نامه توکلی به خاوازی برای رفع تعارضات و حذف عوامل فسادزا در بدنه وزارت کشاورزی

گروه سیاسی الف،   3990213083 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی خواستار رفع تعارضات و حذف عوامل فسادزا در بدنه وزارت کشاورزی شد.

نامه توکلی به خاوازی برای رفع تعارضات و حذف عوامل فسادزا در بدنه وزارت کشاورزی

به گزارش الف، احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به خاوازی سمت وی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی را تبریک گفت و در ادامه به برخی از بخش نامه های فسادزا و تعارضات منافع موجود در بدنه این وزارت خانه اشاره کرد و خواستار بررسی و رفع آنها شد.

وی همچنین با اشاره به نمونه هایی از پرونده های بررسی شده و یا در حال بررسی کارگروه کشاورزی دیده بان ، این موسسه را کمک و همراه ایشان در مقابله با مفاسد اقتصادی دانست.

به گزارش الف متن این نامه بدین شرح است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر خاوازی
وزیر محترم جهاد کشاورزی

با سلام؛

اعتماد مجلس شورای اسلامی را به شما، برای امانت سپردن وزارت جهاد کشاورزی، تبریک می‌گوییم و از خدا می‌خواهیم آن را برای مردم نیز مبارک گرداند.

دیده‌بان شفافیت و عدالت حسب رسالت خود و با عنایت به بررسی‌های تخصصی در کارگروه کشاورزی مطالبی را یادآوری می‌کنیم که فرمود: «وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ پیوسته تذکر دهید زیرا تذکر مؤمنان را سود می‌بخشد (آیه ۵۵ سوره ذاریات)»

بخش‌نامه‌ها یا دستورالعمل‌هایی دارید که فسادزا است که باید با جایگزین متناسب با سلامت اداری و منطبق با مصلحت کشور، باطل شوند. (مانند برخی بخشنامه‌های سازمان امور اراضی کشور به شماره‌های ۳۶۶۷۹۵ (به رسمیت شناختن اسناد زمین‌خواران و متصرفان غیرقانونی)، ۳۵۰۷۷۷ (قانونی کردن متصرفات غیرقانونی) و ۱۶۷۳۸۹ (اراضی زراعی و باغ‌های داخل مناطق آزاد تجاری و صنعتی خلاف رأی دیوان عدالت اداری کشور) و برخی بخشنامه‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری همچون واگذاری اراضی شیب‌دار، جنگل‌کاری اقتصادی و تغییر قانون ذخیره‌گاه جنگلی)

موضوع تعارض منافع و درب‌های چرخان در سیستم مدیریت وزارت جهاد کشاورزی و به ویژه در بخش بازرگانی مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد.

شفافیت ارزان‌ترین، آسان‌ترین و مؤثرترین راه مبارزه با فساد است. دستور بدهید و مراقبت بفرمایید در کلیۀ بخش‌ها سرلوحۀ کار قرار گیرد.

در معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف شما، برای انجام هدفمند سیاست‌ها ناگزیرید امتیازی به بعضی از مراجعان بدهید و از بعضی دریغ کنید. پس امضای متولد می‌شود. اولاً حق امضاء را به هر کس نسپارید و ثانیاً با خیانت‌کار برخورد قاطع اداری و قضایی صورت پذیرد.

بیش از ۱۲۰ سامانه فنآورانه در حوزه کشاورزی تولید شده است. در صورتی که این سامانه ها به یک سامانه و پنجره واحد تبدیل شود می تواند منشاء تحولات چشمگیری باشد. این کار متولی ندارد و می‌خواهد.

برای فناوری‌های نوین و کسب و کارهای فناورانه در حوزه کشاورزی نیاز به راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری است. این مرکز می‌تواند جایگاه معاونت یا ستادی در وزارتخانه باشد.

تبدیل کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی مرغوب این روزها به طور گسترده در جریان است. به خصوص در استان‌های مازندران و گیلان. برخورد با آن عزم جدی می‌طلبد.

از اهم مصادیقی که در کارگروه تخصصی بررسی شده و یا در حال بررسی است به چند نمونه اشاره می‌گردد:

برخورد با زمین‌خواری‌هایی که عامل آن، سیستم اداری نامناسب و برخی مدیران فاسد در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است؛ (حداقل ۳۰ پرونده)

برخورد با زمین‌خواری‌هایی که عامل آن، سیستم اداری نامناسب در سازمان امور اراضی است (حداقل ۳۰ پرونده)

برخورد با پرونده‌های متعدد و در حوزۀ بازرگانی و تأمین نهاده در دو شرکت مهم پشتیبانی و امور دام، شرکت بازرگانی دولتی و همچنین مؤسسه جهاد استقلال و اصلاح رویه‌های فاسد موجود در واردات، ذخیره‌سازی و شبکۀ توزیع.

بررسی ویژه پروندۀ ۱۸۶ میلیون یورویی ذخایر استراتژیک (کنجاله سویا) و شناسایی افراد متخلف و معرفی آنها به مراجع قضایی و احصاء و استرداد منابع یا تأمین ذخایر استراتژیک معادل منابع تخصیصی.

بررسی ویژه در واردات گوشت از نظر بهداشتی و مالی از کشور برزیل بر اساس مصلحت کشور از نظر سلامت مردم، همچنین جلوگیری از حیف‌ومیل منابع عمومی.

بررسی دقیق در خصوص واردات واکسن و داروهای دامی همچنین مکمل‌های غذایی برای دام و برخورد لازم با عوامل فاسد و اصلاح رویه‌ها در این باره.

بررسی دقیق و اصلاح رویه‌های واردات کود و سم در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

قطعاً در اصلاح ساختارها و مقررات فسادزا و برخورد با مفسدان، دیده‌بان در کنار جنابعالی خواهد بود و چون بر اساس ماده ۶۶ قانون آئین دادرسی کیفری سازمان‌های مردم نهاد حق اعلام جرم دارند ان‌شاءالله می‌تواند کمک مؤثری برای شما باشد.

با تشکر

احمد توکلی 
رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عداات

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۳۳۶۶۹۱۳:۲۵:۱۱ ۱۳۹۹/۲/۱۳
مسله جوجه کشی را تا تنبیه جوجه کشان پیگیری کنید
ناشناس۱۴۳۳۷۱۹۱۴:۰۳:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۱۳
برای معضل اجاره نشینان که از پایان خرداد ماه شروع میشود حالا به دولت تذکر دهید فردا دیر است
ناشناس۱۴۳۳۷۲۶۱۴:۱۱:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۱۳
دیر یا زود دولت به وضعی می‌رسد که برای تامین بودجه اش باید ثروت های در جامعه را ملی اعلام کند
اكبر۱۴۳۳۷۴۴۱۴:۲۵:۰۴ ۱۳۹۹/۲/۱۳
اضافه شود ١- عودت زمينهاي واگذاري به مديران وزارت خانه كه براي سومين بار زمين گرفتند، ٢- برخورد با كلاهبرداري از كارمندان سازمان دامپزشكي ،پروژه زمين هاي منطقه ازاد انزلي بعد از ده سال. ٣- اصلاح رويه نخبه كشي و برچيدن سازمان هاي غير رسمي در مركز تحقيقات، سرم سازي رازي و مركز كنترل دارو و واكسن. ٤- توقف سفرهاي خارجي مديران ٥- توقف پرداخت هاي صوري و نجومي به بهانه ماموريت، اضافه كار، حق التحقيق، حق التاليف و غيره
حمید۱۴۳۳۷۹۲۱۴:۵۲:۲۸ ۱۳۹۹/۲/۱۳
سلام .تذکرات دیدبان خوب و لازم است ،منتها اگر عمل بشود،بازرگانی دولتی قبلا زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی بود و الان زیرمجموعه وزارت صمت است.
ناشناس۱۴۳۳۸۵۰۱۵:۲۴:۳۵ ۱۳۹۹/۲/۱۳
واردات گندم به قیمت بالای ان و هزینه های جابجایی کشتی و کامیون و تحویل به سیلو درست سه برابر قیمت تولیدی است و کشاورز داخلی باید با ضرر و یک سوم قیمت به دولت بدهد و اکثر در حال ورشکستگی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین