قابلیت SpO۲ روی Huawei Watch GT۲؛ ساعت هوشمند هوآوی میزان اکسیژن خون را اندازه‌ می‌گیرد

گزارش بازرگانی،   3990213024

هوآوی مدتی است که ساعت‌های هوشمند Huawei Watch GT۲ را معرفی و عرضه کرده است و به تازگی با به‌روزرسانی نرم‌افزاری، ویژگی کاربردی اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون را به این محصولات اضافه کرده است.

به‌روزرسانی منتشر شده برای ساعت‌های هوشمند سری Huawei Watch GT2 سیستم پایش SpO2 را به این محصولات اضافه کرده است. این سیستم به کاربران امکان سنجش آسان میزان اشباع اکسیژن خون را می‌دهد. 

قابلیت مانیتورینگ SpO2 از طریق به‌روزرسانی Firmware این مدل از ساعت‌های هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و به گفته هوآوی آپدیت جدید باعث بهبود عملکرد و پایداری بیشتر این ساعت‌ها نیز می‌شود.

جهت دریافت و نصب به‌روزرسانی نسخه ۱.۰.۶.۲۶ با حجمی حدود ۱۹ مگابایت ابتدا باید از اتصال گوشی هوشمند خود به شبکه اینترنت مطمئن شوید. در مرحله بعدی کافی است اپلیکیشن Huawei Health را اجرا کنید و با رفتن به بخش Devices و انتخاب گزینه Huawei Watch GT2 و در نهایت لمس گزینه Firmware Update امکان دریافت این به‌روزرسانی را بررسی کنید. 

در مرحله بعدی باید از اتصال ساعت هوشمند Huawei Watch GT2 به گوشی از طریق بلوتوث مطمئن شوید. علاوه بر این چک کنید که ساعت هوشمند شارژ کافی باتری برای دریافت و نصب به‌روزرسانی را داشته باشد. 

با استفاده از به‌روزرسانی SpO2 می‌توانید میزان اشباع اکسیژن خون را از طریق اپلیکیشن Huawei Health رهگیری کنید. در اشخاص سالم میزان SpO2 بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد است. 

با این روش می‌توان تست تشخیص میزان اشباع اکسیژن خون را بدون نیاز به تجهیزات جانبی انجام داد. این قابلیت گزینه‌ای جذاب و کاربردی برای ورزشکاران و علاقه‌مندان سلامتی و تناسب اندام محسوب می‌شود که باید مقدار اکسیژن خون را هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی زیر نظر داشته باشند. 

جالب است بدانید برخی از وب‌سایت‌ها و کارشناسان پیشنهاد کرده‌اند با استفاده از این قابلیت میزان اکسیژن خون را اندازه‌گیری کرده تا در صورت کاهش سطح اشباع، توجه و مراقبت بیشتری در خصوص احتمال ابتلای شخص به ویروس کرونا انجام شود. کاهش میزان اکسیژن خون یکی از علائم شایع در افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ است. 

Huawei Watch GT2 از صفحه‌نمایش دایره‌ای شکل AMOLED استفاده می‌کند و چیپ HiSilicon Kirin A1 در آن به کار بسته شده است. این محصول به پلتفرم نرم‌افزاری هوآوی برای دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی یعنی LiteOS مجهز شده. باتری ۴۵۵ میلی آمپرساعتی این ساعت هوشمند امکان استفاده تا ۱۴ روز را در مدل ۴۶ میلی‌متری و به‌کارگیری ۷ روزه را برای مدل ۴۲ میلی‌متری فراهم می‌کند. 

نحوه اندازه‌گیری میزان اشباع اکسیژن خون

قابلیت SpO2 به اندازه‌گیری میزان اشباع اکسیژن خون کمک می‌کند. عددی که پس از اندازه‌گیری به کاربر نمایش داده می‌شود، در واقع درصد هموگلوبین دارای اکسیژن در مقایسه با کل هموگلوبین در خون است. ساعت‌های هوشمندی نظیر Huawei Watch GT2 میزان اشباع اکسیژن خون را از طریق فرایند ارسال و دریافت پالس که راهکاری غیرمستقیم و غیر تهاجمی به حساب می‌آید اندازه‌گیری می‌کنند. 

در این روش پرتو نور ارسال شده از رگ‌های خونی یا مویرگ‌ها عبور می‌کند. میزان اشباع اکسیژن باعث تغییر در رنگ خون می‌شود و پرتو نوری دریافت شده، مقدار اکسیژن موجود در خون را نشان می‌دهد. 

برای انجام این تست در ابتدا باید از محکم بودن ساعت روی مچ دست خود مطمئن شوید سپس با اجرای اپلیکیشن Health روی ساعت هوشمند گزینه SpO2 را لمس کنید تا فرایند اندازه‌گیری میزان اشباع اکسیژن خون آغاز شود. هنگام اندازه‌گیری دست خود را ثابت و بدون حرکت نگه دارید.

میزان کم اکسیژن خون می‌تواند باعث سردرد، تنگی نفس، سرفه، درد قفسه سینه، تعریق، سرگیجه و موارد دیگر شود. پایش میزان SpO2 به ویژه هنگام فعالیت در محیط‌‌های آلوده اهمیت ویژه‌ای دارد.

این به‌روزرسانی جدید Huawei Watch GT2 را تبدیل به یکی از معدود ساعت‌های هوشمند در این محدوده قیمتی کرده که از قابلیت رهگیری میزان اکسیژن خون پشتیبانی می‌کند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  11. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  12. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  13. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  14. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  15. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  16. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  17. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  18. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  19. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  20. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  21. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  22. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  23. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  24. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  25. همکاری شریفی‌نیا با رهبری درارتباط با موسیقی و قرآن

آخرین عناوین