حاجی‌میرزایی: بیش از ۶۰درصد دانش آموزان امکان استفاده از شاد را دارند

گروه فرهنگی الف،   3990211053

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وقفه‌ای که شیوع ویروس کرونا برای همه مراکز آموزشی دنیا به وجود آورده است، اظهار کرد: سرعت، کیفیت و گستره جغرافیایی آموزش و پرورش در مواجه با ویروس کرونا مناسب بوده است.

حاجی‌میرزایی: بیش از ۶۰درصد دانش آموزان امکان استفاده از شاد را دارند

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی  در دیدار صمیمی با جمعی از معلمان کشور که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با گرامی شمردن هفته بزرگداشت مقام معلم و تشکر از زحمات و تلاش‌های معلمان برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور و تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق عبادات همه بندگان خدا، اظهار کرد: سلام و صلوات بر روح بزرگواران شهید سنگر تعلیم و تربیت از جمله شهیدان باهنر، رجایی و مطهری و همه شهدای معلم می‌فرستم.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث اختلال کار مراکز آموزشی در همه دنیا شده است، گفت: به دلیل اینکه این پدیده جهانی است لذا همه کشورها در صدد رفع این چالش هستند و از نظر من ویروس کرونا چالشی برای حکمرانی کشورها به وجود آورد است و کشورها با مدیریت این پدیده می‌توانند توان حکمرانی خوب خود را نشان دهند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ویروس کرونا بخش‌های بهداشت، آموزش، اقتصاد و همه مناسبات جمعی انسان‌ها را تغییر داده است، گفت: اینکه هر یک از این بخش‌ها چگونه می‌توانند عوارض ناشی از ویروس کرونا را رفع کنند، مهم است. در این شرایط نقش‌های اجتماعی به دلیل کرونا تغییر پیدا کرده است و مشاغل درمانی مانند پزشکان و پرستاران موقعیت ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و این شرایط مانند موقعیتی است که کشور با جنگ مواجه می‌شود و نیروهای نظامی که حافظ امنیت مرزهای کشور هستند مورد توجه قرار می‌گیرند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه آموزش و پرورش در جریان شیوع ویروس کرونا با یک آزمون مواجه شد، گفت: ارزیابی‌ام این است که فرهنگیان از این آزمون ویروس کرونا سربلند و با افتخار بیرون آمدند و نقش آفرینی‌های ارزنده‌ای داشتند. آموزش و پرورش توانست در سرعت، کیفیت و گستره جغرافیایی واکنش به ویروس کرونا، پاسخ خوبی داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش باید علمی باشد، گفت: نمی‌توانیم در آموزش و پرورش فعالیت‌های تبلیغاتی داشته باشیم چرا که ۴۰میلیون ذی‌نفعان آموزش و پرورش لحظه به لحظه عملکرد ما را بررسی می‌کنند و اگر در جایی حرفی غیر علمی یا تبلیغاتی زده باشیم آن را بازگو می‌کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به دیدارش با رئیس شبکه آموزش گفت: به دلیل حضور آموزش و پرورش در این شبکه موقعیت شبکه آموزش ارتقا یافته است و ۲۷میلیون بار فیلم‌های آموزشی این شبکه دانلود شده است.

وی با بیان اینکه بستر شبکه آموزش تعاملی نیست و ما نیازمند بستری تعاملی بودیم تا ارتباط بین دانش آموزان و معلمان برقرار شود اظهار کرد: باید دانش آموزان می‌توانستند سوالات خود را از معلمان بپرسند و یا معلمان تکالیفی مناسب با درس‌های داده شده به دانش آموزان می‌دادند و تکالیف انجام شده را بررسی می‌کردند که آموزش‌های تلویزیونی چنین قابلیتی را نداشت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۶۰درصد دانش آموزان امکان استفاده از شبکه شاد را دارند، گفت: برای سایر دانش آموزان که دسترسی به شبکه شاد ندارند باید بر استفاده از روش‌های دیگر از جمله راهبران آموزشی، ارایه بسته‌های آموزشی و آموزش‌های تلویزیونی و سایر روش‌ها تاکید شود و این اتفاق در استان‌ها و مناطق افتاده است و ما شاهد هستیم که راهبران آموزشی در مناطق روستایی و عشایری با رعایت فاصله اجتماعی در این مناطق کلاس‌های درس را تشکیل داده‌اند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه مهمترین ماموریت آموزش و پرورش را توانمند کردن انسان‌ها، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، مدیریت مناسبات اجتماعی و متکی بودن کودکان بر خود دانست و گفت: خطای بزرگی است که ماموریت آموزش و پرورش را فرستادن کودکان به دانشگاه بدانیم.

حاجی میرزایی با لزوم تاکید بر اجرایی کردن سند تحول به دلیل تاکید بر اهداف بالا اظهار کرد: برای اجرا کردن سند تحول باید جامعه را آگاه کنیم و برای این کار باید مفاهیمی را از سند تحول استخراج و در مورد آن با جامعه گفتگو کنیم. بنابراین هر چقدر بتوانیم حوزه حساسیت و توجه جامعه را برانگیزانیم می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم.

وی گفت: سیاست ما کاستن دغدغه همکاران فرهنگی است تا فرهنگیان بتوانند بر هدف اصلی خود یعنی تعلیم و تربیت متمرکز شوند و در این زمینه گام‌هایی برداشتیم و توانستیم در ترمیم حقوق فرهنگیان، ارایه تسهیلات و مسکن فرهنگیان فعالیت‌هایی داشته باشیم و این موضوع را همچنان پیگیری می‌کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: امیدوارم با کمک هم بتوانیم برای حل مسایل جامعه قدم‌های بیشتر و بزرگتری برداریم.

شایان ذکر است، این دیدار به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد و در دفتر هریک از مدیران کل استانی یک  نفر از معلمان برگزیده  از طریق ویدیو کنفرانس نظرات خود را ارایه نمودند. همچنین ۵نفر از نمایندگان اولیا در انجمن اولیا و مربیان نیز به نمایندگی از اولیا دانش آموزان کشور در این نشست ویدئو کنفرانسی به ارایه نظرات خود پرداختند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین