد جامعه رعایت و حتما از ماسک استفاده کنند.

متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری در ادامه با اشاره به انکه مطالعات جدید در مورد ویروس کووید 19 انسان را نگران می کند، تصریح کرد: نمی توانیم با اطمینان به بیماران بهبود یافته گفت که دیگر به این ویروس مبتلا نمی شوید، این بیماران حتما باید از قرنطینه های خانگی استفاده کنند.

عبدی یادآور شد: درمان هایی که برای ویروس کووید 19 انجام می شود به صورت قطعی نیست و تنها نگهدارنده است.

وی در پاسخ به این سوال که استفاده از ماسک در جامعه تا چه اندازه می تواند جلوی مبتلا شدن افراد به ویروس کووید 19 را بگیرد، گفت: ماسک ها حتما باید استاندارد باشند اما همه افراد حتی با وجود استفاده از ماسک هم باید فاصله اجتماعی رعایت کنند چراکه این ویروس از طریق ریز قطرات تنفسی به فرد منتقل می شود.

متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری ادامه داد: دستهایی که آلوده باشند و با مخاط دهان، بینی و چشم تماس پیدا کنند می توانند به راحتی به فرد ویروس را منتقل کنند.

عبدی در ادامه صحبتهای خود با تاکید بر این موضوع که کودکان هم به ویروس کووید 19 مبتلا می شوند، گفت: به دلیل اینکه سیستم ایمنی کودکان هنوز به طور کامل تکمیل نشده عکس العمل بدن وی نیز به این ویروس شدید نیست. کودکان در صورت نقص ایمنی و یا سوء تغذیه بیماری آنها شدید می شود اما در غیر این صورت در مقابل ویروس های مختلف بدن آنها واکنش زیادی از خود نشان نمی دهد.

وی عنوان کرد: واکنش سیستم ایمنی بدن بزرگسالان در زمان ابتلا به ویروس کووید 19 بسیار شدید است به همین دلیل طوفان التهاب در ریه اتفاق میافتد. 

به گفته متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری افرادی که درگیری شدید ریه داشته باشند بافت همبند ریه فیبروز و سخت می شود اما این نظریه ها نیز به صورت قطعی نیست و باید منتظر ماند تا اطلاعات در این زمینه کامل شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین