تقدیر و درخواست کارگران شرکت هپکو از رئیسی

گروه اجتماعی الف،   3990213137

جمعی از کارگران و پرسنل شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو با ارسال نامه‌ای به رئیس دستگاه قضایی، ضمن قدردانی از توجه و عنایت ویژه حجت‌الاسلام رئیسی به شرکت هپکو، بر لزوم بررسی پرونده این شرکت به صورت ویژه توسط دستگاه قضایی تاکید کردند.

تقدیر و درخواست کارگران شرکت هپکو از رئیسی

فارس نوشت: هنوز در باورمان نمی‌گنجد که ظرف کمتر از 48 ساعت عالی‌ترین مقام قضایی کشور پس از شنیدن، تنها لحظاتی از بغض چندین ساله کارگران زحمتکش که به ناحق اکنون جزء ضعیف‌ترین قشر جامعه شده‌اند، مجددا خود را در حضور ایشان بیابیم و این موضوع از نظر کارگران خسته و نا امید کشور قطعا نقطه عطفی در کارنامه عملکرد قوه قضاییه در این 40 سال پس از انقلاب است و این باعث خواهد شد که کارگرانی که بر اثر بی‌مهری‌های فراوان دولت در این دهه اخیر نسبت به نظام به شدت بدبین شده‌اند به زودی بر همچنین نظام اسلامی بر خود ببالند.

جای خوشحالی است که دعوت از کارگران در روز کارگر، سبب شد که مدیران و برخی از مسوولین نیز به یکباره احساس تکلیف کنند و با اشتیاق فراوان در جلسه حضور یابند، پس این خود تلنگری است که قوه قضائیه مستقل به تنهایی می‌تواند برخی را از خواب آلودگی خود خواسته برهاند، {البته امیدوارم امروز گزارش‌های واقعی از عملکردهای ایشان بشنوید و نه تمجید رویاهای چند ماه گذشته‌شان را، و یا وعده‌هایی را که ماه‌ها و سال‌هاست که به کارگران می‌دهند و در واقع هیچ و پوچ است.}

براستی پای کدام جریان نفوذی در میان است که سبب شد خبر دروغین و سفارشی در تاریخ  31 فروردین ماه امسال پخش شد و در همان روز پس از طرح شکایت و رسانه‌ای کردن مبنی بر کذب بودن این خبر توسط پرسنل نه تنها مدیران این خبر را تکذیب نکردند، بلکه از رسانه‌های مختلف و اخبار رسمی کشور پخش شد، دوباره و پس از ده روز در آخرین لحظات شب گذشته و درحالی که حضرتعالی از وضعیت اسفناک شرکت هپکو اظهار تعجب کردید، دوباره پخش شد ولی اینبار بلافاصله توسط همین تیم مدیریت فعلی صحت خبری که خود دستور تولید آن را داده بودند تکذیب شد که خود بیانگر اعجاز در این روزگار است.

خدا می‌داند که همین خبر سفارشی و ده‌ها مورد دیگر از این مدل خبررسانی چقدر سرمایه‌های اندک مردم سرزمین‌مان را یک شبه نابود کرده است، خدا از سر تقصیرات همه ما بگذرد و جالب‌تر نیز این نکته است که در روز کارگر، کارگران در کنار تفکری که نشات گرفته از امام رئوف است، خود میزبان مدیران سطح بالای کشوری و صنعتی هستند و مطمئن هستیم این مدل میزبانی کارگر از مدیران کمتر دیده شده خود، تا سال‌ها نقل محافل کارگران خواهد شد.

و صد تشکر از دانشجویان و طلاب انقلابیکه عدالتخواهی و مبارزه با فساد را از گوشه فراموشی ذهن بدر بردند و مجددا آرمان‌های پیر جماران را برای تحقق گفتمان عدالت به یادمان آوردند او که می گفت محرومین ولی نعمتان انقلاب هستند.

جناب آقای رئیسی: مثنوی هفتاد من شرکت هپکو را همه می‌دانند و نمی‌خواهیم بیشتر وقت گرفته شود، فقط باید عرض کنیم که در بزرگی شرکت هپکو همین بس که پس از 13 سال غارت و چپاول شرکت به اسم خصوصی سازی، ولی رهاسازی و خصوصی خواری و مکیدن شیره وجودیش و به مسلخ بردن متخصصان شرکت هپکو! این شرکت آنقدر بزرگ است که همچنان گرگ‌های لیبرال صفت برای بدست آوردنش برای هم دندان نشان دهند و تفکرات مختلف سیاسی به دنبال یکه تازی در آن باشند و با حکم مدیرعاملی آن جولان‌ها سر دهند، ولی اگر هم اینان دندان طمع و حرص خود را از پیکر هپکو بیرون بکشند، خواهید دید که همانگونه که در سال‌های حساس دفاع مقدس و پس از آن و در هنگام توسعه اقتصادی کارگران همیشه پشت نظام بوده‌اند وبا عرق جبین خود نگذاشتند به این مرز و بوم احدی تجاوز کند، دراین سال‌ها  نیز هنوز در سنگر تولید با داعشیان صنعت در حال مبارزه هستند، البته تنها کارگران.

و در کنار آن نیز خستگی ناپذیر به دنبال التیام زخم‌های فراوان در حادثه زلزله سر پل ذهاب و سیل لرستان و خوزستان و و بحران اخیر مبارزه با ویروس کرونا در کنار مدافعان سلامت بوده‌اند، هر چند خود پیکری دارند سراسر زخم و  و روحی به لطافت هزاران گل تقدیم شده به مدافعان سلامت!

از کجا شروع کنیم؟ از عدم حصول نتیجه و ورود بی‌فایده چندین باره هیئت نظارت  سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بازرسی و گزارشات مختلف دیوان محاسبات کشور مبنی بر وجود تخلف در سال‌های گذشته - یا از احضارهای پی در پی کارگران صنایع استان با اتهام‌های سنگین و پرونده محکومیت و استرس در پشت دربهای اجرای احکام؟

چندبار سهامداران و مدیران گذشته و فعلی شرکت بازخواست شده‌اند؟ (نمی‌دانیم)ولی می‌دانیم که بیش از ده‌ها همکارمان به خواست مدیران و همکاری نهادهای گوناگون در حال محاکمه هستند.(به کجا چنین شتابان)

جناب آقای رئیسی؛ مگر رهبر عزیزمان بارها نفرمودند کارگران ستون فقرات کشور هستند پس عقل حکم می‌کند که مشکلات مدیریت و معیشت زندگی کارگران به دست متخصصان و جراحان حاذق سپرده شود، پس چگونه است که سالیان سال این متخصصان را از صنایع کشور با عناوین مختلف تحت سایه نفوذ منزوی کرده‌اند و شرکت‌های بزرگ و استراتژیک را به دستان کسانی سپرده‌اند که نه تنها هیچ تجربه و تخصصی نسبت به این صنایع ندارند بلکه با عث تمسخر دیگر صنعت گران استان و کشور شده‌اند و ماه‌هاست تنها گفتار درمانی و تهدید و تطمیع نمایندگان کارگری را سرلوحه برنامه‌های خود کرده‌اند.

جناب آقای رئیسی؛ از پریشانی خواب دستگاه‌های امنیتی استان که دلیل برآشفتگیشان را مطالبه‌گری به حق و اعتراضات صنفی کارگران صنایع استان می‌دانند در حالیکه! همه می‌دانیم و می‌دانید که آشفتگی این روزهای صنایع بزرگ استان نتیجه مصلحت سنجی همان مسئول امنیتی و نظارتی استان و سکوتشان در برابر نگاه لیبرال گونه سهام داران غیر قانونی و مدیران متخلف و فرصت طلب این شرکت است، برایتان بگویم،همانهایی که از سالیان گذشته تا به همین الان فقط به فکر حقوق نجومی خود بوده‌اند و نه تلاش برای ایجاد رونق و تولید.

جناب آقای رئیسی؛ همانگونه که همه می‌دانیم وضعیت منطقه‌ای و دسیسه‌های دشمنان نظام و ایجاد شرایط حساس برای کشور عزیزمان و تلاش برای حفظ صنایع بزرگ شاید سنگ محک خوبی باشد برای شناخت تفکرات دوست از دشمن و حال یک سوال؟

کدام تفکر و عقیده و عملکرد باعث اخلال در نظم جامعه و تبلیغ و اقدام علیه نظام است؟ تفکر کارگرانی که حفظ صنایع راهبردی و حساس کشور را ذخیره نظام و بالاتر از جان، مال و آبروی خود می‌دانند یا تفکری که به اشکال مختلف به دنبال از بین بردن این صنایعی که هر کدام به نوعی پایه و ستون این نظام است؟

تفکری که پس از سال‌ها تحمل سخت‌ترین اتهام‌ها و فشارهای نهاد امنیتی استان هنوز به دنبال حفظ این صنعت است یا تفکری که متاسفانه به اسم برقراری امنیت شهر به دنبال پاک کردن صورت مسئله و تعطیلی شرکت است؟

ای کاش شرایطی فراهم می‌شد تا از نزدیک در خود کارخانه میزبان شما بودیم تا بدانید کارگران و فقط کارگران برای حفظ کدام صعنت کشور میجنگند.

البته امیدواریم که هرچه سریعتر نتیجه درخواست‌های ما و دستورات حضرتعالی به اقدامات مجوعه قضایی استان را با گوشت و پوست خود لمس کنیم و به زودی شاهد محاکمه اصلی‌ترین متهم سازمان خصوصی سازی و تمام یاریگران پیدا و پنهانش باشیم.

جناب آقای رئیسی؛ شاید این دلگویه‌ها کمی تند باشد ولی بدانید که این تندی در برابر تهمت‌ها، زجرها و استرسی که به خانواده کارگران شد، شاید لالایی بیش نباشد.

پس تندی کلام امروز ما نتیجه تمام نامه نگاریهای گذشته به مسئولین کشوری و شرمندگی گاه و بیگاه در قبال خانواده‌هایمان است.

ولی همچنان کورسوی امیدمان به شما و مسوولین انقلابی است که خود را درگیر جناح‌ها و احزاب دروغین دنیوی نکرده‌اند و انقلابی بوده‌اند و انقلابی می‌مانند.

پس امیدواریم داستان امیدواری امروز ما داستان آن کهنه سربازی نشود که سال‌ها با کم‌ترین امکانات در سرمای سوزان از مرز و بوم این کشور پاسداری کرد ولی یک شب به امید قول فرمانده مبنی بر دادن پوشش گرم از سرما یخ زد و مرد.

در پایان نیز با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر پیگیری وضعیت تولید به هر قیمتی در روز نیمه شعبان از حضرتعالی چند درخواست داریم:

ابتدا بازرسی و ورود به پرونده هپکو از الان تا سال 85 بلاخص عملکرد تیم‌های مدیریتی دولتی و داستان غم انگیز سهام هپکو در شرکت مس طارم و رسانه‌ای کردن نتایج آن

در گام بعد نظارت ویژه بر مراحل واگذاری به صورت کاملا کارشناسی و البته مستقل  این روزهای شرکت و جلوگیری از تکه تکه شدن سهام بلوکی شرکت

سپس مشخص کردن یک مسئول ویژه در خصوص پرونده هپکو و پیگیری چرایی توقف پرونده شکایت رسمی پرسنل از سازمان خصوصی سازی و سهام‌دار دوم و اول و درخواست تعویض ضابط قضایی این پرونده

چهارم پیگیری چرایی عدم اجرای مصوبات دولت طی سال‌های گذشته در خصوص شرکت هپکو توسط وزیران و مسئولین ارشد دولتی و استانی.

پنجم پیگیری ابطال مصوبه واردات ماشین آلات راهسازی دست دوم که در هفته گذشته توسط معاون اول رئیس جمهور مصوب شد.

و در آخر و از همه مهم‌تر با توجه به صحبت جنابعالی مبنی بر اینکه فرمودید اعتراض به حق کارگران باید مورد تقدیر واقع شود باید عرض کنیم ما به شما ثابت می‌کنیم اعتراض ما به حق و در راستای مبارزه با فساد بوده و شما هم قول بدهید که در تقدیر از این پرسنل، پرونده قضایی تمام پرسنل مختومه و این پرسنل شریف تبرئه شوند، البته اگر برخی از افراد حاضر و مسبب امنیتی شدن کارگران هپکو مجال بازگشت به کارخانه را بعد از این جلسه به ما بدهند.

 ***************************

کارگران و پرسنل غریب و مظلوم شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های اخیر

    آخرین عناوین