احتمال آزمایش ویروس کرونا برای اولین بار در آمریکا

گروه جهان الف،   3990213075 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

دانشمندان چینی یافته اند که دانشمندان آمریکایی سال ۲۰۱۵ در یک مجله معتبر بین المللی از ویروس کرونای جدید سخن گفته اند.

احتمال آزمایش ویروس کرونا برای اولین بار در آمریکا

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، "با درجه بالایی از اطمینان آزمایشگاهی در ووهان چین را منشا کرونا ویروس می‌دانم." این آخرین اظهارات ترامپ در روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۹ در کاخ سفید است.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا مدرکی برای اثبات ادعای خود دارید پاسخ داد: " بله بله دارم، اما نمی‌توانم به شما بگویم. من اجازه ندارم این را به شما بگویم. "

اینکه ترامپ برای ارائه مدارکش به رسانه‌ها باید از چه کسی و یا چه جایی اجازه بگیرد هنوز مشخص نیست، اما چیزی که اخیرا مشخص شده این است که سازمان ملی اطلاعات ایالات متحده در آخرین بیانیه اش گفته ویروس کرونا طبیعی بوده و ساخته دست بشر نیست.

پیش از این هم رئیس جمهور آمریکا چین، ایران و روسیه را به ساخت و انتشار کرونا ویروس متهم کرده بود.

موضوعی که واکنش مقامات رسمی هر سه کشور را در پی داشت.

اولین مبتلایان به ویروس کرونا، در چین یا آمریکا؟

در تاریخ ۲۲ اسفند ۹۸ سخنگوی وزارت خارجه چین در صفحه توئیترش نوشت: "شاید ارتش آمریکا این اپیدمی را به ووهان آورده باشد. اطلاعات خود را منتشر کنید! آمریکا به ما یک توضیح بدهکار است. "

او در ادامه می‌نویسد: " طی جلسه چهارشنبه کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، رابرت ردفیلد مدیر مرکز کنترل بیماری در آمریکا اذعان کرده است آزمایش ویروس کرونای برخی آمریکایی‌ها که ظاهرا بر اثر آنفلوانزا جان باخته بودند، مثبت شده است.

دست مرکز کنترل بیماری در آمریکا رو شد. اولین ابتلا در آمریکا چه زمان رخ داد؟ چند نفر مبتلا شده اند؟ اسامی بیمارستان‌ها چیست؟

رابرت ردفیلد در جلسه مجلس نمایندگان آمریکا پذیرفته است که برخی مرگ‌های بر اثر آنفلونزا در واقع به دلیل ویروس کرونا بوده است. آمریکا درباره ۳۴ میلیون مورد آنفلونزا و ۲۰ هزار مرگ گزارش داده است. لطفا به ما بگویید چند مورد آن به ویروس کرونا مرتبط است؟ "

سخنگوی وزارت خارجه چین به جلسه‌ای اشاره می‌کند که پیش از این در کنگره آمریکا سابقه داشته. علاوه بر این طبق اسناد فاش شده در برخی رسانه‌های آمریکایی، ایالات متحده سابقه‌ای طولانی در آزمایش سلاح‌های زیستی روی مردم خود دارد.

پروژه مرموز ۱۱۲ و متروی نیویورک

از سال ۱۹۴۳ ایالات متحده آزمایش‌های مختلف زیستی را کلید زده است که به مهمترین این آزمایشات در دو گزارش " ساحلی که جان ادوارد را گرفت" و "آیا آمریکا سلاح‌های زیستی را روی مردم خودش هم آزمایش کرده است؟ " پرداخته شده است.

از سال ۱۹۶۲ آزمایشات زیستی در ایلات متحده سرعت بیشتری پیدا می‌کند. پس از صدور مجوز برای اجرایی شدن پروژه ۱۱۲ از سوی روبرت مک نامرا، وزیر دفاع وقت آمریکا؛ بودجه بیشتری برای آزمایشات زیستی تزریق می‌شود.

پروژه ۱۱۲ نیز مانند سایر پروژه‌های سلاح زیستی در ایالات متحده، بوسیله باکتری (یا ویروس های) طبیعی؛ انجام شد.

در سال ۱۹۶۶ دانشمندان لامپ‌هایی را با باکتری باسیلوس گلوبیگی پر کرده و آن‌ها را روی ریل‌های متروی نیویورک شکستند تا بدین وسیله این باکتری‌ها مایل‌ها روی ریل‌ها جا به جا شده و نتایج آن در آینده برای آن‌ها قابل جمع آوری باشد.

در سال ۲۰۰۸ میلادی دیوان محاسبات آمریکا اعلام می‌کند احتمالا ده‌ها هزار شهروند آمریکایی در معرض آزمایش پروژه ۱۱۲ بوده اند.

دیوان محاسبات ایالات متحده در ادامه این گزارش می‌نویسد: وزارت دفاع از سال ۲۰۰۳ در تلاش است تا افرادی که در معرض این آزمایش بوده اند را شناسایی کند تا واقعیت این پروژه را به آن‌ها بگوید.

موضوعی که ارتش آمریکا اجرای آن را تلویحا پذیرفته، اما می‌گوید این آزمایش برای کسی زیان بار نبوده است.

این در حالی است که یک پژوهشگر آمریکایی در یک مقاله افرادی را شناسایی کرده که به علت پروژه ۱۱۲ از بیماری‌های طولانی مدت رنج می‌برند.

پروژه های زیستی ایالات متحده معمولا با ماجرای اصرار و انکارهای فراوان از سال ۱۹۸۰ میلادی تا امروز همراه بوده است. بررسی های خبرنگار ما در رسانه های رسمی آمریکا حکایت از این واقعیت دارد که مقامات آمریکایی معمولا در سال های اولی که به آزمایشات زیستی متهم می شوند آن را انکار می کنند ، اما پس از فشار افکار عمومی و افشای اسناد مجبور به پذیرش تلویحی و یا مستقیم اتهامات می شوند.

اخیرا هم دانشمندان چینی از یافته های جدید پس از بررسی در یک مجله علمی می گویند.

آن ها مقاله‌ای علمی در مجله "Nature Medicine "پیدا کرده اند که نشان می‌دهد دانشمندان آمریکایی در سال ۲۰۱۵ توانسته اند نوع جدید ویروس کرونا را شناسایی کنند که تاثیری مستقیم بر انسان دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین